יצרתי את הדף הראשון שלי בויקיפדיה

  • פותח הנושא naudg
  • פורסם בתאריך

tajci

New member
כל הכבוד


באמת מוזר שאין לתחרויות הקדם שום איזכור בויקיפדיה. וגם קשה להשיג מידע באינטרנט(בעיקר על השנים הראשונות).
שווה לך לצפות בסדרה ששודרה ב״כאן״ על תולדות הקדמים ולקבל עוד מידע באתר האירויזיון הנפלא
https://eurovisionpops.wordpress.com/
 

tajci

New member
הקדם היה ניסיון מענין

חבל שהביצוע היה חובבני...
שווה להרחיב מדוע קטלין פרשה, למרות שהיתה פייבוריטית,לכאורה.
זה באמת צריך להיות הקונספט לעתיד, אבל ההפקה חייבת להיות מלוטשת יותר ופחות ארכאית(השופטים היו נוראיים, צריך לבטל אותם/ לבחור שופטים רלוונטים).
אם קשת היתה אחראית על המשדר, אני בטוח שהוא היה מוצלח בהרבה.
בעיני היו כמה פיספוסים רציניים.
השיר הטוב ביותר היה של מורן מזוז!!! מרגש ויפהפה. הקול שלה מצמרר והשילוב של האנגלית היה ממש יפה.
אהבתי גם את פנטזיה הנהדר של ג׳ולייטה, שיכל ממש להצליח באירויזיון. פזמון אתני קליט וממכר. לא מבין את הסיכול הממוקד של השופטים.
הדר עוזרי היתה נהדרת, ועם עוד קצת השקעה בבימוי היתה יכולה להיות אחלה בחירה. הקטע התימני מעולה.
ליהיא גרינר היתה אחת ההפתעות לטובה, בניגוד לגימיק שחשבתי שתהיה. אלמלא הראפ הבינוני השיר עצמו היה ממש כיפי.
חיה סמיר, עם החספוס והמיסתורין היתה נהדרת. הופעה בסגנון של ציפורים של אנוק באירויזיון היתה עושה לה המון חסד. מבאס שלא העריכו מספיק(השיר מזכחר קצת את הסגנון של ניק קייב).
מיטל דה רזון היתה עם פוטנציאל, אבל משהוא לא עבד לי בהופעה. השיר ממש מהנה.
שני זמיר היתה צריכה לסיים גבוה יותר. אבל היא היתה לחוצה מדי.מענין מה קורה איתה בימים אלה. מקווה לראות אותה מתקאמבקת בכוכב הבא.
השיר של קטלין היה חביב, אבל מיושן. הקטע עם הצרפתית היה תלוש.
מורן מזור, עם הקול הנפלא, אבל עם שיר חלש. אין ספק שהיא הוציאה ממנו את המיטב. אבל ההופעה באירויזיון נראתה נורא.
 

naudg

New member
מסכים איתך שצריך לבטל את השופטים

הבחירה בקדם צריכה להיות 100% של הקהל
אם היה כך באותה שנה שני זמיר הייתה מייצגת את ישראל באירוויזיון

אהבתי גם את השיר של ג'ולייטה היא הייתה צריכה להיות בגמר

 

trilliane

Well-known member
מנהל
כל עוד יש שופטים באירוויזיון צריכים להיות שופטים גם בקדם.

אין סיבה שהבחירה תהיה בשיטה שונה, ואני לא חושבת שהקהל בהכרח מבין יותר. במקרים רבים אנשים בוחרים מה שהם אוהבים כאן, לפי הטעם הישראלי, שאינו הולם את הטעם האירופאי.
&nbsp
לדעתי ולצערי אין כיום טעם בקדם, כבר יותר מעשרים שנה שהתוצאה יותר מביכה ממהנה (ברוב המקרים). אני רוצה להזכיר שמאז שנות התשעים הקדמים הנפיקו לנו שירים כמו "שירו", "שלום עולם", "אין דבר" (בדיוק מה שחשבתי...
), "דינג דונג", "רק בשבילו"...
&nbsp
נס שלפעמים בים של בררה היה לפחות שיר טוב אחד, כמו "השקט שנשאר" או "אמן" ואפילו "לילה טוב אירופה" או "זודיאק" (שלא זכו). אבל במקרים רבים לא קרה נס ונשארנו עם בררה. הרבה הרבה בררה.
&nbsp
וגם אם לא כל השירים (אפילו אלה שזכו) היו רעים, הם פשוט לא מתאימים לתחרות ומנותקים מהמציאות. אז לא, אני לא בעד לוותר על שיפוט מקצועי, אבל כל עוד רמת הקדמים ירודה (ולא נראה שנחזור לרמה של שנות השמונים, והס מלדבר על פסטיבלי הזמר) ובמקום שתהיה תחרות על כתיבת שירים לתחרות זה בעיקר פח אשפה של שאריות, עדיפה השיטה של השנים האחרונות.
 

naudg

New member
יש משהו בדבריך

בעניין השופטים מסכים איתך חלקית
בשנים 1998-2008 ההצבעה באירוויזיון הייתה 100% קהל
בזמן שערכו קדמים בארץ באותם שנים 2001-2008 יכלו ליישם את אותה שיטה, אבל ברשות השידור לא עשו זאת
היו פעמים שבחירת השופטים הייתה אף 60%
שהצבעת הקהל לא ממש השפיעה על ההצבעות
&nbsp
אבל הקדמים הקודמים היו שייכים לרשות השידור
אולי התאגיד יוכל לעשות את זה אחרת
או לתת לקשת לעשות קדם אירוויזיון עכשווי
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בשנים 2001–2008 היו רק שני קדמים, 2005 ו-2006

למעשה את 2006 אני לא זוכרת בכלל, תמיד חשבתי שאדי בטלר נבחר באיזו ועדה (אם השיר הכושל הזה נבחר בקדם זו עוד סיבה לוותר עליו או להחליף את העם
).
&nbsp
אין מה "לעשות אחרת" בקדם כי זה מתחיל מהיחס של האומנים. כל עוד התחרות היא פח אשפה של שאריות, אנשים שמחפשים פרסום קל או כותבי/מבצעי עבר שלא מצליחים למצוא במה אחרת, התוצאה נראית בהתאם. אני מתקשה לחשוב שיצליחו להחזיר לקדם את היוקרה שהייתה לו בעבר (שלא לדבר על פסטיבל הזמר). בעבר כשהתחרות הייתה יוקרתית וכולם התאמצו להיכנס אליה, שמרו להיטים במיוחד, היו שפע להיטים ומכל תחרות אפשר היה לשלוח כמה שלושה שירים לפחות.
&nbsp
אבל ברגע שהרמה ירדה ולמעט הזוכה לא זוכרים אף שיר, וגם את הזוכה לא תמיד, זה אומר הכול. לצערי דווקא השיטה שבה בוחרים מבצע מוכשר ואז מבקשים לכתוב לו שירים מוכיחה את עצמה טוב יותר. אני לא יכולה לומר שאני אוהבת אותה יותר, אבל התוצאות ברמה הרבה יותר גבוהה, אולי כי קל יותר לסנן ולהתמקד כשמדובר במבצע בודד, ואולי כי גם הסיכויים טובים יותר וזה מושך כותבים. בפועל זה עבד ועובד טוב יותר, והוכיח את עצמו לא רע בעשור הקודם עם בועז מעודה, הראל סקעת ואחינועם ניני.
 

naudg

New member
אני גם חושב שהשיטה שמונהגת כבר 3 שנים טובה

אבל למה?
כי רשות השידור לא התערבה בנוגע:
* לכותב השיר
* ליחס המילים בעברית/אנגלית
&nbsp
השנה התאגיד כן יתערב בבחירת השיר
לא יודע איך זה יהיה בדיוק
אבל כן
מלבד קדם 2001,2005,2006
היו גם קדמים פרטיים שעדיין לא הייתה בחירה של 100% קהל 2003,2004,2007,2008
&nbsp
נראה מה יהיה השנה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה זה משנה מי מתערב? תמיד יש והייתה ועדת סינון כלשהי

וזה לא משנה מטעם מי. גם לקדמים המלאים היו ועדות שבחרו את השירים, השאלה רק אם הגישו להם שירים טובים או בררה.
&nbsp
לגבי טל סונדק, לא זכרתי שזה היה ב-2001, אכן, גם אז היה קדם די גרוע... והמיני-קדמים הפרטיים הם לא באמת "קדם אירוויזיון" רק פתיחה לציבור של בחירת השירים העולים לגמר. זה בעצם אותו הליך שנעשה בשנים האחרונות מאחורי הקלעים, רק בשיתוף הקהל.
&nbsp
שים לב, זה לא שהשופטים מתווספים לקהל, זה הקהל שמתווסף לשופטים. כי ועדת שיפוט מקצועית תמיד הייתה, תמיד תהיה וטוב שכך (וב"מקצועית" כוונתי למקצועית. אנשים כמו עירית לינור שבחרו לנו את "שמייח" לא היו צריכים להיות בה מלכתחילה).
 

tapuzzo

New member
עד היום אני רותח על האיפוס היזום של שני זמיר. בזיון

לקבל אפס נקודות מכל השופטים כדי להעלות את מורן מזור. תתביישו לכם. אם חשבתם שזה שיר וביצוע גרועים איך ניקדתם אותו בחצי גמר. ואיך קיבל את קולות הציבור. כל מי שהשתתף בקנוניה הזו צריך להתבייש ולהיכלם שנתן ככה יד לרגע הכי משפיל מביך ומושחת בתולדות הקדמים.
 

DH1212

New member
שתיהם שירים מזעזעים

מה יש לכם? טוב שזרמנו עם רק בשבילו!
 

naudg

New member
אני חולק על דעתך בעניין

אני אוהב את השיר רק בשבילו

אבל אם בוחנים את כל השירים בקדם 2013
לדעתי השיר רק בשבילו פחות טוב לייצוג ישראל באירוויזיון
 

DH1212

New member
לא ראיתי את קדם 2013

אבל סליחה, שתי השירים ששיתפת נשמעים כמו משהו שילדות בנות 12 יקליטו לבת מצווה שלהם.
&nbsp
 
למעלה