284 מ' בתצורה של 10 קרונות.
284 מ' בתצורה של 10 קרונות.יפה מאוד
לצורך ההמחשה, מה האורך של רכבת סימנס אחת ?
284 מ' בתצורה של 10 קרונות.יפה מאוד
לצורך ההמחשה, מה האורך של רכבת סימנס אחת ?
הבנתי....284 מ' בתצורה של 10 קרונות.
המספר שלך נכון.הבנתי....
אז יענו 8 רכבות דאבל דק יכולות להכנס במקביל ?
נשמע לי מעט, אבל כמובן שאי לי מושג כמה פעמים הן צריכות להכנס פנימה לבדיקות / טיפולים וכמה מקומות יש בשאר המוסכים בארץ....
שימוסיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.
המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה) את המתחם.
לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
בוס, יש מצב להשיג מה שביקשתי?סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.
המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה) את המתחם.
לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
חלה התפתחות חיובית מאז שיחתנו האחרונה.בוס, יש מצב להשיג מה שביקשתי?
אני לא מאמין שזה היה לי פעם ביד וזרקתי לאשפה....
האם מתקן זה הוא כמו תחנת חיפה מזרח?סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.
המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה) את המתחם.
לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.
המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה) את המתחם.
לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
רבה על ההזמנה לסיור היה מדהים!...
שמחתי להכיר אותך , ואת רמי , את שאר החברה אני מכיר .
כמובן שאיך אפשר שלא להזכיר את הפינאלה אווזי הזהב
זה סתם לי את הקיבה בבליינד דייט שהיה לי לאחר מכן
הסתפקתי בפעמיים שוקו חם
קבל תמונה על האש מרומניה , קבב קבב כמו שאומרים קבב רומני אסלי
וואלק קבב בצד קצת חרדל ופירקתי שם כמה חתיכות
אתה יותר ממוזמן לארגן סיורים נוספים ! ...כיף לקרוא שלא סבלת, דודו.
גם לי היה מאוד נעים להכיר את החבר'ה הדרומיים. גיליתם היענות ראויה לציון ואני יותר מאשמח לארגן סיורים נוספים עבורנו (לא רק במתחם התחזוקה).
וואו נראה מעולה! מחכה בקוצר רוח! תודה רבהסיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.
המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה) את המתחם.
לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.
המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה) את המתחם.
לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
==1==תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.
כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
דוד יש לך את התמונה של הקטר של הרכבת משא ?==1==
מבט כללי על מה שקיים כיום.
לא היה שם שום קטר.דוד יש לך את התמונה של הקטר של הרכבת משא ?
בצד שמאל של התמונה רואיםלא היה שם שום קטר.
רק קרונות.
לא צילמתי אותו. סורי.בצד שמאל של התמונה רואים
את תא הנהוג של הקטר ..אולי פספסת אותו ?
הרכבת גם על קו ראשי
==2==תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.
כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==3==תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.
כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==4==תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.
כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.