"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013
חלקו הגדול מוקדש למטרונית בחיפה. חשבתי שיעניין אתכם.
"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013
חלקו הגדול מוקדש למטרונית בחיפה. חשבתי שיעניין אתכם.
"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013
חלקו הגדול מוקדש למטרונית בחיפה. חשבתי שיעניין אתכם.
"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013
חלקו הגדול מוקדש למטרונית בחיפה. חשבתי שיעניין אתכם.
"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013
חלקו הגדול מוקדש למטרונית בחיפה. חשבתי שיעניין אתכם.
"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013
חלקו הגדול מוקדש למטרונית בחיפה. חשבתי שיעניין אתכם.
שימו לב למצב ההזוי שמתואר בכתבה:מאמר רביעי
בשבוע שאחרי תחילת ההרצה...שימו לב למצב ההזוי שמתואר בכתבה:
*בשעות העומס אחר הצהריים (4 עד 5) 42% מהנסיעות של המטרונית לא התבצעו.
*בקו 1 אמורות להיות 20 נסיעות בשעה. במציאות יש 12 נסיעות לשעה בלבד, 40% (!) פחות מהתכנון.
*בקטע המשותף אמורות להיות 42 נסיעות לשעה לכיוון. במציאות יש 30 בלבד - 30% פחות מהתכנון.
הסקירות על המטרונית נכתבו על ידי בעלי ענייןמאמר רביעי
10 שנים? למה לא 17???הסקירות על המטרונית נכתבו על ידי בעלי עניין
ועל כן אין פלא שהם מציגות תמונה 'ורודה' יחסית.
אין התייחסות לעלייה החדה בעלות הפרוייקט, לחריגה המשמעותית מלוחות הזמנים, ולנזק שנגרם לציבור במהלך העבודות האין-סופיות בחיפה שנמשכו כ־10 שנים.
כשל משמעותי שנחשף בדרך אגב הוא שהמטרונית החלה לפעול בימים הראשונים בתדירות נמוכה עקב חוסר ציוד ונהגים. זאת אומרת שהיה ידוע שהמטרונית לא מסוגלת לעמוד בעומס הנוסעים הרגיל, ולמרות זאת בוטלו כל קווי האוטובוס הקודמים, והנוסעים הופנו למטרונית שלא הייתה מסוגלת לעמוד בעומס, וכך נגרמו לנוסעים איחורים רבים ועוגמת נפש. זה בלי לקחת בחשבון את הנוסעים הרבים שבאו להתרשם מהצעצוע החדש בעיר, והוסיפו לעומס.
הפעלה של פרוייקט במתכונת חלקית תוך ביטול המצב הקודם, וכאשר ידוע שהחלופה החדשה אינה מספקת הינה פשע וניסוי מרושע רחב היקף בבני אדם. הפרוייקט סבל מכל כך הרבה דחיות, ולא היה קורה דבר לו היה נדחה בעוד מספר שבועות, עד שהיו מגיעים למצב שיאפשר שירות בהיקף קרוב לשירות הוותיק שבוטל. יש לחשוד שהמתכננים ננעלו על תאריך הפתיחה, והחליטו לפתוח את הפרוייקט למרות שהיה ידוע שאין מספיק ציוד ונהגים, משיקולים שאינם עניינים.
"תנועה ותחבורה| גיליון דצמבר 2013
חלקו הגדול מוקדש למטרונית בחיפה. חשבתי שיעניין אתכם.
הקווים המדלגים בכל מקום בארץ - מתבקש בהחלט.הקווים המדלגים בחיפה
מדוע צריך קו ישיר? מצומת קסטינההקווים המדלגים בכל מקום בארץ - מתבקש בהחלט.
זה אבסורד שעד שנות ה-80 וה-90 היו המון קווים מדלגים ברחבי הארץ מעירוניים לפרבריים ובין עירוניים. אט אט הם נעלמו הוא קוצצו בשעות ההפעלה או שהוסיפו להם תחנות והם הפכו לאיטיים כמו השאר.
בבאר שבע של עד אמצע-סוף שנות ה-90 היו מספר קווים מדלגים שנסעו בציר נסיעה חופף עם קו אחר (בלי קשר למספר הקו). כך לדוגמא קו 6 שנסע בציר מצדה לא עצר באף תחנה בכיוון הנסיעה למרכזית ולעיר העתיקה. רק קו 12 עצר לאיסוף והורדת נוסעים בתחנות האלו. קיימות עוד דוגמאות מבאר שבע, אבל לא משנה.
הדבר היה קיים ברחבי גוש דן וצומצם משמעותית עם השנים. ועכשיו כדי לשכנע את משרד התחבורה שצריך קווים מדלגים או קווים ישירים - חתיכת סיפור.
משרד התחבורה טוען שיש צורך בקו ישיר ממצפה רמון דרך שדה בוקר וירוחם לתל אביב. אבל קו ישיר מקסטינה לבאר שבע (שלא באמצעות 358 הלא מוכר בעליל) וקו ישיר משדרות לבאר שבע בשני הכיוונים (לא כמו 366 החד יומי לכל כיוון) - אין צורך.
מה אכפת למשרד התחבורה שמי שמגיע מקסטינה לבאר שבע בשעות הבוקר מסתובב להנאתו מינימום של 20 דקות בתוך קרית גת?
ומה אכפת למשרד התחבורה שמי שנוסע משדרות לבאר שבע בבוקר או מבאר שבע לשדרות בבוקר (רמז, מכללה עם קצת יותר מ8000 סטודנטים...) צריך להיתקע בנתיבות בין 20-30 דקות כי בבוקר נתיבות פקוקה להחריד?
עד שנפתח קו ישיר, או קו מדלג עירוני - יוצאת הנשמה. כך הרסו את 50 של דן אל מול 51 המפוצץ. הוסיפו לו עוד תחנות בדרך כדי שיוריד מהעומס על קו 50 במקום פשוט לתגבר את קו 50.
אתה שואל ברצינות?מדוע צריך קו ישיר? מצומת קסטינה
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.