זו גישה קפיטליסטית שכסף קונה הכול, "אישה יפה" הדגים זאת
היטב... אם אתה עשיר החיים שלך קלים ונוחים יותר, זמן = כסף כידוע, אתה יכול לקנות אנשים אחרים וחנופה ושירות טוב יותר...
הרעיון של תור אקספרס לעשירים לא שונה מהותית מזה של כבישי אגרה (רוצה להגיע מהר? שלם!) אם כי לפחות שם המכוניות האלה לא נוסעות בכבישים הרגילים, כך שהן לא מעכבות את מי שלא משלם (אבל ייתכן שההשקעה בשיפור הכבישים לכלל הציבור קטנה). דוגמה אחרת, בפארק שעשועים שעולה הון אפשר לשלם עוד הון קטן כדי להיכנס למתקנים בלי תור... וזה כמובן על חשבון מי שמחכה בתור הרגיל (באופן אישי הגעתי ביום "מת" וכך פתרתי את הבעיה).
 
למען האמת יש בזה משהו קצת אירוני שתרבות הטיפים על כל פיפס הגיעה דווקא מארה"ב, מדינה שבה רוב נותני שירות אדיבים פי כמה מכל מלצר ממוצע בישראל (גם כשהם לא מצפים לקבל טיפ מתוקף תפקיד שבו זה פשוט לא מקובל, או שאין אפשרות, למשל בשירות טלפוני ועוד).
 
לעומת זאת תרבות הטיפים במסעדות מושרשת כ"כ חזק שיש מקום ייעודי בחשבון להוסיף טיפ, ול"נוחותך" גם מחשבים באחוזים כמה להוסיף (החל מ-15% ועד 25%!
) רק אם תרצה, כמובן...
 
נתקלתי אפילו במסעדת מזון מהיר (בערך) שבה הופיע לי מסך לתשלום טיפ על צג המכשיר לתשלום באשראי (לפני החתימה). ברשתות כמו סאבווי, מקדונלדס וכו' זה לא מקובל, אבל שם הם לא התבלבלו והמסך המוכן מראש הציע לי אותם אחוזים, אף שמדובר במקום שבו העובדים בסה"כ מעמיסים לללקוח אוכל מוכן על הצלחת בתהליך שנמשך דקה לכל היותר.
 
ולכל מי שתוהה למה לנותן שירות "להתאמץ", התשובה היא שהוא נשכר כדי לבצע עבודה, משלמים לו לבצע אותה (ואם הוא לא יבצע אותה היטב הוא עלול לאבד אותה). לשמחתי יש עדיין אנשים שאשכרה חשוב להם לעשות עבודה טובה ולא לזלזל במשרה או בלקוחות שלהם.