העליתי מפה חדשה של חיפה והקריות

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
רשמתי את האיזורים והקריות אבל לא קבעתי צבע

אם אפשר רק תוספת קטנה.
מהמפה לא ברור באיזו שכונה (או קריה) מדובר.
דבר מאוד חשוב למי שנדרש להשתמש במפה (כי הוא לא מכיר כל אזור בדיוק)
אפשר להשתמש בצבעי רקע בהירים-שקופים (ובראשם שם השכונה/קריה בפונט גדול בצבע בהיר-שקוף אחיד)
זה מאוד יסייע להתמצאות.

בנוסף - קוי האוטובוס והמטרונית מבוצעים בדיוק באותו סוג קו. כדאי אולי לייחד להם קו שונה, כדי שניתן יהיה לדעת במה מדובר...
רשמתי את האיזורים והקריות אבל לא קבעתי צבע
רקע כי אפילו אפור בהיר (כפי שעשיתי במפת המטרו) יגרום להמון בלבול פה. אצטרך לחשוב על פתרון.

קווי המטרונית מעט עבים יותר והתחנות שלהם מודגשות עם עיגול לבן...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מגניב! בתור תושבת קבע אני לא נעזרת במפה

העליתי מפה חדשה של חיפה והקריות
לאחר כשלושה חודשים של עבודה בלתי פוסקת, סופסוף המפה הגיעה למצב שאני מרגיש שאפשר לשחרר אותה.

מדובר במפה סכמטית המחולקת ל-16 זוויות שונות במקום ה-8 הרגילות. הסיבה היא שרציתי להשאר נאמן ככל שניתן לגאוגרפיה ולא לבלבל לגמרי את הנוסע שככלות הכל אינו נוסע במטרו בבטן האדמה אלא במערכת עילית מבוססת אוטובוסים.

הערות וביקורות בונות תתקבלנה בברכה!
http://telaviv.busmappa.com/p/blog-page_2.html

כן, אני יודע - אני צריך לשנות את שמות התת-דומיין למשהו שלא יהיה תל-אביבי כל כך...
מגניב! בתור תושבת קבע אני לא נעזרת במפה
(וגם משתדלת להיעזר כמה שפחות בתחבורה הציבורית... אלא במקרים הבודדים שבהם היא אכן יעילה לי או שאין לי בררה
) אבל זה נראה יפה ומושקע להפליא.

אגב, החיסרון הגדול בכרמלית הוא שהיא לא מקבלת רב קו ולא נחשבת לנסיעת המשך (או להפך) וההנחה הזעומה על נסיעה בה משולבת בנסיעה באוטובוס עדיין רחוקה מלהיות משתלמת, אז נדיר שאני נוסעת בה (אבל זה נחמד, נותן תחושה חו"לית לרגע קט
).
 
תודה רבה , אחלה של מפה

העליתי מפה חדשה של חיפה והקריות
לאחר כשלושה חודשים של עבודה בלתי פוסקת, סופסוף המפה הגיעה למצב שאני מרגיש שאפשר לשחרר אותה.

מדובר במפה סכמטית המחולקת ל-16 זוויות שונות במקום ה-8 הרגילות. הסיבה היא שרציתי להשאר נאמן ככל שניתן לגאוגרפיה ולא לבלבל לגמרי את הנוסע שככלות הכל אינו נוסע במטרו בבטן האדמה אלא במערכת עילית מבוססת אוטובוסים.

הערות וביקורות בונות תתקבלנה בברכה!
http://telaviv.busmappa.com/p/blog-page_2.html

כן, אני יודע - אני צריך לשנות את שמות התת-דומיין למשהו שלא יהיה תל-אביבי כל כך...
תודה רבה , אחלה של מפה
 

alantan

New member
העלתי גרסה מתוקנת עם מקצה שיפורים

העליתי מפה חדשה של חיפה והקריות
לאחר כשלושה חודשים של עבודה בלתי פוסקת, סופסוף המפה הגיעה למצב שאני מרגיש שאפשר לשחרר אותה.

מדובר במפה סכמטית המחולקת ל-16 זוויות שונות במקום ה-8 הרגילות. הסיבה היא שרציתי להשאר נאמן ככל שניתן לגאוגרפיה ולא לבלבל לגמרי את הנוסע שככלות הכל אינו נוסע במטרו בבטן האדמה אלא במערכת עילית מבוססת אוטובוסים.

הערות וביקורות בונות תתקבלנה בברכה!
http://telaviv.busmappa.com/p/blog-page_2.html

כן, אני יודע - אני צריך לשנות את שמות התת-דומיין למשהו שלא יהיה תל-אביבי כל כך...
העלתי גרסה מתוקנת עם מקצה שיפורים
נותר לי:
1) לטפל בצבעים הנבלעים - אשמח למשוב לגבי הכיוון הרצוי, הפרדה לכל קו וקו או שימוש באותו הצבע.
2) לטפל בצבעים באופן כללי, אם בכלל.
3) להוסיף keyline לבן מסביב לכל קו כדי שהם לא יגעו אחד בשני בצמתים.

אח"כ יש טיפול גדול יותר של הרחבת המפה דרומה ואולי אוכל להביא את המפה לזויות של 45 מעלות בלבד.
 

euronitzan

New member
שיפור ניכר למפה שהייתה מצוינת קודם לכן

העלתי גרסה מתוקנת עם מקצה שיפורים
נותר לי:
1) לטפל בצבעים הנבלעים - אשמח למשוב לגבי הכיוון הרצוי, הפרדה לכל קו וקו או שימוש באותו הצבע.
2) לטפל בצבעים באופן כללי, אם בכלל.
3) להוסיף keyline לבן מסביב לכל קו כדי שהם לא יגעו אחד בשני בצמתים.

אח"כ יש טיפול גדול יותר של הרחבת המפה דרומה ואולי אוכל להביא את המפה לזויות של 45 מעלות בלבד.
שיפור ניכר למפה שהייתה מצוינת קודם לכן
לשם עזרה בעניין הצבעים, הייתי נעזר ב"מעגל הצבעים" - The color wheel. מה שכדאי לשאוף הוא שקווים סמוכים יהיו בעלי צבעים מנוגדים, ועך מעגל הצבעים מדובר בצבעים הנמצאים משני קצוות המעגל (כלומר שניתן להעביר את קוטר המעגל ביניהם).
 

alantan

New member
האמת היא שהגישה הרווחת כיום אומרת שלא צריך

שיפור ניכר למפה שהייתה מצוינת קודם לכן
לשם עזרה בעניין הצבעים, הייתי נעזר ב"מעגל הצבעים" - The color wheel. מה שכדאי לשאוף הוא שקווים סמוכים יהיו בעלי צבעים מנוגדים, ועך מעגל הצבעים מדובר בצבעים הנמצאים משני קצוות המעגל (כלומר שניתן להעביר את קוטר המעגל ביניהם).
האמת היא שהגישה הרווחת כיום אומרת שלא צריך
צבעים מנוגדים כי הדבר יוצר קקופוניה ומפריע לריכוז. מה שכן צריך זה הבדלי בהירות משמעותיים. כלומר אפשר לשים ורוד בהיר וסגול אחד ליד השני למרות שהם דומים כל עוד יש קונטרסט מספיק גדול ביניהם. הדבר פותר את הבעיות של עיוורון צבעים למשל.

יש כמה אתרים בהם אפשר להעלות JPG והוא מציג לך את התמונה כפי שרואה אותה עיוור צבעים. יש לי palette של 18 צבעים שבחרתי כדי לענות על הבעיה הזו. לא תמיד אפשר לסדר את הקווים בצורה כזו שיהיה ניגוד מספיק בין קווים מקבילים אבל כאמור מה שמציל את המפה הזו הוא הרווחים בין הקווים ממילא.
 

euronitzan

New member
אנחנו מכירים כנראה אסכולות שונות

האמת היא שהגישה הרווחת כיום אומרת שלא צריך
צבעים מנוגדים כי הדבר יוצר קקופוניה ומפריע לריכוז. מה שכן צריך זה הבדלי בהירות משמעותיים. כלומר אפשר לשים ורוד בהיר וסגול אחד ליד השני למרות שהם דומים כל עוד יש קונטרסט מספיק גדול ביניהם. הדבר פותר את הבעיות של עיוורון צבעים למשל.

יש כמה אתרים בהם אפשר להעלות JPG והוא מציג לך את התמונה כפי שרואה אותה עיוור צבעים. יש לי palette של 18 צבעים שבחרתי כדי לענות על הבעיה הזו. לא תמיד אפשר לסדר את הקווים בצורה כזו שיהיה ניגוד מספיק בין קווים מקבילים אבל כאמור מה שמציל את המפה הזו הוא הרווחים בין הקווים ממילא.
אנחנו מכירים כנראה אסכולות שונות
מרבית הידע שלי מבוסס על קורס קרטוגרפיה שנלמד בקנדה ולווה בספרו של DENT - Cartography - Thematic Map Design.

אני מסכים כי צבעים בוהקים ומנוגדים מפריעים לריכוז, אבל לטעמי אדום בהיר למשל, לצד ירוק בהיר, יתן את הניגוד הנדרש מבלי להפריע לריכוז.
 

alantan

New member
האמת, אולי יש לך עצה בשבילי?

אנחנו מכירים כנראה אסכולות שונות
מרבית הידע שלי מבוסס על קורס קרטוגרפיה שנלמד בקנדה ולווה בספרו של DENT - Cartography - Thematic Map Design.

אני מסכים כי צבעים בוהקים ומנוגדים מפריעים לריכוז, אבל לטעמי אדום בהיר למשל, לצד ירוק בהיר, יתן את הניגוד הנדרש מבלי להפריע לריכוז.
האמת, אולי יש לך עצה בשבילי?
כשעושים מפה יחסית פשוטה (מטרו של עיר בינונית למשל), אני יכול להבין איך גורמים להפרדה בין צבעים.

אבל במפה כמו זו שעשיתי, כל קו עובר ליד כמעט כל קו אחר וקשה מאוד לדאוג שלא יהיו בהירים ליד בהירים וכהים ליד כהים אלא אם משנים את סדר הקווים בהסתעפויות (כשהם מצטרפים אחד לשני). אבל שינוי סדר גורם להתפתלות או שינוי בריווח בין שני קווים מקבילים, דבר שאינו אסתטי.

האם יש לך איזו שיטה להתגבר על הבעיה הזו?

תודה!
 

euronitzan

New member
העצה שלי חוזרת למעגל הצבעים

האמת, אולי יש לך עצה בשבילי?
כשעושים מפה יחסית פשוטה (מטרו של עיר בינונית למשל), אני יכול להבין איך גורמים להפרדה בין צבעים.

אבל במפה כמו זו שעשיתי, כל קו עובר ליד כמעט כל קו אחר וקשה מאוד לדאוג שלא יהיו בהירים ליד בהירים וכהים ליד כהים אלא אם משנים את סדר הקווים בהסתעפויות (כשהם מצטרפים אחד לשני). אבל שינוי סדר גורם להתפתלות או שינוי בריווח בין שני קווים מקבילים, דבר שאינו אסתטי.

האם יש לך איזו שיטה להתגבר על הבעיה הזו?

תודה!
העצה שלי חוזרת למעגל הצבעים
אני כן הייתי שם בהיר ליד בהיר כאשר אחד מהם אדום והשני ירוק. הצבע - מפריד בין קווים של אותו אמצעי תחבורה (למשל - אוטובוס). הגוון (כהה/בהיר) משמש למדרג חשיבויות.
הבעיה חוזרת כאשר ישנם אמצעי תחבורה שונים בעלי אותו צבע וגוון שונה - שם ניתן לשקול את השימוש בקו מקוטע וישנן כמה דרכים לקיטוע מעבר לקו מקווקו - למשל נקודה/קו --> .-.-.-
מכיוןן שהמפה איננה לפי קנ"מ (תקן אותי אם אני טועה) ניתן לשחק עם גודל האזור, לפי חשיבות. את אזור לב המפרץ למשל הייתי מפריד למפה פנימית בקנ"מ גדול יותר ובמפה הכללית כדאי להעביר שם רק את הקווים החשובים ביותר.

עוד דבר שניתן לשקול - לשים את חיפה בגליון אחד (דף A3) ואת הקריות בגליון אחר. מפה בגודל כזה יכולה להכיל את כל הקווים שאתה מנסה להכניס לתוכה. המפה הכללית יותר (זו שהעלית) תוכל במצב הזה לעבור הכללה "גסה" יותר והלכיל פחות קווים, בדומה למפת מטרו.
 

alantan

New member
תודה על העצות! אתחיל מהסוף:

העצה שלי חוזרת למעגל הצבעים
אני כן הייתי שם בהיר ליד בהיר כאשר אחד מהם אדום והשני ירוק. הצבע - מפריד בין קווים של אותו אמצעי תחבורה (למשל - אוטובוס). הגוון (כהה/בהיר) משמש למדרג חשיבויות.
הבעיה חוזרת כאשר ישנם אמצעי תחבורה שונים בעלי אותו צבע וגוון שונה - שם ניתן לשקול את השימוש בקו מקוטע וישנן כמה דרכים לקיטוע מעבר לקו מקווקו - למשל נקודה/קו --> .-.-.-
מכיוןן שהמפה איננה לפי קנ"מ (תקן אותי אם אני טועה) ניתן לשחק עם גודל האזור, לפי חשיבות. את אזור לב המפרץ למשל הייתי מפריד למפה פנימית בקנ"מ גדול יותר ובמפה הכללית כדאי להעביר שם רק את הקווים החשובים ביותר.

עוד דבר שניתן לשקול - לשים את חיפה בגליון אחד (דף A3) ואת הקריות בגליון אחר. מפה בגודל כזה יכולה להכיל את כל הקווים שאתה מנסה להכניס לתוכה. המפה הכללית יותר (זו שהעלית) תוכל במצב הזה לעבור הכללה "גסה" יותר והלכיל פחות קווים, בדומה למפת מטרו.
תודה על העצות! אתחיל מהסוף:
לא נראה לי שאפצל את המפה לשלוש מפות - גם כך העבודה על מפה אחת גדולה מדי ורציתי מפת רשת שמראה את כל הקווים שפועלים רצוף במטרופולין.

המפה לגמרי לא לפי קנ"מ - ניסיתי לשמור כמה שאפשר על אופי הפניות של הרחובות בשטח מצומצם ולכן זוויות של 22.5.

הנושא של הפרדת צבעים אינו בעיה של מציאת צבעים מנוגדים, היא יותר עניין של איך לסדר אותם במפה בצורה כזו שתהיה הפרדה. אדום וירוק זה שילוב בעייתי בשביל חלק מעוורי הצבעים שרואים את שניהם כאותו הצבע. כנ"ל כחול וצהוב.

הדברים היחידים שכולם מבחינים בו זה בהירות, עובי וקיטוע של הקו. את שני האחרונים אני מנצל כדי להפריד לפי אופי השירות של הקו. אז מה שנשאר לי זה בהירות...

ישנם מספר צבעים עם משמעות - שלושת צבעי המטרונית (פחות או יותר לפי הצבעים הנהוגים בפרסומים הרשמיים), ואדום בוהק שמשמש לקווים מהירים (רכבת, 101).

עובד כרגע על הרחבת המפה לתחתית הגליון מה שאולי ישחרר מספיק שטח ממרכז הכרמל עד העיר התחתית כדי לגרום למצב ברור יותר.
 
איזור המפרץ הרבה יותר ברור עכשיו!

העלתי גרסה מתוקנת עם מקצה שיפורים
נותר לי:
1) לטפל בצבעים הנבלעים - אשמח למשוב לגבי הכיוון הרצוי, הפרדה לכל קו וקו או שימוש באותו הצבע.
2) לטפל בצבעים באופן כללי, אם בכלל.
3) להוסיף keyline לבן מסביב לכל קו כדי שהם לא יגעו אחד בשני בצמתים.

אח"כ יש טיפול גדול יותר של הרחבת המפה דרומה ואולי אוכל להביא את המפה לזויות של 45 מעלות בלבד.
איזור המפרץ הרבה יותר ברור עכשיו!
וגם מהלך הקווים 40/א/42/א.

יש לי הערה מינורית לגבי התחנה הסופית של קו 70 בנשר (ובכלל שמות תחנות לא כל כך מוצלחים של משרד התחבורה). התחנה (וגם זאת שלפניה) נקראות "המעפילים". השם לא כל כך מוצלח, כי עלול להיווצר הרושם שהקו מגיע לרחוב המעפילים ומסיים בו. למעשה הוא מסיים ברחוב הרקפות, והוא לא באמת לא סמוך לרחוב המעפילים, אלא דרושה נסיעה לא קטנה כדי להגיע מהאחד לשני (או ירידה במדרגות).
לכן אולי נכון לקרוא לתחנת הקצה "הרקפות" או לפחות "הרקפות/המעפילים" (למרות שאין פינה כזאת).
אגב, בשעות הבוקר קו 70 מתחיל מתחנת החלוצים/האילנות.

ועוד שאלה לגבי נשר - מה השיקול של הכנסת 72, 73 אבל לא 75 וקווי יקנעם? בעניין המחירים, אגב, עד כמה שהבנתי, אומני אקספרס מכבדים את החופשי-חודשי אבל לא את הכרטיסיות (למרות שעשרה נהגים נתנו לי עשר תשובות שונות).
 

b l i p

New member
באמת נראה מדהים

העלתי גרסה מתוקנת עם מקצה שיפורים
נותר לי:
1) לטפל בצבעים הנבלעים - אשמח למשוב לגבי הכיוון הרצוי, הפרדה לכל קו וקו או שימוש באותו הצבע.
2) לטפל בצבעים באופן כללי, אם בכלל.
3) להוסיף keyline לבן מסביב לכל קו כדי שהם לא יגעו אחד בשני בצמתים.

אח"כ יש טיפול גדול יותר של הרחבת המפה דרומה ואולי אוכל להביא את המפה לזויות של 45 מעלות בלבד.
באמת נראה מדהים
רק הערה לגבי חיבורים בצמתים:
בצומת דניה התחנה מחוברת ל"גולדה מאיר" ו"אבא חושי". זה פשוט בצדדים אחרים בכביש.
בחורב: התחנה מחוברת גם לתחנה בגת, התחנה "חורב" ו "אינשטיין".
המרחק ביניהן נובע רק מהכמות האדירה של רמזורים שנדרשים לחצייה - כרגיל בישראל, לא ידידותי להולך הרגל.
במרכז זיו: התחנה מקושרת ל "נתן קומוי" ו"הרב קלישר"

ואפשר שאלה: אתה מאזור חיפה?
כי אם לא, אז זאת באמת נראה כמו משימה בלתי אפשרי, לבנות את המפה מבלי להכיר את המקום במציאות. ואם אכן זה המצב, אז זה מדהים שלמרות זאת הצלחת כל כך טוב.
 

alantan

New member
תודה, אסתכל על ההערה שלך בהקדם

באמת נראה מדהים
רק הערה לגבי חיבורים בצמתים:
בצומת דניה התחנה מחוברת ל"גולדה מאיר" ו"אבא חושי". זה פשוט בצדדים אחרים בכביש.
בחורב: התחנה מחוברת גם לתחנה בגת, התחנה "חורב" ו "אינשטיין".
המרחק ביניהן נובע רק מהכמות האדירה של רמזורים שנדרשים לחצייה - כרגיל בישראל, לא ידידותי להולך הרגל.
במרכז זיו: התחנה מקושרת ל "נתן קומוי" ו"הרב קלישר"

ואפשר שאלה: אתה מאזור חיפה?
כי אם לא, אז זאת באמת נראה כמו משימה בלתי אפשרי, לבנות את המפה מבלי להכיר את המקום במציאות. ואם אכן זה המצב, אז זה מדהים שלמרות זאת הצלחת כל כך טוב.
תודה, אסתכל על ההערה שלך בהקדם
רק שים לב שכמפה סכמטית אין תמיד קשר בין המרחק במפה למרחק בפועל, למרות שמשתדלים לעשות כמה שיותר דמיון ביניהם.

בתשובה לשאלתך, לגמרי לא מאיזור חיפה, אבל בתור ילד היינו נוסעים בכל רחבי הארץ ומפות תמיד היו תחביב (הייתי קונה ספרי מפות עירוניים עם כסף הכיס שצברתי). כשקיבלתי רשיון הייתי נוסע ברחבי הארץ בסופי שבוע והכרתי את רחובות הערים הראשיות על בוריים.

למרות כל מה שכתבתי, אני לא חושב שחייבים להכיר עיר כדי להפיק מפת תחבורה ציבורית טובה. אפשר ללמוד את כל הצירים החשובים מהתדירויות של הקווים. כל המידע נגיש היום באינטרנט.
 

טשאפק 2

New member
כל הכבוד!

העליתי מפה חדשה של חיפה והקריות
לאחר כשלושה חודשים של עבודה בלתי פוסקת, סופסוף המפה הגיעה למצב שאני מרגיש שאפשר לשחרר אותה.

מדובר במפה סכמטית המחולקת ל-16 זוויות שונות במקום ה-8 הרגילות. הסיבה היא שרציתי להשאר נאמן ככל שניתן לגאוגרפיה ולא לבלבל לגמרי את הנוסע שככלות הכל אינו נוסע במטרו בבטן האדמה אלא במערכת עילית מבוססת אוטובוסים.

הערות וביקורות בונות תתקבלנה בברכה!
http://telaviv.busmappa.com/p/blog-page_2.html

כן, אני יודע - אני צריך לשנות את שמות התת-דומיין למשהו שלא יהיה תל-אביבי כל כך...
כל הכבוד!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה