מהירות מותרת בכבישים מהירים

alantan

New member
בהחלט, והיא גם שנויה במחלוקת

הנה כתבה מהימים האחרונים:
http://www.dailymail.co.uk/news/art...hways-Agency-says-wont-compromise-safety.html

דעתי היא חיובית. המחקרים מראים שלעומת שנות השבעים בהן התאורה הובילה לירידה משמעותית בתאונות הדרכים, השפעתה היום מועטת יחסית. החסכון באנרגיה משמעותית כמו גם השפעה על בעלי חיים...

אגב ברחוב בו אני גר האורות כבים בחצות כל לילה, ואני בתור חובב אסטרונומיה מתמוגג מהמראות הנגלות מגינתי האחורית. פשוט רואים מרבד של כוכבים היכן שקודם ראו רק כוכבים ספורים.
 

alantan

New member
והנה ההודעה לעיתונות מרשות הדרכים ומחקר שעליו

מתבססת ההחלטה להחשיך כבישים ולא להקים תאורה חדשה בדרכים מהירות וראשיות.

המחקר הוא למעשה שני מחקרים שבאחד נמצא שאין הבדל משמעותי בין שיעור התאונות עם נפגעים בין קטעים מוארים וקטעים בלתי-מוארים ובשני נמצא שדרכים מוארות מורידות את היקף התאונות ב-10%. לשם השוואה, במחקרים הקודמים שבוצעו בשנות החמישים בתשתית ירודה יותר, נמצא הבדל של 30% בשיעור התאונות.

http://www.highways.gov.uk/news/press-releases/highways-agency-carbon-saving-scheme-to-be-extended/

http://www.tap.iht.org/objects_store/200804/Road Lighting and Accidents.pdf
 
מעניין מאוד... למדתי משהו חדש

אבל מעבר למחקרים, שאני בטוח שהם מוסמכים, אני חייב להוסיף את הפן האישי והסובייקטיבי שלי - כשאני נוהג בכביש בינעירוני חשוך אני דרוך מאוד והנהיגה הופכת במידה מסוימת ללא נינוחה, לפעמים אפילו לחוצה קצת (למשל בשילוב של גשם + חושך). אין מה להשוות בכלל להרגשה של נהיגה בכביש מואר כמו שצריך.

יכול להיות שזה רק אני, ויכול להיות שלא. מבחינת תאונות נמצא שההפרש הוא רק 10% כמו שהראית. יכול להיות שבמקומות אחרים כמו ישראל ההפרשים גבוהים יותר. מעבר לנושא התאונות, אני חושב שצריך להיות גם שיקול של *נוחות* וידידותיות למשתמשים שאותם קשה לכמת. כמובן שבסופו של דבר הכול מסתכם בעלויות ובסדרי עדיפות, אבל לפחות הייתי שמח אם היו עושים בארץ בדיקה מקצועית של הנושא הזה שתוביל גם למדיניות מסודרת.
 

alantan

New member
עם התחושה הזו אני מוכרח להסכים

מדובר בתחושה באמת לא הכי נעימה, בייחוד כשהדבר נמשך עשרות ק"מ. זה לא רק התחושה הלא נינוחה, אלא גם תחושה מרדימה. כבר היו לי נסיעות ב-11 בלילה לצפון אנגליה ובקטעים החשוכים כבר הרגשתי שאני במיטה הולך לישון...
 

אלון ל

New member
אז למה שלא להעלות רק בכבישים שיש בהם

תאורה ושולים תקניים?

ככה, כמו שנאמר כאן, זה ימזער את הזלזול בחוק של האנשים.
ככה, גם ידעו שישנה החלטה שקולה ומקצועית לבחירת מהירות נסיעה מותרת.

כיום נודף ריח פוליטי חזק מהמגבלות.
האוצר מחשב כמה כסף יכניסו המצלמות מהדוחות ואפילו התנגדו להצעת החוק של ח"כ תירוש להתקין נורה כחולה ע"ג המצלמות כי הם מעונינים שנהגים יתפסו וישלמו.
 
יכול מאוד להיות שצריך לעשות את זה

אני אישית חי טוב עם מגבלות המהירות הקיימות, אבל אני בהחלט מבין את אלו שיש להם השגות. לי יותר מפריע שהמדינה כמעט שלא אוכפת מהירות (ועבירות נוספות) באזורים בנויים שבהם למהירות מופרזת יש השפעה גדולה יותר על כמות התאונות.
 

alantan

New member
מצטער שאני כל הזמן מביא דוגמאות מבריטניה

לא בטוח שכאן זה הדוגמא והמופת לכל דבר...

רוב מצלמות המהירות הקבועות בבריטניה נמצאות בדרכים עירוניות ופרבריות (50-60 קמ"ש). כמעט ואין בדרכים מהירות וזו מדיניות מודעת.
 
למעלה