מהירות מותרת בכבישים מהירים

down under

New member
להעלאת מהירות הנסיעה המירבית החוקית בכבישים

מהירים יש מספר סיבות.
1. יצירת תחושה לנהג הממוצע שלא עושים ממנו צחוק. מהירות חוקית של 90 ו-100 קמ"ש בהרבה כבישים שיש בהם שני נתיבים ומעלה לכל כוון וגדר הפרדה
זו פשוט בדיחה עלובה.
באירופה (ספרד, גרמניה) מותר 100 קמ"ש בכבישים דו סיטריים (!!) כאלו של נתיב לכל כוון וברור ברורותיים שאין שום גדר הפרדה בין הנתיבים.

2. מניעה כמה שיותר זלזול בחוקי התנועה. כי נהג שמבין שהמהירות החוקית היא סתמית נוטה יותר ויותר לזלזל בכלל בחוקי התנועה.

3. מניעה ממי שכן נוסע במהירות ה"טבעית" לכביש (מהירויות של בין 115 ל-140 קמ"ש בכביש מהיר עם הפרדה בין המסלולים) של קבלת דוח על מהירות מופרזת.
אינני מדבר על כאלו שנסעו על 150 קמ"ש וצפונה אלא על מהירויות שפויות לחלוטין של בין 110 ל-135 קמ"ש.


היה מחקר שהראה מפורשות שאם מעלים את המהירות החוקית ל-120 קמ"ש לא תהיה זליגה של הנהג הממוצע ל-140 קמ"ש. ממש לא.
כלומר הציבור יתיישר סביב המהירות החוקית החדשה כי היא נראית לו סבירה, הגיונית והגונה.


סיכון בנזק מתאונות דרכים יש כבר החל ממהירויות של 50 ו-60 קמ"ש. האם נאסור לנסוע על מעל 60 קמ"ש מחוץ לעיר?!?
יש דברים שחברה אנושית מאפשרת להם להתרחש כחלק מהמחיר עבור חופש התנועה.
 

danielya

New member
מה עם מהירות התגובה?

במהירות 140 קמ"ש חוסר תשומת לב של חצי שניה יכול לגרור אסון כבד,
במיוחד היום שכל נהג שני משחק עם הפלאפון בנסיעה.
 

טל 2010

New member
לא סתם אומרים את זה- הבעיה היא בורות בכבישים

יש כבישים מסויימים שעוד לא השכילו לעבור עליהם ועדיין יש קפיצות פה ושם, אם יש נהג שהוא עייף ובטעות מאבד שליטה על 120 קמש ויותר, התוצאה תהיה לא נעימה.
מסכים שלפחות ל100-110 בקטעים שכן אפשר לנסוע- צריך לעדכן את המהירות.
שהמשטרה תעשה בדק בית באיזה כבישים יש ליקויים ובאלה שאין- במיוחד אם הם ראשיים כמו כביש 4, 40, וכבישי רוחב אחרים- צריך להעלות את המהירות לפחות ל100.
אגב לגבי אילת- עד כמה שזכור לי בקטע החדש שיש בו 2 נתיבים לכל כיוון כן מותר לנסוע כבר 100, לא הייתי שם כבר דיי הרבה, עד איפה שידרגו את הכביש?
יש כבר אחרי תמנע?
 

alantan

New member
צריך גם לשקול ממה נובעת העייפות

אני יודע שכשאני נוהג בקטע ארוך שבו המהירות מופחתת, אני מתחיל להרגיש את העייפות נוחתת עליי בצורה שפשוט אינה מתרחשת במהירויות גבוהות יותר.

למשל ב-M1 מלונדון צפונה, יש קטע של איזה 20 ק"מ שבו יש עבודות הרחבה, ולכן הנסיעה מוגבלת ל-80 קמ"ש (באמצעות מצלמות מהירות ממוצעת). תמיד אחרי כ-10 דקות, אני מרגיש את השיעמום והעייפות מתגברים.

לעומת זאת, אני יכול לנסוע 150 או 200 ק"מ ברצף במהירות של כ-120 עד 130 קמ"ש (פחות או יותר המהירות המקובלת כאן) וזה לא מרדים כלל...

פסיכולוגיה מעניינת של כביש רחב ומשעמם, כי אני בטוח שאם הכביש היה דו-נתיבי (ללא הפרדה), ה-80 קמ"ש לא היו מרדימים...
 

alantan

New member
למה אתה מתכוון במשפט "מחכים עד הרגע האחרון

כדי לצאת מנתיבי השתלבות".

עד כמה שידוע לי, נהג טוב מנצל כמה שניתן את נתיב ההשתלבות כדי להאיץ למהירות הראויה בדרך המהירה.

דווקא הנהגים הגרועים הם אלה שיוצאים מיד מנתיב ההאצה הישר לתוך הכביש המהיר כשהם עדיין נוהגים רק ב-40 או 50 קמ"ש... או אלה שאינם מאיצים אלה נוהגים באיטיות לכל אורך נתיב ההאצה עד שהם מגיעים לכלל עצירה כי נגמר להם הנתיב ואי-אפשר להשתלב כשכולם נוסעים מהר ממך...
 

darkshadow1

New member
מצב שבו הם כבר מגיעים למהירות סבירה,

אבל נשארים בנתיב ההשתלבות- ואז נהג שנוסע בנתיב הימני במרחק קצר מהנהג הנחמד שאנחנו מדברים עליו נאלץ לבחור בין להאיץ בתקווה שהנהג הנחמד לא יאיץ גם כן לבין לבלום מעט ולתת לנהג הנחמד לעקוף אותו, בתקווה שהנהג שמאחוריו שם לב למה שקורה לפניו.
 

alantan

New member
השתלבות צריכה להעשות בהתאם למצב הדרך

בכל מקרה, המצב שאתה מתאר קורה משתי סיבות: הראשונה היא שהנהג שמשתלב איננו מנסה לכוון לתנועה שבכביש הראשי. זה כבר לא עניין של "לחכות לרגע האחרון", אלא פשוט אוטיזם לגבי מה שקורה סביבו. הוא היה צריך להסתכל על הכביש הראשי כבר בקטע שבו קו ההפרדה עדיין רצוף ולהחליט על טקטיקה בהתאם למהירות היעד שלו לעומת מהירות כלי הרכב שמשמאלו. או להאיץ מהר יותר מהתנועה ולהשתלב בסוף הנתיב לפני כלי הרכב האחרים, או להאיץ למהירות איטית יותר מהם ולהשתלב מאחוריהם.

הסיבה השניה היא חוסר אדיבות של הנהגים בכביש הראשי. למרות שזכות הקדימה היא שלהם, נהוג ורצוי לעבור לנתיב האמצעי לקראת דרך משתלבת, כמובן בהתאם למצב בנתיב האמצעי... הדבר מסייע לאחרים להשתלב, מונע חיכוך מיותר, וחוסך דלק (לאחרים אומנם). מעטים הנהגים שעושים זאת, ואני לא מחשיב את אותם נהגים שפשוט נרדמים להם בנתיב האמצעי.

חבל שלא מלמדים בשיעורי נהיגה איך להשתלב ואיך להתחשב במשתלבים.
 

danielya

New member
א.א.ל.ט בארה"ב יש חוק

שאומר שרכבים בכביש צריכים לעבור לנתיב האמצעי במקום השתלבות
 

amit1270

New member
מה זה "מכוניות משודרגות"?

למה אתה חושב שמותר להן לנסוע במהירות לא סבירה יחסית לשאר כלי הרכב?
 

mamo10

New member
"מכוניות משודרגות"

מכוניות משודרגות זה מכוניות שמגדילות את הסיכוי למות בתאונת דרכים.
 
כל עוד ברוב כבישי ישראל אין תאורה בלילה

ואין שוליים כמו שצריך (ראה למשל נתיבי איילון וכביש החוף במקטעים מסוימים), אני חושב שצריך להיזהר מאוד לפני שמעלים את המהירות המותרת.
 

alantan

New member
דווקא הדרכים הבינעירוניות בארץ מוארים מעל

ומעבר בהשוואה לאירופה. בבריטניה ישנם דרכים מהירות רבות בהן אין תאורה בחלקים נרחבים, והמגמה כיום זה להקטין את היקף התאורה עוד יותר.

צריך לדאוג שבדרכים מהירות יהיו גדרות מסודרים לכל אורך הדרך, לאכוף אי-עצירה פרט למקרי חירום, ולמנוע כניסה של רכב איטי, כפי שמחייב החוק. בתנאי שכל זה מבוצע, תאורה זה פחות קריטי.

שוליים זה סיפור אחר ועל זה אני מסכים.
 

alantan

New member
זה די נכון, אבל אם המעבר קורה במקום יחסית

בטוח שאין שם יותר מדי סיכוי להפתעות, מאפשר לנהג זמן להתרגל למצב החדש, זה לא נורא.
 
אף אחד לא בודק את הקשר...

למשל בדרכי הגליל והרמה, סכנת נפשות למי שלא מכיר את הדרך.
 
אתה בטוח שזו המגמה?

נשמע לי מוזר. אתה מכיר איזשהו מחקר שבודק את הקשר בין תאורה לבין כמות תאונות?
 
למעלה