עמוד השדרה
New member
אני מסכים איתך וסבור כמוך
לוד, רמלה, נתב"ג ושוהם צריכות להיות אזור 23
באר יעקב, בית דגן, מזרח ראשון לציון, נס ציונה ורחובות צריכות להיות אזור 24.
אלעד ממילא תיכלל אחרי מכרז בקעת אונו החדש באזור 22.
במקרה של חלוקה כזו העלאת התעריפים באזור 1 לא תהיה מחוייבת המציאות.
אבל אם באמת ילכו לכיוון של הרחבת וניפוח אזור 1, אין ספק שזה יגרור העלאת תעריפים בכל האזור.
אני מסכים איתך וסבור כמוךולכן, מה שיקרה בסוף הוא העלאת תעריפים לאיזור 1.
זה דיי טבעי ודיי פשוט. הורידו דרסטית את עלויות הנסיעה בין ראשון לת"א בין פתח תקווה לת"א ובין ערים שונות לערים אחרות (היו גם כמה מקרים בהם התעריף עלה כמובן, אבל באופן יחסי מדובר במיעוט). ונשארנו עם עיוותים שונים, כך למלש נסיעה בקו 274 מרמת אביב לרחובות עולה יותר מאשר נסיעה מבבלי או רכבת מרכז לרחובות. למה? כי כל מה שמעבר לירקון עולה יותר (שריד למפעם). ואז גם נסיעה מרמת אביב לראשון לציון עלתה יותר מנסיעה מבבלי או רכבת מרכז לראשון.
 
בסופו של דבר, אין ממש מניעה מכך שהכנסת הרכבת להסדר של איזור 1, תגרור העלאת מחיר באיזור 1. גם ככה מדברים על האחדת לוד ורמלה לאיזור 1, שאישית אני חושב שזה צעד לא חכם במיוחד. זה גם ידפוק את תושבי רמלה ולוד שמבצעים נסיעות עירוניות בערים אלו. לטעמי צריכה להיות טבעת נוספת ללוד ורמלה כמו שיש טבעת לאיזור השרון ולראש העין.
לוד, רמלה, נתב"ג ושוהם צריכות להיות אזור 23
באר יעקב, בית דגן, מזרח ראשון לציון, נס ציונה ורחובות צריכות להיות אזור 24.
אלעד ממילא תיכלל אחרי מכרז בקעת אונו החדש באזור 22.
במקרה של חלוקה כזו העלאת התעריפים באזור 1 לא תהיה מחוייבת המציאות.
אבל אם באמת ילכו לכיוון של הרחבת וניפוח אזור 1, אין ספק שזה יגרור העלאת תעריפים בכל האזור.