באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון

מצב
הנושא נעול.

eee0204

New member
למי שהתקשה להבין -

קו חדש ולו"ז חדש, לא רפורמה (ומה הקשר לגילה?)
למי שהתקשה להבין -
אני גם מהנפגעים מהלו"ז החדש, אני נוסע ברכבת מאשדוד להרצליה (וחזור), ופרט לרכבת אחת נוספת (בחזור), אין לי שיפור כהוא זה.
לגבי הרפורמה - עבדו על הפרויקט הזה מספר שנים, ככה שהיה נחמד אם כל נוסעים הרכבת היו נהנים משיפור התנאים, לא רק הנוסעים לתל אביב. כאמור,
הנוסעים לרחובות / לוד נפגעו, והנוסעים להרצליה - נתניה ושאר התחנות, נותרו עם אותה רכבת איטית (אשדוד - הרצליה, 50 ק"מ, שעה וחמש דקות).
ולגבי גילה - שוב - היא מסמלת את כל מה שרקוב ברכבת, ולכן ה"תודה" הצינית.
אם תרצו עוד הבהרות, אני כאן.
 

amit1270

New member
עם כל הכבוד לגילה (ואין), זה באמת לא קשור

למי שהתקשה להבין -
אני גם מהנפגעים מהלו"ז החדש, אני נוסע ברכבת מאשדוד להרצליה (וחזור), ופרט לרכבת אחת נוספת (בחזור), אין לי שיפור כהוא זה.
לגבי הרפורמה - עבדו על הפרויקט הזה מספר שנים, ככה שהיה נחמד אם כל נוסעים הרכבת היו נהנים משיפור התנאים, לא רק הנוסעים לתל אביב. כאמור,
הנוסעים לרחובות / לוד נפגעו, והנוסעים להרצליה - נתניה ושאר התחנות, נותרו עם אותה רכבת איטית (אשדוד - הרצליה, 50 ק"מ, שעה וחמש דקות).
ולגבי גילה - שוב - היא מסמלת את כל מה שרקוב ברכבת, ולכן ה"תודה" הצינית.
אם תרצו עוד הבהרות, אני כאן.
עם כל הכבוד לגילה (ואין), זה באמת לא קשור
לגבי "עבדו על הפרויקט הזה מספר שנים" - אני מקווה שאתה מבין את ההבדל בין תשתית ללוח זמנים. הלו"ז החדש הוא בשום פנים ואופן לא סופי. התשתית מאפשרת הרבה יותר, וההרבה יותר הזה גם יגיע מתישהו. העבודה לא הייתה לשווא.
 
הקטע ת"א - בנימינה הוא חלק מהקו הישן

למי שהתקשה להבין -
אני גם מהנפגעים מהלו"ז החדש, אני נוסע ברכבת מאשדוד להרצליה (וחזור), ופרט לרכבת אחת נוספת (בחזור), אין לי שיפור כהוא זה.
לגבי הרפורמה - עבדו על הפרויקט הזה מספר שנים, ככה שהיה נחמד אם כל נוסעים הרכבת היו נהנים משיפור התנאים, לא רק הנוסעים לתל אביב. כאמור,
הנוסעים לרחובות / לוד נפגעו, והנוסעים להרצליה - נתניה ושאר התחנות, נותרו עם אותה רכבת איטית (אשדוד - הרצליה, 50 ק"מ, שעה וחמש דקות).
ולגבי גילה - שוב - היא מסמלת את כל מה שרקוב ברכבת, ולכן ה"תודה" הצינית.
אם תרצו עוד הבהרות, אני כאן.
הקטע ת"א - בנימינה הוא חלק מהקו הישן
ואילו הקטע ת"א - הוד השרון הוא חלק מהקו שכיום יבנה מערב / ראשון לציון משה דיין הן נקודות הקצה שלו.
ב-4.8 הקו השני מוארך עד אשקלון ובגלל סידור המסילות וההתפצלויות בתל אביב, תפעולית יותר נוח ויעיל לחבר את קו החוף הדרומי (חולון - בת ים - ראשל"צ משה דיין - יבנה מערב - אשדוד - אשקלון) לקו ת"א - הוד השרון ולא לקו ת"א בנימינה / נתניה, ויותר נוח לחבר את קו אשקלון - אשדוד - יבנה מזרח - רחובות - לוד - ת"א לקו שממשיך צפונה לבנימינה או לנתניה.
אפשר לבוא בטענות על צמצום הלו"ז בקו הישן, אבל הטענה לגבי הנוסעים להרצליה - נתניה ושאר התחנות היא טענה קטרנית. אי אפשר שתהיה רכבת אחת מכל תחנה לכל תחנה והחלפת רכבות זה סידור הגיוני לחלוטין. תדירות הרכבות בין ת"א להרצליה, נתניה, חדרה, בנימינה לא נפגעה.
בכל סידור שלא יהיה נוסע כזה או אחר יכול להתלונן מדוע דווקא לו אין רכבת אחת מנקודת המוצא לנקודת היעד.
אם היו מחברים את הקטע ת"א-בנימינה לקו החדש, נוסע שגר במערב ראשל"צ ועובד באזור תחנת הרכבת של בני ברק או בפארק אפק ברא העין היה טוען שהוא נפגע.
צריך להבדיל בין טענות אובייקטיביות, כמו הטענה על הפגיעה בלו"ז הרכבות מ/ל יבנה לבין טענות שנובעות מנוחיות אישית של נוסע.
 

eee0204

New member
הטענה כלל לא קנטרנית.

הקטע ת"א - בנימינה הוא חלק מהקו הישן
ואילו הקטע ת"א - הוד השרון הוא חלק מהקו שכיום יבנה מערב / ראשון לציון משה דיין הן נקודות הקצה שלו.
ב-4.8 הקו השני מוארך עד אשקלון ובגלל סידור המסילות וההתפצלויות בתל אביב, תפעולית יותר נוח ויעיל לחבר את קו החוף הדרומי (חולון - בת ים - ראשל"צ משה דיין - יבנה מערב - אשדוד - אשקלון) לקו ת"א - הוד השרון ולא לקו ת"א בנימינה / נתניה, ויותר נוח לחבר את קו אשקלון - אשדוד - יבנה מזרח - רחובות - לוד - ת"א לקו שממשיך צפונה לבנימינה או לנתניה.
אפשר לבוא בטענות על צמצום הלו"ז בקו הישן, אבל הטענה לגבי הנוסעים להרצליה - נתניה ושאר התחנות היא טענה קטרנית. אי אפשר שתהיה רכבת אחת מכל תחנה לכל תחנה והחלפת רכבות זה סידור הגיוני לחלוטין. תדירות הרכבות בין ת"א להרצליה, נתניה, חדרה, בנימינה לא נפגעה.
בכל סידור שלא יהיה נוסע כזה או אחר יכול להתלונן מדוע דווקא לו אין רכבת אחת מנקודת המוצא לנקודת היעד.
אם היו מחברים את הקטע ת"א-בנימינה לקו החדש, נוסע שגר במערב ראשל"צ ועובד באזור תחנת הרכבת של בני ברק או בפארק אפק ברא העין היה טוען שהוא נפגע.
צריך להבדיל בין טענות אובייקטיביות, כמו הטענה על הפגיעה בלו"ז הרכבות מ/ל יבנה לבין טענות שנובעות מנוחיות אישית של נוסע.
הטענה כלל לא קנטרנית.
ברור שהאינטרס של כל אדם הוא לשיפור התנאים שלו. אני מסתכל על השורה התחתונה - הוסיפו רכבות, יש תוואי חדש, ואין לי שום שיפור בזמנים.
הבקשה לא הייתה למספר רכבות עצום, אלא שתהיה רכבת אחת שנוסעת לתחנות בנימינה. ממתי השאלה צריכה להיות מה יותר נוח או יעיל לרכבת? החברה היא חברה ממשלתית, וצריכה לפעול מאינטרסים של רווחת הציבור, ולאו דווקא מאינטרסים כלכליים (ע"ע רכבת העמק, או כל פרויקט ציבורי לצורך העניין).
אגב - באשדוד, אשקלון ויבנה מערב מתגוררים כחצי מליון איש +-, ולדרוש שלאחר השקעה כ"כ גדולה, תהיה רכבת אחת שחוסכת להם מספר דקות בנסיעה, זו לא קנטרנות - זו תמורה לכספי המיסים.
נ.ב - כנראה שתדירות הרכבות מת"א צפונה לא נפגעה, משום שהוסיפו רכבות, לא הפחיתו. אז הטענה הזו לא מובנת לי בכלל.
 
לא מדובר כלל באינטרסים כלכליים

הטענה כלל לא קנטרנית.
ברור שהאינטרס של כל אדם הוא לשיפור התנאים שלו. אני מסתכל על השורה התחתונה - הוסיפו רכבות, יש תוואי חדש, ואין לי שום שיפור בזמנים.
הבקשה לא הייתה למספר רכבות עצום, אלא שתהיה רכבת אחת שנוסעת לתחנות בנימינה. ממתי השאלה צריכה להיות מה יותר נוח או יעיל לרכבת? החברה היא חברה ממשלתית, וצריכה לפעול מאינטרסים של רווחת הציבור, ולאו דווקא מאינטרסים כלכליים (ע"ע רכבת העמק, או כל פרויקט ציבורי לצורך העניין).
אגב - באשדוד, אשקלון ויבנה מערב מתגוררים כחצי מליון איש +-, ולדרוש שלאחר השקעה כ"כ גדולה, תהיה רכבת אחת שחוסכת להם מספר דקות בנסיעה, זו לא קנטרנות - זו תמורה לכספי המיסים.
נ.ב - כנראה שתדירות הרכבות מת"א צפונה לא נפגעה, משום שהוסיפו רכבות, לא הפחיתו. אז הטענה הזו לא מובנת לי בכלל.
לא מדובר כלל באינטרסים כלכליים
מי שמכיר קצת את המסילות בתל אביב יכול להבין את הבעיה התפעולית והטכנית שבהצלבת הקטעים כפי שאתה מבקש. בתחנות הקצה של תל אביב - ההגנה בדרום והאוניברסיטה בצפון יש התפצלויות של מסילות. ההתפצלויות הללו וסידור המסילות שביניהן די מכתיב את אופן חיבור הקטעים שמצפון ומדרום לתל אביב.
שינוי כמו שאתה מבקש עלול לגרום לעיכובים לא פשוטים ואולי אף לצורך בהקטנת מספר הרכבות בצואר הבקבוק הרכבתי הארצי בקטע האיילון (הקטע של תל אביב).
אם רכבות יתעכבו דקות ארוכות בתל אביב בגלל הצורך לעבור ממסילה למסילה ובגלל מפגשי רכבות אז תהיה מרוצה יותר? אז כן יהיה שיפור?

תדירות הרכבות מת"א צפונה לא נפגעה לא בגלל הוספת רכבות אלא בגלל שמספר הרכבות מ/ל רחובות לא קטן. אז מי שרוצה להגיע יותר מהיר צפונית לתל אביב יחליף רכבת בת"א כפי שמי שרוצה להגיע לחיפה או למודיעין או לנתב"ג צריך להחליף רכבת. הטענה על החלפת הרכבות היא כן קנטרנית.
 

cwen

New member
בדקת אפשרות לנסוע בקו החדש עד תל אביב

הטענה כלל לא קנטרנית.
ברור שהאינטרס של כל אדם הוא לשיפור התנאים שלו. אני מסתכל על השורה התחתונה - הוסיפו רכבות, יש תוואי חדש, ואין לי שום שיפור בזמנים.
הבקשה לא הייתה למספר רכבות עצום, אלא שתהיה רכבת אחת שנוסעת לתחנות בנימינה. ממתי השאלה צריכה להיות מה יותר נוח או יעיל לרכבת? החברה היא חברה ממשלתית, וצריכה לפעול מאינטרסים של רווחת הציבור, ולאו דווקא מאינטרסים כלכליים (ע"ע רכבת העמק, או כל פרויקט ציבורי לצורך העניין).
אגב - באשדוד, אשקלון ויבנה מערב מתגוררים כחצי מליון איש +-, ולדרוש שלאחר השקעה כ"כ גדולה, תהיה רכבת אחת שחוסכת להם מספר דקות בנסיעה, זו לא קנטרנות - זו תמורה לכספי המיסים.
נ.ב - כנראה שתדירות הרכבות מת"א צפונה לא נפגעה, משום שהוסיפו רכבות, לא הפחיתו. אז הטענה הזו לא מובנת לי בכלל.
בדקת אפשרות לנסוע בקו החדש עד תל אביב
ושם להחליף לרכבת אחרת שנוסעת להרצליה? אולי זה יהיה קצת יותר מהר?
(אני לא בדקתי בלו"ז החדש, רק מעלה את האפשרות).
 

eee0204

New member
בדקתי - בדיוק אותו הזמן.

בדקת אפשרות לנסוע בקו החדש עד תל אביב
ושם להחליף לרכבת אחרת שנוסעת להרצליה? אולי זה יהיה קצת יותר מהר?
(אני לא בדקתי בלו"ז החדש, רק מעלה את האפשרות).
בדקתי - בדיוק אותו הזמן.
ואגב, הבעיות הטכניות שאתה מציין, הן בערך כמו כל בעיה טכנית אחרת. אם רוצים מספיק, אז חופרים מנהרה ביבנה באורך 200 מטר שהרכבת תעבור בה, בונים גשרים
והשד יודע מה עוד. אז אני בתור לקוח לא צריך להתעסק במתן הפתרונות, אלא בבקשה שלהן. ברור שהדבר הכי קל זה פשוט לא לעשות, כי מה לעשות - זה יותר קשה,
פחות יעיל, ויאדה יאדה יאדה. אבל הכל אפשרי.
 
בסדר, בשביל שנוסעים מאשדוד יוכלו להגיע ללא

בדקתי - בדיוק אותו הזמן.
ואגב, הבעיות הטכניות שאתה מציין, הן בערך כמו כל בעיה טכנית אחרת. אם רוצים מספיק, אז חופרים מנהרה ביבנה באורך 200 מטר שהרכבת תעבור בה, בונים גשרים
והשד יודע מה עוד. אז אני בתור לקוח לא צריך להתעסק במתן הפתרונות, אלא בבקשה שלהן. ברור שהדבר הכי קל זה פשוט לא לעשות, כי מה לעשות - זה יותר קשה,
פחות יעיל, ויאדה יאדה יאדה. אבל הכל אפשרי.
בסדר, בשביל שנוסעים מאשדוד יוכלו להגיע ללא
החלפה להרצליה או לנתניה קצת יותר מהר ישביתו את תנועת הרכבות בתל אביב (כלומר: כמעט בכל המדינה) למספר שבועות.
נראה מה תגיד על ההשבתה הזו אם תתרחש...

אני מבקש רכבת ללא החלפה מפתח תקוה לצפון, אני מבקש רכבת לילה ישירה מפתח תקוה לנתב"ג, ואני מבקש רכבת מהירה מפתח תקוה לבאר שבע דרך ראש העין דרום ולוד שלא עוברת בתל אביב. שהרכבת תעשה את זה - כי אני מבקש. וכל התשובות למה לא לעשות - יאדה יאדה יאדה.

מה לעשות - קווי רכבת אינם תוכנית כבקשתך. אלה החיים.

זו בדיוק ההבחנה בין הסתכלות מערכתית לבין הסתכלות אגוצנטרית אישית.
 

eee0204

New member
שוב, את הדוגמאות האלה ניתן לתת לכל קו.

בסדר, בשביל שנוסעים מאשדוד יוכלו להגיע ללא
החלפה להרצליה או לנתניה קצת יותר מהר ישביתו את תנועת הרכבות בתל אביב (כלומר: כמעט בכל המדינה) למספר שבועות.
נראה מה תגיד על ההשבתה הזו אם תתרחש...

אני מבקש רכבת ללא החלפה מפתח תקוה לצפון, אני מבקש רכבת לילה ישירה מפתח תקוה לנתב"ג, ואני מבקש רכבת מהירה מפתח תקוה לבאר שבע דרך ראש העין דרום ולוד שלא עוברת בתל אביב. שהרכבת תעשה את זה - כי אני מבקש. וכל התשובות למה לא לעשות - יאדה יאדה יאדה.

מה לעשות - קווי רכבת אינם תוכנית כבקשתך. אלה החיים.

זו בדיוק ההבחנה בין הסתכלות מערכתית לבין הסתכלות אגוצנטרית אישית.
שוב, את הדוגמאות האלה ניתן לתת לכל קו.
אני לא כ"כ מבין מאיפה הידע שלך לגבי זמן העבודה שזה ייקח, אולי זה העובדה שאתה "יודע" מסבירה את ההגנה הבלתי מתפשרת שלך על רכבת ישראל / משרד התחבורה.
שוב, אתה בוחר להציג את זה בצורה מגוחכת, אבל אם תעשה את זה, זה לא באמת יהפוך את זה לנכון.
לא מדובר על תושבי אשדוד, מדובר על אשדוד - אשקלון - יבנה והסביבה (ועכשיו גם ראשל"צ). בקטנה, אתה אומר.
כנראה שבאמת קווי הרכבת אינה תכנית כבקשתך, אז למה בכלל לטרוח? למה בכלל לבקש?
קווי הרכבת מגיעים מדרום לכיוון צפון, ונכנסים לאותה תחנה (ת"א ההגנה) - אני לא באמת יודע מה כרוך בשינוי הזה, אבל לא נראה לי שצריך להשבית את תנועת הרכבות בכל המדינה עבור זה.
שוב - אינטרס המדינה צריך להיות (ושומעים את זה לא פעם) - הקטנת המרחק בין המרכז לפריפריה. אז לא, זה לא מה שנעשה כאן, וכנראה שאם אנשים כמוך יושבים אי שם
ומקבלים את ההחלטות - כנראה שזה גם לא ייעשה.
 
אני נוסע ומשתמש בשירותי הרכבת בדיוק כמוך

שוב, את הדוגמאות האלה ניתן לתת לכל קו.
אני לא כ"כ מבין מאיפה הידע שלך לגבי זמן העבודה שזה ייקח, אולי זה העובדה שאתה "יודע" מסבירה את ההגנה הבלתי מתפשרת שלך על רכבת ישראל / משרד התחבורה.
שוב, אתה בוחר להציג את זה בצורה מגוחכת, אבל אם תעשה את זה, זה לא באמת יהפוך את זה לנכון.
לא מדובר על תושבי אשדוד, מדובר על אשדוד - אשקלון - יבנה והסביבה (ועכשיו גם ראשל"צ). בקטנה, אתה אומר.
כנראה שבאמת קווי הרכבת אינה תכנית כבקשתך, אז למה בכלל לטרוח? למה בכלל לבקש?
קווי הרכבת מגיעים מדרום לכיוון צפון, ונכנסים לאותה תחנה (ת"א ההגנה) - אני לא באמת יודע מה כרוך בשינוי הזה, אבל לא נראה לי שצריך להשבית את תנועת הרכבות בכל המדינה עבור זה.
שוב - אינטרס המדינה צריך להיות (ושומעים את זה לא פעם) - הקטנת המרחק בין המרכז לפריפריה. אז לא, זה לא מה שנעשה כאן, וכנראה שאם אנשים כמוך יושבים אי שם
ומקבלים את ההחלטות - כנראה שזה גם לא ייעשה.
אני נוסע ומשתמש בשירותי הרכבת בדיוק כמוך
אין לי שום קשר אחר לא לרכבת ולא למשרד התחבורה וודאי שאין לי שום קשר לקבלת ההחלטות.
ההבדל בינינו הוא שאתה כנוסע רואה את התמונה הצרה שלך ואני משתדל להסתכל בראייה רחבה.
ומדוע אתה מבקש דווקא רכבת אחת להרצליה, נתניה ובנימינה, מדוע לא לחיפה? מדוע לא לנתב"ג או למודיעין?
ואם כל כך חשוב קישור של רכבת אחת מאשקלון, אשדוד, יבנה ומערב ראשון לציון להרצליה, נתניה ובנימינה, אז למה שלתושבי בת-ים וחולן (ערים שאוכלוסייתן ביחד מונה קרוב לארבע מאות אלף איש לא תהיה רכבת כזו? אולי רכבות כאלה צריכות לעצור גם בתחנות בת-ים וחולון? או שלתושבי הערים הדרומיות יותר יש דם כחול יותר ורק להם מגיעה רכבת אחת להרצליה דרך קו החוף הדרומי?

מה שאני "יודע" נובע מכך שבתור נוסע אני גם מתעניין (כנראה קצת יותר ממך) ברשת הרכבות והמסילות ולמען האמת את רוב "הידע" צברתי מהפורום הזה, מתוך למידה מאנשים שבאמת מכירים את הרכבת מקרוב פי אלף טוב ממני וגם ממך.
לכן הטענה שלך על "אנשים כמוך יושבים אי שם ומקבלים את ההחלטות" מגוחכת.

אתה מסוג האנשים שלא משנה כמה הרכבת תשפר את קוויה והשירות שלה תמיד יהיה לך על מה להתלונן ותמיד תסתכל על מה שאין ולא על מה שיש. ואילולי ה"אם אנשים כמוך יושבים..." שלך, לא הייתי כותב זאת. אבל הרווחת את זה ביושר.
 

eee0204

New member
זה בסדר, העוקצנות שלך לא משנה לי כהוא זה.

אני נוסע ומשתמש בשירותי הרכבת בדיוק כמוך
אין לי שום קשר אחר לא לרכבת ולא למשרד התחבורה וודאי שאין לי שום קשר לקבלת ההחלטות.
ההבדל בינינו הוא שאתה כנוסע רואה את התמונה הצרה שלך ואני משתדל להסתכל בראייה רחבה.
ומדוע אתה מבקש דווקא רכבת אחת להרצליה, נתניה ובנימינה, מדוע לא לחיפה? מדוע לא לנתב"ג או למודיעין?
ואם כל כך חשוב קישור של רכבת אחת מאשקלון, אשדוד, יבנה ומערב ראשון לציון להרצליה, נתניה ובנימינה, אז למה שלתושבי בת-ים וחולן (ערים שאוכלוסייתן ביחד מונה קרוב לארבע מאות אלף איש לא תהיה רכבת כזו? אולי רכבות כאלה צריכות לעצור גם בתחנות בת-ים וחולון? או שלתושבי הערים הדרומיות יותר יש דם כחול יותר ורק להם מגיעה רכבת אחת להרצליה דרך קו החוף הדרומי?

מה שאני "יודע" נובע מכך שבתור נוסע אני גם מתעניין (כנראה קצת יותר ממך) ברשת הרכבות והמסילות ולמען האמת את רוב "הידע" צברתי מהפורום הזה, מתוך למידה מאנשים שבאמת מכירים את הרכבת מקרוב פי אלף טוב ממני וגם ממך.
לכן הטענה שלך על "אנשים כמוך יושבים אי שם ומקבלים את ההחלטות" מגוחכת.

אתה מסוג האנשים שלא משנה כמה הרכבת תשפר את קוויה והשירות שלה תמיד יהיה לך על מה להתלונן ותמיד תסתכל על מה שאין ולא על מה שיש. ואילולי ה"אם אנשים כמוך יושבים..." שלך, לא הייתי כותב זאת. אבל הרווחת את זה ביושר.
זה בסדר, העוקצנות שלך לא משנה לי כהוא זה.
אז בוא ואסביר לך.
נכון שזה מדגדג מאוד לומר שהראייה שלך רחבה מאוד, ושלי צרה מאוד. קלישאה זולה ובנאלית, אבל בסדר. אני הראשון שמסנגר על דברים טובים שקורים ברכבת, ולדעתי - פה
יש פה פספוס (יש פה פגיעה באנשים נוספים, תושבי רחובות ויבנה, אבל דשו בזה כבר).
אוקיי, אני מקבל את הטענה שלך שהרכבת והנהלתה, ומשרד התחבורה, מתנהלים בצורה מעוררת השתאות. הכל נהדר, מצויין, ואין שום מקום לביקורת. אפילו לא טיפה.
לגבי הדם הכחול שציינת - אם הרכבת תיסע דרך אשדוד עד לבנימינה, אנחנו נרשה שתושבי ראשון ובת ים יעלו עליה. למרות הדם הכחול. מבטיח לך.
ושוב - אני מבקש רכבת לבנימינה (ולא לחיפה / דמשק) רק בשל העובדה שכל רכבת שיוצאת היום מאשדוד (או 60% מהן לערך) - מגיעות לבנימינה. אז הבקשה היא שהן ימשיכו להגיע לשם, פשוט בפחות זמן. קידמה, אתה יודע.
פרט לזה, אתה מסרב להתייחס לעובדה, שנראה לי והיא נכונה, שערי הדרום רחוקות (30 דקות +-) מת"א מאשר בת - ים / ראשון לציון. חיסכון של רבע שעה משמעותי מאוד
עבור מי שנוסע בקווים האלה - מה לעשות, ומשמעותי הרבה יותר מאשר לקווים הקרובים יותר (לגוש דן).
לגבי הפתרונות הטכניים - שוב, נראה לי שאם יש אינטרס לעשות משהו, עושים אותו. אם היה משנה לראשי הערים הללו מספיק, נדמה לי שהיו מוצאים את הפתרון הטכני. לא מדובר על להנחית אדם על הירח. זו רכבת, בן אדם. רכבת.
 
בבקשה אל תכניס לי מילים לפה

זה בסדר, העוקצנות שלך לא משנה לי כהוא זה.
אז בוא ואסביר לך.
נכון שזה מדגדג מאוד לומר שהראייה שלך רחבה מאוד, ושלי צרה מאוד. קלישאה זולה ובנאלית, אבל בסדר. אני הראשון שמסנגר על דברים טובים שקורים ברכבת, ולדעתי - פה
יש פה פספוס (יש פה פגיעה באנשים נוספים, תושבי רחובות ויבנה, אבל דשו בזה כבר).
אוקיי, אני מקבל את הטענה שלך שהרכבת והנהלתה, ומשרד התחבורה, מתנהלים בצורה מעוררת השתאות. הכל נהדר, מצויין, ואין שום מקום לביקורת. אפילו לא טיפה.
לגבי הדם הכחול שציינת - אם הרכבת תיסע דרך אשדוד עד לבנימינה, אנחנו נרשה שתושבי ראשון ובת ים יעלו עליה. למרות הדם הכחול. מבטיח לך.
ושוב - אני מבקש רכבת לבנימינה (ולא לחיפה / דמשק) רק בשל העובדה שכל רכבת שיוצאת היום מאשדוד (או 60% מהן לערך) - מגיעות לבנימינה. אז הבקשה היא שהן ימשיכו להגיע לשם, פשוט בפחות זמן. קידמה, אתה יודע.
פרט לזה, אתה מסרב להתייחס לעובדה, שנראה לי והיא נכונה, שערי הדרום רחוקות (30 דקות +-) מת"א מאשר בת - ים / ראשון לציון. חיסכון של רבע שעה משמעותי מאוד
עבור מי שנוסע בקווים האלה - מה לעשות, ומשמעותי הרבה יותר מאשר לקווים הקרובים יותר (לגוש דן).
לגבי הפתרונות הטכניים - שוב, נראה לי שאם יש אינטרס לעשות משהו, עושים אותו. אם היה משנה לראשי הערים הללו מספיק, נדמה לי שהיו מוצאים את הפתרון הטכני. לא מדובר על להנחית אדם על הירח. זו רכבת, בן אדם. רכבת.
בבקשה אל תכניס לי מילים לפה
אני לא טענתי בשום מקום "שהרכבת והנהלתה, ומשרד התחבורה, מתנהלים בצורה מעוררת השתאות. הכל נהדר, מצויין, ואין שום מקום לביקורת. אפילו לא טיפה."
בשרשור הזה עצמו אני טענתי שטענות תושבי יבנה לגבי הלו"ז החדש מוצדקות וגם הצעתי רעיונות לתיקון.
אז כשאתה כותב משהו כדאי שתגבה אותו ולא תמציא אותו מהרהורי ליבך או ראשך.
בבקשה, תן קישור להודעה שלי שבה טענתי את מה שאתה טוען, ואם לא מן הראוי שתחזור בך.

אני, לעומת זאת, כן יכול לטעון שהמילים הראשונות שלך בשרשור הזה היו "אני אישית נוסע..."
ומצורף קישור להודעה הרלוונטית שלך.
 

eee0204

New member
אתה לוקח כל דבר אישית.

בבקשה אל תכניס לי מילים לפה
אני לא טענתי בשום מקום "שהרכבת והנהלתה, ומשרד התחבורה, מתנהלים בצורה מעוררת השתאות. הכל נהדר, מצויין, ואין שום מקום לביקורת. אפילו לא טיפה."
בשרשור הזה עצמו אני טענתי שטענות תושבי יבנה לגבי הלו"ז החדש מוצדקות וגם הצעתי רעיונות לתיקון.
אז כשאתה כותב משהו כדאי שתגבה אותו ולא תמציא אותו מהרהורי ליבך או ראשך.
בבקשה, תן קישור להודעה שלי שבה טענתי את מה שאתה טוען, ואם לא מן הראוי שתחזור בך.

אני, לעומת זאת, כן יכול לטעון שהמילים הראשונות שלך בשרשור הזה היו "אני אישית נוסע..."
ומצורף קישור להודעה הרלוונטית שלך.
אתה לוקח כל דבר אישית.
אני לא מכיר אותך, אין לי שום עניין להתכתש איתך - הדבר שכתבתי הוא לא ציטוט, אלא אמירה שאמורה לרמוז על קו המחשבה שלך, זה הכל. אתה יודע, בחיים
לא הכל שחור ולבן, ואם אני אומר משהו, יכול להיות לזה רובד טיפה יותר עמוק מהמילים עצמן.
ניחא, את התשובות שלי קיבלתי בשורה אחת ממישהו שכתב פה לגבי מפלג נוסף שאמורים להניח בעוד X שנים. זה יכול היה לחסוך את כל פסטיבל ההלל לרכבת שהיה פה.
שמח שנהנית. מהדרך.
 

trainman

New member
תומך בדברי עמוד השדרה


אני נוסע ומשתמש בשירותי הרכבת בדיוק כמוך
אין לי שום קשר אחר לא לרכבת ולא למשרד התחבורה וודאי שאין לי שום קשר לקבלת ההחלטות.
ההבדל בינינו הוא שאתה כנוסע רואה את התמונה הצרה שלך ואני משתדל להסתכל בראייה רחבה.
ומדוע אתה מבקש דווקא רכבת אחת להרצליה, נתניה ובנימינה, מדוע לא לחיפה? מדוע לא לנתב"ג או למודיעין?
ואם כל כך חשוב קישור של רכבת אחת מאשקלון, אשדוד, יבנה ומערב ראשון לציון להרצליה, נתניה ובנימינה, אז למה שלתושבי בת-ים וחולן (ערים שאוכלוסייתן ביחד מונה קרוב לארבע מאות אלף איש לא תהיה רכבת כזו? אולי רכבות כאלה צריכות לעצור גם בתחנות בת-ים וחולון? או שלתושבי הערים הדרומיות יותר יש דם כחול יותר ורק להם מגיעה רכבת אחת להרצליה דרך קו החוף הדרומי?

מה שאני "יודע" נובע מכך שבתור נוסע אני גם מתעניין (כנראה קצת יותר ממך) ברשת הרכבות והמסילות ולמען האמת את רוב "הידע" צברתי מהפורום הזה, מתוך למידה מאנשים שבאמת מכירים את הרכבת מקרוב פי אלף טוב ממני וגם ממך.
לכן הטענה שלך על "אנשים כמוך יושבים אי שם ומקבלים את ההחלטות" מגוחכת.

אתה מסוג האנשים שלא משנה כמה הרכבת תשפר את קוויה והשירות שלה תמיד יהיה לך על מה להתלונן ותמיד תסתכל על מה שאין ולא על מה שיש. ואילולי ה"אם אנשים כמוך יושבים..." שלך, לא הייתי כותב זאת. אבל הרווחת את זה ביושר.
תומך בדברי עמוד השדרה

אדון eee0204 בוחר במודע או שלא במודע להתעלם מאילוצים שונים שקיימים בשטח, מפגין צרות עין, וממהר למצוא אשם ספציפי בסוגיות שהם מורכבות יותר ממה שנדמה לו (אבל למה להתעמק כשאפשר להאשים את הרכבת בכל הרעות החולות שקיימות..)
אז נכון, אפשר להבין את האי נעימות שבשינוים שצפויים להתבצע במתווה הקווים והזמנים של הרכבות מכיון אשדוד צפונה..
אבל אם לרגע נפסיק להתייחס להחלפת רכבת כאל משהו מעיק ומסורבל, נראה שהשינוי אינו נוראי כל כך, ושלאו דווקא מדובר בהרעה כזו גדולה בשירות.
דבר נוסף- הקמת החיבור בין אשדוד לרשל"צ מערב היא לא רק בכדי לקצר את משך הנסיעה מאשדוד, אשקלון.. אלה גם בכדי לקשר בין חולון, בת, ים, רשל"צ, ל - יבנה, אשדוד אשקלון, ובהמשך גם עם שדרות, נתיבות, אופקים וב"ש.
 

eee0204

New member
קודם כל,

תומך בדברי עמוד השדרה

אדון eee0204 בוחר במודע או שלא במודע להתעלם מאילוצים שונים שקיימים בשטח, מפגין צרות עין, וממהר למצוא אשם ספציפי בסוגיות שהם מורכבות יותר ממה שנדמה לו (אבל למה להתעמק כשאפשר להאשים את הרכבת בכל הרעות החולות שקיימות..)
אז נכון, אפשר להבין את האי נעימות שבשינוים שצפויים להתבצע במתווה הקווים והזמנים של הרכבות מכיון אשדוד צפונה..
אבל אם לרגע נפסיק להתייחס להחלפת רכבת כאל משהו מעיק ומסורבל, נראה שהשינוי אינו נוראי כל כך, ושלאו דווקא מדובר בהרעה כזו גדולה בשירות.
דבר נוסף- הקמת החיבור בין אשדוד לרשל"צ מערב היא לא רק בכדי לקצר את משך הנסיעה מאשדוד, אשקלון.. אלה גם בכדי לקשר בין חולון, בת, ים, רשל"צ, ל - יבנה, אשדוד אשקלון, ובהמשך גם עם שדרות, נתיבות, אופקים וב"ש.
קודם כל,
תבדוק במילון את פירוש המילה צרות עין. מומלץ בחום.
דבר שני, אני מבין שיש קושי ומורכבות, אחרת כנראה שהיו עושים את זה גם בלי שהייתי מתלונן על כך.
דבר שלישי, אם היה מדובר בהחלפת רכבת שחוסכת זמן, זה היה מצויין. לא כך הדבר. תבדוק.
דבר רביעי - רוב הנוסעים נוסעים מהפריפריה לכיוון המרכז, ולא להפך. רוב התעסוקה נמצאת שם.
ושוב - כששואלים אותך למה X לא קרה, תנסה לא לספר למה X הוא כ"כ טוב מסיבות אחרות, טובות ככל שיהיו. אלא, פשוט תנסה לענות עניינית וטכנית, האם זה פיזבילי
ש-X יקרה או לא. כל השאר לא רלוונטי לדיון.
 

trainman

New member
אני יודע שמקובל יותר להשתמש במילה צרות עין

קודם כל,
תבדוק במילון את פירוש המילה צרות עין. מומלץ בחום.
דבר שני, אני מבין שיש קושי ומורכבות, אחרת כנראה שהיו עושים את זה גם בלי שהייתי מתלונן על כך.
דבר שלישי, אם היה מדובר בהחלפת רכבת שחוסכת זמן, זה היה מצויין. לא כך הדבר. תבדוק.
דבר רביעי - רוב הנוסעים נוסעים מהפריפריה לכיוון המרכז, ולא להפך. רוב התעסוקה נמצאת שם.
ושוב - כששואלים אותך למה X לא קרה, תנסה לא לספר למה X הוא כ"כ טוב מסיבות אחרות, טובות ככל שיהיו. אלא, פשוט תנסה לענות עניינית וטכנית, האם זה פיזבילי
ש-X יקרה או לא. כל השאר לא רלוונטי לדיון.
אני יודע שמקובל יותר להשתמש במילה צרות עין
במובן של קנאה.. שקלתי להשתמש ב"צרות מוח", אבל לרגע זה נשמע לי פוגעני יותר מדי..
 
אני בדקתי - אם נוסעים ברכבת המהירה מאשדוד

קודם כל,
תבדוק במילון את פירוש המילה צרות עין. מומלץ בחום.
דבר שני, אני מבין שיש קושי ומורכבות, אחרת כנראה שהיו עושים את זה גם בלי שהייתי מתלונן על כך.
דבר שלישי, אם היה מדובר בהחלפת רכבת שחוסכת זמן, זה היה מצויין. לא כך הדבר. תבדוק.
דבר רביעי - רוב הנוסעים נוסעים מהפריפריה לכיוון המרכז, ולא להפך. רוב התעסוקה נמצאת שם.
ושוב - כששואלים אותך למה X לא קרה, תנסה לא לספר למה X הוא כ"כ טוב מסיבות אחרות, טובות ככל שיהיו. אלא, פשוט תנסה לענות עניינית וטכנית, האם זה פיזבילי
ש-X יקרה או לא. כל השאר לא רלוונטי לדיון.
אני בדקתי - אם נוסעים ברכבת המהירה מאשדוד
עד תל אביב מרכז ושם מחליפים לרכבת שיוצאת 3 דקות מאוחר יותר להרצליה, משך הנסיעה (כולל ההחלפה) בין אשדוד להרצליה, לפי הלו"ז החדש, 55 דקות (פירטתי את האפשרות הזו בהודעה אחרת).
אתה לא תראה זאת בתכנון הנסיעות באתר הרכבת, כי שם לא מוצגות אפשרויות החלפה כשהפער בין הרכבות קצר מ-5 דקות.
לעומת זאת משך הנסיעה בין אשדוד להרצליה בקו הקיים, לפי הלו"ז הקיים, לפחות 59 דקות.
אם הרכבת המהירה הייתה ממשיכה עד הרצליה המשך היה אולי 53-54 דקות ולא פחות מכך, מכיוון שהרכבות (אם מגיעות בזמן) בכל מקרה ממתינות כ-2 דקות בתחנת ת"א מרכז.
אז במקום שיפור של 5-6 דקות ללא החלפה יש שיפור של 4 דקות אבל עם החלפה.
משהו ששווה להתלונן עליו? אולי...
 

eee0204

New member
תשובה טובה, מקווה שבאמת הדברים

אני בדקתי - אם נוסעים ברכבת המהירה מאשדוד
עד תל אביב מרכז ושם מחליפים לרכבת שיוצאת 3 דקות מאוחר יותר להרצליה, משך הנסיעה (כולל ההחלפה) בין אשדוד להרצליה, לפי הלו"ז החדש, 55 דקות (פירטתי את האפשרות הזו בהודעה אחרת).
אתה לא תראה זאת בתכנון הנסיעות באתר הרכבת, כי שם לא מוצגות אפשרויות החלפה כשהפער בין הרכבות קצר מ-5 דקות.
לעומת זאת משך הנסיעה בין אשדוד להרצליה בקו הקיים, לפי הלו"ז הקיים, לפחות 59 דקות.
אם הרכבת המהירה הייתה ממשיכה עד הרצליה המשך היה אולי 53-54 דקות ולא פחות מכך, מכיוון שהרכבות (אם מגיעות בזמן) בכל מקרה ממתינות כ-2 דקות בתחנת ת"א מרכז.
אז במקום שיפור של 5-6 דקות ללא החלפה יש שיפור של 4 דקות אבל עם החלפה.
משהו ששווה להתלונן עליו? אולי...
תשובה טובה, מקווה שבאמת הדברים
ייראו כך ויחסכו זמן, עם הזמן.
לגבי ההערה של צרות מוח, אנסה לא להתייחס לזה - נראה לי טיפל'ה כיתה ג', בפרט כשאתה לא באמת מכיר את הנפשות הפועלות.
 
אני לא כתבתי בשום מקום "צרות מוח"

תשובה טובה, מקווה שבאמת הדברים
ייראו כך ויחסכו זמן, עם הזמן.
לגבי ההערה של צרות מוח, אנסה לא להתייחס לזה - נראה לי טיפל'ה כיתה ג', בפרט כשאתה לא באמת מכיר את הנפשות הפועלות.
אני לא כתבתי בשום מקום "צרות מוח"
כשקוראים הודעות בפורום, כדאי גם לשים לב מי הכותב.
 

eee0204

New member
אני יודע שזה לא אתה, התכוונתי לכותב העליון.

אני לא כתבתי בשום מקום "צרות מוח"
כשקוראים הודעות בפורום, כדאי גם לשים לב מי הכותב.
אני יודע שזה לא אתה, התכוונתי לכותב העליון.
סתם נסיון לחסוך בהודעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה