זה בסדר, העוקצנות שלך לא משנה לי כהוא זה.
אני נוסע ומשתמש בשירותי הרכבת בדיוק כמוך
אין לי שום קשר אחר לא לרכבת ולא למשרד התחבורה וודאי שאין לי שום קשר לקבלת ההחלטות.
ההבדל בינינו הוא שאתה כנוסע רואה את התמונה הצרה שלך ואני משתדל להסתכל בראייה רחבה.
ומדוע אתה מבקש דווקא רכבת אחת להרצליה, נתניה ובנימינה, מדוע לא לחיפה? מדוע לא לנתב"ג או למודיעין?
ואם כל כך חשוב קישור של רכבת אחת מאשקלון, אשדוד, יבנה ומערב ראשון לציון להרצליה, נתניה ובנימינה, אז למה שלתושבי בת-ים וחולן (ערים שאוכלוסייתן ביחד מונה קרוב לארבע מאות אלף איש לא תהיה רכבת כזו? אולי רכבות כאלה צריכות לעצור גם בתחנות בת-ים וחולון? או שלתושבי הערים הדרומיות יותר יש דם כחול יותר ורק להם מגיעה רכבת אחת להרצליה דרך קו החוף הדרומי?
מה שאני "יודע" נובע מכך שבתור נוסע אני גם מתעניין (כנראה קצת יותר ממך) ברשת הרכבות והמסילות ולמען האמת את רוב "הידע" צברתי מהפורום הזה, מתוך למידה מאנשים שבאמת מכירים את הרכבת מקרוב פי אלף טוב ממני וגם ממך.
לכן הטענה שלך על "אנשים כמוך יושבים אי שם ומקבלים את ההחלטות" מגוחכת.
אתה מסוג האנשים שלא משנה כמה הרכבת תשפר את קוויה והשירות שלה תמיד יהיה לך על מה להתלונן ותמיד תסתכל על מה שאין ולא על מה שיש. ואילולי ה"אם אנשים כמוך יושבים..." שלך, לא הייתי כותב זאת. אבל הרווחת את זה ביושר.
זה בסדר, העוקצנות שלך לא משנה לי כהוא זה.
אז בוא ואסביר לך.
נכון שזה מדגדג מאוד לומר שהראייה שלך רחבה מאוד, ושלי צרה מאוד. קלישאה זולה ובנאלית, אבל בסדר. אני הראשון שמסנגר על דברים טובים שקורים ברכבת, ולדעתי - פה
יש פה פספוס (יש פה פגיעה באנשים נוספים, תושבי רחובות ויבנה, אבל דשו בזה כבר).
אוקיי, אני מקבל את הטענה שלך שהרכבת והנהלתה, ומשרד התחבורה, מתנהלים בצורה מעוררת השתאות. הכל נהדר, מצויין, ואין שום מקום לביקורת. אפילו לא טיפה.
לגבי הדם הכחול שציינת - אם הרכבת תיסע דרך אשדוד עד לבנימינה, אנחנו נרשה שתושבי ראשון ובת ים יעלו עליה. למרות הדם הכחול. מבטיח לך.
ושוב - אני מבקש רכבת לבנימינה (ולא לחיפה / דמשק) רק בשל העובדה שכל רכבת שיוצאת היום מאשדוד (או 60% מהן לערך) - מגיעות לבנימינה. אז הבקשה היא שהן ימשיכו להגיע לשם, פשוט בפחות זמן. קידמה, אתה יודע.
פרט לזה, אתה מסרב להתייחס לעובדה, שנראה לי והיא נכונה, שערי הדרום רחוקות (30 דקות +-) מת"א מאשר בת - ים / ראשון לציון. חיסכון של רבע שעה משמעותי מאוד
עבור מי שנוסע בקווים האלה - מה לעשות, ומשמעותי הרבה יותר מאשר לקווים הקרובים יותר (לגוש דן).
לגבי הפתרונות הטכניים - שוב, נראה לי שאם יש אינטרס לעשות משהו, עושים אותו. אם היה משנה לראשי הערים הללו מספיק, נדמה לי שהיו מוצאים את הפתרון הטכני. לא מדובר על להנחית אדם על הירח. זו רכבת, בן אדם. רכבת.