רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
ובגוש דן הייתה צריכה להיות מערכת מטרו..

לא הגענו להסכמה. כי בחיפה הייתה צריכה להיות רק"ל
ומה יש במקום? BRT שעדיין לא זוכה לעדיפות ברמזורים כמו שצריך וסובל מלא מעט בעיות. אז שיהפכו את זה מתיישהו לרק"ל?
&nbsp
לכן, התפיסה שלי היא שאם לא בנית מלכתחילה רק"ל, תיתקע עם BRT לפחות ל30-40 שנים הקרובות.
ובגוש דן הייתה צריכה להיות מערכת מטרו..
עם איך שהתח"צ בארץ מתפתחת באר שבע צריכה לומר תודה אם היא תקבל בכלל BRT, יותר סביר שיבנו איזו מסילה למצפה רמון או משהו הזוי בסגנון.
 

Rubim88

New member
על איזה רכבות נוסעים מדובר?

לכלי עם קטעים בתוך העיר יש הרבה יותר אי ודאות בלו"ז
לא בטוח שרכבת ישראל (רכבות נוסעים בעיקר) תוכל להתמודד עם זה בהצלחה.
על איזה רכבות נוסעים מדובר?
רכבות הנוסעים היחידות על הקו לדימונה יהיו אולי(אם יתממש הפרוייקט ההזוי הזה) רכבות לאילת, וגם הן יהיו בכמות מזערית אם בכלל.
אם אתה מתכוון לרכבות נוסעים כשהרק"ל תמשיך לנסוע על מסילות ר"י לאחר המשולש הרכבתי לדימונה, אז כיוון הנסיעה ההגיוני הוא גם ככה לאזור האוני'(או לחתוך אפילו בדרך חברון) ובקטע הקצר הזה יש לא מעט מסילות. וגם אם איכשהו זה יהיה לכיוון ב"ש מרכז והרכבת לא תדע להתמודד בקטע הקצר הזה עם "הבעיה" (יש מקרים בעולם שמתמודדים עם הרבה יותר מזה - לדוגמא קווים מסויימים בKarlsruhe), תמיד אפשר להוסיף מסילה נפרדת.
 

amit1270

New member
להבים, אופקים, קריית ההדרכה...

על איזה רכבות נוסעים מדובר?
רכבות הנוסעים היחידות על הקו לדימונה יהיו אולי(אם יתממש הפרוייקט ההזוי הזה) רכבות לאילת, וגם הן יהיו בכמות מזערית אם בכלל.
אם אתה מתכוון לרכבות נוסעים כשהרק"ל תמשיך לנסוע על מסילות ר"י לאחר המשולש הרכבתי לדימונה, אז כיוון הנסיעה ההגיוני הוא גם ככה לאזור האוני'(או לחתוך אפילו בדרך חברון) ובקטע הקצר הזה יש לא מעט מסילות. וגם אם איכשהו זה יהיה לכיוון ב"ש מרכז והרכבת לא תדע להתמודד בקטע הקצר הזה עם "הבעיה" (יש מקרים בעולם שמתמודדים עם הרבה יותר מזה - לדוגמא קווים מסויימים בKarlsruhe), תמיד אפשר להוסיף מסילה נפרדת.
להבים, אופקים, קריית ההדרכה...
למה רק לדימונה מגיע tram-train?
 

Rubim88

New member
גם לדימונה לא מגיע..

להבים, אופקים, קריית ההדרכה...
למה רק לדימונה מגיע tram-train?
גם לדימונה לא מגיע..
הישובים האלה פשוט לא מחזיקים רק"ל. אבל גם אם נניח שכן, כמות הרכבות הכבדות שנוסעות במסילות האלו היא גם ככה מעטה(רגע, אם תהיה רק"ל לאופקים אז מה תעשה הרכבת הכבדה שם?
) וביחס הפוך גם המרווח בניהן, זה לא שצריך להכניס שם רכבות בדיוק של דקה, שכל עיכוב בעיר מערער את הלוז.
 

amit1270

New member
סמוך על רכבת ישראל שכל עיכוב קטן יערער לה את הלו"ז


גם לדימונה לא מגיע..
הישובים האלה פשוט לא מחזיקים רק"ל. אבל גם אם נניח שכן, כמות הרכבות הכבדות שנוסעות במסילות האלו היא גם ככה מעטה(רגע, אם תהיה רק"ל לאופקים אז מה תעשה הרכבת הכבדה שם?
) וביחס הפוך גם המרווח בניהן, זה לא שצריך להכניס שם רכבות בדיוק של דקה, שכל עיכוב בעיר מערער את הלוז.
סמוך על רכבת ישראל שכל עיכוב קטן יערער לה את הלו"ז
 

david80

Member
בהולנד נסעו רכבות קלות על מסילות רגילות

בשביל tram-train צריך תשתית רק"ל
לא נראה לי שיש טעם לבנות תשתית יקרה כזאת בשביל הפתרון הלא אידאלי הזה (שכפי שאמרת, דורש תיאום לא פשוט עם הרכבת). מה רע בתחנות מעבר בין אמצעים פרבריים (אוטובוס/רכבת) ועירוניים (אוטובוס/BRT)?
בהולנד נסעו רכבות קלות על מסילות רגילות
בין הערים Gouda ו-Alphen

http://www.railfaneurope.net/pix/nl/trams/Gouda/pix.html

 

olli3

New member
מנהל
אתה מתכוון שיבנו BRT בין ערד לבאר שבע?

בשביל tram-train צריך תשתית רק"ל
לא נראה לי שיש טעם לבנות תשתית יקרה כזאת בשביל הפתרון הלא אידאלי הזה (שכפי שאמרת, דורש תיאום לא פשוט עם הרכבת). מה רע בתחנות מעבר בין אמצעים פרבריים (אוטובוס/רכבת) ועירוניים (אוטובוס/BRT)?
אתה מתכוון שיבנו BRT בין ערד לבאר שבע?
אולי מספיק להסתכל על באר שבע כ"רק" באר שבע. התנועה לתוך באר שבע מכל הכניסות של באר שבע היא תנועה הומה. האוכלוסיה בנגב רק גדלה ועיר המטרופולין שלה היא באר שבע. רק רהט עומדת כיום על 90,000 תושבים לבדה.
&nbsp
בקווי האוטובוסים המשרתים את היישובים הבדוואים נרשמת תפוסה מלאה בשעות השיא עם נוסעים בעמידה בחלק מהקווים כבר.
&nbsp
באר שבע והאיזור של לפני שנתיים הם לא מה שיש היום. דברי םהשתנו כאן דרסטית תוך שנתיים. גם לפני 5 שנים המצב היה שונה ממה שהיה לפני שנתיים. לדבר כאן על הדברים האלו מאנשים שלא גרים כאן ולטעמי גם לא ממש מזדמנים לאיזור ומבקרים בו זו טעות.
&nbsp
יש לי קרובי משפחה שכל פעם שהם מגיעים לבאר שבע הם אומרים שבכל ביקור רמת הפקקים רק עולה ועולה ועולה (והם מבקרים כאן לפחות פעמיים בשנה).
&nbsp
איה פתרון תיתן למי שנוסע כיום 45 דקות ממיתר לבאר שבע? כנ"ל מחורה לבאר שבע. ואני לא מדבר על להגיע למרכז באר שבע, אני מדבר רק על להגיע לכניסה לבאר שבע.
&nbsp
איזה פתרון תיתן לצמתים בתוך העיר שלוקח לך כבר היום 5 תחלופות רמזור כדי לעבור אותם? תמחלף אותם? תיצור גשר או מנהרה?
 
אתה חושב שמדינה שלא מצליחה להקים רשת של קווי רכבת קלה

אתה מתכוון שיבנו BRT בין ערד לבאר שבע?
אולי מספיק להסתכל על באר שבע כ"רק" באר שבע. התנועה לתוך באר שבע מכל הכניסות של באר שבע היא תנועה הומה. האוכלוסיה בנגב רק גדלה ועיר המטרופולין שלה היא באר שבע. רק רהט עומדת כיום על 90,000 תושבים לבדה.
&nbsp
בקווי האוטובוסים המשרתים את היישובים הבדוואים נרשמת תפוסה מלאה בשעות השיא עם נוסעים בעמידה בחלק מהקווים כבר.
&nbsp
באר שבע והאיזור של לפני שנתיים הם לא מה שיש היום. דברי םהשתנו כאן דרסטית תוך שנתיים. גם לפני 5 שנים המצב היה שונה ממה שהיה לפני שנתיים. לדבר כאן על הדברים האלו מאנשים שלא גרים כאן ולטעמי גם לא ממש מזדמנים לאיזור ומבקרים בו זו טעות.
&nbsp
יש לי קרובי משפחה שכל פעם שהם מגיעים לבאר שבע הם אומרים שבכל ביקור רמת הפקקים רק עולה ועולה ועולה (והם מבקרים כאן לפחות פעמיים בשנה).
&nbsp
איה פתרון תיתן למי שנוסע כיום 45 דקות ממיתר לבאר שבע? כנ"ל מחורה לבאר שבע. ואני לא מדבר על להגיע למרכז באר שבע, אני מדבר רק על להגיע לכניסה לבאר שבע.
&nbsp
איזה פתרון תיתן לצמתים בתוך העיר שלוקח לך כבר היום 5 תחלופות רמזור כדי לעבור אותם? תמחלף אותם? תיצור גשר או מנהרה?
אתה חושב שמדינה שלא מצליחה להקים רשת של קווי רכבת קלה
בין ערי גוש דן, השרון והשפלה לתל אביב ולא מצליחה לסיים בזמן סביר את קו הרק"ל הראשון בירושלים עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר במדינה, תקים רשת כזו בין באר שבע לחורה, מיתר והישובים האחרים באזור?

כבודו של אזור באר שבע (שכדי להגדירו כמטרופולין מותחים את איבריו עד קרית מלאכי בצפון ועין יהב בדרום וגם אז הוא נשאר הרביעי בגודלו) במקומו מונח, אבל מה לעשות שיש שלושה מטרופולינים גדולים יותר שמחכים בתור למערכות הסעת המונים.

אם ישראל הייתה ארה"ב, אז כל מטרופולין היה דואג לתקציבים ומשאבים לצורך הקמת מערכת הסעת המונים. אבל בישראל רק למדינה יש את היכולת להרים פרויקטים כאלה וגם לה יש תקציב ומשאבים מוגבלים.
אז למרות הצורך הרב, הרק"ל בין מיתר לבאר שבע ייאלץ להמתין.

הכל עניין של סדרי עדיפויות.

אגב, איך הגעת ל-90 אלף תושבים ברהט? לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יש ברהט מעט יותר מ-60 אלף תושבים נכון לסוף 2014.
באזור נצרת יש יותר ממאתיים אלף, והאזור הזה מתוכנן לקבל רכבת קלה כתחליף לרכבת כבדה. לרהט כבר יש בסמיכות לה תחנת רכבת כבדה.
 

olli3

New member
מנהל
מ2014 עבר זמן והשכונות החדשות אוכלסו.

אתה חושב שמדינה שלא מצליחה להקים רשת של קווי רכבת קלה
בין ערי גוש דן, השרון והשפלה לתל אביב ולא מצליחה לסיים בזמן סביר את קו הרק"ל הראשון בירושלים עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר במדינה, תקים רשת כזו בין באר שבע לחורה, מיתר והישובים האחרים באזור?

כבודו של אזור באר שבע (שכדי להגדירו כמטרופולין מותחים את איבריו עד קרית מלאכי בצפון ועין יהב בדרום וגם אז הוא נשאר הרביעי בגודלו) במקומו מונח, אבל מה לעשות שיש שלושה מטרופולינים גדולים יותר שמחכים בתור למערכות הסעת המונים.

אם ישראל הייתה ארה"ב, אז כל מטרופולין היה דואג לתקציבים ומשאבים לצורך הקמת מערכת הסעת המונים. אבל בישראל רק למדינה יש את היכולת להרים פרויקטים כאלה וגם לה יש תקציב ומשאבים מוגבלים.
אז למרות הצורך הרב, הרק"ל בין מיתר לבאר שבע ייאלץ להמתין.

הכל עניין של סדרי עדיפויות.

אגב, איך הגעת ל-90 אלף תושבים ברהט? לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יש ברהט מעט יותר מ-60 אלף תושבים נכון לסוף 2014.
באזור נצרת יש יותר ממאתיים אלף, והאזור הזה מתוכנן לקבל רכבת קלה כתחליף לרכבת כבדה. לרהט כבר יש בסמיכות לה תחנת רכבת כבדה.
מ2014 עבר זמן והשכונות החדשות אוכלסו.
מדובר בשכונות בסגנון בנייה "יהודי", קרי שכונות של בנייני קומות עם גינה משותפת וכו'.
&nbsp
מעבר לכך, יש לו מעט שגרים ברהט ולא רשומים כתושבי רהט. בדיוק כמו שבבאר שבע יש כמות ממש לא מבוטלת של סטודנטים שלא רשומים כמתגוררים בה (יותר מ10000 כשהערכות מדברות על מספר שבין 20000-30000), מעבר לאונ' בןם גוריון מתגוררים כאן גם סטודנים של סמי שמעון וגם של ספיר.
 

zahipan10

New member
באר שבע גדלה בקצב שלא הרבה אנשים מודעים אליו

כבארשבעי ששוקל את הדברים מכל הרבדים, זה מה שיש לי להגיד:
1. באר שבע היא העיר היחידה בה יש כביש עירוני עם 4 נתיבים לכל כיוון כאשר בצמתים הוא הופך ל5-6 נתיבים. הכביש הזה נכון להיום מסתיים באיזור העיריה עקב תקיעות של השטח שמצפון לאונ' ששייך למשרד השיכון (כבר מ2003 הכביש הוסט למסלול זמני עם עמודי תאורה זמניים מעץ ללא שינוי עד היום).
&nbsp
2. באר שבע ב-5 השנים האחרונות הופכת לפקוקה יותר ויותר. אבל לא רק באר שבע, צמתים מרכזיים בדרום הפכו לפקוקים מאד בשנה-שנתיים האחרונות. כביש 6 דווקא גרם לפקק חדש בצומת שוקת. פקק שהפך את הנסיעה מבאר שבע לאיזור לסיוט עבור כל משתמשי הדרך.
&nbsp
3. נכון להיום התחבורה הציבורית בבאר שבע גרועה. לא מספיק שהתחבורה העירונית לא מותאמת לצרכי התושבים והמבקרים בעיר, למטרודן חסרים נהגים באופן עקבי ונסיעות שונות לא יוצאות.
&nbsp
4. במכרז, התחבורה הציבורית בעיר (בהנחה שיצליחו להפעיל אותה במלואה, מאד קשה לגייס כיום נהגים) תשתפר פלאים אומנם אך עדיין תהיה איטית יותר מהרכב הפרטי. אם לבן אדם ממוצע לוקח היום כחצי שעה להגיע מביתו לעבודה בתוך באר שבע (יש שזה לוקח להם גם מעט יותר) ובתחבורה ציבורית זה ייקח 45-60 דקות - החשבון פשוט. רק מי שאין לו ברירה יעשה זאת.
&nbsp
5. רק בשדרות רגר נבנים ומאוכלסים רבי קומות (יותר מ20 קומות), דבר שהעלה שם את נפח התנועה באופן משמעותי.
&nbsp
6. היתכנות לכדאיות לרכבת קלה בבאר שבע קיימת במידה והצירים המרכזיים של הרכבת יהיו רגר וטוביהו אבל וכתוב בכתבה שהרכבת המדוברת היא לא רק לבאר שבע וזה צעד חכם. הנסיעה כיום לכל תושבי מזרח הנגב המגיעים דרך כביש 60 הפכה להיות סיוט. הנסיעה לכיוון מערב (כביש 25) מתחילה להיות קשה ואיטית יותר ויותר.
&nbsp
לכן, אם מסתכלים על המטרופולין ויצירת רכבת קלה בין היישובים - יש היתכנות לא רעה בכלל. כולל חניוני חנה וסע שאני פחות אוהב.
&nbsp
כמו כן, שוכחים כאן את קרית התקשוב של צה"ל שתיצור עוד עומס תנועה על ציר 60 כשהצבא ביקש בכלל תחנת רכבת ישראל במקום כדי לפתור את בעיית ההגעה והיציאה מקרית התקשוב...
&nbsp
בקיצור, אם אני מסתכל על באר שבע בעוד 15-20 שנים, הולך להיות כאן פקוק להחריד ואוטובוסים או BRT לא יעמדו במשימה הזאת היטב.
באר שבע גדלה בקצב שלא הרבה אנשים מודעים אליו
1. בשדרות רגר בונים מגדלים בני 20 קומות ויותר, והבנייה לא הולכת להיפסק בקרוב בגלל שכל הזמן יש שם פרויקטים של התחדשות עירונית כמו המגדלים במרכז הנגב, מרכז אורן ומתחם ברגמן לדוגמא.

2. אם בשדרות רגר בונים מגדלים בני 20 קומות, אז בשדרות טוביהו בונים מגדלים בני 30 קומות, רק באזור הגרנד קניון בונים עכשיו 4 מגדלים בני 30 קומות בנוסף למגדלים הקיימים.

3. הבנייה בתוככי השכונות גם היא מתרחבת - 2000 יחידות דיור במגדלים במקום אצטדיון וסרמיל, 400 יחידות דיור במגדלים ליד האצטדיון החדש.

4. לפי הפרסומים בתקשורת אמורים להיבנות 20,000 יחידות דיור בעיר ב-5 השנים הקרובות - בנוסף לאלפי יחידות הדיור במגדלים בליבת העיר: 4000 יחידות דיור בפארק נחל באר שבע, 2000 יחידות דיור מצפון לנווה מנחם, וכמובן רמות ונווה זאב שממשיכות להתרחב.

20 אלף יחידות דיור חדשות זה כאילו העיר באר שבע בולעת עיר בינונית שלמה לתוכה. זה עוד 60-70 אלף תושבים שבעוד כמה שנים בודדות יתנקזו לכבישים ולאוטובוסים הקיימים.

אתה צודק לגמרי, אבל מי שלא מתגורר בעיר ורואה במו עיניו את הפקקים שמתחילים להופיע ולא מכיר את הפרויקטים החדשים שנבנים בעיר, לא מודע לכך שיהיו פקקים אדירים בעוד 20 שנה אם מצב התחבורה הציבורית לא ישתנה.
אנחנו נהיה חסרי אונים בדיוק כמו תושבי גוש דן כיום שצמאים לרכבת התחתית.
 
מסכים

כבארשבעי ששוקל את הדברים מכל הרבדים, זה מה שיש לי להגיד:
1. באר שבע היא העיר היחידה בה יש כביש עירוני עם 4 נתיבים לכל כיוון כאשר בצמתים הוא הופך ל5-6 נתיבים. הכביש הזה נכון להיום מסתיים באיזור העיריה עקב תקיעות של השטח שמצפון לאונ' ששייך למשרד השיכון (כבר מ2003 הכביש הוסט למסלול זמני עם עמודי תאורה זמניים מעץ ללא שינוי עד היום).
&nbsp
2. באר שבע ב-5 השנים האחרונות הופכת לפקוקה יותר ויותר. אבל לא רק באר שבע, צמתים מרכזיים בדרום הפכו לפקוקים מאד בשנה-שנתיים האחרונות. כביש 6 דווקא גרם לפקק חדש בצומת שוקת. פקק שהפך את הנסיעה מבאר שבע לאיזור לסיוט עבור כל משתמשי הדרך.
&nbsp
3. נכון להיום התחבורה הציבורית בבאר שבע גרועה. לא מספיק שהתחבורה העירונית לא מותאמת לצרכי התושבים והמבקרים בעיר, למטרודן חסרים נהגים באופן עקבי ונסיעות שונות לא יוצאות.
&nbsp
4. במכרז, התחבורה הציבורית בעיר (בהנחה שיצליחו להפעיל אותה במלואה, מאד קשה לגייס כיום נהגים) תשתפר פלאים אומנם אך עדיין תהיה איטית יותר מהרכב הפרטי. אם לבן אדם ממוצע לוקח היום כחצי שעה להגיע מביתו לעבודה בתוך באר שבע (יש שזה לוקח להם גם מעט יותר) ובתחבורה ציבורית זה ייקח 45-60 דקות - החשבון פשוט. רק מי שאין לו ברירה יעשה זאת.
&nbsp
5. רק בשדרות רגר נבנים ומאוכלסים רבי קומות (יותר מ20 קומות), דבר שהעלה שם את נפח התנועה באופן משמעותי.
&nbsp
6. היתכנות לכדאיות לרכבת קלה בבאר שבע קיימת במידה והצירים המרכזיים של הרכבת יהיו רגר וטוביהו אבל וכתוב בכתבה שהרכבת המדוברת היא לא רק לבאר שבע וזה צעד חכם. הנסיעה כיום לכל תושבי מזרח הנגב המגיעים דרך כביש 60 הפכה להיות סיוט. הנסיעה לכיוון מערב (כביש 25) מתחילה להיות קשה ואיטית יותר ויותר.
&nbsp
לכן, אם מסתכלים על המטרופולין ויצירת רכבת קלה בין היישובים - יש היתכנות לא רעה בכלל. כולל חניוני חנה וסע שאני פחות אוהב.
&nbsp
כמו כן, שוכחים כאן את קרית התקשוב של צה"ל שתיצור עוד עומס תנועה על ציר 60 כשהצבא ביקש בכלל תחנת רכבת ישראל במקום כדי לפתור את בעיית ההגעה והיציאה מקרית התקשוב...
&nbsp
בקיצור, אם אני מסתכל על באר שבע בעוד 15-20 שנים, הולך להיות כאן פקוק להחריד ואוטובוסים או BRT לא יעמדו במשימה הזאת היטב.
מסכים
באר-שבע בהחלט נמצאת בתנופה רצינית ובדרך להפוך לעיר מטרופולינית אמיתית. חבל רק שהמבנה הכללי שלה ושל השכונות הוא של עיר שדה בינונית. אני לא יודע אם יש מקום לאופטימיות על 400 אלף ועל המטרופולין השני בגודלו, אבל עוד 15-20 שנה ב"ש תהיה מתחרה ראויה לחיפה.

התחבורה בעיר הפכה בשנים האחרונות לסיוט נוראי. כל יום בסביבות 4 אחה"צ אני יוצא מהאוניברסיטה לערד באוטובוס. לאוטובוס לוקח 15 דק' להגיע מהתחנה המרכזית לאוניברסיטה. צומת רמות עמוס. תחנת הרכבת קטסטרופה, במיוחד אם בדיוק הגיעה רכבת. הפקק של צומת מכתשים מתחיל לפעמים עוד לפני האורגים. צומת עומר עמוס עד פקוק. הפקק של שוקת לפעמים מתחיל מעט אחרי עומר. משוקת עד חורה גם מזדחלים. יום שבו לוקח לאוטובוס 40 דקות מהתחנה המרכזית לחורה זה יום טוב. לפחות פעם בשבוע זה סיפור של שעה!

התשתיות הבין-עירוניות בעייתיות, אבל תוך שנתיים יהיה מחלף בחורה ותוך שלוש שנים כנראה גם מחלף בשוקת. מחלף עומר לא נראה בכלל באופק. הסיכוי למחלף במכתשים קלוש. אולי פרוייקט האורגים החדש (שכולל גשר מעל הרכבת) יעזור במשהו. אבל, ובלי קשר לרקלת כזו או אחרת, את ציר רגר וציר בן-גוריון חייבים לשחרר. צריך שם מת"צ נורמלי ומיד. אני לא רוצה לחשוב מה יהיה בעוד עשר שנים.
 
השאלה מה יהיה קודם - רכבת קלה בבאר שבע או רכבת לאילת...

רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו
אז בא ישראל כץ היום לב"ש ואמר I DO .

זה לא בדיחה ,זה אמיתי .

http://www.maariv.co.il/news/israel...rce=mivzak&utm_medium=cpc&utm_campaign=link4u
השאלה מה יהיה קודם - רכבת קלה בבאר שבע או רכבת לאילת...
להצהיר הצהרות בומבסטיות על ידי פוליטיקאים ברמה הארצית או ברמה המקומית, לא עולה כסף.
אם מסתמכים על הצהרות, אז לבאר שבע כבר היה צריך להיות נמל תעופה בינלאומי ורכבת ב-50 דקות לתל אביב.
אולי בעתיד הלא נראה לעין בעוד מספר עשורים, אפשר יהיה לנסוע ברכבת הקלה בבאר שבע לתחנת הרכבת המהירה לאילת.
 

zahipan10

New member
תהיה קודם רכבת לאילת

השאלה מה יהיה קודם - רכבת קלה בבאר שבע או רכבת לאילת...
להצהיר הצהרות בומבסטיות על ידי פוליטיקאים ברמה הארצית או ברמה המקומית, לא עולה כסף.
אם מסתמכים על הצהרות, אז לבאר שבע כבר היה צריך להיות נמל תעופה בינלאומי ורכבת ב-50 דקות לתל אביב.
אולי בעתיד הלא נראה לעין בעוד מספר עשורים, אפשר יהיה לנסוע ברכבת הקלה בבאר שבע לתחנת הרכבת המהירה לאילת.
תהיה קודם רכבת לאילת
להערכתי בחומש הבא יתחילו לבנות רכבת לאילת, ובנוסף יאריכו את מסילת הרכבת בכרמיאל עוד יותר צפונה.
שים לב שרוב פרוייקטי הרכבת נמצאים לקראת סיום (חוץ מהרכבת לירושלים שסובלת מקשיים) ולכן יהיה כסף להשקיע בקווים חדשים.

אני מקווה רק שישכילו להשקיע בתחבורה ציבורית בתוך הערים, כי הרי אנשים שיורדים בתחנות רכבת מסוימות תקועים שם ולא יכולים להמשיך אל יעדם ללא רכב פרטי או מונית כי אין תחבורה ציבורית.
 
מסילת הרכבת לאילת לא תהיה אם לא יהיה נמל תעלה באילת

תהיה קודם רכבת לאילת
להערכתי בחומש הבא יתחילו לבנות רכבת לאילת, ובנוסף יאריכו את מסילת הרכבת בכרמיאל עוד יותר צפונה.
שים לב שרוב פרוייקטי הרכבת נמצאים לקראת סיום (חוץ מהרכבת לירושלים שסובלת מקשיים) ולכן יהיה כסף להשקיע בקווים חדשים.

אני מקווה רק שישכילו להשקיע בתחבורה ציבורית בתוך הערים, כי הרי אנשים שיורדים בתחנות רכבת מסוימות תקועים שם ולא יכולים להמשיך אל יעדם ללא רכב פרטי או מונית כי אין תחבורה ציבורית.
מסילת הרכבת לאילת לא תהיה אם לא יהיה נמל תעלה באילת
ופרויקט נמל התעלה לא מראה שום סימני חיים.

עוד בעשור הנוכחי מתוכנן להתחיל לפעול נמל התעופה רמון בתמנע. כשזה יקרה, ההתלהבות להשקיע בפרויקט המסילה לאילת תפחת.
אז יצוץ פרויקט חדש, פשוט וזול בהרבה - חיבור אילת לנמל התעופה רמון ברכבת קלה.

ולכן ככל שפרויקט המסילה לאילת ימשיך להתמהמה, כך הסיכוי למימושו ילך ויפחת.

בנוסף לכך גם אף אחד לא יודע מי יהיה שר התחבורה (ואפילו לא מי יהיה ראש הממשלה) בחומש הבא וכשפוליטיקאים מתחלפים, גם אג'נדות מתחלפות.
 

zahipan10

New member
זאת הערכה שלי

מסילת הרכבת לאילת לא תהיה אם לא יהיה נמל תעלה באילת
ופרויקט נמל התעלה לא מראה שום סימני חיים.

עוד בעשור הנוכחי מתוכנן להתחיל לפעול נמל התעופה רמון בתמנע. כשזה יקרה, ההתלהבות להשקיע בפרויקט המסילה לאילת תפחת.
אז יצוץ פרויקט חדש, פשוט וזול בהרבה - חיבור אילת לנמל התעופה רמון ברכבת קלה.

ולכן ככל שפרויקט המסילה לאילת ימשיך להתמהמה, כך הסיכוי למימושו ילך ויפחת.

בנוסף לכך גם אף אחד לא יודע מי יהיה שר התחבורה (ואפילו לא מי יהיה ראש הממשלה) בחומש הבא וכשפוליטיקאים מתחלפים, גם אג'נדות מתחלפות.
זאת הערכה שלי
נצטרך לחכות ולראות אם זה יתממש או לא.
המציאות היא שישראל נהיית מדינה עשירה יותר משנה לשנה ולכן ככל שחולפות השנים יש יותר כסף להשקיע בתשתיות.
אם אתה שואל אותי הייתי רוצה קודם כל לראות רכבות נכנסות למרכז קריית שמונה, אני חושב שאם הייתה רכבת מהירה באצבע הגליל האזור הזה היה מתפתח יפה.
 
הימור שלי ששער הדרום כולל התעלה.

מסילת הרכבת לאילת לא תהיה אם לא יהיה נמל תעלה באילת
ופרויקט נמל התעלה לא מראה שום סימני חיים.

עוד בעשור הנוכחי מתוכנן להתחיל לפעול נמל התעופה רמון בתמנע. כשזה יקרה, ההתלהבות להשקיע בפרויקט המסילה לאילת תפחת.
אז יצוץ פרויקט חדש, פשוט וזול בהרבה - חיבור אילת לנמל התעופה רמון ברכבת קלה.

ולכן ככל שפרויקט המסילה לאילת ימשיך להתמהמה, כך הסיכוי למימושו ילך ויפחת.

בנוסף לכך גם אף אחד לא יודע מי יהיה שר התחבורה (ואפילו לא מי יהיה ראש הממשלה) בחומש הבא וכשפוליטיקאים מתחלפים, גם אג'נדות מתחלפות.
הימור שלי ששער הדרום כולל התעלה.
ייצא למכרז כבר בשנתיים הקרובות והימור שלי נוסף זה שהסינים הולכים לזכות ולבנות אותו מאד מאד מהר.
 

ערןל1

Active member
לגבי נמל תעופה תמנע

מסילת הרכבת לאילת לא תהיה אם לא יהיה נמל תעלה באילת
ופרויקט נמל התעלה לא מראה שום סימני חיים.

עוד בעשור הנוכחי מתוכנן להתחיל לפעול נמל התעופה רמון בתמנע. כשזה יקרה, ההתלהבות להשקיע בפרויקט המסילה לאילת תפחת.
אז יצוץ פרויקט חדש, פשוט וזול בהרבה - חיבור אילת לנמל התעופה רמון ברכבת קלה.

ולכן ככל שפרויקט המסילה לאילת ימשיך להתמהמה, כך הסיכוי למימושו ילך ויפחת.

בנוסף לכך גם אף אחד לא יודע מי יהיה שר התחבורה (ואפילו לא מי יהיה ראש הממשלה) בחומש הבא וכשפוליטיקאים מתחלפים, גם אג'נדות מתחלפות.
לגבי נמל תעופה תמנע
אני דווקא חשבתי שפתיחת נמל התעופה תעודד את בניית הרכבת מכמה סיבות
1) נמל התעופה ישמש כנמל משלים לנתב"ג
2) זה יקשה על הטיסה לאילת(יחד עם סגירת שדה דב).
3) זה יגביר את האטרקטיביות של אילת.
4) וזה הכי ספקולטיבי: זה יגרום להפחתת הזיהום מה שאולי יגרום לרצון להפחית את הזיהום עוד יותר.
מעבר לזה ככל שעובר הזמן קו הרכבת לאילת רק הופך ליותר אטרקטיבי.
 
נמל התעופה תמנע רחוק מדי מריכוזי האוכלוסיה בישראל על מנת

לגבי נמל תעופה תמנע
אני דווקא חשבתי שפתיחת נמל התעופה תעודד את בניית הרכבת מכמה סיבות
1) נמל התעופה ישמש כנמל משלים לנתב"ג
2) זה יקשה על הטיסה לאילת(יחד עם סגירת שדה דב).
3) זה יגביר את האטרקטיביות של אילת.
4) וזה הכי ספקולטיבי: זה יגרום להפחתת הזיהום מה שאולי יגרום לרצון להפחית את הזיהום עוד יותר.
מעבר לזה ככל שעובר הזמן קו הרכבת לאילת רק הופך ליותר אטרקטיבי.
נמל התעופה תמנע רחוק מדי מריכוזי האוכלוסיה בישראל על מנת
לשמש כנמל תעופה משלים לנתב"ג. הוא יוכל לשמש תחליף בעיתות חירום, אבל לא כמשלים בשגרה.
זמן הנסיעה ברכבת מצפון המדינה לתמנע לא יהיה קצר בהרבה מזמן הטיסה מנתב"ג למערב אירופה ויהיה ארוך יותר מזמן הטיסה מנתב"ג למזרח אירופה.
זמן הנסיעה ברכבת מהמרכז לתמנע יהיה דומה לזמן הטיסה מנתב"ג למזרח אירופה.

נמל תעופה משלים לנתב"ג צריך להיות צפונית לקו באר שבע ודרומית לקו חיפה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה