תשובה
שלום שי,
מבין את התחושות בעקבות הכתבות והכותרות בתקשורת. בהחלט חושב שיש מקום לביקורת, ואני אף שותף ומסכים לה בחלק מהמקרים.
לצד זאת, יש לי לא מעט ביקורת גם על גופי התקשורת המציגים פעמים רבות תמונה חלקית, שטחית, בלתי מדויקת ולעיתים מעוותת של המצב שמביאה לכך שהציבור מאבד אמון בוצר חשוב והכרחי כדוגמת בטוח סיעודי. .
הפיקוח על הביטוח פועל בשנים האחרנות בצורה אינטנסיבית על מנת להסדיר את אופן ישוב התביעות בתחום והכניס נהלים והנחיות המחייבים את חברות הביטוח ושיש בהם בכדי לשפר את המצב, להקל על המבוטחים ולקבוע תהליכי ישוב תביעות שנעשים בצורה הגונה, שקופה ועניינית יותר.
הטיפול באדם סיעודי טומן בחובו הוצאות כספיות כבדות מאד, שמשפחות רבות אינן יכולות לעמוד בהן ממקורותיהן העצמיים.
במציאות הקיימת בה הסיעוד אינו נכלל במסגרת חוק ביטוח הבריאות הממלכתי (למרות הבטחות חוזרות ונשנות להכניסו לסל) וכל עוד הטיפול מוטל עפ"י חוק על בני המשפחה, מהווים ביטוחי הסיעוד את הפתרון היחיד, למעשה, והנכון ביותר למימון עלויות כבדות אלה.
ביטוח סיעודי מונע, פעמים רבות, את הצורך בשימוש במקורות הכספיים של המשפחה שנחסכו בעמל רב ובמשך שנים רבות ואף יכול להציל משפחות מקריסה כלכלית.
יש לזכור שלמרות הביקורת המוצדקת בחלקה, כאמור, עשרות אלפי מבוטחים מקבלים גמלת סיעוד מידי חודש ומרבית התביעות משולמות.
בכל מקרה, עדיף בעיניי מצב בו יהיה למי לפנות ועם מי לדון על הזכות לקבל את תגמולי הביטוח (גם אם צריך יהיה להתווכח לשם כך) , מאשר מצב בו כלל אין למי לפנות.
כמו כן, חשוב שלצד המבוטח יהיה סוכן ביטוח המתמחה בתחום, על מנת שיתאים את המוצרים הנכונים עבורו ויסייע לו במימוש זכויותיו בעת תביעה.