רוב הדברים קשורים בתשתיות העירוניות.
ולא רק בפתח תקווה. כדי לקשר היטב את פתח תקווה לתל אביב, צריך דווקא נת"צים ברמת גן ותל אביב-גבעתיים.
בפתח תקווה עצמה צריך מערכת רמזורים יעילה יותר וביטול רמזורים והקמת כיכרות בתוך השכונות.
בצירים המרכזיים יש צורך בגל ירוק.
כל אלו דברים שלא באמת קשורים למשרד התחבורה, אלא לרשויות המקומיות.
משרד התחבורה כבר מקדם את הקו האדום, מה עוד הוא יכול לקדם? נת"צ בכביש גהה. דווקא למשרד התחבורה יש פחות מה לעשות, לעומת הרשויות המקומיות. כשהתשתיות של הרשויות המקומיות יהיו טובות יותר, אז גם האוטובוסים יוכלו לנסוע ביעילות רבה יותר.
וכן, אתה צודק. השכונות החדשות נבנות תוך כדי חוסר תכנון משווע לתחבורה + צרכי התושבים הפשוטים. שכונות שלמות ללא מכולת או סניף בנק, זה טפשות. עזוב סניף, כספומט שלא שוחט אותך של בנק.
אני אתן לך דוגמא מבאר שבע. ההפיכה של ציר רגר עוד לפני 15 שנים לציר עם 4 נתיבי נסיעה לכל כיוון (לא כולל נתיב המשמש תח"צ ופניה ימינה ונתיב לפניה שמאלה), לצד הפיכת כבישים רבים בעיר לגל ירוק - היו צעדים פשוטים למדיי למתן פתרון יעיל לכל הגורמים המשתמשים בדרך. גם הפיכת צמתים רבים, מרומזרים או לא לכיכרות נחלה הצלחה רבה.
לכשיושלם סוף סוף ציר רגר (אחרי שיחליטו מה רוצים לעשות בו בקטע שבין העיריה לאוניברסיטה), השירות בכביש הזה יהיה יעיל הרבה יותר לכולם.
רוב הדברים קשורים בתשתיות העירוניות.אוקייף ומה המסר שלך למשרד התחבורה?
לזנוח את העיר? לא להשקיע בה (או אולי לפי תפיסה אחרת "לא לבזבז עליה")? לקרוא לתושביה לברוח מהעיר ולבכריז בפניהם שלעולם לא יהיה למשרד פתרון עבורם בעיר?
ממשלת ישראל, משרד הבטחון שלה ורשות המקרקעין שלה מאוד ששים להוסיף לעיר עוד עשרות אלפי יחידות דיור (לבנות הוד השרון שלמה כשכונה בפ"ת) בשטח של בסיס סירקין, עלמנת להרוויח הרבה כסף ו"לפתור" חלקית מצוקות דיור. אבל להכין תשתית ראויה בעיר - זה מעניין את הת_ת שלהם.
ולא רק בפתח תקווה. כדי לקשר היטב את פתח תקווה לתל אביב, צריך דווקא נת"צים ברמת גן ותל אביב-גבעתיים.
בפתח תקווה עצמה צריך מערכת רמזורים יעילה יותר וביטול רמזורים והקמת כיכרות בתוך השכונות.
בצירים המרכזיים יש צורך בגל ירוק.
כל אלו דברים שלא באמת קשורים למשרד התחבורה, אלא לרשויות המקומיות.
משרד התחבורה כבר מקדם את הקו האדום, מה עוד הוא יכול לקדם? נת"צ בכביש גהה. דווקא למשרד התחבורה יש פחות מה לעשות, לעומת הרשויות המקומיות. כשהתשתיות של הרשויות המקומיות יהיו טובות יותר, אז גם האוטובוסים יוכלו לנסוע ביעילות רבה יותר.
וכן, אתה צודק. השכונות החדשות נבנות תוך כדי חוסר תכנון משווע לתחבורה + צרכי התושבים הפשוטים. שכונות שלמות ללא מכולת או סניף בנק, זה טפשות. עזוב סניף, כספומט שלא שוחט אותך של בנק.
אני אתן לך דוגמא מבאר שבע. ההפיכה של ציר רגר עוד לפני 15 שנים לציר עם 4 נתיבי נסיעה לכל כיוון (לא כולל נתיב המשמש תח"צ ופניה ימינה ונתיב לפניה שמאלה), לצד הפיכת כבישים רבים בעיר לגל ירוק - היו צעדים פשוטים למדיי למתן פתרון יעיל לכל הגורמים המשתמשים בדרך. גם הפיכת צמתים רבים, מרומזרים או לא לכיכרות נחלה הצלחה רבה.
לכשיושלם סוף סוף ציר רגר (אחרי שיחליטו מה רוצים לעשות בו בקטע שבין העיריה לאוניברסיטה), השירות בכביש הזה יהיה יעיל הרבה יותר לכולם.