הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
מדוע ההתעקשות הזו להשתמש במלה לועזית

תודה על המידע החשוב!
וכעת לשאלה הקשה יותר: האם גשר 6 עדיין שומר על הבכורה כגשר הארוך ביותר או עלול להפסיד לויאדוקט של קו העמק?
מדוע ההתעקשות הזו להשתמש במלה לועזית
שאפילו חלק גדול מן הציבור לא מכיר אותה (למשל אני לא הכרתי אותה עד לא מזמן ואתה יודע שיש לי הן ידע כללי נרחב ביותר והן ידע בכמה שפות)
בעוד שיש לך חלופה עברית נוחה וקצרה יותר, גשר.
הכוונה למלה ויאדוקט.

מדוע כתבת ויאדוקט כשיכולת פשוט לכתוב גשר?
 

amit1270

New member
שום התעקשות. לא כל גשר הוא ויאדוקט

מדוע ההתעקשות הזו להשתמש במלה לועזית
שאפילו חלק גדול מן הציבור לא מכיר אותה (למשל אני לא הכרתי אותה עד לא מזמן ואתה יודע שיש לי הן ידע כללי נרחב ביותר והן ידע בכמה שפות)
בעוד שיש לך חלופה עברית נוחה וקצרה יותר, גשר.
הכוונה למלה ויאדוקט.

מדוע כתבת ויאדוקט כשיכולת פשוט לכתוב גשר?
שום התעקשות. לא כל גשר הוא ויאדוקט
וזה כבר עורר דיון בפורום (אני רואה, אגב, שבועז כבר ענה לי שם על אותה שאלה ששאלתי כאן... מה קורה לזיכרון שלי... ).
 

down under

New member
אבל אם אינני טועה כן כל ויאדוקט הינו גשר, לא?

שום התעקשות. לא כל גשר הוא ויאדוקט
וזה כבר עורר דיון בפורום (אני רואה, אגב, שבועז כבר ענה לי שם על אותה שאלה ששאלתי כאן... מה קורה לזיכרון שלי... ).
אבל אם אינני טועה כן כל ויאדוקט הינו גשר, לא?
 

down under

New member
המלה הדומה/מעין מקבילה דוקא נפוצה

שום התעקשות. לא כל גשר הוא ויאדוקט
וזה כבר עורר דיון בפורום (אני רואה, אגב, שבועז כבר ענה לי שם על אותה שאלה ששאלתי כאן... מה קורה לזיכרון שלי... ).
המלה הדומה/מעין מקבילה דוקא נפוצה
מאוד בדיבור בעברית וכל ילד, כמעט, מכיר אותה. אקוואדוקט.
פשוט משום שיש כמה עתיקים כאלו בארץ (קיסריה, לוחמי הגטאות) והמורים גם בכתות הנמוכות היו משתמשים במונח הזה. הכוונה למוביל המים.

המלה ויאדוקט, מעולם לא נתקלתי בה עד לדיונים כאן בפורום. ואני טיילתי המון בארץ ובעולם. מעולם לא נתקלתי במדריך, מורה, הורה או משהו כזה שהשתמש במלה הזו.
 

amit1270

New member
אני לא מבין מה מפריע לך

המלה הדומה/מעין מקבילה דוקא נפוצה
מאוד בדיבור בעברית וכל ילד, כמעט, מכיר אותה. אקוואדוקט.
פשוט משום שיש כמה עתיקים כאלו בארץ (קיסריה, לוחמי הגטאות) והמורים גם בכתות הנמוכות היו משתמשים במונח הזה. הכוונה למוביל המים.

המלה ויאדוקט, מעולם לא נתקלתי בה עד לדיונים כאן בפורום. ואני טיילתי המון בארץ ובעולם. מעולם לא נתקלתי במדריך, מורה, הורה או משהו כזה שהשתמש במלה הזו.
אני לא מבין מה מפריע לך
 
הזמינו כבר גדר בטיחות?!

עכשיו זה רשמי: גשר 10 הוא הגשר הגבוה בארץ.
לאחר בדיקה שביצעתי מול גורמי המקצוע הרלוונטיים, עולה כי גשר 10 של הרכבת הוא לא רק גשר הרכבת הגבוה ביותר אלא גם הגשר הגבוה ביותר בארץ. גובהו של גשר 10 מעל הנקודה הנמוכה ביותר שמתחתיו מגיע ל-94 מ', בעוד גובהו של המתחרה, גשר עכברה של "שפיר", מסתכם ב-80 מ' 'בלבד'.
הזמינו כבר גדר בטיחות?!

בגשר עכברה כבר יש...
 
בטוח ש94 ולא 84 מטר?

עכשיו זה רשמי: גשר 10 הוא הגשר הגבוה בארץ.
לאחר בדיקה שביצעתי מול גורמי המקצוע הרלוונטיים, עולה כי גשר 10 של הרכבת הוא לא רק גשר הרכבת הגבוה ביותר אלא גם הגשר הגבוה ביותר בארץ. גובהו של גשר 10 מעל הנקודה הנמוכה ביותר שמתחתיו מגיע ל-94 מ', בעוד גובהו של המתחרה, גשר עכברה של "שפיר", מסתכם ב-80 מ' 'בלבד'.
בטוח ש94 ולא 84 מטר?
והאם הנתונים בשניהם כוללים את הקורה?
 

נתנאל531

Well-known member
סדרן נסיעות בקו 480, ושירות גרוע של אגד

סדרן נסיעות בקו 480, ושירות גרוע של אגד
שבוע שעבר נסעתי ממסוף ארלוזורוב לירושלים, בשעות הערב המוקדמות. בשעה זו הקופה הייתה פתוחה, אך חלק משמעותי מהנוסעים העדיף להשתמש בשירותי הקופה של הנהג, וכמובן שנוצרו עיכובים בעליית הנוסעים. בצד הנוסעים עמד סדרן של אגד, באפס מעשה. אך לפתע הסתכל הסדרן בשעון, עצר את עליית מעט הנוסעים שהיו על הרציף, והורה לנהג לצאת לדרך, כאשר הרכב בתפוסה של כ־66% ומספר נוסעים עדיין ממתינים ברציף, בגלל שהגיע זמן היציאה לדרך על פי לוח הזמנים.

אפשר להבין מה המניע של הסדרן - רצון לעמידה בלוח הזמנים, אך השירות שאותו סדרן (כנציג אגד) סיפק הינו גרוע ביותר. היות והקופה הייתה פתוחה אותו סדרן היה יכול להורות לנוסעים לקנות כרטיסים בקופה, ולא להשתמש בשירותי הקופה של הנהג. כך זמן העליה של הנוסעים היה מתקצר, וכל מי שהספיק לרכוש כרטיס היה יכול לעלות לנסיעה. בפועל מספר נוסעים שהיו להם כרטיסים התעכבו סתם כ־10-12 דקות עד ליציאת האוטובוס הבא, רק בגלל נוסעים אחרים שקדמו להם שקנו כרטיסים אצל הנהג, בשילוב שירות גרוע של נציג אגד.

השירות לנוסעים נפגע בגלל עקרון ה'מנקו' המקודש, ואין שום הצדקה שבשביל רווח כמה שקלים לסיגריות של נהג, נוסעים יתעכבו. בקו 480 מתל אביב (וגם בכיוון ההפוך, בחשיבות פחותה, אך קיימת עדיין) חובה למנוע מכירת כרטיסים על ידי הנהג בזמן פעילות הקופה, ולהפנות את הנוסעים מחוסרי הכרטיסים לקופות הכרטיסים. במקביל, יש לפתח את קופות הכרטיסים האוטומטיות במקביל לקופות, לכל הפחות מכונות שיקבלו תשלום באמצעות כרטיסי אשראי / כרטיסי חיוב שונים.
 

droriko

New member
הבעיה היא בנהלים

סדרן נסיעות בקו 480, ושירות גרוע של אגד
שבוע שעבר נסעתי ממסוף ארלוזורוב לירושלים, בשעות הערב המוקדמות. בשעה זו הקופה הייתה פתוחה, אך חלק משמעותי מהנוסעים העדיף להשתמש בשירותי הקופה של הנהג, וכמובן שנוצרו עיכובים בעליית הנוסעים. בצד הנוסעים עמד סדרן של אגד, באפס מעשה. אך לפתע הסתכל הסדרן בשעון, עצר את עליית מעט הנוסעים שהיו על הרציף, והורה לנהג לצאת לדרך, כאשר הרכב בתפוסה של כ־66% ומספר נוסעים עדיין ממתינים ברציף, בגלל שהגיע זמן היציאה לדרך על פי לוח הזמנים.

אפשר להבין מה המניע של הסדרן - רצון לעמידה בלוח הזמנים, אך השירות שאותו סדרן (כנציג אגד) סיפק הינו גרוע ביותר. היות והקופה הייתה פתוחה אותו סדרן היה יכול להורות לנוסעים לקנות כרטיסים בקופה, ולא להשתמש בשירותי הקופה של הנהג. כך זמן העליה של הנוסעים היה מתקצר, וכל מי שהספיק לרכוש כרטיס היה יכול לעלות לנסיעה. בפועל מספר נוסעים שהיו להם כרטיסים התעכבו סתם כ־10-12 דקות עד ליציאת האוטובוס הבא, רק בגלל נוסעים אחרים שקדמו להם שקנו כרטיסים אצל הנהג, בשילוב שירות גרוע של נציג אגד.

השירות לנוסעים נפגע בגלל עקרון ה'מנקו' המקודש, ואין שום הצדקה שבשביל רווח כמה שקלים לסיגריות של נהג, נוסעים יתעכבו. בקו 480 מתל אביב (וגם בכיוון ההפוך, בחשיבות פחותה, אך קיימת עדיין) חובה למנוע מכירת כרטיסים על ידי הנהג בזמן פעילות הקופה, ולהפנות את הנוסעים מחוסרי הכרטיסים לקופות הכרטיסים. במקביל, יש לפתח את קופות הכרטיסים האוטומטיות במקביל לקופות, לכל הפחות מכונות שיקבלו תשלום באמצעות כרטיסי אשראי / כרטיסי חיוב שונים.
הבעיה היא בנהלים
תאר לך שיושב בתחנה סמוי של משרד התחבורה והוא רואה שהאוטובוס יצא באיחור? הוא יכול לשים לאגד חתיכת דוח. הסדרן בסך הכל פעל לפי הנהלים.
מה גם שהנהלים לא כאלה לא הגיונים,שהרי אם לא היה אותם,הנהגים היו יוצאים מתי שבא להם.

אם כבר לנהג יש אינטרס שהאוטובוס יצא באיחור,כי אז יעלו יותר נוסעים והוא ירויח יותר מנקו.
 
השארת נוסע בתחנה היא בהתאם לנוהל?

הבעיה היא בנהלים
תאר לך שיושב בתחנה סמוי של משרד התחבורה והוא רואה שהאוטובוס יצא באיחור? הוא יכול לשים לאגד חתיכת דוח. הסדרן בסך הכל פעל לפי הנהלים.
מה גם שהנהלים לא כאלה לא הגיונים,שהרי אם לא היה אותם,הנהגים היו יוצאים מתי שבא להם.

אם כבר לנהג יש אינטרס שהאוטובוס יצא באיחור,כי אז יעלו יותר נוסעים והוא ירויח יותר מנקו.
השארת נוסע בתחנה היא בהתאם לנוהל?

או שמשרד התחבורה פשוט לא נותן דוחות על כך?
 

droriko

New member
תראה

השארת נוסע בתחנה היא בהתאם לנוהל?

או שמשרד התחבורה פשוט לא נותן דוחות על כך?
תראה
אם הנהג יודע שיהיה כזה עומס של נוסעים הוא צריך לבוא 5 דקות מוקדם יותר, ככה זה מקובל בקוים הבינעירונים(להבדיל מהעירונים שבהם בגלל סוג האוטובוס אתה מעלה נוסעים תיק תק). כשעשיתי ספירות בקו 400 בתחנה מרכזית ירושלים, האוטובוס תמיד היה מגיע לתחנה 5 דקות לפני. ובשעות הלילה כשהיה עומס אפילו לפני. אז או שהנהג אשם או שנתנו לו הגדרה לא טובה(הגדרה=נסיעה+הפסקה)
 

846

Active member
קודם כל, זמן כיסוי התור הרישמי בקו 480

תראה
אם הנהג יודע שיהיה כזה עומס של נוסעים הוא צריך לבוא 5 דקות מוקדם יותר, ככה זה מקובל בקוים הבינעירונים(להבדיל מהעירונים שבהם בגלל סוג האוטובוס אתה מעלה נוסעים תיק תק). כשעשיתי ספירות בקו 400 בתחנה מרכזית ירושלים, האוטובוס תמיד היה מגיע לתחנה 5 דקות לפני. ובשעות הלילה כשהיה עומס אפילו לפני. אז או שהנהג אשם או שנתנו לו הגדרה לא טובה(הגדרה=נסיעה+הפסקה)
קודם כל, זמן כיסוי התור הרישמי בקו 480
הוא 10 דקות, בתדירות של 10 או 12 דקות אי אפשר להכנס לתור 5 דקות קודם.
בנוסף, משרד התחבורה אינו מאפשר ברוב המיקרים (פרט לארועים משמעותיים) הכנסת אוטובוס נוסף לתור וקליטת הנוסעים ע"י שני אוטובוסים בו זמנית.

הדבר העיקרי שמעכב כיום את קליטת הנוסעים באוטובוס בכל הקווים הוא השימוש ברב קו.
גם אם חלק מהנוסעים היה מטעין את הכרטיס בקופה, עדיין צריך לעבור דרך הנהג אחד - אחד.
מעטים קונים כרטיס נסיעה בודד בקופה.

כיום נידרשים כל הנוסעים הזכאים להנחה כולשהי להציג תעודה מתאימה : חוגר / קצין / שוחר / ותיק / נכה. גם זה מעכב את קליטת הנוסעים.

כמו כן, אם יש סמוי בתחנה הוא כמובן יתן דו"ח על יציאה באיחור במידה והאוטובוס התעכב, ואם האוטובוס יצא בזמן, הוא יתן דו"ח עלכך שנישארו נוסעים בתחנה...
אז מה צריך לעשות????

דבר אחרון, למי שלא יודע, תם עידן המנקו באגד, הכל ניכנס למשכורת ועובר למס ההכנסה....
אז אפשר להפסיק להתלונן על נהגי אגד המנקואיסטים......
 

נתנאל531

Well-known member
אין להשוות בין נוסע שמעביר כרטיס טעון

קודם כל, זמן כיסוי התור הרישמי בקו 480
הוא 10 דקות, בתדירות של 10 או 12 דקות אי אפשר להכנס לתור 5 דקות קודם.
בנוסף, משרד התחבורה אינו מאפשר ברוב המיקרים (פרט לארועים משמעותיים) הכנסת אוטובוס נוסף לתור וקליטת הנוסעים ע"י שני אוטובוסים בו זמנית.

הדבר העיקרי שמעכב כיום את קליטת הנוסעים באוטובוס בכל הקווים הוא השימוש ברב קו.
גם אם חלק מהנוסעים היה מטעין את הכרטיס בקופה, עדיין צריך לעבור דרך הנהג אחד - אחד.
מעטים קונים כרטיס נסיעה בודד בקופה.

כיום נידרשים כל הנוסעים הזכאים להנחה כולשהי להציג תעודה מתאימה : חוגר / קצין / שוחר / ותיק / נכה. גם זה מעכב את קליטת הנוסעים.

כמו כן, אם יש סמוי בתחנה הוא כמובן יתן דו"ח על יציאה באיחור במידה והאוטובוס התעכב, ואם האוטובוס יצא בזמן, הוא יתן דו"ח עלכך שנישארו נוסעים בתחנה...
אז מה צריך לעשות????

דבר אחרון, למי שלא יודע, תם עידן המנקו באגד, הכל ניכנס למשכורת ועובר למס ההכנסה....
אז אפשר להפסיק להתלונן על נהגי אגד המנקואיסטים......
אין להשוות בין נוסע שמעביר כרטיס טעון
לנוסע שמשלם, מקבל עודף, מטעין את הרב קו, ובסוף גם מוריד ניקוב. הראשון יכול לעבור בכמה שניות, (ניתן אפילו לעשות זאת ביעילות תוך כדי העליה לאוטובוס בלי להעצר), השני יכול לעכב את התור למשך חצי דקה-דקה. גם אם מדובר בקניית כרטיס חד־פעמי, ההתעסקות בכספים (הנוסע מוציא כסף מהארנק, הנהג בודק את הסכום שקיבל, הנהג מחזיר עודף, הנוסע בודק את הסכום שקיבל, הנהג מזכיר לנוסע לקחת את הכרטיס) היא עיכוב גדול בזמן, וחוויה לא נעימה לנוסעים שמחכים בתור למרגלות האוטובוס. השימוש ברב-קו אינו גורם עיכוב בהעלאת הנוסעים מצד עצמו (הרבה מהנוסעים כבר מודעים לכך שאין צורך להכניס את הכרטיס לשפתיים של המכשיר, אלא מספיק להניח אותו מלמעלה, אפילו בלי להוציא אותו מהארנק), אלא הטענת הרב-קו על ידי הנהג היא גורם העיכוב המשמעותי (כשאני צריך להטעין רב-קו, אני משתדל לעלות אחרון לאוטובוס, כדי שההטענה תתצבע ללא עיכוב נוסעים מאחורי, ועד כמה שאפשר תוך כדי התחלה נסיעה. אומנם באופן רשמי אסור להתעסק עם כירטוס וכספים במהלך נהיגה, אבל זו 'אות מתה' בספר החוקים והתקנות, שאף אחד לא שומר, ואף אחד לא אוכף).

על פי רוב חיילים / שוטרים / סוהרים עולים לאוטובוסים תוך כדי הצגת החוגר / תעודה לשניה, והם מבצעים את העליה היעילה ביותר לאוטובוס, בעיכוב מזערי לגמרי. מוזר לתלות בהם עיכוב משמעותי.

שמח לשמוע ממך שתם עידן המנקואיזם, מתנצל בפני כל נהגי אגד על האשמה עקב אי-ידיעה :)
 

846

Active member
אני נהג, אני קולט כמה מאות נוסעים

אין להשוות בין נוסע שמעביר כרטיס טעון
לנוסע שמשלם, מקבל עודף, מטעין את הרב קו, ובסוף גם מוריד ניקוב. הראשון יכול לעבור בכמה שניות, (ניתן אפילו לעשות זאת ביעילות תוך כדי העליה לאוטובוס בלי להעצר), השני יכול לעכב את התור למשך חצי דקה-דקה. גם אם מדובר בקניית כרטיס חד־פעמי, ההתעסקות בכספים (הנוסע מוציא כסף מהארנק, הנהג בודק את הסכום שקיבל, הנהג מחזיר עודף, הנוסע בודק את הסכום שקיבל, הנהג מזכיר לנוסע לקחת את הכרטיס) היא עיכוב גדול בזמן, וחוויה לא נעימה לנוסעים שמחכים בתור למרגלות האוטובוס. השימוש ברב-קו אינו גורם עיכוב בהעלאת הנוסעים מצד עצמו (הרבה מהנוסעים כבר מודעים לכך שאין צורך להכניס את הכרטיס לשפתיים של המכשיר, אלא מספיק להניח אותו מלמעלה, אפילו בלי להוציא אותו מהארנק), אלא הטענת הרב-קו על ידי הנהג היא גורם העיכוב המשמעותי (כשאני צריך להטעין רב-קו, אני משתדל לעלות אחרון לאוטובוס, כדי שההטענה תתצבע ללא עיכוב נוסעים מאחורי, ועד כמה שאפשר תוך כדי התחלה נסיעה. אומנם באופן רשמי אסור להתעסק עם כירטוס וכספים במהלך נהיגה, אבל זו 'אות מתה' בספר החוקים והתקנות, שאף אחד לא שומר, ואף אחד לא אוכף).

על פי רוב חיילים / שוטרים / סוהרים עולים לאוטובוסים תוך כדי הצגת החוגר / תעודה לשניה, והם מבצעים את העליה היעילה ביותר לאוטובוס, בעיכוב מזערי לגמרי. מוזר לתלות בהם עיכוב משמעותי.

שמח לשמוע ממך שתם עידן המנקואיזם, מתנצל בפני כל נהגי אגד על האשמה עקב אי-ידיעה :)
אני נהג, אני קולט כמה מאות נוסעים
ביום ואני אומר לך שכל הפעולות הקשורות רב קו מפריעות ומעכבות, יותר מתשלום במזומן.
כאשר נוסע אחד מחפש את הכסף, אני יכול בינתיים למכור כרטיס לנוסע הבא ששולף את הסכום במדוייק.
את הרב קו צריכים להעביר אחד אחד....

וכאשר אזרח ותיק מנסה לשכנע אותך שהוא ותיק בלי להציג תעודה ואחרכך מחפש אותה בתיק, זה מעכב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה