באר שבע גדלה בקצב שלא הרבה אנשים מודעים אליו
כבארשבעי ששוקל את הדברים מכל הרבדים, זה מה שיש לי להגיד:
1. באר שבע היא העיר היחידה בה יש כביש עירוני עם 4 נתיבים לכל כיוון כאשר בצמתים הוא הופך ל5-6 נתיבים. הכביש הזה נכון להיום מסתיים באיזור העיריה עקב תקיעות של השטח שמצפון לאונ' ששייך למשרד השיכון (כבר מ2003 הכביש הוסט למסלול זמני עם עמודי תאורה זמניים מעץ ללא שינוי עד היום).
 
2. באר שבע ב-5 השנים האחרונות הופכת לפקוקה יותר ויותר. אבל לא רק באר שבע, צמתים מרכזיים בדרום הפכו לפקוקים מאד בשנה-שנתיים האחרונות. כביש 6 דווקא גרם לפקק חדש בצומת שוקת. פקק שהפך את הנסיעה מבאר שבע לאיזור לסיוט עבור כל משתמשי הדרך.
 
3. נכון להיום התחבורה הציבורית בבאר שבע גרועה. לא מספיק שהתחבורה העירונית לא מותאמת לצרכי התושבים והמבקרים בעיר, למטרודן חסרים נהגים באופן עקבי ונסיעות שונות לא יוצאות.
 
4. במכרז, התחבורה הציבורית בעיר (בהנחה שיצליחו להפעיל אותה במלואה, מאד קשה לגייס כיום נהגים) תשתפר פלאים אומנם אך עדיין תהיה איטית יותר מהרכב הפרטי. אם לבן אדם ממוצע לוקח היום כחצי שעה להגיע מביתו לעבודה בתוך באר שבע (יש שזה לוקח להם גם מעט יותר) ובתחבורה ציבורית זה ייקח 45-60 דקות - החשבון פשוט. רק מי שאין לו ברירה יעשה זאת.
 
5. רק בשדרות רגר נבנים ומאוכלסים רבי קומות (יותר מ20 קומות), דבר שהעלה שם את נפח התנועה באופן משמעותי.
 
6. היתכנות לכדאיות לרכבת קלה בבאר שבע קיימת במידה והצירים המרכזיים של הרכבת יהיו רגר וטוביהו אבל וכתוב בכתבה שהרכבת המדוברת היא לא רק לבאר שבע וזה צעד חכם. הנסיעה כיום לכל תושבי מזרח הנגב המגיעים דרך כביש 60 הפכה להיות סיוט. הנסיעה לכיוון מערב (כביש 25) מתחילה להיות קשה ואיטית יותר ויותר.
 
לכן, אם מסתכלים על המטרופולין ויצירת רכבת קלה בין היישובים - יש היתכנות לא רעה בכלל. כולל חניוני חנה וסע שאני פחות אוהב.
 
כמו כן, שוכחים כאן את קרית התקשוב של צה"ל שתיצור עוד עומס תנועה על ציר 60 כשהצבא ביקש בכלל תחנת רכבת ישראל במקום כדי לפתור את בעיית ההגעה והיציאה מקרית התקשוב...
 
בקיצור, אם אני מסתכל על באר שבע בעוד 15-20 שנים, הולך להיות כאן פקוק להחריד ואוטובוסים או BRT לא יעמדו במשימה הזאת היטב.
באר שבע גדלה בקצב שלא הרבה אנשים מודעים אליו
1. בשדרות רגר בונים מגדלים בני 20 קומות ויותר, והבנייה לא הולכת להיפסק בקרוב בגלל שכל הזמן יש שם פרויקטים של התחדשות עירונית כמו המגדלים במרכז הנגב, מרכז אורן ומתחם ברגמן לדוגמא.
2. אם בשדרות רגר בונים מגדלים בני 20 קומות, אז בשדרות טוביהו בונים מגדלים בני 30 קומות, רק באזור הגרנד קניון בונים עכשיו 4 מגדלים בני 30 קומות בנוסף למגדלים הקיימים.
3. הבנייה בתוככי השכונות גם היא מתרחבת - 2000 יחידות דיור במגדלים במקום אצטדיון וסרמיל, 400 יחידות דיור במגדלים ליד האצטדיון החדש.
4. לפי הפרסומים בתקשורת אמורים להיבנות 20,000 יחידות דיור בעיר ב-5 השנים הקרובות - בנוסף לאלפי יחידות הדיור במגדלים בליבת העיר: 4000 יחידות דיור בפארק נחל באר שבע, 2000 יחידות דיור מצפון לנווה מנחם, וכמובן רמות ונווה זאב שממשיכות להתרחב.
20 אלף יחידות דיור חדשות זה כאילו העיר באר שבע בולעת עיר בינונית שלמה לתוכה. זה עוד 60-70 אלף תושבים שבעוד כמה שנים בודדות יתנקזו לכבישים ולאוטובוסים הקיימים.
אתה צודק לגמרי, אבל מי שלא מתגורר בעיר ורואה במו עיניו את הפקקים שמתחילים להופיע ולא מכיר את הפרויקטים החדשים שנבנים בעיר, לא מודע לכך שיהיו פקקים אדירים בעוד 20 שנה אם מצב התחבורה הציבורית לא ישתנה.
אנחנו נהיה חסרי אונים בדיוק כמו תושבי גוש דן כיום שצמאים לרכבת התחתית.