יש לזה יתרונות
אף פעם לא הבנתי למה זה טוב העלייה מכל הדלתות הזו.
דווקא נראה לי יותר הגיוני לפצל את העלייה ואת הירידה, לאסור ירידה מהדלת הקדמית וככה הירידה הרבה יותר חלקה, ולעלייה לא מפריעים נוסעים יורדים. גם ברכבת לדעתי צריך לעשות פיצול כזה אבל זה יעשה בלגן כי אנשים לא ידעו מאיפה לרדת.
 
הפתרון לדעתי צריך להיות לאפשר לעלות מהדלת הקדמית ולשים מתקפים ברחבי האוטובוס ככה שאנשים יוכלו להיכנס בלי להתעכב אצל הנהג, ולתקף בפנים. לא צריך לאפשר את זה מאחורה.
יש לזה יתרונות
וככל שמדובר בקו יותר חזק כך היתרונות הולכים וגדלים.
א. לפי הבדיקות שנעשו בפיילוט, בכל תחנה בה עולים ששה נוסעים ומעלה, מושג חסכון בזמן כי הם מתפצלים בין הדלתות. (יש לנוסעים מספיק זמן להבין שיש תור באחת הדלתות ולעבור לדלת השניה).
ב. הנהג צריך להתעסק פחות עם כסף. יש לזה יתרון גם בזמן, וגם בבטיחות, נוחות, רציפות ניסעה ובשיפור תנאי העבודה שלו. אם יש מכשיר טעינה על האוטובוס הוא בכלל יכול להיות בקבינה סגורה.
ג. נוסע מאחר שמגיע בריצה לאוטובוס יכול להספיק לדלת האחורית ולא צירך לרוץ, לנופף ולדפוק על הכנף כדי לעלותב דלת הקדמית.
ד. לפי מחקרים בארה"ב, זה חוסך 9-10% מזמן הנסיעה של הקו כולו מקצה לקצה, מה שמאפשר שימוש יעיל יותר באוטובוסים בשעות השיא שיספיקו לבצע עוד נסיעות, ומנוחה גדולה יותר לנהגים בנסיעות שאחרי השיא (כשיש כמה דקות בין הנסיעה שסיימו לנסיעה הבאה או אפילו הפסקה ארוכה). במחקרים בארה"ב ציינו שבקווים מסויימים (העמוסים והארוכים ביותר) זה יכול להגיע גם ל-20%, אלה הקוויםש בהם זה יהיה בארץ בהתחלה ולכן החסכון אפילו גדול יותר. (בהנחה שנסע ממוצע עושה חצי ממסלול האוטובוס הרי שהוא חוסף 10% מזמן הנסיעה).
ה. בקווים מדלגים יש פחות תחנות אבל בכל תחנה יותר עולים, והם מרוויחים זמן יקר מאי עצירה בתחנות רבות אשר עלול להתבזבז אם אין עליה מכל הדלתות. תחשוב מה יקרה אם יעשו לקו 1 גם 1א מדלג בשעות השיא (עוצר כל תחנה שניה או שלישית). איזה מהר הוא ייסע. כמובן שזה יעבוד הכי טוב בשילוב עם נת"צ שנאכף.