התייעצות או סוג של סיעור מוחות

  • פותח הנושא smaak
  • פורסם בתאריך

Mastul4u

New member
בהנף יד....

למקרא דברייך נוצר רושם שהעסק צולע , אינו יכול להעסיק עובדים, וחוג לקוחותיו מוגבל בהקפו בכח קניתו ובטעמיו.
אני לא נמצא בתחום המאפיות , אבל נתן לשער שה"כסף הגדול" בא מהעוגות המורכבות יותר , להן אין כ"כ דורש.
מהכרותי את הארץ בה את נמצאת אז הפלמים הם די חסכנים
.
לכאורה לא נראה שבדקתם את פלח השוק שלכם לפני פתיחת העסק.
רעיונות תאורתיים( לא מכיר את התנאים)
1. פתיחת בית קפה צמוד ש"ינצל" את המאפיים
2. גלידריה, שתמשך חובבי קינוחים גם לעוגות
3. וופל בלגי?
4.אספקת מאפיים וכריכים למוסדות באזור, מותנה בכושר היצור שלכם.
בעקרון, כרטיסי הנחות טובים לאירועי פתיחה או לעיתם רחוקות לעדוד, בשוטף הם מקצצים חזק בריווחיות לא יוצרים בהכרח מומנטום.

כמו תמיד , עמדי על המשמר, לפעמים סגירה בזמן היא המעשה הנכון לרגע נתון.
 

smaak

New member
התייחסות חלקית

לגבי עובדים-העסק לא- לא יכול, "הוא" לא רוצה. ולא ממש צריך. גם בסופשבוע. את העובדים שיש לנו בסוף השבוע אנחנו מעסיקים בעיקר מסיבות של נוחות. זה עובד באותו האופן גם במאפיות האחרות כאן. לא מדובר במאפיות מאוד גדולות כמו שיש בעיר הגדולה. ובעלי העסקים מעדיפים להיות סגורים נניח יומיים בשבוע על פני להעסיק עובדים חיצוניים.

יש כאן גם סוג של ציפייה מהלקוחות שבעל העסק הוא זה שייתן להם שירות, וזה נאמר לי עוד לפני כן, וגם באופן שוטף, על ידי לקוחות שבאים לכאן, וגם בעלי עסקים אחרים בעיירה שקונים אצלינו.

לגבי פלח שוק, ידענו איפה אנחנו ממוקמים מבחינת איזור וכמה מאפיות קיימות בסמוך. המאפייה שלנו נפתחה במקום אחת שנסגרה כי הבעלים יצא לפנסיה, והמאפייה שלו עבדה כאן ארבעים שנה. בן הזוג שלי עובד במקצוע הזה כבר כמעט שלושים שנה- רק שעבד כשכיר כל הזמן, כך שהוא מכיר את המקצוע וההתנהלות. לא פתחנו מאפייה out of the blue



ולגבי סגירה, אין על מה לדבר בכלל.
 

עמית@

New member
אחותי, שגם גרה בבלגיה, עושה כמה דברים

1. יום בשבוע היא מכינה ארוחות בוקר בקפה סמוך, אולי כדאי להתלבש על איזו מסעדה ולקבוע יום שאתם עושים"ארוחה" מיוחדת, ומספקים לחמים ומאפים, אנשים אוןהבים אירועים כאלו ואצל אחותי זה הפך למסורת
2. הם מביאים מוצרים מיוחדים (גבינה ולחם מאיזה מנזר, שוקולד טבעי מפה וכו..) אולי כדאי לשים עוד מוצרים באמת שיהיו מזוהים אתכם (דבש, שוקולד למריחה וכאלו דברים שחביבים על הבלגים)
3. הרבה פייסבוק, לפתוח בלוג, להיות פעילים ברשתות המקומיות שלכם
4. רשימת דיוור, קחו מאנשים אימיילים ושלחו פעם בשבוע מבצעים, תמונות, הצעות ועוד, זה ישמור אתכם טריים במוח שלהם ויפתה אותם בדברים שווים...
 

smaak

New member
אנחנו גם עובדים

בשיתוף פעולה עם חנות פרחים ומתנות בעיירה, שעושה משלוחים של ארוחת בוקר לבית הלקוח. אנחנו מכינים את סלסלת המאפים לארוחה, והיא כמובן ממותגת באריזות שלנו.

ותודה! אתייחס בהמשך לשאר.
 
אני מסכימה עם כל מה שארסניק אמר.

עיירה קטנה, פלמים קשישים ןשמרנים - לא הייתי משקיעה לא בפלאיירים ולא ביוטיוב או פייסבוק. מה שמביא אנשים במקומות כאלה לחנויותיהם הקבועות זה ההרגל. מי שיש לו מאפיה סמוך לבית, לא ירוץ 2 ק"מ לקנות לחם במקום אחר רק כי קיבל פלייר. ואיפה יש לך זמן לתחזק מערכות יחסים עם לקוחות באינטרנט...

כל זה נכון למשך השבוע. את העוגות המיוחדות תאפו לקראת הוויקאנד בלבד בשאיפה שבשביל עוגה טובה ומיוחדת ששמה יוצא לפניה יבואו אנשים גם מרבעים מרוחקים יותר.

הרעיון של ארסניק לחלק בסוף היום עוגות במקום לזרוק, מעולה.

מאד מאד מקווה בשבילכם שתצליחו ותתפתחו. מעריצה אנשים שלוקחים סיכונים ומוכנים לעבוד קשה כדי להצליח בחיים ולא מקטרים שחייבים להם.
תמשיכי לעדכן
 

bruno01

New member
אתם נשמעים מקסימים


וגם אני מאוד אוהב לקרוא את כל מה שאת כותבת על העסק שלכם.
אין לי כל כך איך לייעץ לכם, אז רק אאחל המון הצלחה וגם כיף!
 

salo22

New member
כרגיל פוסט יפה

עניין התחרות\חברות קצת לא מובן לי.. למה אתם צריכים שוקולטייר חוץ\ספק ריבות ? זה ברור ללקוחות שלכם שזה ספק חוץ ? לדעתי נישה עצמאית כזו יכולה להוסיף הרבה לתדמית שלכם וכמובן היכולות אולי ליצור משהו שהוא מעבר למוכר לאותם תושבים, אולי תופתעי מאוד אם פתאום יאהבו ריבות מסויימות עם תבלינים או איזה טוויסט "מזרח תיכוני\ישראלי" בטעמים ? כחובב מושבע של ריבות לדעתי יש פוטנציאל גדול בייצור עצמי במוצרים עונתיים עם מחשבה על טעמים ושילובים איכותיים, אולי טייקים נוסטלגיים על "טעמים היסטוריים" של האיזור שמדברים יותר לקהל הותיק ומעט "תעוזה" במוצרים וטעמים אחרים "לקהל הצעיר" ולכאורה הרפתקני יותר, ברור שיש בזה המון עבודה, מחשבה ותכנון, לא פשוט בכלל..
למה כל לחם 13 ולא לחם עשירי ? נשארים עם סחורה בסוף היום ? שקלתם מבצעים כמו בארץ, פריט שני בהנחה משמעותית משעה מסויימת לקראת הסגירה ?
בלחם ארטיזנל היה בעבר סוג של "מתנה" על כל קנייה, או דוגמאת לחם קטנה שמיוצרת במיוחד, אולי דניש קטן וטעים, עוגונת או לחמנייה אישית מיוחדת. מעין קו מוצרים יחודיים קטנים כאלה שמחולק כמתנות בהתאם כמובן להיקף הקנייה.
 

smaak

New member
צריכים שוקולטייר

כי קודם כל, אין לנו זמן להכין לבד. שנית, כשלקוחות שואלים אני מסבירה שיש לנו ספק בBrugge. זו גם סוגייה שאני חושבת עליה, כי זה שוקולד ברמה מאוד גבוהה, שהמחיר שלו הוא בהתאם, ומצד שני לא בא לי לקנות משוקולטייר זול יותר שיש לו חורים בפראלינים או שהם לא מבריקים אבל זולים יותר.

לחם 13 כי החישוב הוא בהתאם להנחה שאנחנו מוכנים לתת. לפעמים נשארת סחורה, לפעמים לא. אנחנו יודעים כמה להכין פחות או יותר בהתאם להתנהגות הלקוחות, אבל תמיד יש שינויים לטובה או שלא לטובה. אם הלחם נגמר מוקדם מדי, אנחנו גם עושים אפייה שניה ומכינים עוד לחם.

מוצרים נוספים שכרגע עולים בראש הם הריבות, מצאתי ספקית שנראה לי שאשתמש בה, ממרח שוקולד ביתי, דבש, וגם חמאה.
 
פרסום מאפייה

היי,

קראתי את השאלה ויש לי כמה תובנות שאולי תמצאי בהן משהו שיכול להועיל

את מתארת קהל שהוא מקובע ושמרני - תזרמי עם זה ואל תנסי לשנות. יש אנשים שרגילים ללחם הרגיל שלהם - תוודאי שאין מצב שהם מגיעים ונגמר (כפי שקורה לדבריך לעיתים). זה יכול לגמור ללקוח קבוע לא לחזור יותר וגם לספר לאחרים.

את אומרת שהם לא חובבי קצפת/פירות/שוקולד. מצויין - עוזר לך להתמקד במה שכן הולך, במקום לנסות "לחנך" לפתיחות למוצרים חדשים. בכלל, את אומרת שרובם שמרנים וזה טוב לך כי זה אמור להבטיח עסקים יציבים וקבועים. אנשים כאלה כן יעריכו פתיחת במועדים חריגים כמו ימי ראשון וכו'.

מאותה נקודה אני גם גוזר כי לדעתי פרסום באינטרנט ובפייסבוק לא יהיה אפקטיבי. בטח לא לכמות כל כך קטנה של תושבים, אליהם עדיף להגיע באמצעים יותר אינטימיים ואישיים. פייסבוק אמור לפתוח אותך לאוכלוסיות חדשות ורחוקות. 12K תושבים זה כלום. את אמורה במהרה להכיר לפחות בפנים, אם לא בשם את החלק הגדול של התושבים ולהקוחות הפוטנציאלים. הרי לא סביר שמישהו יבוא מעיר אחרת במיוחד בשבילכם.

כלומר הנקודה העיקרית היא לחזק את הקשר עם המקומיים.

חשוב להשתדל לא "לדרוך" על הרגל של המתחרים כדי לא להתחיל מלחמות, במיוחד שאת מתארת שכולם באווירת שלום ושאתם (לפחות את) נחשבת שם זרה. את רגישה יותר לטעויות ולעין רעה מבחינת המקומיים - חשוב שתשימי לזה לב.

אז מה כן יכול להתאים ברוח הקירוב האישי?

פעילות התנדבותית שאתם תארגנו למען מוסד בעיר. אם יש מוסד למוגבלים/נכים וכדומה. תעשו פעולת התרמה במסגרתה תאספו להם ציוד ותחלקו להם כל בוקר X ככרות לחם

תחלקו ביום א' בבוקר שקית עם זוג מאפים ליד הדלתות של התושבים עם פרסום של העסק שמברך אותם לרגל יום ראשון או לרגל חג כלשהו.

תארגנו בפארק המקומי פיקניק של יום א'. עם פרסום בתיבות הדואר שאתם מזמינים את כל תושבי העיר לבוא לפיקניק שבו אתם מספקים את הלחמים ואתם מזמינים אנשים להגיע עם יין וממרחים/גבינות/בשרים. המוטו הוא משהו בסגנון - הלחם עלינו.

דברים שיהיו יותר לוקאלים ויגרמו לקירוב של התושבים לחנות עם דגש מקומי ואישי

אם את רוצה להכניס מוצרים חדשים, תני דוגמית שלהם במתנה על רכישת לחם. אם המוצרים טובים - אנשים יחזרו לקנות.

ריבות יכול להתאים.
ירקות כבושים ביתיים יכול להתאים
רטבים מעניינים לסלט יכול להתאים
תערובות לתה יכול להתאים
הייתי מנסה להכין בארים כמו של שומשום/בוטנים/פיסטוקים/גרעיני חמניה וכדומה שבארץ הולכים יופי. אני לא זוכר שראיתי באירופה ויכול לתפוס אותו ולהיות מעניין (אולי שווה לבדוק לייבא מהארץ)

פינת candy world - סוכריות גומי וכדומה בכלים שקופים ומזמינים

כל אלה יכולים להתאים והם עמידים לתקופת של יותר מכמה ימים.

בנוסף, בידקי - האם יש מקום שמכין כריכים בקרבת מקום? במידה ולא את יכולה להכין כריכים במקום מהלחמים שלכם. יהיה מעניין אם תכיני חלק עם סלטים או שילובים ישראלים שלא רגיל לפגוש בחו"ל. מניח שדי יהיה להם נחמד גם כריכים בהרכבה עצמית כפי שנהגו בארץ ודי נדיר באירופה
 

החתולית

New member
ראשית
שבאת להתייעץ אתנו

אני אוהבת לקרוא על המאפייה שלכם ועל ההתקדמות שלה.

אני מסכימה עם הדברים שארסניק כתב, וחושבת שאתם פועלים נכון בעניין החסות לבית הספר ולמוסד השכן.

לגבי פרסום, מה עם דוכני טעימות מחוץ לאירועים שונים שנערכים בסופי שבוע ? אני מתכוונת לאירועים משפחתיים, אירועי ספורט, אירועי קיץ וכו'.

אני חושבת שעוגות קצפת למיניהן, אפשר להכין רק בסופי שבוע, או לפי הזמנה.
 

veredvered

New member
רעיון שעולה לי כרגע

כדי שיכירו יותר את המוצרים שלכם הייתי עושה 1+1 או 25 אחוז הנחה או משהו בסגנון משעה מסויימת בערב (לקראת סגירה)

ככה גם "מחסלים" את התוצרת שמקום לזרוק וגם אנשים יקנו דבר שהם לא מכירים כדי לנסות כי זה במבצע.

בהצלחה
 

babiji

New member
יש מכונת קפה?

או שזה לא הכיוון? אם זה אפשרי מבחינת השטח, מכונת קפה ושני שולחנות לשבת ולשתות קפה עם אחד המאפים בהחלט יכולים לשדרג את המקום.

מאפיית "לחמים" - עושה כל ערב מבצע של "כל הלחמים שנשארו מהיום ב - 10 ש"ח לכיכר", לדעתי המבצע הזה הוסיף להם המון לקוחות חדשים, עוזר להם להיפטר ממלאים, ובכלל נותן ללקוח הרגשה טובה (מעבר ל"באז" מסויים שגישה כזאת יכולה לייצר עקב זה שכל ערב יש תורים של מי שבא לאסוף מספר כדי להיות ראשון בתור).

מוצרים לא שכיחים בעיירה - אם הטעם של האנשים שמרני כפי שאת מתארת, זה יכול להיות מעט בעייתי, אבל אם יש מאפים שאתם יכולים להציע ולא קיימים במאפיות האחרות בעיירה (בורקס?..), זה יכול למתג את המקום שלכם כמשהו מעט יותר ייחודי.
 

smaak

New member
האמת

שיש לנו יופי של שטח בחוץ שיכול להיות בית קפה.
אבל אסור לעשות את זה. אי אפשר לקבל לזה אפילו רישיון מהעירייה.

בתכנית שלנו יש גם מכונת קפה למטרת קפה טו גו, עם זה אין בעיה. כרגע אין לנו מקום שאפשר להעמיד אותה בו.

וכמובן תודה!
 

יויו13

New member
הרבה רעיונות יפים,כל הכבוד לפורום. אני חשבתי

על חיפוש אחרי איזה מוצר שעשו באיזה שהוא שלב בהיסטוריה של המקום
וכבר לא עושים מסיבות שונות כגון לא משתלם או קושי בהשגת חומר הגלם .
תעשו עבודת מחקר קטנה ואולי אולי תמצאו איזו עוגה ,עוגיה לחם או משהו שפעם
היה מיוצר באזור הזה והיה ויקרה נס ותימצאו כזה דבר
אתם על הסוס .
גם במחיר הפסד על מוצר אחד כדאי לעשות .
 

מיתר44

New member
יש לכם יתרון שרצוי לנצלו

נסיון וידע באפיית לחם ישראלי, שיכול להצטייר כאקזוטי ולהוות יתרון. זוהי יכולה להיות האקסטרה
שתרחיב את חוג הלקוחות ואת מגוון המוצרים שהקבועים קונים.
כך אפשר ליצור פיתות, לאפות, לחם פרנה, כעכים וגם עוגיות מלוחות (ואולי גם מתוקות) מהסוג שנשמר
טרי למשך זמן.
במקביל כדאי לחשוב איך משווקים סנדביץ׳ במקום לחם או איך מוכרים פלאפל במקום פיתה.

אגב, המצב בארץ כ״כ שונה: אין מצב שעל כל 2000 תושבים תהיה פה מאפיה. אין בעיירה
סופר? מרכז קניות? האם מאפיות של קרן רחוב אינן תופעה הולכת ונעלמת?

אני עוקב זה מכבר אחר הדיווחים שלך בסקרנות רבה ומתוך הזדהות לאהבת אפיית הלחם שבוערת
כך נראה בעצמות בן זוגך ומאחל לכם הרבה הרבה הצלחה.
 
למעלה