

מידי פעם אני קורא את ההודעות בפורום.
מידי פעם גם מתפרסמים מהשר כץ הודעות על סיום עבודות להרחבת כביש והעלאת המהירות המותרת ל 100 קמ"ש.
לעיתים זה לא קורה.
לדוגמא: כביש הערבה גם בהיותו בעל נתיב נסיעה לכל כיוון המהירות המותרת בו היתה 90 קמ"ש.
היום הרחיבו את הכביש מחי בר יוטבתה ודרומה ומהירות הנסיעה נותרה כשהייתה.
האם לא חל בה שיפור בבטיחות ?
בוא ניקח כבישים חדשים משופרים בעלי 3 נתיבים כדוגמת 431 או כביש 6 בחלקו.
מהירות הנסיעה המותרת כיום הינה 110 קמ"ש.
אולי אני לא מקצוען או מומחה אבל אני גם לא צריך להיות כזה.
פשוט כל בר דעת שנוהג בכביש יכול להבין שאין כל סכנה בנהיגה במהירות גבוהה בהרבה מהמותרת (140 קמ"ש למכונית ממוצעת זה סביר, ולמכוניות משודרגות אף הרבה הרבה למעלה מזה).
דוגמא יותר קיצונית זה כביש 471 שהוא כביש בעל 3 נתיבים ומותרת בו 90 קמ"ש.
השאלה היא האם עוד לפני הבחירות יש סיכוי להריץ הצעת חוק לשדרג את מהירות הנסיעה ל 130 קמ"ש לפחות כמקובל במדינות רבות באירופה ?
נ.ב. גם בכירים מאד במשטרה, שר תחבורה לשעבר שטרית וחכי"ם נוספים נתפסו במהירויות גבוהות במיוחד 160 קמ"ש ויותר.
מדוע אין להם את התעוזה להגיש הצע"ח לתיקון התקנה המיושנת 54א לת"ת ?