ולמה אגד לא מעמידה מכונות כרטיסים
בנקודות מרכזיות מרובות נוסעים, כמו מסוף ארלוזורוב ומחוץ לתחנה המרכזית בירושלים?
על פניו זה אינטרס של אגד שכמה שיותר נוסעים יקנו כרטיסים מראש, וכך יושג חסכון בזמן הנסיעה באמצעות צמצום זמן העצירה לקליטת נוסעים = פחות שעות מנוע, פחות שעות נהיגה, פחות הוצאות כספיות. השקעה במכונת כרטיסים כזו אמורה להחזיר את עצמה מהר מאוד כלכלית, וגם משפרת את חווית הנסיעה. אני לא מציע לפזר מכונת כרטיסים בכל תחנה נידחת, כמנהג המטרונית (שם נתקלים בקשיי תפעול ניכרים במכונות שיכולות לקבל תשלום במזומן = תקלות רבות מדי), אבל כמה מכונות בודדות במקומות מרכזיים ומושגחים (רציפים עירוניים בתחנות מרכזיות, ליד רציפים של נסיעות מרובות נוסעים (מסוף ארלוזורוב, רציפי 405-480 בת"מ ירושלים, בתי חולים, אוניברסיטאות) יכולות לעשות פלאים. מה שטוב לרכבת ישראל ולכרטיסי הנסיעה באילת (אך מנגד מבוצע בריבוי תקלות ברק"ל ובמטרונית), יהיה טוב גם לנסיעות עירוניות ובין-עירוניות.
ולמה אגד לא מעמידה מכונות כרטיסיםאין להשוות בין נוסע שמעביר כרטיס טעון
לנוסע שמשלם, מקבל עודף, מטעין את הרב קו, ובסוף גם מוריד ניקוב. הראשון יכול לעבור בכמה שניות, (ניתן אפילו לעשות זאת ביעילות תוך כדי העליה לאוטובוס בלי להעצר), השני יכול לעכב את התור למשך חצי דקה-דקה. גם אם מדובר בקניית כרטיס חד־פעמי, ההתעסקות בכספים (הנוסע מוציא כסף מהארנק, הנהג בודק את הסכום שקיבל, הנהג מחזיר עודף, הנוסע בודק את הסכום שקיבל, הנהג מזכיר לנוסע לקחת את הכרטיס) היא עיכוב גדול בזמן, וחוויה לא נעימה לנוסעים שמחכים בתור למרגלות האוטובוס. השימוש ברב-קו אינו גורם עיכוב בהעלאת הנוסעים מצד עצמו (הרבה מהנוסעים כבר מודעים לכך שאין צורך להכניס את הכרטיס לשפתיים של המכשיר, אלא מספיק להניח אותו מלמעלה, אפילו בלי להוציא אותו מהארנק), אלא הטענת הרב-קו על ידי הנהג היא גורם העיכוב המשמעותי (כשאני צריך להטעין רב-קו, אני משתדל לעלות אחרון לאוטובוס, כדי שההטענה תתצבע ללא עיכוב נוסעים מאחורי, ועד כמה שאפשר תוך כדי התחלה נסיעה. אומנם באופן רשמי אסור להתעסק עם כירטוס וכספים במהלך נהיגה, אבל זו 'אות מתה' בספר החוקים והתקנות, שאף אחד לא שומר, ואף אחד לא אוכף).
על פי רוב חיילים / שוטרים / סוהרים עולים לאוטובוסים תוך כדי הצגת החוגר / תעודה לשניה, והם מבצעים את העליה היעילה ביותר לאוטובוס, בעיכוב מזערי לגמרי. מוזר לתלות בהם עיכוב משמעותי.
שמח לשמוע ממך שתם עידן המנקואיזם, מתנצל בפני כל נהגי אגד על האשמה עקב אי-ידיעה
בנקודות מרכזיות מרובות נוסעים, כמו מסוף ארלוזורוב ומחוץ לתחנה המרכזית בירושלים?
על פניו זה אינטרס של אגד שכמה שיותר נוסעים יקנו כרטיסים מראש, וכך יושג חסכון בזמן הנסיעה באמצעות צמצום זמן העצירה לקליטת נוסעים = פחות שעות מנוע, פחות שעות נהיגה, פחות הוצאות כספיות. השקעה במכונת כרטיסים כזו אמורה להחזיר את עצמה מהר מאוד כלכלית, וגם משפרת את חווית הנסיעה. אני לא מציע לפזר מכונת כרטיסים בכל תחנה נידחת, כמנהג המטרונית (שם נתקלים בקשיי תפעול ניכרים במכונות שיכולות לקבל תשלום במזומן = תקלות רבות מדי), אבל כמה מכונות בודדות במקומות מרכזיים ומושגחים (רציפים עירוניים בתחנות מרכזיות, ליד רציפים של נסיעות מרובות נוסעים (מסוף ארלוזורוב, רציפי 405-480 בת"מ ירושלים, בתי חולים, אוניברסיטאות) יכולות לעשות פלאים. מה שטוב לרכבת ישראל ולכרטיסי הנסיעה באילת (אך מנגד מבוצע בריבוי תקלות ברק"ל ובמטרונית), יהיה טוב גם לנסיעות עירוניות ובין-עירוניות.