מדוע ההתעקשות הזו להשתמש במלה לועזיתתודה על המידע החשוב!
וכעת לשאלה הקשה יותר: האם גשר 6 עדיין שומר על הבכורה כגשר הארוך ביותר או עלול להפסיד לויאדוקט של קו העמק?
שום התעקשות. לא כל גשר הוא ויאדוקטמדוע ההתעקשות הזו להשתמש במלה לועזית
שאפילו חלק גדול מן הציבור לא מכיר אותה (למשל אני לא הכרתי אותה עד לא מזמן ואתה יודע שיש לי הן ידע כללי נרחב ביותר והן ידע בכמה שפות)
בעוד שיש לך חלופה עברית נוחה וקצרה יותר, גשר.
הכוונה למלה ויאדוקט.
מדוע כתבת ויאדוקט כשיכולת פשוט לכתוב גשר?
אבל אם אינני טועה כן כל ויאדוקט הינו גשר, לא?שום התעקשות. לא כל גשר הוא ויאדוקט
וזה כבר עורר דיון בפורום (אני רואה, אגב, שבועז כבר ענה לי שם על אותה שאלה ששאלתי כאן... מה קורה לזיכרון שלי... ).
המלה הדומה/מעין מקבילה דוקא נפוצהשום התעקשות. לא כל גשר הוא ויאדוקט
וזה כבר עורר דיון בפורום (אני רואה, אגב, שבועז כבר ענה לי שם על אותה שאלה ששאלתי כאן... מה קורה לזיכרון שלי... ).
אני לא מבין מה מפריע לךהמלה הדומה/מעין מקבילה דוקא נפוצה
מאוד בדיבור בעברית וכל ילד, כמעט, מכיר אותה. אקוואדוקט.
פשוט משום שיש כמה עתיקים כאלו בארץ (קיסריה, לוחמי הגטאות) והמורים גם בכתות הנמוכות היו משתמשים במונח הזה. הכוונה למוביל המים.
המלה ויאדוקט, מעולם לא נתקלתי בה עד לדיונים כאן בפורום. ואני טיילתי המון בארץ ובעולם. מעולם לא נתקלתי במדריך, מורה, הורה או משהו כזה שהשתמש במלה הזו.
הזמינו כבר גדר בטיחות?!עכשיו זה רשמי: גשר 10 הוא הגשר הגבוה בארץ.
לאחר בדיקה שביצעתי מול גורמי המקצוע הרלוונטיים, עולה כי גשר 10 של הרכבת הוא לא רק גשר הרכבת הגבוה ביותר אלא גם הגשר הגבוה ביותר בארץ. גובהו של גשר 10 מעל הנקודה הנמוכה ביותר שמתחתיו מגיע ל-94 מ', בעוד גובהו של המתחרה, גשר עכברה של "שפיר", מסתכם ב-80 מ' 'בלבד'.
הגשר לא יהיה נגיש להולכי רגל
בטוח ש94 ולא 84 מטר?עכשיו זה רשמי: גשר 10 הוא הגשר הגבוה בארץ.
לאחר בדיקה שביצעתי מול גורמי המקצוע הרלוונטיים, עולה כי גשר 10 של הרכבת הוא לא רק גשר הרכבת הגבוה ביותר אלא גם הגשר הגבוה ביותר בארץ. גובהו של גשר 10 מעל הנקודה הנמוכה ביותר שמתחתיו מגיע ל-94 מ', בעוד גובהו של המתחרה, גשר עכברה של "שפיר", מסתכם ב-80 מ' 'בלבד'.
חיובי.בטוח ש94 ולא 84 מטר?
והאם הנתונים בשניהם כוללים את הקורה?
מרשים ביותר! כמה מטרים צריך להוסיף כדי לחשב בחיובי.
תוסיף 3-4 מטר.מרשים ביותר! כמה מטרים צריך להוסיף כדי לחשב ב
באיזה גובה ניסע בקומה השנייה של הדאבל דק?
הבעיה היא בנהליםסדרן נסיעות בקו 480, ושירות גרוע של אגד
שבוע שעבר נסעתי ממסוף ארלוזורוב לירושלים, בשעות הערב המוקדמות. בשעה זו הקופה הייתה פתוחה, אך חלק משמעותי מהנוסעים העדיף להשתמש בשירותי הקופה של הנהג, וכמובן שנוצרו עיכובים בעליית הנוסעים. בצד הנוסעים עמד סדרן של אגד, באפס מעשה. אך לפתע הסתכל הסדרן בשעון, עצר את עליית מעט הנוסעים שהיו על הרציף, והורה לנהג לצאת לדרך, כאשר הרכב בתפוסה של כ־66% ומספר נוסעים עדיין ממתינים ברציף, בגלל שהגיע זמן היציאה לדרך על פי לוח הזמנים.
אפשר להבין מה המניע של הסדרן - רצון לעמידה בלוח הזמנים, אך השירות שאותו סדרן (כנציג אגד) סיפק הינו גרוע ביותר. היות והקופה הייתה פתוחה אותו סדרן היה יכול להורות לנוסעים לקנות כרטיסים בקופה, ולא להשתמש בשירותי הקופה של הנהג. כך זמן העליה של הנוסעים היה מתקצר, וכל מי שהספיק לרכוש כרטיס היה יכול לעלות לנסיעה. בפועל מספר נוסעים שהיו להם כרטיסים התעכבו סתם כ־10-12 דקות עד ליציאת האוטובוס הבא, רק בגלל נוסעים אחרים שקדמו להם שקנו כרטיסים אצל הנהג, בשילוב שירות גרוע של נציג אגד.
השירות לנוסעים נפגע בגלל עקרון ה'מנקו' המקודש, ואין שום הצדקה שבשביל רווח כמה שקלים לסיגריות של נהג, נוסעים יתעכבו. בקו 480 מתל אביב (וגם בכיוון ההפוך, בחשיבות פחותה, אך קיימת עדיין) חובה למנוע מכירת כרטיסים על ידי הנהג בזמן פעילות הקופה, ולהפנות את הנוסעים מחוסרי הכרטיסים לקופות הכרטיסים. במקביל, יש לפתח את קופות הכרטיסים האוטומטיות במקביל לקופות, לכל הפחות מכונות שיקבלו תשלום באמצעות כרטיסי אשראי / כרטיסי חיוב שונים.
השארת נוסע בתחנה היא בהתאם לנוהל?הבעיה היא בנהלים
תאר לך שיושב בתחנה סמוי של משרד התחבורה והוא רואה שהאוטובוס יצא באיחור? הוא יכול לשים לאגד חתיכת דוח. הסדרן בסך הכל פעל לפי הנהלים.
מה גם שהנהלים לא כאלה לא הגיונים,שהרי אם לא היה אותם,הנהגים היו יוצאים מתי שבא להם.
אם כבר לנהג יש אינטרס שהאוטובוס יצא באיחור,כי אז יעלו יותר נוסעים והוא ירויח יותר מנקו.
תראההשארת נוסע בתחנה היא בהתאם לנוהל?
או שמשרד התחבורה פשוט לא נותן דוחות על כך?
קודם כל, זמן כיסוי התור הרישמי בקו 480תראה
אם הנהג יודע שיהיה כזה עומס של נוסעים הוא צריך לבוא 5 דקות מוקדם יותר, ככה זה מקובל בקוים הבינעירונים(להבדיל מהעירונים שבהם בגלל סוג האוטובוס אתה מעלה נוסעים תיק תק). כשעשיתי ספירות בקו 400 בתחנה מרכזית ירושלים, האוטובוס תמיד היה מגיע לתחנה 5 דקות לפני. ובשעות הלילה כשהיה עומס אפילו לפני. אז או שהנהג אשם או שנתנו לו הגדרה לא טובה(הגדרה=נסיעה+הפסקה)
אין להשוות בין נוסע שמעביר כרטיס טעוןקודם כל, זמן כיסוי התור הרישמי בקו 480
הוא 10 דקות, בתדירות של 10 או 12 דקות אי אפשר להכנס לתור 5 דקות קודם.
בנוסף, משרד התחבורה אינו מאפשר ברוב המיקרים (פרט לארועים משמעותיים) הכנסת אוטובוס נוסף לתור וקליטת הנוסעים ע"י שני אוטובוסים בו זמנית.
הדבר העיקרי שמעכב כיום את קליטת הנוסעים באוטובוס בכל הקווים הוא השימוש ברב קו.
גם אם חלק מהנוסעים היה מטעין את הכרטיס בקופה, עדיין צריך לעבור דרך הנהג אחד - אחד.
מעטים קונים כרטיס נסיעה בודד בקופה.
כיום נידרשים כל הנוסעים הזכאים להנחה כולשהי להציג תעודה מתאימה : חוגר / קצין / שוחר / ותיק / נכה. גם זה מעכב את קליטת הנוסעים.
כמו כן, אם יש סמוי בתחנה הוא כמובן יתן דו"ח על יציאה באיחור במידה והאוטובוס התעכב, ואם האוטובוס יצא בזמן, הוא יתן דו"ח עלכך שנישארו נוסעים בתחנה...
אז מה צריך לעשות????
דבר אחרון, למי שלא יודע, תם עידן המנקו באגד, הכל ניכנס למשכורת ועובר למס ההכנסה....
אז אפשר להפסיק להתלונן על נהגי אגד המנקואיסטים......
אני נהג, אני קולט כמה מאות נוסעיםאין להשוות בין נוסע שמעביר כרטיס טעון
לנוסע שמשלם, מקבל עודף, מטעין את הרב קו, ובסוף גם מוריד ניקוב. הראשון יכול לעבור בכמה שניות, (ניתן אפילו לעשות זאת ביעילות תוך כדי העליה לאוטובוס בלי להעצר), השני יכול לעכב את התור למשך חצי דקה-דקה. גם אם מדובר בקניית כרטיס חד־פעמי, ההתעסקות בכספים (הנוסע מוציא כסף מהארנק, הנהג בודק את הסכום שקיבל, הנהג מחזיר עודף, הנוסע בודק את הסכום שקיבל, הנהג מזכיר לנוסע לקחת את הכרטיס) היא עיכוב גדול בזמן, וחוויה לא נעימה לנוסעים שמחכים בתור למרגלות האוטובוס. השימוש ברב-קו אינו גורם עיכוב בהעלאת הנוסעים מצד עצמו (הרבה מהנוסעים כבר מודעים לכך שאין צורך להכניס את הכרטיס לשפתיים של המכשיר, אלא מספיק להניח אותו מלמעלה, אפילו בלי להוציא אותו מהארנק), אלא הטענת הרב-קו על ידי הנהג היא גורם העיכוב המשמעותי (כשאני צריך להטעין רב-קו, אני משתדל לעלות אחרון לאוטובוס, כדי שההטענה תתצבע ללא עיכוב נוסעים מאחורי, ועד כמה שאפשר תוך כדי התחלה נסיעה. אומנם באופן רשמי אסור להתעסק עם כירטוס וכספים במהלך נהיגה, אבל זו 'אות מתה' בספר החוקים והתקנות, שאף אחד לא שומר, ואף אחד לא אוכף).
על פי רוב חיילים / שוטרים / סוהרים עולים לאוטובוסים תוך כדי הצגת החוגר / תעודה לשניה, והם מבצעים את העליה היעילה ביותר לאוטובוס, בעיכוב מזערי לגמרי. מוזר לתלות בהם עיכוב משמעותי.
שמח לשמוע ממך שתם עידן המנקואיזם, מתנצל בפני כל נהגי אגד על האשמה עקב אי-ידיעה
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.