צ"ל לקשר את ראשון לתחנת הרכבת בלוד.
צ"ל לקשר את ראשון לתחנת הרכבת בלוד.אסביר לך מה הקשר.
בדיוק כמו שמנהריה לחיפה יעיל לנסוע ברכבת. כך יש יעדים בבאר שבע שלא נוח להגיע אליהם ברכבת אלא באוטובוס. זה שאין בדרך בין קרית גת לבאר שבע רצף אורבני, לא אומר הרבה.
האוטובוס מגיע למקומות שהרכבת לא יכולה להגיע אליהם. זו השורה התחתונה שלי. וזה נכון גם למטרופולין חיפה וגם למטרופולין גוש דן והשרון.
בדיון כאן דיברנו על כך שבין ערים שונות כמו קרית מלאכי, צריך שיהיה קישור רכבתי לבאר שבע. אם אני אקח את אריאל מול ת"א. אפשר לקצר את רוב הקווים של אפיקים לתחנת הרכבת ראש העין.
בדיוק באותה מידה אפשר לקצר את חלק מהקווים שמגיעים לקרית גת מת"א, ראשון לציון וכו' לתחנת הרכבת בקרית גת ומשם בהמשך לבאר שבע. אבל למה להיטפל רק לקרית גת? אם המודל הוא לקשר אל תחנות רכבת קרובות, אז אפשר לקשר את ראשון לציון לתחנת הרכבת בשדרות במקום אוטובוס מראשון לציון לקרית גת או לבאר שבע.
אני לא מאמין במודל הזה של ההחלפות המרובות האלו כי בישראל כמו בישראל זה עובד נחמד בשעות השיא, עובד פחות נחמד בשעות השפל ועובד גרוע בלילות ובמוצ"ש.
ועוד לא דיברתי על שירות האוטובוסים בקיץ לאילת שיוצא מכל מקום במדינה כמעט. אפשר לבטל כעט את כל הקווים, גם אלו שפועלים באופן סדיר במהלך השנה כמו 390 ו394 ו991 ופשוט שכולם יסעו לבאר שבע ברכבת וימשיכו מבאר שבע באוטובוס.
באותה מידה אין שום צורך בקו 421 שמשום מה מזמינים עבורו כרטיסים שמורים וגם לא בחלופה של 389 לים המלח. שפשוט יסעו ברכבת לבאר שבע ויחליפו לאוטובוס לים המלח. באופן מפתיע קו 384 דווקא מסונכרן עם זמני הגעת הרכבת לתחנת באר שבע צפון.
ושוב, אני בכוונה מביא את הדוגמאות הקיצוניות האלו, כי זה בדיוק מה שחשוב לאנשים. אל תסבך אותי בהחלפות - תן לי לנסוע בקו אחד, גם אם זה ארוך יותר וגם אם זה יקר יותר.
אני רוצה לראות את היום שבו יבטלו את קווים 390/394 (רק כשתהיה רכבת עד אילת) וגם אז, רק אם עדיין רכבת ישראל לא תעבוד בשבת, כי 394 כידוע עובד בשבת.