קו לילה מב"ש לת"א דרך נתב"ג

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
כדאי לפנות לנת"ע בשאלה כזו...

אני מסכים איתך. אבל מה לעשות שזה לא כך
למשל תחנת הרכבת בית יהושע. רב השירות שם הוא שירות של מוניות השירות ומעט ממנו, הוא של אוטובוסים. כאן אנו מדברים על מהלך היום.
האם המצב הזה תקין? אני בספק.

כאמור באשדוד ובאילת ניסו לסכל הפעלה של אוטובוסים בלילה. כנראה יש אזורים, שיש חוסן למוניות השירות. למשל חברי מועצת עיר, שמקושרים למוניות השירות בדרך זו אחרת. ייתכן, שזהו המצב בלוד.
זה לגבי המצב הספציפי בלוד. אני מניח, שהסיבה (או שמא תירוץ) לאי-הפעלת קו 1 גוש דן בלילה היא אחרת. אני כמובן מסכים איתך מאוד, שהדברים השונים שפירטת הם לא סבירים ובפרט אי-הפעלת קו 1.
כדאי לפנות לנת"ע בשאלה כזו...
 

orenhz

Member
לצערי הרבה אני ממש לא אתפלא שזה המצב

אולי יש שם לחץ כלשהו של מוניות שירות?
בערים אחרות היה לחץ ישיר או עקיף של מוניות השירות השונות, לסכל הפעלת קווי אוטובוס כ"קווי הלילה". אולי המצב הוא דומה גם בלוד.
לצערי הרבה אני ממש לא אתפלא שזה המצב
אם כי אני בספק כמה ביקוש כבר היה ל-444
 

benshap2

New member
קווים הייתה רק דוגמא כללית

מה בדיוק רע באשכולות החדשים של קווים?
אני משתמש בשירותי קווים ברמלה ולוד והאיזור והשירות שם השתפר פלאים, לא רק בערים אלא גם למושבים שבאיזור.

כנ"ל באיזור נתניה-חדרה.

אומנם לפני כן הייתה שם סופרבוס אבל קווים הסתגלו מהר למדיי לפעילות באשכולות החדשים, אני טרם חוויתי איחורים גם בשעות השיא, לא חוויתי יחס לא טוב מנהגים, גם לא כלפי נוסעים אחרים.

אז אני ממש לא יודע על איזו הרעת תנאים ושירות יש באשכולות החדשים של חברת קווים, ממש אין לי מושג על מה אתה מדבר.

ולגבי מטרופולין, אויי כמה שירות גרוע חוויתי מהם ואני ממשיך לחוות מהם כעת. בשעות השיא תמיד יש איחורים כי הם עובדים בצמצמום ללא רזרבות וללא נהגים בסטנד ביי, כשאתה ינגש לסדרן ושואל מה קרה עם קו X, הוא מתעצבן עליך וצועק עליך (ממש כיף). כשהנהג עוצר בתחנה כלשהי באמצע הדרך, יורד להשתין וחוזר להגה... (קרה לי כבר יותר מעשר פעמים), כשהסדרנים רבים עם הנהגים שיוציאו נסיעות והנהגים מתחננים להפסקה קצרה...

בעיניים שלי ראיתי נהג חביב שהסדרן צרח עליו שיוציא את הנסיעה והנהג סירב כי הוא צריך לקחת את הכדור שלו והוא כבר 4 שעות על ההגה. אני התערבתי וביקשתי מהסדרן את שמו. הוא היה מופתע ושאל מה? אמרתי לו שאם הוא מוכן לסכן את חיי הנוסעים בזה שהוא לא נותן לנהג שלו לקחת את הכדור שהוא צריך לקחת, אני אישית מוכן לגרום לו לא לעבוד בתחום הזה יותר.

אם אחד הנוסעים צריך להתערב במקרים כאלו? אז תעשה לי טובה, באמת... הנהגים של מטרופולין בשעות הלחץ פשוט מסכנים. להשתין לא נותנים להם, הכל כי החברה הזאת מוכנה לעמוד בזמנים במחיר של הזכויות שמגיעות לעובדים שלה. רק כי מראש החברה הזאת לא דואגת לכח אדם מספיק ולרזרבות עבור שעות וימי העומס.
קווים הייתה רק דוגמא כללית
אם הכל באחריות בלעדית של משרד התחבורה, שלו בלבד, והחברות לא יכולות לבצע שום שינוי -

איך זה יכול להיות שחברות מסוימות, באופן עקבי, מעניקות שירות גרוע יותר (בהיבט של קווים חדשים, תדירויות וכו'...)
ואילו חברות אחרות, בעופן עקבי, מעניקות שירות טוב יותר באותם הפרמטרים בדיוק?

במקרה הם קיבלו מחוזות שבהם משרד התחבורה עשה עבודה רעה בכל אחד מהם , ולהיפך?


אני שמח לשמוע שבאשכולות החדשים קווים מתפקדים יותר טוב מאיך שהם תפקדו באשכולות הותיקים יותר שלהם, אני נתתי אותם כדוגמא כללית בלבד.
 

olli3

New member
מנהל
תשובות>>>

קווים הייתה רק דוגמא כללית
אם הכל באחריות בלעדית של משרד התחבורה, שלו בלבד, והחברות לא יכולות לבצע שום שינוי -

איך זה יכול להיות שחברות מסוימות, באופן עקבי, מעניקות שירות גרוע יותר (בהיבט של קווים חדשים, תדירויות וכו'...)
ואילו חברות אחרות, בעופן עקבי, מעניקות שירות טוב יותר באותם הפרמטרים בדיוק?

במקרה הם קיבלו מחוזות שבהם משרד התחבורה עשה עבודה רעה בכל אחד מהם , ולהיפך?


אני שמח לשמוע שבאשכולות החדשים קווים מתפקדים יותר טוב מאיך שהם תפקדו באשכולות הותיקים יותר שלהם, אני נתתי אותם כדוגמא כללית בלבד.
תשובות>>>
ראשית, במכרז הראשון בו מטרופולין זכתה בדרום (לפני יותר מעשור), חל צמצום שירות בקווים רבים ולקח המון זמן עד שמשרד התחבורה הוסיף תשומות. בנוסף, בקושי חלו שינויים במהלך עשור שלם במפת קווי השירות עד למכרז החדש בו קיבלו תושבי הדרום מבול של קווים חדשים.

הדבר נכון לגבי כמעט כל מכרז שהוא ברחבי הארץ מהמכרזים הראשונים, לרבות קווי אגד שלא נכנסו לרפורמה כלשהי ולתנאי סובסידיה חדשים.

לכן, גם אגד תעבורה באשכולות החדשים שלה מתפקדת הרבה יותר טוב מבאשכולות הישנים שלה.

אז מה יש לנו במכרזים הישנים? סובסידיה במודל שמזכיר משכורת טיפים של מלצרים. לכל אשכול נקבעה סובסידיה על פי נפח הפעילות. הזכיין מקבל תשלום מהנוסעים והתשלום עובר לזכיין. במידה והזכיין עשה יותר רווחים מהסובסידיה, משרד התחבורה לא משלם. במידה והזכיין לא הגיע למינימום של הסובסידיה, משרד התחבורה משלים.

התוצאה: גם משרד התחבורה, גם הזכיין וגם משרד האוצר מעדיפים קווים עתירי נוסעים על פני קווים דלילי נוסעים ולכן השירות גרוע לאיזורים אליהם אין ביקוש גבוה, לרבות שכונות חדשות או שכונות של צמודי קרקע וכו'. או למושבים, קיבוצים וכו' שלא יושבים על עורק תחבורה ראשי.

במכרזים החדשים הסובסידיה היא על מספר הקילומטרים הזכיין מבצע. כל תשלום שנוסע משלם, הולך ישירות למדינה והזכיין לא רואה אגורה אחת מזה. כך גם קיימת גמישות בהעברת תשומות מקו X לקו Y, שינוי בלו"ז, שינוי במסלול וכו'. וזו הסיבה שאתה רואה שינויים כה רבים (ביחס לעבר) בקווים השונים במכרזים החדשים.

נוצר מצב שהזכיין דווקא מעדיף קווי רפאים, כי באלו הבלאי של הרכב קטן יותר (פחות עצירות), עלויות הדלק יורדות מאותה הסיבה וזמינות הנהג לנסיעות עולה, מכיוון שהוא לא מתעכב בתחנות כמו בקווים עתירי נוסעים.
 

amirv

New member
תיקון קל

תשובות>>>
ראשית, במכרז הראשון בו מטרופולין זכתה בדרום (לפני יותר מעשור), חל צמצום שירות בקווים רבים ולקח המון זמן עד שמשרד התחבורה הוסיף תשומות. בנוסף, בקושי חלו שינויים במהלך עשור שלם במפת קווי השירות עד למכרז החדש בו קיבלו תושבי הדרום מבול של קווים חדשים.

הדבר נכון לגבי כמעט כל מכרז שהוא ברחבי הארץ מהמכרזים הראשונים, לרבות קווי אגד שלא נכנסו לרפורמה כלשהי ולתנאי סובסידיה חדשים.

לכן, גם אגד תעבורה באשכולות החדשים שלה מתפקדת הרבה יותר טוב מבאשכולות הישנים שלה.

אז מה יש לנו במכרזים הישנים? סובסידיה במודל שמזכיר משכורת טיפים של מלצרים. לכל אשכול נקבעה סובסידיה על פי נפח הפעילות. הזכיין מקבל תשלום מהנוסעים והתשלום עובר לזכיין. במידה והזכיין עשה יותר רווחים מהסובסידיה, משרד התחבורה לא משלם. במידה והזכיין לא הגיע למינימום של הסובסידיה, משרד התחבורה משלים.

התוצאה: גם משרד התחבורה, גם הזכיין וגם משרד האוצר מעדיפים קווים עתירי נוסעים על פני קווים דלילי נוסעים ולכן השירות גרוע לאיזורים אליהם אין ביקוש גבוה, לרבות שכונות חדשות או שכונות של צמודי קרקע וכו'. או למושבים, קיבוצים וכו' שלא יושבים על עורק תחבורה ראשי.

במכרזים החדשים הסובסידיה היא על מספר הקילומטרים הזכיין מבצע. כל תשלום שנוסע משלם, הולך ישירות למדינה והזכיין לא רואה אגורה אחת מזה. כך גם קיימת גמישות בהעברת תשומות מקו X לקו Y, שינוי בלו"ז, שינוי במסלול וכו'. וזו הסיבה שאתה רואה שינויים כה רבים (ביחס לעבר) בקווים השונים במכרזים החדשים.

נוצר מצב שהזכיין דווקא מעדיף קווי רפאים, כי באלו הבלאי של הרכב קטן יותר (פחות עצירות), עלויות הדלק יורדות מאותה הסיבה וזמינות הנהג לנסיעות עולה, מכיוון שהוא לא מתעכב בתחנות כמו בקווים עתירי נוסעים.
תיקון קל
"כל תשלום שנוסע משלם, הולך ישירות למדינה והזכיין לא רואה אגורה אחת מזה."

זה לא נכון, הזכיין מקבל תמריצי גבייה ותמריצים גם לפי מספר נוסעים בדיוק על מנת לאזן את המצב בו הוא מעדיף קווי רפאים. הזכיין מרוויח יותר על קווים עם הרבה נוסעים, אך בצורה מאוזנת יותר מאשר פעם. דבר אשר מאפשר למשרד להחליט על רמת שירות מינימלית גם למקומות דלילים בלי לעמוד כל הזמן בלחץ מתמיד מצד המפעיל לביטול השירות הזה.
זה כמובן לא אומר שנסיעות ריקות לגמרי לא יקוצצו, הרי גם משרד התחבורה מחפש כל הזמן איך לנצל את השמיכה הקצרה הכי טוב שאפשר, אבל בלי המרדף המתמיד אחר השקל הנוסף.
 

olli3

New member
מנהל
נכון, התכוונתי לגבי התשלום שהנוסע משלם.

תיקון קל
"כל תשלום שנוסע משלם, הולך ישירות למדינה והזכיין לא רואה אגורה אחת מזה."

זה לא נכון, הזכיין מקבל תמריצי גבייה ותמריצים גם לפי מספר נוסעים בדיוק על מנת לאזן את המצב בו הוא מעדיף קווי רפאים. הזכיין מרוויח יותר על קווים עם הרבה נוסעים, אך בצורה מאוזנת יותר מאשר פעם. דבר אשר מאפשר למשרד להחליט על רמת שירות מינימלית גם למקומות דלילים בלי לעמוד כל הזמן בלחץ מתמיד מצד המפעיל לביטול השירות הזה.
זה כמובן לא אומר שנסיעות ריקות לגמרי לא יקוצצו, הרי גם משרד התחבורה מחפש כל הזמן איך לנצל את השמיכה הקצרה הכי טוב שאפשר, אבל בלי המרדף המתמיד אחר השקל הנוסף.
נכון, התכוונתי לגבי התשלום שהנוסע משלם.
התמריצים זה משהו שמשולם אח"כ בנפרד. אלא אם כן, הבנתי לא נכון...
 

iaviad

New member


תשובות>>>
ראשית, במכרז הראשון בו מטרופולין זכתה בדרום (לפני יותר מעשור), חל צמצום שירות בקווים רבים ולקח המון זמן עד שמשרד התחבורה הוסיף תשומות. בנוסף, בקושי חלו שינויים במהלך עשור שלם במפת קווי השירות עד למכרז החדש בו קיבלו תושבי הדרום מבול של קווים חדשים.

הדבר נכון לגבי כמעט כל מכרז שהוא ברחבי הארץ מהמכרזים הראשונים, לרבות קווי אגד שלא נכנסו לרפורמה כלשהי ולתנאי סובסידיה חדשים.

לכן, גם אגד תעבורה באשכולות החדשים שלה מתפקדת הרבה יותר טוב מבאשכולות הישנים שלה.

אז מה יש לנו במכרזים הישנים? סובסידיה במודל שמזכיר משכורת טיפים של מלצרים. לכל אשכול נקבעה סובסידיה על פי נפח הפעילות. הזכיין מקבל תשלום מהנוסעים והתשלום עובר לזכיין. במידה והזכיין עשה יותר רווחים מהסובסידיה, משרד התחבורה לא משלם. במידה והזכיין לא הגיע למינימום של הסובסידיה, משרד התחבורה משלים.

התוצאה: גם משרד התחבורה, גם הזכיין וגם משרד האוצר מעדיפים קווים עתירי נוסעים על פני קווים דלילי נוסעים ולכן השירות גרוע לאיזורים אליהם אין ביקוש גבוה, לרבות שכונות חדשות או שכונות של צמודי קרקע וכו'. או למושבים, קיבוצים וכו' שלא יושבים על עורק תחבורה ראשי.

במכרזים החדשים הסובסידיה היא על מספר הקילומטרים הזכיין מבצע. כל תשלום שנוסע משלם, הולך ישירות למדינה והזכיין לא רואה אגורה אחת מזה. כך גם קיימת גמישות בהעברת תשומות מקו X לקו Y, שינוי בלו"ז, שינוי במסלול וכו'. וזו הסיבה שאתה רואה שינויים כה רבים (ביחס לעבר) בקווים השונים במכרזים החדשים.

נוצר מצב שהזכיין דווקא מעדיף קווי רפאים, כי באלו הבלאי של הרכב קטן יותר (פחות עצירות), עלויות הדלק יורדות מאותה הסיבה וזמינות הנהג לנסיעות עולה, מכיוון שהוא לא מתעכב בתחנות כמו בקווים עתירי נוסעים.
 

iaviad

New member


מספיק להגיד "זה משרד התחבורה" על כל דבר
החברות משפיעות במידה לא מועטה.

האם משרד התחבורה במקרה מחדש משנה וכו' בכל האשכולות בהם מטרופולין פועלת,
ורק מרע את התנאים בכל האשכולות בהם קווים פועלת, והכל כאמור באופן מקרי לחלוטין?
 

משה343

New member
הידיעה ירדה מהאתר של מטרופולין ...

קו לילה מב"ש לת"א דרך נתב"ג
קו 469 יפעל בתדירות של נסיעה אחת בשעה. תחנות הקו: התחנות הראשיות בין ב"ש ליציאה הצפונית מקרית-גת, נתב"ג ומסוף 2000.

נראה מה יקרה לשאטל של הרכבת עכשיו, והאם באמת אין ביקוש.
הידיעה ירדה מהאתר של מטרופולין ...
רק תגידו לי שזו תקלת מערכת ולא שהעניין לא ממש סגור
 

Ofekalef1

New member
באתר הרכבת יש הודעה על כך שהשאטלים

הידיעה ירדה מהאתר של מטרופולין ...
רק תגידו לי שזו תקלת מערכת ולא שהעניין לא ממש סגור
באתר הרכבת יש הודעה על כך שהשאטלים
יפעלו עד ה-20, ופירוט של הזמנים של קו 469.
 

משה343

New member
כן ראיתי את הידיעה באתר הרכבת...

קו לילה מב"ש לת"א דרך נתב"ג
קו 469 יפעל בתדירות של נסיעה אחת בשעה. תחנות הקו: התחנות הראשיות בין ב"ש ליציאה הצפונית מקרית-גת, נתב"ג ומסוף 2000.

נראה מה יקרה לשאטל של הרכבת עכשיו, והאם באמת אין ביקוש.
כן ראיתי את הידיעה באתר הרכבת...
רק מוזר שמטרופולין הורידה את הידיעה אודות קו 469 החדש .


"שירות הסעות בין תחנות ב"ש ונתב"ג בשעות הלילה
רכבת ישראל מעמידה לרשותכם הסעות חינם מתחנות ב"ש לתחנת נתב"ג (ותחנות הביניים) ובחזרה, במהלך שעות הלילה.

ההסעות תפעלנה עד ליום ו' 20.6.14.

להלן פירוט זמני ההסעות:
מתחנת ב"ש מרכז לתחנות ב"ש צפון/אוניברסיטה, להבים-רהט, קריית גת, לוד ונתב"ג בשעות 23:46 ,00:46 ,01:46 ,02:46 ,03:46 ,04:46.
מתחנת נתב"ג לתחנות לוד, קריית גת, להבים-רהט, ב"ש צפון/אוניברסיטה וב"ש מרכז בשעות 00:00, 01:00, 02:00, 03:00, 04:00, 05:00.

החל ממוצ"ש 21.6.14 יחל לפעול, בתשלום, קו מס' 469 של חברת מטרופולין.
מסלול הקו: תחנה מרכזית ב"ש - קריית גת (בתוך העיר) - כביש 6 - טרמינל 3 נתב"ג -
מסוף ארלוזורוב ת"א.
הקו יפעל בלילות מוצ"ש עד חמישי, במהלך כל השנה, בשני הכיוונים:
שעות יציאה מב"ש: 00:00, 01:00, 02:00, 03:00, 04:00.
שעות יציאה מת"א: 00:30, 01:30, 02:30, 03:30, 04:30."
 

Ofekalef1

New member
נראה לי שהיא פשוט ירדה כי הגיעה הודעה חדשה

כן ראיתי את הידיעה באתר הרכבת...
רק מוזר שמטרופולין הורידה את הידיעה אודות קו 469 החדש .


"שירות הסעות בין תחנות ב"ש ונתב"ג בשעות הלילה
רכבת ישראל מעמידה לרשותכם הסעות חינם מתחנות ב"ש לתחנת נתב"ג (ותחנות הביניים) ובחזרה, במהלך שעות הלילה.

ההסעות תפעלנה עד ליום ו' 20.6.14.

להלן פירוט זמני ההסעות:
מתחנת ב"ש מרכז לתחנות ב"ש צפון/אוניברסיטה, להבים-רהט, קריית גת, לוד ונתב"ג בשעות 23:46 ,00:46 ,01:46 ,02:46 ,03:46 ,04:46.
מתחנת נתב"ג לתחנות לוד, קריית גת, להבים-רהט, ב"ש צפון/אוניברסיטה וב"ש מרכז בשעות 00:00, 01:00, 02:00, 03:00, 04:00, 05:00.

החל ממוצ"ש 21.6.14 יחל לפעול, בתשלום, קו מס' 469 של חברת מטרופולין.
מסלול הקו: תחנה מרכזית ב"ש - קריית גת (בתוך העיר) - כביש 6 - טרמינל 3 נתב"ג -
מסוף ארלוזורוב ת"א.
הקו יפעל בלילות מוצ"ש עד חמישי, במהלך כל השנה, בשני הכיוונים:
שעות יציאה מב"ש: 00:00, 01:00, 02:00, 03:00, 04:00.
שעות יציאה מת"א: 00:30, 01:30, 02:30, 03:30, 04:30."
נראה לי שהיא פשוט ירדה כי הגיעה הודעה חדשה
במקומה.
עוד שלושה ימים נוכל לבדוק באתר כל קו. (או אולי יומיים?)
 

משה343

New member
חסר להם מקום בדף העדכונים ? ...

נראה לי שהיא פשוט ירדה כי הגיעה הודעה חדשה
במקומה.
עוד שלושה ימים נוכל לבדוק באתר כל קו. (או אולי יומיים?)
חסר להם מקום בדף העדכונים ? ...
אחרי פרסום של יומיים כבר מורידים לא הגיוני .
פתחתי פנייה במוקד הטלפוני בשאלה מדוע המידע ירד מהעדכונים השוטפים
כשאני יקבל תשובה אני יפרסם אותה .
 

olli3

New member
מנהל
הם מפחדים!!! מהעומס :)

חסר להם מקום בדף העדכונים ? ...
אחרי פרסום של יומיים כבר מורידים לא הגיוני .
פתחתי פנייה במוקד הטלפוני בשאלה מדוע המידע ירד מהעדכונים השוטפים
כשאני יקבל תשובה אני יפרסם אותה .
הם מפחדים!!! מהעומס :)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה