סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע

מצב
הנושא נעול.
זה ופריצת המנהרה בקו לירושלים, אלה החדשות

==29==
אגב, למי שטרם שם לב, הרכבת נמצאת בעיצומו של מבצע ניקיון לקרונות. המאמץ מתרכז כרגע סביב קרונות ה-DD ולאחר מכן ה- IC3. בהמתנה למכונות השטיפה, הניקוי מבוצע ידנית במתחם לוד.
זה ופריצת המנהרה בקו לירושלים, אלה החדשות
הרכבתיות הכי טובות ששמעתי החודש.
 

easylivin

New member
זה לא אמור להתבצע "במבצעים"

==29==
אגב, למי שטרם שם לב, הרכבת נמצאת בעיצומו של מבצע ניקיון לקרונות. המאמץ מתרכז כרגע סביב קרונות ה-DD ולאחר מכן ה- IC3. בהמתנה למכונות השטיפה, הניקוי מבוצע ידנית במתחם לוד.
זה לא אמור להתבצע "במבצעים"
אלא כל הזמן. לקווים לא צריך לצאת אף מערך עם חלונות מכוסים בג'יפה בת כמה חודשים... כשזה יהיה המצב, אפשר יהיה לברך ולשמוח.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==30==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==30==
 

raminec

New member
עוד יותר מפלגים!

עוד יותר מפלגים!
מגבלת המקום בין המסילה הראשית, מתחם התחזוקה ומתחם הדיור אילצה את מתכנני המתחם לדחוס כמו עצומה (יחסית) של מפלגים בטווח קצר מאוד. זה הפך את המתחם למשטח סבוך של מפלגים, יחיד מסוגו בארץ. המפלגים עצמם יוצרו לפי מידה בהזמנה מיוחדת.
 

בועז ל

New member
הבהרה נוספת, ברשותך. מעבר לעניין צפיפות

עוד יותר מפלגים!
מגבלת המקום בין המסילה הראשית, מתחם התחזוקה ומתחם הדיור אילצה את מתכנני המתחם לדחוס כמו עצומה (יחסית) של מפלגים בטווח קצר מאוד. זה הפך את המתחם למשטח סבוך של מפלגים, יחיד מסוגו בארץ. המפלגים עצמם יוצרו לפי מידה בהזמנה מיוחדת.
הבהרה נוספת, ברשותך. מעבר לעניין צפיפות
המפלגים, מדובר גם במפלג ייחודי מסוג שאינו קיים ברכבת והתקנתו ארכה כשבועיים. אנסה להשיג חומר מקצועי אודות המפלג המיוחד.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==31==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==31==
חלק ממבני השליטה והבקרה ומערכות החשמל.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==32==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==32==
הכנות למצלמות אשר ישמשו את האתת.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==33==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==33==
כאמור, 4 מעברים תת"ק יחצו את המתחם. הנה אחד מהם.
המעבר מחולק לשני מסדרונות מקבילים. אחד למערכות והשני להולכי רגל.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==34==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==34==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==35==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==35==
הצצה מתוך המעבר התת"ק.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==36==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==36==
שאריות הרציף של תחנת באר שבע צפון הישנה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==37==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==37==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==38==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==38==
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה