כל מפת הקווים החדשה והשינויים בתל אביב

מצב
הנושא נעול.
אני מסכים איתך וסבור כמוך

ולכן, מה שיקרה בסוף הוא העלאת תעריפים לאיזור 1.
זה דיי טבעי ודיי פשוט. הורידו דרסטית את עלויות הנסיעה בין ראשון לת"א בין פתח תקווה לת"א ובין ערים שונות לערים אחרות (היו גם כמה מקרים בהם התעריף עלה כמובן, אבל באופן יחסי מדובר במיעוט). ונשארנו עם עיוותים שונים, כך למלש נסיעה בקו 274 מרמת אביב לרחובות עולה יותר מאשר נסיעה מבבלי או רכבת מרכז לרחובות. למה? כי כל מה שמעבר לירקון עולה יותר (שריד למפעם). ואז גם נסיעה מרמת אביב לראשון לציון עלתה יותר מנסיעה מבבלי או רכבת מרכז לראשון.
&nbsp
בסופו של דבר, אין ממש מניעה מכך שהכנסת הרכבת להסדר של איזור 1, תגרור העלאת מחיר באיזור 1. גם ככה מדברים על האחדת לוד ורמלה לאיזור 1, שאישית אני חושב שזה צעד לא חכם במיוחד. זה גם ידפוק את תושבי רמלה ולוד שמבצעים נסיעות עירוניות בערים אלו. לטעמי צריכה להיות טבעת נוספת ללוד ורמלה כמו שיש טבעת לאיזור השרון ולראש העין.
אני מסכים איתך וסבור כמוך
לוד, רמלה, נתב"ג ושוהם צריכות להיות אזור 23
באר יעקב, בית דגן, מזרח ראשון לציון, נס ציונה ורחובות צריכות להיות אזור 24.
אלעד ממילא תיכלל אחרי מכרז בקעת אונו החדש באזור 22.
במקרה של חלוקה כזו העלאת התעריפים באזור 1 לא תהיה מחוייבת המציאות.
אבל אם באמת ילכו לכיוון של הרחבת וניפוח אזור 1, אין ספק שזה יגרור העלאת תעריפים בכל האזור.
 

alantan

New member
רק בגלל שקו יוצא מגבולות האיזור זה לא אומר שכל התחנות שלו

זה תקוע בגלל כל מיני התעקשויות של שר התחבורה, כמו למשל לתת
מתנות חצי מחיר לנוסעים בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים.

אבל גם הגדירו את אזור 1 באופן רחב מדי, כך שלשילוב של הרכבת בתמחור אחיד עם האוטובוסים יש השלכות מעבר לתחומי אזור 1.
כך למשל אם מחיר נסיעה מתחנת הראשונים (שנמצאת בתוך תחום אזור1 בגלל שהיא בתוך השטח המוניציפלי של ראשון לציון) לכל התחנות האחרות הנמצאות בתוך תחומי אזור 1 יהיה 6.90 ש"ח, אז זה יצטרך להיות המחיר גם מתחנות באר יעקב, לוד, לוד גני אביב וכפר חב"ד לכל התחנות האחרות בתוך אזור 1 ואז גם תחנת נתב"ג תצטרך להיכלל באזור 1. ואם מחיר נסיעה ברכבת בין לוד לתל אביב יהיה 6.90 ש"ח, אז גם מחיר נסיעה באוטובוס יצטרך להיות כזה. כלומר גם לוד, באר יעקב וכפר חב"ד יצטרכו להיכלל באזור 1. ואז גם בית דגן, שוהם ורמלה יצטרכו להיכלל באזור 1. ואז גם תחנת רמלה תצטרך להיכלל באזור 1. והרי לא ייתכן שמחיר נסיעה ברכבת מהראשונים לרחובות יהיה יקר יותר ממחיר נסיעה ברכבת מהראשונים לסגולה, נכון? אז גם רחובות צריכה להיכלל באזור 1. חד גדיא, חד גדיא...

לכן, אם רוצים שילוב ריאלי של הרכבת בתמחור אחיד עם האוטובוסים, צריך גם להגדיר את אזור 1 ("המרכזי") הגדרה ריאלית.
רק בגלל שקו יוצא מגבולות האיזור זה לא אומר שכל התחנות שלו
למה שתחנת הראשונים לא תהיה באיזור 1 ובאר יעקב תהיה מחוץ לאיזור 1 גם אם באר יעקב יושבת על המסילה מהראשונים לתל אביב? הרי מה שקובע זה השערים. נכון שזה דורש אכיפה יותר קשה בתחנות ופחות אכיפה ברכבת עצמה, אבל חשבתי שזה מה שקורה כיום ברכבת בכל מקרה.
 
זה לא סביר ולשרירותיות כזו יהיו בצדק התנגדויות רבות

רק בגלל שקו יוצא מגבולות האיזור זה לא אומר שכל התחנות שלו
למה שתחנת הראשונים לא תהיה באיזור 1 ובאר יעקב תהיה מחוץ לאיזור 1 גם אם באר יעקב יושבת על המסילה מהראשונים לתל אביב? הרי מה שקובע זה השערים. נכון שזה דורש אכיפה יותר קשה בתחנות ופחות אכיפה ברכבת עצמה, אבל חשבתי שזה מה שקורה כיום ברכבת בכל מקרה.
זה לא סביר ולשרירותיות כזו יהיו בצדק התנגדויות רבות
לא סביר שמחיר נסיעה בין תחנת הראשונים לתל אביב יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה בין תחנת גני אביב לתל אביב רק בגלל שתחנת הראשונים נמצאת בתחום המוניציפלי של ראשון לציון ותחנת גני אביב בתחום המוניציפלי של לוד.
זה גם ייצור מערכת תעריפים מעוותת.
תחשוב למשל על תושב של באר יעקב ואפילו על תושב של רחובות במקרה של מערכת תעריפים מעוותת כזו. מי מבאר יעקב ישתמש במקרה כזה בתחנת באר יעקב ולא בתחנת הראשונים הסמוכה? אפשר יהיה ישר לסגור את תחנת באר יעקב.
מערכת תעריפים שבה נסיעה קצרה יותר באותו מסלול עולה יותר מנסיעה ארוכה יותר זו מערכת מעוותת.
האם סביר שמחיר נסיעה ברכבת בין הראשונים לתל אביב יהיה כ-7 ש"ח ומחיר נסיעה ברכבת בין באר יעקב לתל אביב יהיה יותר מפי 2, 15 ש"ח, רק בגלל שיוך מוניציפלי?
 

alantan

New member
באר יעקב ורמלה רחוקים מעט יותר מהגלעין של המטרופולין

זה לא סביר ולשרירותיות כזו יהיו בצדק התנגדויות רבות
לא סביר שמחיר נסיעה בין תחנת הראשונים לתל אביב יהיה נמוך יותר ממחיר נסיעה בין תחנת גני אביב לתל אביב רק בגלל שתחנת הראשונים נמצאת בתחום המוניציפלי של ראשון לציון ותחנת גני אביב בתחום המוניציפלי של לוד.
זה גם ייצור מערכת תעריפים מעוותת.
תחשוב למשל על תושב של באר יעקב ואפילו על תושב של רחובות במקרה של מערכת תעריפים מעוותת כזו. מי מבאר יעקב ישתמש במקרה כזה בתחנת באר יעקב ולא בתחנת הראשונים הסמוכה? אפשר יהיה ישר לסגור את תחנת באר יעקב.
מערכת תעריפים שבה נסיעה קצרה יותר באותו מסלול עולה יותר מנסיעה ארוכה יותר זו מערכת מעוותת.
האם סביר שמחיר נסיעה ברכבת בין הראשונים לתל אביב יהיה כ-7 ש"ח ומחיר נסיעה ברכבת בין באר יעקב לתל אביב יהיה יותר מפי 2, 15 ש"ח, רק בגלל שיוך מוניציפלי?
באר יעקב ורמלה רחוקים מעט יותר מהגלעין של המטרופולין
עם זאת, בהחלט אין הצדקה למחיר כפול אלא צריך שהתעריפים יהיו הגיוניים ומבוססים מרחק אוירי עד כמה שניתן, ולא לפי המסלול של הנסיעה.
&nbsp
אני מסכים שלא הגיוני שראשון לציון הוא בתעריף 1, אבל לא מכיוון שרמלה ובאר יעקב יקרים יותר אלא כי ראשל"צ זולה מדי. זו אינה נסיעה עירונית אלא נסיעה פרברית. ראשל"צ צריך להיות משהו כמו 9 ש"ח ובאר יעקב/רמלה משהו כמו 11-13 ש"ח.
 
ראשון לציון צריכה להתחלק למערב ומזרח

באר יעקב ורמלה רחוקים מעט יותר מהגלעין של המטרופולין
עם זאת, בהחלט אין הצדקה למחיר כפול אלא צריך שהתעריפים יהיו הגיוניים ומבוססים מרחק אוירי עד כמה שניתן, ולא לפי המסלול של הנסיעה.
&nbsp
אני מסכים שלא הגיוני שראשון לציון הוא בתעריף 1, אבל לא מכיוון שרמלה ובאר יעקב יקרים יותר אלא כי ראשל"צ זולה מדי. זו אינה נסיעה עירונית אלא נסיעה פרברית. ראשל"צ צריך להיות משהו כמו 9 ש"ח ובאר יעקב/רמלה משהו כמו 11-13 ש"ח.
ראשון לציון צריכה להתחלק למערב ומזרח
נסיעה בין מערב ראשון לציון לבת ים זו נסיעה עירונית.
ונסיעה בין מזרח ראשון לציון לנס ציונה או לבאר יעקב זו גם נסיעה עירונית.
ונסיעה בין מזרח למערב ראשון לציון זו נסיעה עירונית.
והפתרון הוא כפי שהצעתי - מזרח ראשון לציון, באר יעקב, נס ציונה, רחובות יחשבו אזור 2X ומערב ראשון לציון תיכלל גם באזור 1 וגם באזור 2X.
באר יעקב לא יותר רחוקה מהגלעין מאשר גבול ראשון לציון נס ציונה.
למה מדרום ראשון לציון המחיר צריך להיות 9 ש"ח ומאסף הרופא שזה באר יעקב המחיר צריך להיות 11-13 ש"ח? למה משכונה חדשה על שטח בסיס צריפין שבתחום המוניציפלי של ראשל"צ המחיר צריך להיות 9 ש"ח ומשכונה דומה על השטח המוניציפלי של באר יעקב המחיר צריך להיות 11-13 ש"ח?
שלא לדבר על העיוות של בית דגן - אור יהודה באזור 1, מזרח ראשון לציון באזור 1, אבל בית דגן (הישוב, לא הצומת) לא באזור 1.
 

alantan

New member
אתה צודק שהגבול המוניציפאלי אינו צריך להיות הקריטריון אלא

ראשון לציון צריכה להתחלק למערב ומזרח
נסיעה בין מערב ראשון לציון לבת ים זו נסיעה עירונית.
ונסיעה בין מזרח ראשון לציון לנס ציונה או לבאר יעקב זו גם נסיעה עירונית.
ונסיעה בין מזרח למערב ראשון לציון זו נסיעה עירונית.
והפתרון הוא כפי שהצעתי - מזרח ראשון לציון, באר יעקב, נס ציונה, רחובות יחשבו אזור 2X ומערב ראשון לציון תיכלל גם באזור 1 וגם באזור 2X.
באר יעקב לא יותר רחוקה מהגלעין מאשר גבול ראשון לציון נס ציונה.
למה מדרום ראשון לציון המחיר צריך להיות 9 ש"ח ומאסף הרופא שזה באר יעקב המחיר צריך להיות 11-13 ש"ח? למה משכונה חדשה על שטח בסיס צריפין שבתחום המוניציפלי של ראשל"צ המחיר צריך להיות 9 ש"ח ומשכונה דומה על השטח המוניציפלי של באר יעקב המחיר צריך להיות 11-13 ש"ח?
שלא לדבר על העיוות של בית דגן - אור יהודה באזור 1, מזרח ראשון לציון באזור 1, אבל בית דגן (הישוב, לא הצומת) לא באזור 1.
אתה צודק שהגבול המוניציפאלי אינו צריך להיות הקריטריון אלא
מבנה העיר והמרחק. אני גם מסכים עם ההצעה שלך.
&nbsp
הטענה שלי היתה רק שזה שהמסילה עוברת קודם בלוד אינה מחייבת שלוד תהיה באיזור קרוב או שווה למרכז כמו ראשון לציון.
 
קו 130 של קווים החל מ-2.8:

כל מפת הקווים החדשה והשינויים בתל אביב
הקווים החדשים מתחנת רכבת מרכז הם 20 -21 ולכל הכתבה הגדולה והמפורטת כולל עוד קווים חדשים חנה וסע .

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4680794,00.html
קו 130 של קווים החל מ-2.8:
[URL]http://www.kavim-t.co.il/news/new.asp?id=2521[/URL]
[URL]http://www.kavim-t.co.il/lines/linesDetails.asp?ln=&lineinfo=130_m_4_0[/URL]

קו 131 עדיין לא מופיע באתר.
 
מפליא אותי שקו 130 מבצע איסוף והורדה בתוך ת"א

מפליא אותי שקו 130 מבצע איסוף והורדה בתוך ת"א
הרי מדובר בקווים ולא בדן. עד היום רק קווים של "קווים" שיצאו מערי גוש דן הורשו לבצע איסוף והורדה כמו 68,56,55 וכו' שאי אפשר לנתק אותם מהמערכת (חלקם גם משרתים את גבעתיים וכו' ואי אפשר להפוך אותם רק ל"הורדה בלבד")
אבל כאן כבר מכניסים קו ממצפה מודיעין אל תל אביב!
הקו יפעל בבינעירונית? אם כן אז זה כבר עוד יותר לא בסדר
 
בגלל שמדובר בקו מעגלי, זה עדיין לא אומר שיהיה אפשר לשלם בו

מפליא אותי שקו 130 מבצע איסוף והורדה בתוך ת"א
הרי מדובר בקווים ולא בדן. עד היום רק קווים של "קווים" שיצאו מערי גוש דן הורשו לבצע איסוף והורדה כמו 68,56,55 וכו' שאי אפשר לנתק אותם מהמערכת (חלקם גם משרתים את גבעתיים וכו' ואי אפשר להפוך אותם רק ל"הורדה בלבד")
אבל כאן כבר מכניסים קו ממצפה מודיעין אל תל אביב!
הקו יפעל בבינעירונית? אם כן אז זה כבר עוד יותר לא בסדר
בגלל שמדובר בקו מעגלי, זה עדיין לא אומר שיהיה אפשר לשלם בו
על נסיעה עירונית בתוך תל אביב.
 
נכון לא חשבתי על זה, ייתכן ש"איסוף והורדה"

בגלל שמדובר בקו מעגלי, זה עדיין לא אומר שיהיה אפשר לשלם בו
על נסיעה עירונית בתוך תל אביב.
נכון לא חשבתי על זה, ייתכן ש"איסוף והורדה"
בכל התחנות אכן לא מדבר על נסיעה עירונית.
 
כל מפת הקווים החדשה והשינויים בתל אביב
הקווים החדשים מתחנת רכבת מרכז הם 20 -21 ולכל הכתבה הגדולה והמפורטת כולל עוד קווים חדשים חנה וסע .

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4680794,00.html
שלום
שלום
היה רצוי לפרסם באינטרנט את המסלול החדש של כל קו שיחול בו שינוי החל ב 2.8.2015
 
עבודות לילה ברחוב המסגר:

כל מפת הקווים החדשה והשינויים בתל אביב
הקווים החדשים מתחנת רכבת מרכז הם 20 -21 ולכל הכתבה הגדולה והמפורטת כולל עוד קווים חדשים חנה וסע .

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4680794,00.html
עבודות לילה ברחוב המסגר:
עבודות לילה ברחוב המסגר בתל-אביב
"
בין הימים שני עד רביעי, 20-22/7/15, יתבצעו עבודות לילה החל מ-21:00 ועד 5:00, לכל אורך רחוב המסגר בתל-אביב.
במסגרת העבודות יצומצמו נתיבים, יבוצעו חסימות לסירוגין וחסימות הרמטיות נקודתיות.
"
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה