ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
תסתכל במפה מפורטת או צילום לוויין על תוואי המסילות ותבין

אז לדעתך תהיה תקופה שבאיילון יהיה פער בין כ.שמריהו להרצליה??
מה ההגיון בכך? (וכן, אני יודע שאמרת שאולי אתה טועה, אבל אם זה כך - למה?)
תסתכל במפה מפורטת או צילום לוויין על תוואי המסילות ותבין
למשל בopenstreetmap
&nbsp
http://www.openstreetmap.org/#map=16/32.1426/34.8143
&nbsp
שתי המסילות "מזגזגות" בשטח המוקצה להם בין נתיבי הכביש. נראה שסללו אותם במקור ככה כדי לצמצם עיקולים (אאל"ט עוד לפני שהכביש היה שם). עכשיו צריך 4 מסילות באותו שטח, אז צריך מקום לחדשות. זה לא היה דורש השבתה אם המסילות הקיימות היו נצמדות לימין, שמאל, או מרכז זכות הדרך. אבל בגלל שבחלקים שונים של התוואי הן נצמדות לצד אחר של זכות הדרך זה הופך את הפרוייקט למורכב הרבה יותר.
 
לא זאת הבעיה. עם הבעיה הזו לא קשה להתמודד על ידי הקמת

תסתכל במפה מפורטת או צילום לוויין על תוואי המסילות ותבין
למשל בopenstreetmap
&nbsp
http://www.openstreetmap.org/#map=16/32.1426/34.8143
&nbsp
שתי המסילות "מזגזגות" בשטח המוקצה להם בין נתיבי הכביש. נראה שסללו אותם במקור ככה כדי לצמצם עיקולים (אאל"ט עוד לפני שהכביש היה שם). עכשיו צריך 4 מסילות באותו שטח, אז צריך מקום לחדשות. זה לא היה דורש השבתה אם המסילות הקיימות היו נצמדות לימין, שמאל, או מרכז זכות הדרך. אבל בגלל שבחלקים שונים של התוואי הן נצמדות לצד אחר של זכות הדרך זה הופך את הפרוייקט למורכב הרבה יותר.
לא זאת הבעיה. עם הבעיה הזו לא קשה להתמודד על ידי הקמת
מסילות חדשות ובמבצע קצר לחבר בין מסילות.
הבעיה המורכבת זה השילוב של המשך כביש 20 צפונית לשבעת הכוכבים עם העתקת מסילות החוף.

אתם כל הזמן מתמקדים במסילות בקטע שדרומית לתחנת הרצליה, אבל המורכבות האמיתית נמצאת דווקא מתחנת הרצליה וצפונית לה.
 
עניתי על כך בתשובה ל Rubim88

אז לדעתך תהיה תקופה שבאיילון יהיה פער בין כ.שמריהו להרצליה??
מה ההגיון בכך? (וכן, אני יודע שאמרת שאולי אתה טועה, אבל אם זה כך - למה?)
עניתי על כך בתשובה ל Rubim88
וזה לא משהו חדש שאני כותב כאן מהיום. כבר חודשים ארוכים אני כותב על האפשרות הזו וגם בועז הזכיר את האפשרות להשתמש במסילת השרון ובמסילת הירקון כמעקף למסילת החוף בתקופת השבתה ארוכה בגלל העבודות.

למה נתיבי ישראל תכננו כך את לוח הזמנים של הפרויקט אני לא יודע, אבל זו עובדה שאת קטע רשפון שבעת הכוכבים משאירים לסוף.
 

Rubim88

New member
למה לבצע העתקת מסילות באזור תחנת הרצליה?

זה כנראה לא אפשרי בגלל הצורך לבצע העתקה של המסילות בחלקים
שונים של הקטע בין האוניברסיטה לרשפון כולל באזור תחנת הרצליה וצפונית לה ובגלל הצורך לפנות באזור תחנת הרצליה שטח לסלילת הנתיבים המערביים של כביש 20.
הפרויקט הזה, במיוחד באזור תחנת הרצליה, מורכב יותר מסתם חיבור מסילות.
למה לבצע העתקת מסילות באזור תחנת הרצליה?
ניתן להקים זוג מסילות מרשפון עד לנקודה מעט דרומית לגשר רחבעם זאבי, שם מתחילות הבעיות(3 מוקדים, צפונית לתחנת האוני', בין הכניסה לתל אביב וגלילות, ובין גשר רחבעם זאבי לגלילות).
 
אתה צודק, אבל שלבי הפיתוח אינם כאלה שהמסילות החדשות

למה לבצע העתקת מסילות באזור תחנת הרצליה?
ניתן להקים זוג מסילות מרשפון עד לנקודה מעט דרומית לגשר רחבעם זאבי, שם מתחילות הבעיות(3 מוקדים, צפונית לתחנת האוני', בין הכניסה לתל אביב וגלילות, ובין גשר רחבעם זאבי לגלילות).
אתה צודק, אבל שלבי הפיתוח אינם כאלה שהמסילות החדשות
מוקמות, תנועת הרכבות עוברת למסילות החדשות ואז סוללים את הנתיבים המערביים של הכביש.
משום מה, וכנראה יש כל מיני שיקולים לבצע זאת כך, הפיתוח של הכביש ושל המסילות מרשפון ועד שבעת הכוכבים מתבצע במקביל ובמצב כזה אין מנוס מהשבתה ארוכה של הקטע הזה של מסילת החוף.

אפשרות ההשבתה הזו אינה דבר חדש והוזכרה בפורום פעמים רבות גם על ידי וגם על ידי בועז שכתב כאן על אפשרות המעקף של הרכבות דרך מסילת השרון ומסילת הירקון.

כשרואים בעיניים את מצב הפרויקט בשטח ואת המועדים שנתיבי ישראל מזכירה, המסקנה המתבקשת היא ששלבי הביצוע כוללים השבתה ארוכה של מסילת החוף.
אפילו בקטע בין תחנת הרצליה לתחנת האוניברסיטה (שבו אין את בעיית הסלילה של הכביש) יש עדיין חורים לא מובנים במבנה התחתון (לא חורים של המסילות שמחכים רק לחיבור אלא חורים במבנה התחתון).

לכן אין מנוס מלהסיק (גם על פי התאריכים של נתיבי ישראל) שההתקדמות המאסיבית בקטע הזה צפויה לאחר השלמת 531 (לא כולל מחלף רעננה דרום) ומסילת השרון.

אבל אולי יהיו הפתעות ופתאום תהיה התקדמות מהירה בהקמת המסילות החדשות בקטע.
 

amit1270

New member
מזל ששדרוג כביש 1 לא בוצע בשיטה הזאת

אתה צודק, אבל שלבי הפיתוח אינם כאלה שהמסילות החדשות
מוקמות, תנועת הרכבות עוברת למסילות החדשות ואז סוללים את הנתיבים המערביים של הכביש.
משום מה, וכנראה יש כל מיני שיקולים לבצע זאת כך, הפיתוח של הכביש ושל המסילות מרשפון ועד שבעת הכוכבים מתבצע במקביל ובמצב כזה אין מנוס מהשבתה ארוכה של הקטע הזה של מסילת החוף.

אפשרות ההשבתה הזו אינה דבר חדש והוזכרה בפורום פעמים רבות גם על ידי וגם על ידי בועז שכתב כאן על אפשרות המעקף של הרכבות דרך מסילת השרון ומסילת הירקון.

כשרואים בעיניים את מצב הפרויקט בשטח ואת המועדים שנתיבי ישראל מזכירה, המסקנה המתבקשת היא ששלבי הביצוע כוללים השבתה ארוכה של מסילת החוף.
אפילו בקטע בין תחנת הרצליה לתחנת האוניברסיטה (שבו אין את בעיית הסלילה של הכביש) יש עדיין חורים לא מובנים במבנה התחתון (לא חורים של המסילות שמחכים רק לחיבור אלא חורים במבנה התחתון).

לכן אין מנוס מלהסיק (גם על פי התאריכים של נתיבי ישראל) שההתקדמות המאסיבית בקטע הזה צפויה לאחר השלמת 531 (לא כולל מחלף רעננה דרום) ומסילת השרון.

אבל אולי יהיו הפתעות ופתאום תהיה התקדמות מהירה בהקמת המסילות החדשות בקטע.
מזל ששדרוג כביש 1 לא בוצע בשיטה הזאת
סגירת מסילת החוף למספר חודשים ומעקף דרך ראש העין משולה בעיניי לסגירת כביש 1 ושכל התנועה תעבור ל-443. בכביש 1 עשו מעקפים והעברות תנועה בלי סוף כדי לאפשר את המשך פעילותו ברמה מינימלית (2 נתיבים בכל כיוון, גם ללא שוליים). אני חושב שגם כאן היה אפשר למצוא פתרונות יצירתיים. אני צופה שברגע שהסגירה תגיע לכותרות תקום צעקה כזאת שתחייב את נתיבי ישראל והרכבת למצוא את הפתרונות שהם היו צריכים למצוא קודם.
 
מבט צפונה מגשר רחבעם זאבי לכיון מח. שבעת הכוכבים

ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה

נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך (צפונית לתחת ת"א האונ')
ניתן להבחין במסילה אחת חדשה שנפרשה מערבית למסילות הקיימות.
המסילה המזרחית (השמאלית) ביותר בתמונה היא למעשה המשך הקשת מכיוון בני ברק צפונה.. יתכן וקטע מסילה זה יהפוך למסילה הרביעת בקו, או שמה יועת מזרחה ויתמזג למסילה הרביעית שתונח בהמשך.
מבט צפונה מגשר רחבעם זאבי לכיון מח. שבעת הכוכבים

 
גשר מחלף שבעת הכוכבים - מבט דרומה..

ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה

נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך (צפונית לתחת ת"א האונ')
ניתן להבחין במסילה אחת חדשה שנפרשה מערבית למסילות הקיימות.
המסילה המזרחית (השמאלית) ביותר בתמונה היא למעשה המשך הקשת מכיוון בני ברק צפונה.. יתכן וקטע מסילה זה יהפוך למסילה הרביעת בקו, או שמה יועת מזרחה ויתמזג למסילה הרביעית שתונח בהמשך.
גשר מחלף שבעת הכוכבים - מבט דרומה..
בתמונה השניה ניתן לראות את מה שנשאר מתחנת הרצליה הישנה..



 
התחנה לשימור !

גשר מחלף שבעת הכוכבים - מבט דרומה..
בתמונה השניה ניתן לראות את מה שנשאר מתחנת הרצליה הישנה..
התחנה לשימור !
מבנה התחנה זהה לתחנה ב-
בית יהושע, שפיים (מגודרת) , נתניה, כפר ויתקין, חדרה מערב.
סדרת מבנים מודרניים יותר בהשוואה
למבני התחנות ב-בנימינה, חדרה מזרח, עתלית, רינתיה .נען .
 

סנוי

New member
בצדה השני של המסילה יש מבנה נטוש שנראה כיציאה ממעבר תת"ק.

גשר מחלף שבעת הכוכבים - מבט דרומה..
בתמונה השניה ניתן לראות את מה שנשאר מתחנת הרצליה הישנה..
בצדה השני של המסילה יש מבנה נטוש שנראה כיציאה ממעבר תת"ק.
לא נשמע הגיוני - אבל ייתכן והיה שם מעבר שכזה בעבר?
 

yazzon

New member
אני זוכר שהיה מעבר עילי בצבע אדום

בצדה השני של המסילה יש מבנה נטוש שנראה כיציאה ממעבר תת"ק.
לא נשמע הגיוני - אבל ייתכן והיה שם מעבר שכזה בעבר?
אני זוכר שהיה מעבר עילי בצבע אדום
 
מבט צפונה מגשר שבעת הכוכבים לעבר רציפי תחנת הרצליה..

ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה

נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך (צפונית לתחת ת"א האונ')
ניתן להבחין במסילה אחת חדשה שנפרשה מערבית למסילות הקיימות.
המסילה המזרחית (השמאלית) ביותר בתמונה היא למעשה המשך הקשת מכיוון בני ברק צפונה.. יתכן וקטע מסילה זה יהפוך למסילה הרביעת בקו, או שמה יועת מזרחה ויתמזג למסילה הרביעית שתונח בהמשך.
מבט צפונה מגשר שבעת הכוכבים לעבר רציפי תחנת הרצליה..
הקמת רציפים נוספים ושינוי מתווה מסילות...





 
מבט דרומה על ת.הרצליה מגשר הולכי הרגל

ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה

נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך (צפונית לתחת ת"א האונ')
ניתן להבחין במסילה אחת חדשה שנפרשה מערבית למסילות הקיימות.
המסילה המזרחית (השמאלית) ביותר בתמונה היא למעשה המשך הקשת מכיוון בני ברק צפונה.. יתכן וקטע מסילה זה יהפוך למסילה הרביעת בקו, או שמה יועת מזרחה ויתמזג למסילה הרביעית שתונח בהמשך.
מבט דרומה על ת.הרצליה מגשר הולכי הרגל



 
מבט צפונה מגשר הולכי הרגל..

ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה

נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך (צפונית לתחת ת"א האונ')
ניתן להבחין במסילה אחת חדשה שנפרשה מערבית למסילות הקיימות.
המסילה המזרחית (השמאלית) ביותר בתמונה היא למעשה המשך הקשת מכיוון בני ברק צפונה.. יתכן וקטע מסילה זה יהפוך למסילה הרביעת בקו, או שמה יועת מזרחה ויתמזג למסילה הרביעית שתונח בהמשך.
מבט צפונה מגשר הולכי הרגל..
ניתן לראות את ההכנות לתוואי החדש אליו יועתו המסילות, בכדי לאפשר את המשך סלילת כביש 20 צפונה..
מה שכן- השינוי מוסיף עיקול חדש בקו..
 

Rubim88

New member
למעשה מדובר ב3 עיקולים

מבט צפונה מגשר הולכי הרגל..
ניתן לראות את ההכנות לתוואי החדש אליו יועתו המסילות, בכדי לאפשר את המשך סלילת כביש 20 צפונה..
מה שכן- השינוי מוסיף עיקול חדש בקו..
למעשה מדובר ב3 עיקולים
הטיית התוואי מזרחה(תחנת הרצליה), הטייה מערבה(אזור שדה התעופה הרצליה), ושוב הטייה מזרחה(רשפון). מדובר בעיקולים עם רדיוס גדול יחסית של 2200, 2000 , 2305 מטר בהתאמה והגבהה בינונית, זאת אומרת הגבלה של 190-200 קמ"ש.
 
ו נסיים עם מבט צפונה מגשר מנחם בגין (הרצליה)

ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה

נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך (צפונית לתחת ת"א האונ')
ניתן להבחין במסילה אחת חדשה שנפרשה מערבית למסילות הקיימות.
המסילה המזרחית (השמאלית) ביותר בתמונה היא למעשה המשך הקשת מכיוון בני ברק צפונה.. יתכן וקטע מסילה זה יהפוך למסילה הרביעת בקו, או שמה יועת מזרחה ויתמזג למסילה הרביעית שתונח בהמשך.
ו נסיים עם מבט צפונה מגשר מנחם בגין (הרצליה)
כאן ניתן לזהות את התרחבות התוואי, בואכה מחלף 20/531 ..

שבוע טוב לכולם..



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה