תרבות השקר בחברות השונות

תרבות השקר בחברות השונות

1. בדת היהודית:
בעשרת הדברות, הדיבר התשיעי אוסר לשקר.

2. בדת הנוצרית:
מאחר והנצרות נולדה מתוך היהדות, מובן שקבלה עליה איסור השקר.

3. הדת הדרוזית:
לדת הדרוזית יש שבעה צווים, הצו הראשון: דבר אמת במקום התפילה.

4. האמונה הבודהיסטית:
אחת מחמשת כללי היסוד בתורתו של בודהא,
הימנעות מדיבור לא הולם או מזיק (שקר).

5. דת האיסלאם:
חמשת עמודי האיסלאם,

הכרה באלוהים כאל יחיד, התפילה – חמש פעמים ביום,
מתן צדקה לעניים, הצום – חודש הרמדאן, העלייה לרגל למכה.

אין זכר לאיסור השקר. בקוראן בניגוד למה שכתבתי בפעם הקודמת,
אני מסתייג. לא קראתי את הקוראן. אבל, כפי שניתן לראות בכל הדתות
איסור השקר מופיע בצווים המרכזיים והחשובים ביותר. באיסלאם
אין לו זכר בחמשת העמודים.

יותר מכך, באיסלאם מותר לשקר ולחתום על שביתת נשק עם מי שאינו
מוסלמי ולתקוף מאוחר יותר. הסכם חודיבייה.

מותר לשקר למען שלום בית - אם אשתך שואלת האם אני סקסית?
גם אם היא שוקלת 200 ק"ג ויש לה שערות על הפנים, תגיד לה כן.

קשר שתיקה - קרובת משפחה של השקר.התעללות בילדים או רצח
על כבוד המשפחה וכו'.

סוכריה, נתתי לך תשובה מלאה כפי שהתחייבתי. מה עם התגובה
שלך ש - 95% מהרבנים אנסים? אני עדיין ממתין.
 
אתה הוכחה למה שנקרא בורות.


באיסלאם יש 5 עמודי הדת (מה שציינת), ויש 6 עמודי אמונה (האמונה באלוהים, בספרים, ביום האחרון, בגורל, במלאכים והאמונה בנביאים באשר הם.
כשאתה לוקח את האלה, ובעודך מצהיר שלא קראת את הקוראן, איך אתה מצפה לדעת שבכלל 10 הדיברות נזכרו גם בספר. להלן פסוקי הקוראן אשר מציינים את עשרת הדיברות כולל תמיכת פסוקים, שמן ומספרם:

1- (فاعلم أن لا إله إلا الله) سورة محمد 19[3]- דע אלוהיך הוא אחד ואין אחר מלבדו.

2- (وإذ قال إبراهيم رب أجعل هذا البلد آمنا واجنبني وبنى أن نعبد الاصنام) سورة إبراهيم 35 [4]- לא תעבוד פסלים ואל תקח לך אלוהים אחר.

3- (ولا تجعلوا الله عرضة لأيمانكم) سورة البقرة 224 [5]- אל תעשה משם אלוהיך צחוק ואל תשתמש בו לשם שקר והצדקות.

4- (يا أيها الذين آمنوا إذا نودي للصلاة من يوم الجمعة فاسعوا إلى ذكر الله) سورة الجمعة 9 [6]- שמור על תפילתך

5- (وقضى ربك ألا تعبدوا إلا إياه وبالوالدين إحسانا إما يبلغن عندك الكبر أحدهما أو كلاهما فلا تقل لهما أف ولا تنهرهما وقل لهما قولاُ كريما) سورة الإسراء 23 [7]- כבד את הוריך ואת אימך.

6- (من أجل ذلك كتبنا على بنى إسرائيل أنه من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فكأنما قتل الناس جميعاً) سورة المائدة 32 [8]- אל תרצח.

7- (ولا تقربوا الزنا إنه كان فاحشة وساء سبيلا) سورة الإسراء 32 [9]- אל תנאף ואל תתעסק בזנות.

8- (والسارق والسارقة فاقطعوا أيديهما جزاء بما كسبا) سورة المائدة 38 [10]- אל תגנוב.

9- (ولا تكتموا الشهادة ومن يكتمها فإنه آثم قلبه) سورة البقرة 283 [11]- דבר דברי אמת ואל תהיה עד לטובת הצדקת שקר.

10- (ولا تمدن عينيك إلى ما متعنا به أزواجاً منهم زهرة الحياة الدنيا لنفتنهم فيه) سورة طه 131 [12]- אל תחמוד.
 
משמעו כשאתה לומד שציווי הראשון באסלאם

שהוא השהאדה- אני עד לכך שאין אלוהים אחד חוץ מאלוהים ו....
אתה אמור לדעת ש;
אין לך אלוהים אחר מלבדו
שהוא האלוהים שלך
שאסור לשקר בשמו, ואסור לספר מעללים בשמו
שאלוהים ציווה מספר דברים שרצוי ללמוד עליהם בספר (״לא קראתי את הקוראן אבל בחמשת העמודים שקר לא מוזכר ״ פ׳חחחחחחחחחחח)
ו.. ו...
כשבוחנים ילדים בבית ספר בדברים האלה. כותבים להם בשאלה: זכור את חמשת עמודי האמונה. ופרט. את הפירוט שאמור להופיע כתבתי למעלה, לפירוט יותר מורחב יש לפתוח את הספר.
עמודי אמונה וצווים שונים קשורים כולם לספר+ לחדיס= אסלאם.

״מחקרים והצלבות״.....חחחחח
 
סוכריה, הבנתי כבר שלעולם לא

אקבל תשובה ממך בקשר לרבנים. לפי דברייך 95%
אונסים את תלמידי הישיבה. עשיתי את כל המאמצים,
עמדתי בכל התנאים ו..כלום. אין לך תשובה.

הרמתי ידיים.
 
ולך יש תשובה על מה שנאמר כאן הא?

כל מה שכתבת לא נכון. סילפת כמו שאחרים מסלפים.
תשובה מלאה זו תשובה הנתמכת בספר ,פסוק ,עמוד ,שורה + מקור.
אתה לא עורך מחקרים- אתה עורך סרט קומי.
תרים ידיים. אחיה גם בלי זה. המשך יום טוב.
 
כבר כתבתי לך במקום אחר

כנראה בלעת את הפתיון מהר, לא מחקרים ולא נעליים.
קשה לך להבין בדיחה
 
את עדיין לא מבינה ההודעה

שכתבתי "השיעים זה האיסלאם האמיתי", נכתבה סתם מתוך
שעמום. גם כתבתי שאני עורך מחקר, ראיונות והצלבות בנושא,
זו היתה התלוצצות. לא מחקר ולא נעליים.

אין לי מושג מה ההבדלים בתוך הזרמים באיסלאם, גם
לא מעניין אותי.
 
ובנוגע לשקר של "מותר" ושל "אסור":

{ولا تقولوا لما تصفُ ألسنتُكم الكذبَ هذا حلال وهذا حرام لتَفْتَروا على الله الكذبَ إن الذين يفْتَرون على الله الكذبَ لا يفلحونً} [النحل: 116].

סורית איל נחל, סורה מספר 16 , פסוק 116.

هذا حلال= זה מותר.

هذا حرام= זה אסור.

משמעו- אין שקר לבן ואין שקר שחור. תבדוק בגוגל.

עוד איזה סילוף שאתה רוצה להמציא ומחכה בשבילו לתשובה?

אל תעתיק ממקורות שונים. אתה רק יוצא בור מפעם לפעם.
 

ellale

New member
גם ביהדות מותר לשנות

מפני השלום. ז"א, גם ביהדות מותר לבעל לומר לאשתו שהיא יפה כשהיא לא בשביל השלום בית. אבל אסור לשקר ממש, רק לשנות קצת כשהמטרה הברורה היא השלום, למשל כששרה אומרת שלא יכול להיותלהם ילד כי אברהם כבר זקן, אז ה' אומר לאברהם שהיא אמרה שהיא זקנה ולכן לא יכולה ללדת
 
סולח חודייבה:

הסכם חודייבה. הוא הסכם שנערך בחודש שוואל המוסלמי, בין המוסלמים לבין שבט קורייש. מקור השם חודייבה הוא שם של כפר בזמנו -בו חיכו המוסלמים (ונמצא במרחק הליכה של יום אחד ממכה) ע''מ לחכות לאישור כניסה מקורייש. ע''מ לבצע את "העומרה" (אחד מטקסי עליה לרגל). להזכיר, מכה בזמנו היתה עדיין תחת השלטון הקוריישי (עובדי האלילים).

קורייש שחשבו שהמוסלמים באים בכדי להילחם בהם שוב, תפסו את שליח הנביא, עוסמאן בן עפאן, לאחר שהנביא בעצמו שלח אותו להודיע להם שאין בידיהם די נשק בשביל לחימה, ואין זוהי מטרת הגעתם למכה. כמובן שחשדו בו וכלאו אותו למספר ימים. מאחר וראו שהצבא המוסלמים לא תקף ולא לחם, שלחו קורייש את ערווה בן מסעוד לנביא ומאמיניו כדי לראות מהי באמת כוונתם. מאחר ולא ראו שקיימים איתם כלי לחימה, שלחו לאחריו את סוהייל בן עמרו להקמת הסכם שנקרא "הסכם חודייבה" הסכם זה היה תקף למשך 10 שנים בין שני הצדדים שבמהלכו מאמינים נכנסו למכה בלי לאיים על השבטים שם, ובמקביל לא לקבל כל איום מצד השבט כלפי המאמינים ופגיעה בהם. מה לעשות? קורייש ראו שמספר המאמינים עולה ועולה ומספר ההכנסה שהיו מכניסים לכיס קטן עבור אליליהם..והחליטו לפרק את חבילת ההסכם הזו, ולערוך עם בני...בני...ח...ח...חיבר את מלחמת החנדק. מה שנקרא "غزوة الخندق". יודע מה זה חנדק? זה מה שקרה שעובדי אלילים ובני חייבר תיכננו להכין צבא של 3000 איש בכדי לעקור את המוסלמים מהמקום. היה על המוסלמים לפעול. הסכמים זה לא משהו ששבטי יהודים יכלו לחיות איתו בשקט שם.

http://www.youtube.com/watch?v=MmQFQTpOSIU

סרטון ילדים יעזור לך.
 

ellale

New member
גילוי נאות: הידע שלי בהסטוריה של האסלם

די מוגבל.
אבל ההסכם הזה הזכיר לי אטת הסכם ריבנטרופ-מולוטוב. בשני המקרים הסכם אי לוחמה בין שני צדדים נוצל לפגוע בצד שלישי ובשני המקרים זה נגמר במלחמה.
 

ellale

New member
צד שלישי היו יהודי חיבר

שלא היו צד בהסכם, אך בעקבותיו לא זכו לעזרה מאנשי מכה כאשר נלחמו במוחמד.
 
למה שיזכו להגנה אם הם שיתפו פעולה עם שבט

קורייש? בעל השליטה במכה היה שבט קורייש- עובדי האלילים. לאיזה אנשי מכה אחרים את מתכוונת? אנשים אשר האמינו בנביא גורשו למקומות לאחר ששבט זה רדף אותם, למשל לית׳רב, לחבש (אלחבשה), מאמיני הדת לא נשארו במכה. זאת לאחר ששבט קורייש הטיל עליהם חרם- לא קנו מהם, התנכרו להם, ואף מנקת ומבריקת האלילים שהתאסלמה (קראו לה סומייה ובעלה) הוצאו להורג. בזמנו מובן הדבר שעבד היה אמור ללכת לפי דתו של מעסיקו אחרת היו רואים זאת בתור בגידה.

הסכם החודייבה היה ״הודנה״ - הפסקת מלחמה- וחיי שגרה כל עוד אף אחד לא פוגע בצד האחר. (لكم دينكم ولي دين)- לכם הדת שלכם ולי את שלי. זה הפסוק שהלא מוסלמים מלמדים היום מוסלמים קיצוניים. אותו פסוק שבעבר סירבו לקבלו. עולם הפוך.
 

ellale

New member
נו, זה מה שאמרתי

הסכם הפסקת אש בין שני צדדים עד שאחד מהם ישמיד מספיק מבעלי בריתו של השני וירגיש בטוח לתקוף אותו. הנפגעים מזה היו יהודי חיבר שמוחמד ניצל את הפסקת האש עם שבט קורייש כדי להלחם בהם.
כמו הסכם ריבנטרופ-מולוטוב
 
הנביא לא ניצל כלום.

לפי ההסכם מאמיניו היו רוצים לקיים את טקס העומרה בדומה לטקס העלייה לרגל. להסתובב סביב הכעבה. אחד מציווי האסלאם. הסכם זה נחתם ל 10 שנים. כתבתי , וזה לא מה שאמרת, שאנשי קורייש ראו שמספר מאמיניו גדל לא אהבו את המצב הנוכחי. שבט קורייש לא היה יכול לתקוף לבד. שבט קורייש ראה שאם מצב זה יימשך השליטה שלהם המכה תדעך. אינטרס של שתלטנות, נוכחות, וגם כלכלית. שבט קורייש לא תקף רק פעם את הנביא וחבורתו אלא הרבה פעמים. מכיוון שקורייש לא היו יכולים לתקוף לבד הציעו לבני חייבר להצטרף. נתנו להם חרבים וכלי לחימה. באם לצבא של מוחמד היו כלי לחימה והוא זה שניצל את הפסקת האש , לא היו פועלים לפי תכנית החנדק (חפירת בור עמוק באדמה לאורך קילומטרים, דבר שיקשה על האויבים בלחימה שמנו אלפים). כאן קרה נס , בנוסף לתוכנית סופת חול סחבה את שבט קורייש ויהודי חייבר וגרמה להם להפסיד במערכה. מכאן שרים لا الة الا الله وحدة صدق وعدة ونصر عبدة - אין אלוהים מלבד אלוהים האחד , צדק בהבטחתו וזיכה את נביאו..

הסכמים רבים נעשו בין מוסלמים והנביא ליהודים. דרכם למשל שוק של שבט בני קינקאע למשל ששגשג. לקראת הסוף בני קנקאע לא הסכימו להשתתף עם שבט קורייש ומלחמותיהן המתמשכות וסירבו להילחם. מוסלמים בזמנו נתנו להם הצעה או להתחייב בהסכם או לעזוב מרצונן החופשי. והם עזבו ולפני עזיבתם דאגו להחריב את בתיהם בידיהם (מוזכר בקוראן)...בני חייבר לא נתנו לאף אפשרות להתקיים.

בני קורייש וחייבר הם אלה שיצאו מכיוון המדינה לכיוון מוחמד ואנשיו.
 

ellale

New member
לא התייחסת למה שכתבתי

לא דברתי על מה שנעשה או לא נעשה לבני קורייש או קינקעא, רק אמרתי שמוחמד ניצל את ההסכם עם בני קורייש לתקוף את בני חייבר שבשל ההסכם אתו לא זכו לעזרתם של בני קורייש. זה לא נכון?
 
למעלה