באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון

מצב
הנושא נעול.
למה אתה פסימי? דווקא הגיוני שכאשר תיפתח תחנת

כשתפתח שדרות לא יעצרו ביבנה בכלל הרכבות המהיר
המהירות, ונישאר עם רכבת אחת מכל תחנה בשעה. ואז כולם יחזרו לרכב פרטי וגם את זה יבטלו ובסוף יקראו לתחנה באר יעקב וזהו...
למה אתה פסימי? דווקא הגיוני שכאשר תיפתח תחנת
שדרות ובתלות בכמות הציוד הנייד ומספר הנהגים הכשירים, יפצלו את הקו לשני קווים: אחד בינעירוני שדרות - תל אביב מהיר שיעצור באשקלון, אשדוד, יבנה מערב, ראשל"צ משה דיין ותחנות תל אביב, ושני פרברי משה דיין - הוד השרון שיעצור בכל תחנות בת-ים וחולון.
אם זה יקרה, אז קיים סיכוי שיחזרו להיות שתי רכבות בשעה ביבנה מערב ושתיהן תהיינה מהירות.
הסיבה שזה לא קורה כבר כעת היא כנראה מחסור בציוד נייד ובנהגים.
 

luckydude

Active member


למה אתה פסימי? דווקא הגיוני שכאשר תיפתח תחנת
שדרות ובתלות בכמות הציוד הנייד ומספר הנהגים הכשירים, יפצלו את הקו לשני קווים: אחד בינעירוני שדרות - תל אביב מהיר שיעצור באשקלון, אשדוד, יבנה מערב, ראשל"צ משה דיין ותחנות תל אביב, ושני פרברי משה דיין - הוד השרון שיעצור בכל תחנות בת-ים וחולון.
אם זה יקרה, אז קיים סיכוי שיחזרו להיות שתי רכבות בשעה ביבנה מערב ושתיהן תהיינה מהירות.
הסיבה שזה לא קורה כבר כעת היא כנראה מחסור בציוד נייד ובנהגים.
 

easylivin

New member


למה אתה פסימי? דווקא הגיוני שכאשר תיפתח תחנת
שדרות ובתלות בכמות הציוד הנייד ומספר הנהגים הכשירים, יפצלו את הקו לשני קווים: אחד בינעירוני שדרות - תל אביב מהיר שיעצור באשקלון, אשדוד, יבנה מערב, ראשל"צ משה דיין ותחנות תל אביב, ושני פרברי משה דיין - הוד השרון שיעצור בכל תחנות בת-ים וחולון.
אם זה יקרה, אז קיים סיכוי שיחזרו להיות שתי רכבות בשעה ביבנה מערב ושתיהן תהיינה מהירות.
הסיבה שזה לא קורה כבר כעת היא כנראה מחסור בציוד נייד ובנהגים.
 
וכשתפתח אופקים יסגרו את יבנה בכלל

כשתפתח שדרות לא יעצרו ביבנה בכלל הרכבות המהיר
המהירות, ונישאר עם רכבת אחת מכל תחנה בשעה. ואז כולם יחזרו לרכב פרטי וגם את זה יבטלו ובסוף יקראו לתחנה באר יעקב וזהו...
וכשתפתח אופקים יסגרו את יבנה בכלל
 

easylivin

New member
דווקא הפוך, כפי ש"עמוד השדרה" כתב.

כשתפתח שדרות לא יעצרו ביבנה בכלל הרכבות המהיר
המהירות, ונישאר עם רכבת אחת מכל תחנה בשעה. ואז כולם יחזרו לרכב פרטי וגם את זה יבטלו ובסוף יקראו לתחנה באר יעקב וזהו...
דווקא הפוך, כפי ש"עמוד השדרה" כתב.
מבחינה תפעולית רוב הסיכויים שרק הרכבות לאשדוד ולאשקלון יעצרו ביבנה. כרגע זהו מצב ביניים, בסוף ייתכן שהקו הפרברי מהוד השרון יקוצר עד למשה דיין.
 

benshap2

New member
אבל זה בדיוק מה שכתבתי

דווקא הפוך, כפי ש"עמוד השדרה" כתב.
מבחינה תפעולית רוב הסיכויים שרק הרכבות לאשדוד ולאשקלון יעצרו ביבנה. כרגע זהו מצב ביניים, בסוף ייתכן שהקו הפרברי מהוד השרון יקוצר עד למשה דיין.
אבל זה בדיוק מה שכתבתי
*רק* הרכבות של אשדוד ואשקלון יעצרו ביבנה.
הרכבות משדרות נתיבות וכו' לא תעצורנה ביבנה כשם שהן לא תעצורנה בבת ים וחולון.

קחו את זה כהימור
 

easylivin

New member
אבל זה לא מה שאני התכוונתי לכתוב:

אבל זה בדיוק מה שכתבתי
*רק* הרכבות של אשדוד ואשקלון יעצרו ביבנה.
הרכבות משדרות נתיבות וכו' לא תעצורנה ביבנה כשם שהן לא תעצורנה בבת ים וחולון.

קחו את זה כהימור
אבל זה לא מה שאני התכוונתי לכתוב:
כשתיפתח תחנת שדרות, סביר להניח שלא תהיינה עוד "רכבות מהירות לאשקלון". תהיינה רכבות מהירות למשה דיין/אשדוד/אשקלון/שדרות ואחר כך גם לנתיבות, ורק הרכבות המהירות האלו יעצרו ביבנה. הפרבריות לא יגיעו בכלל ליבנה. סביר שיפעילו 2 רכבות מהירות בשעה, ושתיהן יעצרו ביבנה. לפחות זוהי דרישה הגיונית שאתם כתושבים יכולים להעלות, להבדיל מ"הקמה דחופה של רציף שלישי".
 
אם תסתכל בראייה רחבה על פרוייקטי הפיתוח של

אבל זה בדיוק מה שכתבתי
*רק* הרכבות של אשדוד ואשקלון יעצרו ביבנה.
הרכבות משדרות נתיבות וכו' לא תעצורנה ביבנה כשם שהן לא תעצורנה בבת ים וחולון.

קחו את זה כהימור
אם תסתכל בראייה רחבה על פרוייקטי הפיתוח של
הרכבת, תוכל להבין שיבנה מערב, אשדוד ואשקלון סביר שיהיו חלק מקו בינעירוני ולא חלק מקו פרברי שצפוי להפוך לקו לולאתי, עם פתיחת מסילת השרון בשנת 2016.
לכן הסבירות היא שראשל"צ משה דיין תהיה התחנה הדרומית של הרכבות הפרבריות ותשמש כתחנת מעבר בין הרכבות הללו לרכבות הבינעירוניות מ/ל באר שבע, אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד ויבנה מערב.
אפשרות שנייה, פחות סבירה, היא שיחברו את קטע באר שבע אשקלון עם קו אשקלון - בנימינה וגם בתסריט כזה יבנה מערב תהיה חלק קו מהיר בין אשקלון לתל אביב.
אפשרות שלישית, שהיא אפשרות גרועה, שקו באר שבע - אשקלון יהיה קו נפרד, וגם בתסריט הגרוע הזה, יבנה מערב צפונה להיות חלק מקו מהיר בין אשקלון לתל אביב.

התסריט שאתה משרטט, שאשקלון, אשדוד ויבנה מערב יהיו חלק מהקו הפרברי הלולאתי (שבעתיד הרחוק אמור להתחבר גם לתחנת הראשונים וליצור לולאת 8), הוא תסריט לא סביר.

לא סתם בתחנת משה דיין יש ארבעה רציפים ובנו ארבעה רציפים למרות שפרויקט החיבור לראשונים מוקפא. התחנה הזו מתוכננת מראש לשמש כתחנת מעבר בין רכבות בינעירוניות מהירות לבין רכבות פרבריות.
 
חבל מאד על שינוי השעות

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
חבל מאד על שינוי השעות
אילו היו רק מורידים רכבת אחת ומשאירים את השעות כפי שהיו קודם, לא היתה לי בעיה.
כעת עקב שינוי השעות אני אמנם אוכל להגיע לרכבת המהירה בבוקר עם קצת מאמץ (6 דקות מוקדם יותר), אבל אין סיכוי שאספיק את הרכבת אחה"צ, ומאחר שאין לי כוונה לחכות כ-50 דקות לרכבת, אאלץ לחזור לימים שלפני ינואר 12', ולנסוע מתחנת יבנה מזרח (האלטרנטיבה היא כמובן לנסוע בבוקר מיבנה מערב אבל לחזור ליבנה מזרח ואז להטלטל באוטובוס דרך 500 הרמזורים או 1000 הככרות של יבנה עד לתחנה החדשה - לא תודה...)

לכן במקום ליהנות מרכבת שמגיעה להגנה ב-19 דקות, אסע 35 (בפועל כ-40) דקות - זמן כפול! אמנם הנסיעה לתחנה עצמה תהיה קצרה יותר, ככה שזה כמעט יתקזז, ובכ"ז...

מה שמרגיז במיוחד הוא שסו"ס פתחו את כביש 4 המורחב, עומדים בקרוב לפתוח את מגרש החניה החדש של יבנה מערב, כך שהנסיעה משם תהיה נוחה עוד יותר - ואני לא אהנה מכך כי אחזור להשתמש ביבנה מזרח...


ניתן רק לקוות שלחץ מצד תושבי יבנה יביא להוספת רכבת בשעה או לשינוי בשעות בלו"ז עתידי שיאפשר לי להשתמש בתחנה החדשה לשני הכיוונים.
 
ומה עם האופציה של נסיעה ברכבת וחזרה ליבנה מער

חבל מאד על שינוי השעות
אילו היו רק מורידים רכבת אחת ומשאירים את השעות כפי שהיו קודם, לא היתה לי בעיה.
כעת עקב שינוי השעות אני אמנם אוכל להגיע לרכבת המהירה בבוקר עם קצת מאמץ (6 דקות מוקדם יותר), אבל אין סיכוי שאספיק את הרכבת אחה"צ, ומאחר שאין לי כוונה לחכות כ-50 דקות לרכבת, אאלץ לחזור לימים שלפני ינואר 12', ולנסוע מתחנת יבנה מזרח (האלטרנטיבה היא כמובן לנסוע בבוקר מיבנה מערב אבל לחזור ליבנה מזרח ואז להטלטל באוטובוס דרך 500 הרמזורים או 1000 הככרות של יבנה עד לתחנה החדשה - לא תודה...)

לכן במקום ליהנות מרכבת שמגיעה להגנה ב-19 דקות, אסע 35 (בפועל כ-40) דקות - זמן כפול! אמנם הנסיעה לתחנה עצמה תהיה קצרה יותר, ככה שזה כמעט יתקזז, ובכ"ז...

מה שמרגיז במיוחד הוא שסו"ס פתחו את כביש 4 המורחב, עומדים בקרוב לפתוח את מגרש החניה החדש של יבנה מערב, כך שהנסיעה משם תהיה נוחה עוד יותר - ואני לא אהנה מכך כי אחזור להשתמש ביבנה מזרח...


ניתן רק לקוות שלחץ מצד תושבי יבנה יביא להוספת רכבת בשעה או לשינוי בשעות בלו"ז עתידי שיאפשר לי להשתמש בתחנה החדשה לשני הכיוונים.
ומה עם האופציה של נסיעה ברכבת וחזרה ליבנה מער
מערב בטאוטובוס?
 
איזה אוטובוס? צריך לפחות שניים

ומה עם האופציה של נסיעה ברכבת וחזרה ליבנה מער
מערב בטאוטובוס?
איזה אוטובוס? צריך לפחות שניים
ומה קורה כשצריך לחזור בשעות העומס? לעמוד בפקקים המזעזעים ביציאה מגוש דן?
ומה עם החופשי חודשי שלי שכולל גם אוטובוסים בגוש דן? לוותר עליו כי אסע רק חצי מכמות הנסיעות ואז הוא לא כלכלי? לעבור לכרטיסיות? לקנות כרטיסיות אוטובוס בנפרד? להשתמש בשני רב קווים? זה מבטל את כל (כל!) היתרונות של הרפורמה מבחינתי!

אילו רק השאירו את שעת הנסיעה מתל אביב ליבנה כפי שהיתה, לא היתה לי כל בעיה עם הסדר החדש. חבל מאד.
 
תיכנס לאתר הרכבת www.rail.co.il

אפשר קישור ללו"ז?
תיכנס לאתר הרכבת www.rail.co.il
ותשתמש במנגנון "תכנון מסלול נסיעה" על מנת לראות את הלו"ז בין התחנות שמעניינות אותך במועד שמעניין אותך.
אין עדיין קבצי PDF ללו"ז החדש מה-3.8.
 

livebuddy

New member
התכוונתי לPDF רשמי

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
התכוונתי לPDF רשמי
תודה בכל מקרה.
 

eee0204

New member
אני אישית נוסע בתחנת אשדוד - הרצליה

באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון
להוד השרון - רכבת פעם בשעה (שעוצרת בכל התחנות) ובשעות העומס רכבת נוספת שלא עוצרת בתחנות בת-ים וחולון. החל מה-4 באוגוסט.
אני אישית נוסע בתחנת אשדוד - הרצליה
וזה הקו היחיד שלגמרי "נדפק" מהרפורמה הזו.
הקו מאשקלון לבנימינה לא קיבל שדרוג של נסיעה דרך תחנת ראשון. משום מה, הקוים המהירים עוברים דרך אשקלון - אשדוד וממשיכים להוד השרון (תחנה
הרבה פחות פופולרית מתחנות הרצליה - נתניה - בנימינה לדעתי).
הדבר היחיד ששופר זה הוספת רכבת מתחנת הרצליה לכיוון אשדוד (3 בשעה במקום 2).
היה שווה לחכות 5 שנים.
תודה לך גילה.
 

flider

New member
נכון שיש שיפור ניכר בתדירות

אני אישית נוסע בתחנת אשדוד - הרצליה
וזה הקו היחיד שלגמרי "נדפק" מהרפורמה הזו.
הקו מאשקלון לבנימינה לא קיבל שדרוג של נסיעה דרך תחנת ראשון. משום מה, הקוים המהירים עוברים דרך אשקלון - אשדוד וממשיכים להוד השרון (תחנה
הרבה פחות פופולרית מתחנות הרצליה - נתניה - בנימינה לדעתי).
הדבר היחיד ששופר זה הוספת רכבת מתחנת הרצליה לכיוון אשדוד (3 בשעה במקום 2).
היה שווה לחכות 5 שנים.
תודה לך גילה.
נכון שיש שיפור ניכר בתדירות
אבל השרות בין אשקלון/אשדוד לבין תחנות רחובות/לוד ותחנות צפונה מתל אביב (הרצליה..) הורעה מאוד.
1. יש מאות נוסעים כל יום לרחובות/לוד שנשארים עם רכבת אחת ברוב שעות היום.
2. רכבות לכוון הרצליה/בנימינה בבוקר צומצמו באופן משמעותי
3. גם כאשר מדברים על 3 רכבות בשעה מהרצליה בשעות ערב חלק מהם עם החלפה בתל-אביב. החלפה תתבצע ברציף אחר וגם צריך לקחת בחשבון איחורים...
 

amit1270

New member
קו חדש ולו"ז חדש, לא רפורמה (ומה הקשר לגילה?)

אני אישית נוסע בתחנת אשדוד - הרצליה
וזה הקו היחיד שלגמרי "נדפק" מהרפורמה הזו.
הקו מאשקלון לבנימינה לא קיבל שדרוג של נסיעה דרך תחנת ראשון. משום מה, הקוים המהירים עוברים דרך אשקלון - אשדוד וממשיכים להוד השרון (תחנה
הרבה פחות פופולרית מתחנות הרצליה - נתניה - בנימינה לדעתי).
הדבר היחיד ששופר זה הוספת רכבת מתחנת הרצליה לכיוון אשדוד (3 בשעה במקום 2).
היה שווה לחכות 5 שנים.
תודה לך גילה.
קו חדש ולו"ז חדש, לא רפורמה (ומה הקשר לגילה?)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה