גם ליבנה יש שירות אוטובוסים לא רע.אז למה רכב?
גם עם זה אני לא מסכים
וזאת שכן שירות האוטובוסים לאשדוד לא רע, ולאשקלון לא ממש דרוש...
ועכשיו יגיעו רכבות מפוצצות במקום שנהיה תחנה ראשונה - אבל על זה אין ולא צריכה להיות זכות תלונה
גם ליבנה יש שירות אוטובוסים לא רע.אז למה רכב?
למה אתה תעבור לרכב במקום להשתמש באוטובוסים?
בין אם מדובר בקווים 178/179/180 ויאולה שאוספים מהשכונות לת"א.
בין אם מדובר על קו 340 ויאולה מהמתנ"ח למרכזית ת"א וקו 369 מטרופולין (תדירות גבוהה) למרכזית ת"א או קו 369א מטרופולין לרכבת מרכז בת"א (פעם בשעה). שלושת הקווים האלו, פחות או יותר ישירים לת"א דרך כביש 4 וכביש 44. גם קווים 178/179 ישירים (180 דרך איקאה).
תוסיף את 353 מטרופולין ו310 אגד מהעצמאות דרך כביש 42 ומרכזית ראשל"צ, משם היישר לת"א. ו303 אגד מהעצמאות דרך כביש 42, מרכזית ראשל"צ ומשה דיין בראשל"צ ומשם דרך איילון ישירות לת"א.
כמה נסיעות יש של קווי אוטובוס בשעות הבוקר? אם רק ניקח את הנסיעות מהמתנ"ח לת"א, נוכל לראות שבין 6 בבוקר ל7 בבוקר יש 9 נסיעות בקווים השונים לת"א, כאשר יש גם נסיעה אחת ב5:57 שאותה לא הכנסתי לשקלול. וכל זה על פי לו"ז משוער, וזה עדיין הרבה גם אם תהיינה חריגות בלו"ז. מן הסתם שבקווים 178/179 האמינות גבוהה הרבה יותר כי הם מתחילים את מסלולם ביבנה.
מהשעה 7 ועד 8 בבוקר יש 3 נסיעות בקו 369 ונסיעה אחת בקו 179 שעוצר בסנהדרין פינת ירושלים כתחנה אחרונה לפני שהוא יוצא מיבנה (כשמסתכלים על מתנ"ח בלבד).
אם נסתכל על מ7 בבוקר ועד 8 בבוקר מרחוב העצמאות נגלה נסיעה בקו 353 (זמן משוער אך דיי אמין בקו זה למרות המסלול הארוך שלו). נסיעה בקו 179 ונסיעה בקו 303. סה"כ באופן כללי מיבנה לת"א בין 7-8 בבוקר יש 6 נסיעות.
בכל מקרה, גם אם נתמקד רק בקווים 369א/340/369, נראה שהתדירות לא רעה בהשוואה לרכבת.
אז מדוע שתושבי אשקלון ואשדוד ייסעו באוטובוסים ותושבי יבנה ברכבת? גם לכם יש שירות אוטובוסים טוב (ועוד מהשכונות ובתדירות לא רעה בשעות היוממים בשני הכיוונים).
לאור כל מה שכתבת, אינני מבין מדוע אתה תבחר לנסוע ברכב פרטי על פני אוטובוס. במיוחד שכעת כביש 4 השתדרג משמעותית.