כל מפת הקווים החדשה והשינויים בתל אביב

מצב
הנושא נעול.
זה קצת אוטופי לבקש מנהגים לשנות באמצע הנסיעה

מעניין אם יקיימו כל 15 דקות בשביל כל קו בלחוד. לדעתי היה
עדיף מבחינת המספור, שני קווים נפרדים שמשנים את מספרם בתחנה המרכזית. כלומר 20 דרך יגאל אלון (בשני הכיוונים) ו-21 דרך רוטשילד (בשני הכיוונים), כאשר קו 20 משתנה ל-21 כשהוא עובר בלוינסקי ולהפך.
&nbsp
התפעול זהה אבל מספור כזה פחות מבלבל לדעתי.
זה קצת אוטופי לבקש מנהגים לשנות באמצע הנסיעה
את מספור הקו, אם נהגים עצלנים רבים לא משנים את כיוון הנסיעה (בהפסקה שלהם!), והופכים את MOOVIT כבר ללא אפקטיבי
 

olli3

New member
מנהל
זה נעשה אוטומטי ממחשב הרכב, הנהגים לא שולטים על זה כבר.

זה קצת אוטופי לבקש מנהגים לשנות באמצע הנסיעה
את מספור הקו, אם נהגים עצלנים רבים לא משנים את כיוון הנסיעה (בהפסקה שלהם!), והופכים את MOOVIT כבר ללא אפקטיבי
זה נעשה אוטומטי ממחשב הרכב, הנהגים לא שולטים על זה כבר.
 
לא!!! רק בשישי שעבר תפסתי נהג קו 1 נוסע עם כיוון קו הפוך

זה נעשה אוטומטי ממחשב הרכב, הנהגים לא שולטים על זה כבר.
לא!!! רק בשישי שעבר תפסתי נהג קו 1 נוסע עם כיוון קו הפוך
וגם יש לי הוכחה עם תמונה, ושבוע שעבר גם תפסתי נהג 49 נוסע עם כיוון קו הפוך וגם זה מצולם, ויש עוד ועוד מקרים.
&nbsp
 

orchilit

New member
היום נסעתי עם קו 60 לגבעתיים שהכרוז שלו היה תקוע על תמח"ת

לא!!! רק בשישי שעבר תפסתי נהג קו 1 נוסע עם כיוון קו הפוך
וגם יש לי הוכחה עם תמונה, ושבוע שעבר גם תפסתי נהג 49 נוסע עם כיוון קו הפוך וגם זה מצולם, ויש עוד ועוד מקרים.
&nbsp
היום נסעתי עם קו 60 לגבעתיים שהכרוז שלו היה תקוע על תמח"ת
בתור תחנת הסיום. מה שכמובן גרע אותו מהשילוט האלקטרוני
 

olli3

New member
מנהל
זו תקלה בGPS או במחשב הרכב. הנהגים לא שולטים על זה כבר.

לא!!! רק בשישי שעבר תפסתי נהג קו 1 נוסע עם כיוון קו הפוך
וגם יש לי הוכחה עם תמונה, ושבוע שעבר גם תפסתי נהג 49 נוסע עם כיוון קו הפוך וגם זה מצולם, ויש עוד ועוד מקרים.
&nbsp
זו תקלה בGPS או במחשב הרכב. הנהגים לא שולטים על זה כבר.
הם לא אמורים כמו פעם לשנות בכל כיוון נסיעה שלהם את השילוט. זה נעשה אוטומטית על ידי זיהוי כיוון הנסיעה של האוטובוס. אם הGPS או מחשב הרכב לא תקינים, אין זיוהוי ומה שהיה זה מה שנשאר וגם לא יהיו נתוני זמן אמת כמובן.
&nbsp
הרי נתוני זמן אמת היו קיימים גם בMAN SG ובהם לא היה שום צג קדמי שרושם לאן האוטובוס מגיע, אז...
 

בישגד

New member
זה נכון שהשילוט משתנה אוטומטית לפי הנסיעה במכשיר הכרטוס

זו תקלה בGPS או במחשב הרכב. הנהגים לא שולטים על זה כבר.
הם לא אמורים כמו פעם לשנות בכל כיוון נסיעה שלהם את השילוט. זה נעשה אוטומטית על ידי זיהוי כיוון הנסיעה של האוטובוס. אם הGPS או מחשב הרכב לא תקינים, אין זיוהוי ומה שהיה זה מה שנשאר וגם לא יהיו נתוני זמן אמת כמובן.
&nbsp
הרי נתוני זמן אמת היו קיימים גם בMAN SG ובהם לא היה שום צג קדמי שרושם לאן האוטובוס מגיע, אז...
זה נכון שהשילוט משתנה אוטומטית לפי הנסיעה במכשיר הכרטוס
ובדן הנסיעה במכשיר מתחלפת אוטומטית בחלק מהמקרים, כנראה כשהסידור מתוכנת מראש, ואז שעת היציאה שמופיעה היא לא בהכרח השעה שהאוטובוס באמת יצא (אפשר לראות באיפהבוס אוטובוסים עומדים במסוף כששעת היציאה שמדווחת היא אפילו חצי שעה קדימה מהשעה הנוכחית).
כשהנהג בדן מחליף את הקו "ידנית" במכשיר זה הזמן שמופיע כזמן היציאה (אין כפתור נפרד להתחלת נסיעה) גם אם הוא מתחיל לנסוע אחר אך, ובינתיים השלטים בתחנות הקרובות חושבים שהאוטובוס תיכף מגיע בגלל שמדווח שהוא כבר יצא, גם אם הוא בפועל מתחיל לנסוע עוד 20 דקות. אגב, תנסה להזכר מתי ראית בפעם האחרונה אוטובוס של דן שכתוב לו בשלט "לא בשירות" או משהו דומה. מה שכן לעיתים רחוקות מאוד השלט כבוי.

כבר שמעתי תירוץ ש"גם אם אני אחליף את הנסיעה במכשיר הדבר היחיד שזה יעשה זה יפעיל את הכריזה (ז"א הנהג יודע שהכריזה שהוא מחוייב להפעיל לא עובדת והכיוון של השלט לא נכון אבל זה לא ממש מעניין אותו), זה אוטובוס ישן שבכלל לא מחובר און-ליין" (מדובר באוטובוס מסדרת 76XX של דן, לא בדיוק הכי ישן שיש).

משום מה בכל הפעמים עד היום שנהג השתכנע להחליף עד מהרה האוטובוס הופיע במערכת זמן אמת...
 

olli3

New member
מנהל
אלו הבעיות במחשב הרכב ומכונת הכרטוס.

זה נכון שהשילוט משתנה אוטומטית לפי הנסיעה במכשיר הכרטוס
ובדן הנסיעה במכשיר מתחלפת אוטומטית בחלק מהמקרים, כנראה כשהסידור מתוכנת מראש, ואז שעת היציאה שמופיעה היא לא בהכרח השעה שהאוטובוס באמת יצא (אפשר לראות באיפהבוס אוטובוסים עומדים במסוף כששעת היציאה שמדווחת היא אפילו חצי שעה קדימה מהשעה הנוכחית).
כשהנהג בדן מחליף את הקו "ידנית" במכשיר זה הזמן שמופיע כזמן היציאה (אין כפתור נפרד להתחלת נסיעה) גם אם הוא מתחיל לנסוע אחר אך, ובינתיים השלטים בתחנות הקרובות חושבים שהאוטובוס תיכף מגיע בגלל שמדווח שהוא כבר יצא, גם אם הוא בפועל מתחיל לנסוע עוד 20 דקות. אגב, תנסה להזכר מתי ראית בפעם האחרונה אוטובוס של דן שכתוב לו בשלט "לא בשירות" או משהו דומה. מה שכן לעיתים רחוקות מאוד השלט כבוי.

כבר שמעתי תירוץ ש"גם אם אני אחליף את הנסיעה במכשיר הדבר היחיד שזה יעשה זה יפעיל את הכריזה (ז"א הנהג יודע שהכריזה שהוא מחוייב להפעיל לא עובדת והכיוון של השלט לא נכון אבל זה לא ממש מעניין אותו), זה אוטובוס ישן שבכלל לא מחובר און-ליין" (מדובר באוטובוס מסדרת 76XX של דן, לא בדיוק הכי ישן שיש).

משום מה בכל הפעמים עד היום שנהג השתכנע להחליף עד מהרה האוטובוס הופיע במערכת זמן אמת...
אלו הבעיות במחשב הרכב ומכונת הכרטוס.
במכונות הכרטוס שיש במטרופולין, קווים, סופרבוס, נתיב אקספרס (צפון), מטרודן, ועכשיו גם באפיקים - לנהג אין בכלל אופציה לשנות משהו. הכל מוזן מהמערכת, הוא יכול לשנות את מספר הקו אבל אין לו אפשרות לקבוע את כיוון הנסיעה. גם במכונת הכרטוס לא יופיעו לו קודי נסיעה לחיוב שלא רלוונטיים לקו בו נוסעים ולמקום בו האוטובוס נמצא.
&nbsp
בדן ה"לא בשירות" מוחלף על ידי 444 או 900 (למרות ש900 זה קו תלמידים), נדיר שנתקלים ב"לא בשירות".
&nbsp
הנהגים לא רוצים להתעסק בזה ובצדק, זה לא צריך להיות התפקיד שלהם. אז יש כאלו שעושים דווקא ודופקים את המערכת כדי לזרז את ההוצאה של העיסוק הזה מידיהם (להערכתי) ויש גם שלא אכפת להם.
 

בישגד

New member
יש גם בעיה עם מחשב הרכב שהאוטובוס לא נוהג בעצמו

אלו הבעיות במחשב הרכב ומכונת הכרטוס.
במכונות הכרטוס שיש במטרופולין, קווים, סופרבוס, נתיב אקספרס (צפון), מטרודן, ועכשיו גם באפיקים - לנהג אין בכלל אופציה לשנות משהו. הכל מוזן מהמערכת, הוא יכול לשנות את מספר הקו אבל אין לו אפשרות לקבוע את כיוון הנסיעה. גם במכונת הכרטוס לא יופיעו לו קודי נסיעה לחיוב שלא רלוונטיים לקו בו נוסעים ולמקום בו האוטובוס נמצא.
&nbsp
בדן ה"לא בשירות" מוחלף על ידי 444 או 900 (למרות ש900 זה קו תלמידים), נדיר שנתקלים ב"לא בשירות".
&nbsp
הנהגים לא רוצים להתעסק בזה ובצדק, זה לא צריך להיות התפקיד שלהם. אז יש כאלו שעושים דווקא ודופקים את המערכת כדי לזרז את ההוצאה של העיסוק הזה מידיהם (להערכתי) ויש גם שלא אכפת להם.
יש גם בעיה עם מחשב הרכב שהאוטובוס לא נוהג בעצמו
והנהג לא צריך חלילה לנהוג במקומו באופן ידני.
&nbsp
מה בעיה להפעיל את הנסיעה הנכונה אם ניתן לעשות את זה בלחיצת כפתור (או שלוש לחיצות...) פעם אחת, גם אם זה לא אוטומטי? אם יש לכאורה תקלה שהנהג יכול לתקן בכמה לחיצות, הוא לא צריך חלילה לטרוח לעשות את המאמץ הכביר...
לדרוש מהנהג לבדוק שהוא בנסיעה הנכונה במכשיר לפני שהוא מתחיל לנסוע זה לא דרישה מוגזמת. אולי גם צריך שהדלתות ייפתחו מעצמן? הכריזה, השלט ונתוני המיקום הם שירות לנוסע בדיוק כמו לעצור בתחנה.
&nbsp
למיטב ידיעתי במכשיר של מטרופולין לנהג יש אפשרות להזין למכשיר מק"ט של הקו שכבר כולל את כיוון הנסיעה וגם את החלופה, אבל אני לא מכיר אותו היטב.
&nbsp
גם 444 ו900 נדירים ובכל מקרה לא פתרון. בדרך כלל נהגים ממשיכים לנסוע עם שילוט קו שהם לא נוסעים בו, גם אם זה במקום שעובר הקו.
יש גם כאלה שמפעילים נסיעה של סתם קו אקראי כמו 1, ואז משגעים את המערכת כי היא חושבת שיש אוטובוס בנסיעה בקו שבמקרה סטה מהמסלול.
&nbsp
 

benshap2

New member
אני דווקא חושב שהדרך שבחרו היא טובה

מעניין אם יקיימו כל 15 דקות בשביל כל קו בלחוד. לדעתי היה
עדיף מבחינת המספור, שני קווים נפרדים שמשנים את מספרם בתחנה המרכזית. כלומר 20 דרך יגאל אלון (בשני הכיוונים) ו-21 דרך רוטשילד (בשני הכיוונים), כאשר קו 20 משתנה ל-21 כשהוא עובר בלוינסקי ולהפך.
&nbsp
התפעול זהה אבל מספור כזה פחות מבלבל לדעתי.
אני דווקא חושב שהדרך שבחרו היא טובה
משתי סיבות:
1. ברור לכולם שקו אחד יוצא מרכבת מרכז, נוסע ממזרח לאיילון, ואז חוזר אליה ממערב לאיילון, ולהיפך. זה לא יוצר בלבול אלא להיפך לדעתי.
2. הרוב המכריע מאוד של הנוסעים האלו יהיו נוסעים קבועים, אשר יוצאים בבוקר עם קו א' וחוזרים בערב עם קו ב'. באופן קבוע.

כל מי שצריך ממזרח לאיילון לרכבת מרכז ידע שהוא צריך את 'ו א'.
כל מי שצריך לתחנה מרכזית ידע שהוא צריך את קו ב'.
ולהיפך.
 
באתר הרכבת מופיע לו"ז מתוגבר בקו הוד השרון - משה דיין החל

כל מפת הקווים החדשה והשינויים בתל אביב
הקווים החדשים מתחנת רכבת מרכז הם 20 -21 ולכל הכתבה הגדולה והמפורטת כולל עוד קווים חדשים חנה וסע .

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4680794,00.html
באתר הרכבת מופיע לו"ז מתוגבר בקו הוד השרון - משה דיין החל
מ 16.8.
רכבת כל רבע שעה בין 6 ל-9 ובין 15 ל-19 (בכיוון דרום) ובין 16 ל-19 (בכיוון צפון).
רכבת כל חצי שעה בשעות השפל (ביטלו את סידור ה 20-40) ויש שעות תפר שבהן יש 3 רכבות בשעה.
3 מ-4 הרכבות בשעות השיא עוצרות בתחנות חולון ובת-ים.
 

orenhz

Member
רק בשביל זה שווה לסבול את העבודות על הרק"ל

באתר הרכבת מופיע לו"ז מתוגבר בקו הוד השרון - משה דיין החל
מ 16.8.
רכבת כל רבע שעה בין 6 ל-9 ובין 15 ל-19 (בכיוון דרום) ובין 16 ל-19 (בכיוון צפון).
רכבת כל חצי שעה בשעות השפל (ביטלו את סידור ה 20-40) ויש שעות תפר שבהן יש 3 רכבות בשעה.
3 מ-4 הרכבות בשעות השיא עוצרות בתחנות חולון ובת-ים.
רק בשביל זה שווה לסבול את העבודות על הרק"ל
שדרוג משמעותי ביותר לתחנות על הקו הזה.
 
שינוי נוסף שנלווה לתגבור הזה:

באתר הרכבת מופיע לו"ז מתוגבר בקו הוד השרון - משה דיין החל
מ 16.8.
רכבת כל רבע שעה בין 6 ל-9 ובין 15 ל-19 (בכיוון דרום) ובין 16 ל-19 (בכיוון צפון).
רכבת כל חצי שעה בשעות השפל (ביטלו את סידור ה 20-40) ויש שעות תפר שבהן יש 3 רכבות בשעה.
3 מ-4 הרכבות בשעות השיא עוצרות בתחנות חולון ובת-ים.
שינוי נוסף שנלווה לתגבור הזה:
יותר רכבות יצאו מנתיבות ויגיעו אל נתיבות. רוב הרכבות המהירות יותר (שלא עוצרות בבת ים וחולון) יתחילו ויסיימו בנתיבות, שלא כמו היום כאשר רוב הרכבות הללו מתחילות ומסיימות באשקלון.
זו כנראה כבר הכנה לקראת פתיחת המסילה עד באר שבע.
 

GLSRA

Active member
מעולה, מכאן שהגיעו להסדר עם הועד.

באתר הרכבת מופיע לו"ז מתוגבר בקו הוד השרון - משה דיין החל
מ 16.8.
רכבת כל רבע שעה בין 6 ל-9 ובין 15 ל-19 (בכיוון דרום) ובין 16 ל-19 (בכיוון צפון).
רכבת כל חצי שעה בשעות השפל (ביטלו את סידור ה 20-40) ויש שעות תפר שבהן יש 3 רכבות בשעה.
3 מ-4 הרכבות בשעות השיא עוצרות בתחנות חולון ובת-ים.
מעולה, מכאן שהגיעו להסדר עם הועד.
ממש חדשה מצוינת
 

benshap2

New member
זמן הנסיעה מיבנה לת"א הוארך בכ 10%

באתר הרכבת מופיע לו"ז מתוגבר בקו הוד השרון - משה דיין החל
מ 16.8.
רכבת כל רבע שעה בין 6 ל-9 ובין 15 ל-19 (בכיוון דרום) ובין 16 ל-19 (בכיוון צפון).
רכבת כל חצי שעה בשעות השפל (ביטלו את סידור ה 20-40) ויש שעות תפר שבהן יש 3 רכבות בשעה.
3 מ-4 הרכבות בשעות השיא עוצרות בתחנות חולון ובת-ים.
זמן הנסיעה מיבנה לת"א הוארך בכ 10%
הן בנסיעות המהירות והן בנסיעות המאספות.
למי שמתחיל לעבוד בשעה עגולה, גם השעות השתנו מאוד לרעה (או שתיקח את הרכבת המהירה של 59 שעה קודם לכן, או שתאחר לעבודה ברכבת של 36, שהיתה לפני כן ב 26 והפכה ממהירה למאספת).
בשעות השיא לא נוספו רכבות לא בקו המזרחי ולא בקו המערבי.
מעבר לכך - הרכבת האחרונה יוצאת כרבע שעה מוקדם יותר ממה שהיה עד היום

מנגד, בשעות השפל במשך היום (ובמשך היום בלבד - לא בערב המאוחר) הוכפל מספר הרכבות בשעה.
כמו כן, הרכבת האחרונה צפונה תצא מאוחר הרבה יותר (23:37, במקום 22:59).
 
תוספת הרכבות רק בקו הוד השרון - משה דיין / אשקלון / נתיבות

זמן הנסיעה מיבנה לת"א הוארך בכ 10%
הן בנסיעות המהירות והן בנסיעות המאספות.
למי שמתחיל לעבוד בשעה עגולה, גם השעות השתנו מאוד לרעה (או שתיקח את הרכבת המהירה של 59 שעה קודם לכן, או שתאחר לעבודה ברכבת של 36, שהיתה לפני כן ב 26 והפכה ממהירה למאספת).
בשעות השיא לא נוספו רכבות לא בקו המזרחי ולא בקו המערבי.
מעבר לכך - הרכבת האחרונה יוצאת כרבע שעה מוקדם יותר ממה שהיה עד היום

מנגד, בשעות השפל במשך היום (ובמשך היום בלבד - לא בערב המאוחר) הוכפל מספר הרכבות בשעה.
כמו כן, הרכבת האחרונה צפונה תצא מאוחר הרבה יותר (23:37, במקום 22:59).
תוספת הרכבות רק בקו הוד השרון - משה דיין / אשקלון / נתיבות
בקו דרך רחובות אין תוספות, אבל יש שינויים קטנים בלוח הזמנים.
בנוסף למה שכתבתי בהודעות הקודמות, אכן האריכו את הרכבות בשעות השפל שכיום תחנת הקצה שלהן משה דיין כך שתחנת הקצה שלהן תהיה אשקלון.
ועקב כך בתחנת יבנה מערב יהיו בשעות השפל שתי רכבות בשעה ולא רכבת אחת בשעה כמו היום.
בין אשקלון ואשדוד לבין תל אביב יהיו בשעות השפל 3 רכבות בשעה (אחת מהן דרך רחובות) ולא שתיים כמו היום.

כך שבנוסף לתחנות שבין הוד השרון למשה דיין, גם תחנות יבנה מערב, אשדוד, אשקלון, שדרות ונתיבות יזכו ליותר רכבות החל מה-16.8.
 
זה לו"ז מהפכה!!!

תוספת הרכבות רק בקו הוד השרון - משה דיין / אשקלון / נתיבות
בקו דרך רחובות אין תוספות, אבל יש שינויים קטנים בלוח הזמנים.
בנוסף למה שכתבתי בהודעות הקודמות, אכן האריכו את הרכבות בשעות השפל שכיום תחנת הקצה שלהן משה דיין כך שתחנת הקצה שלהן תהיה אשקלון.
ועקב כך בתחנת יבנה מערב יהיו בשעות השפל שתי רכבות בשעה ולא רכבת אחת בשעה כמו היום.
בין אשקלון ואשדוד לבין תל אביב יהיו בשעות השפל 3 רכבות בשעה (אחת מהן דרך רחובות) ולא שתיים כמו היום.

כך שבנוסף לתחנות שבין הוד השרון למשה דיין, גם תחנות יבנה מערב, אשדוד, אשקלון, שדרות ונתיבות יזכו ליותר רכבות החל מה-16.8.
זה לו"ז מהפכה!!!
 

benshap2

New member
אני לא מצליח להבין מדוע זמן הנסיעה הוארך ב 10-15%

תוספת הרכבות רק בקו הוד השרון - משה דיין / אשקלון / נתיבות
בקו דרך רחובות אין תוספות, אבל יש שינויים קטנים בלוח הזמנים.
בנוסף למה שכתבתי בהודעות הקודמות, אכן האריכו את הרכבות בשעות השפל שכיום תחנת הקצה שלהן משה דיין כך שתחנת הקצה שלהן תהיה אשקלון.
ועקב כך בתחנת יבנה מערב יהיו בשעות השפל שתי רכבות בשעה ולא רכבת אחת בשעה כמו היום.
בין אשקלון ואשדוד לבין תל אביב יהיו בשעות השפל 3 רכבות בשעה (אחת מהן דרך רחובות) ולא שתיים כמו היום.

כך שבנוסף לתחנות שבין הוד השרון למשה דיין, גם תחנות יבנה מערב, אשדוד, אשקלון, שדרות ונתיבות יזכו ליותר רכבות החל מה-16.8.
אני לא מצליח להבין מדוע זמן הנסיעה הוארך ב 10-15%
בכל הנסיעות.
גם ככה הלו"ז היום מרופד יפה מאוד...הרכבת מגיעה לתחנת יבנה לכל הפחות 2-3 דקות לפני יציאתה, כנ"ל להגנה וכנ"ל לרכבת מרכז.
הוסיפו פה 3 דקות לכל נסיעה - למאספות לוקח 32 דקות להגיע לשלום במקום 29 דקות. למהירות 25 דקות במקום 22.
לא מצליח להבין מדוע...
 

GLSRA

Active member
ידיעה מרעישה - החל מה 16.8 זמן הנסיעה ממודיעין לתל אביב ....

זמן הנסיעה מיבנה לת"א הוארך בכ 10%
הן בנסיעות המהירות והן בנסיעות המאספות.
למי שמתחיל לעבוד בשעה עגולה, גם השעות השתנו מאוד לרעה (או שתיקח את הרכבת המהירה של 59 שעה קודם לכן, או שתאחר לעבודה ברכבת של 36, שהיתה לפני כן ב 26 והפכה ממהירה למאספת).
בשעות השיא לא נוספו רכבות לא בקו המזרחי ולא בקו המערבי.
מעבר לכך - הרכבת האחרונה יוצאת כרבע שעה מוקדם יותר ממה שהיה עד היום

מנגד, בשעות השפל במשך היום (ובמשך היום בלבד - לא בערב המאוחר) הוכפל מספר הרכבות בשעה.
כמו כן, הרכבת האחרונה צפונה תצא מאוחר הרבה יותר (23:37, במקום 22:59).
ידיעה מרעישה - החל מה 16.8 זמן הנסיעה ממודיעין לתל אביב ....
מתקצר בכיוון ת"א בדקה שלמה. 27 דקות במקום 28 - מדהים !!!
בחזור, משום מה תמיד היה ארוך בשלוש דקות, נשאר ללא שינוי.
כך שההפרש בין הכיוונים יהיה ארבע דקות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה