51 דן זו בדיחה, בואו לבאר שבע.

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
קצת "השלטת סדר" מצד נהגי המוניות.

51 דן זו בדיחה, בואו לבאר שבע.

בבאר שבע - מטרודן.

יצאתי ליום צילומים, קמתי שלא כהרגלי ב7 בבוקר והלכתי לצלם את הקווים היותר עמוסים שיש בעיר. התחלתי מקו 22 בתחנת בית הספר תיכון ה' אמי"ת המוכר יותר כתיכון מקיף ד' ז"ל. משום מה הייתי בטוח שהטלפון על מצב וידאו, אבל הוא התעקש להישאר על מצב סטילס, עד שבא לו להשתחרר.

המשכתי לכיוון שדרות רגר, לתחנת רגר/ביאליק היכן שיורדים כל התלמידים של מקיף א' ומקיף ב'. הגיעו 12, 7, 34. לא פעם מגיעים עוד קווים ביחד כולל בין עירוניים ופרבריים וכבר אין מקום במפרץ התחנה הדיי קטן הזה לעצירה של כולם. המפרץ מכיל שני אוטובוסים בלבד. קו 12 הגיע קצת פחות עמוס (המון יורדים תחנה אחת לפני בבית החולים סורוקה) וקו 7 כצפוי הגיע עמוס עד הדלתות.

המשכתי למרכזית. הגעתי לתחנה של 17/32 (32 הידוע לשמצה למחנה נתן). השעה הייתה 8:15 ברציף שהו קצת יותר מ20 חיילים (הנסיעה הקודמת של 32 יצאה 5 דקות לפני ב8:10). בשעה 8:25 יוצא קו 46 של מטרופולין לחר"פ, מחנה נתן וכלא באר שבע. הצלחתי לשכנע 10 חיילים וחיילות לעבור לתוך המרכזית, להגיע לרציף 1 ולעלות על 46. היו שבהתחלה לא האמינו לי אבל אחרי שאחד הלך, חלק השתכנעו וחלק המשיכו להמתין בתחנה ל32.

בשעה 8:33 תחנת 32 התמלאה והיו בה כ60 נוסעים. נהג ספיישל שכנע כמה חיילים לעלות איתו ויצא לדרכו.

דקה לאחר מכן, קו 32 נכנס לתחנה והחל לקלוט את הנוסעים. תוך כמה דקות נגמר המקום והחיילים לרבות קשישה עמדו על הדלת (כשהיא פתוחה). דקה לפני שעת היציאה (8:40) הנהג ביקש מהנוסעים להיכנס פנימה, אז כמה נדחסו עוד קצת פנימה וברציף נשארו עוד כ-15 חיילים. הנהג המתין עוד דקה לשעת היציאה שלו עם דלתות סגורות ונהגי המוניות כבר התחילו לעבוד... הנסיעה הבאה יוצאת בשעה 9:20.
קצת "השלטת סדר" מצד נהגי המוניות.
שקולטים את החיילים שנשארו ברציף ומוכנים לעלות איתם וגם חיילים נוספים שרק אתה הגיעו.

בנתיים קו 17 מגיע, אחד הנהגים מפריע לו להיכנס לתחנה, נהג מונית אחר מתעצבן עליו שהוא מפריע לאוטובוס ושולח אותו לחנות על המדרכה.

הכי חשוב שיש תור ועולים על הספיישל הראשונה שנכנסה לתחנה, החיילת מתלוננת על כך שכל הזמן הם מפריעים לאוטובוסים. גם נוסעת לעמק שרה (בקו 17) אומרת לנהג החוצפן שעומד ממש בתחנה ומנסה "לגנוב" נוסעים מנהגי הספיישל האחרים שהוא יפריע לאוטובוס שממש עכשיו צריך להיכנס והוא פוטר אותה בתנועת יד (המצלמה לא קלטה את זה). כמובן שלקול "סדרן" התחנה, הוא נשמע ומפנה את המקום לאוטובוס שכבר מנסה להיכנס לתחנה.

התופעה קיימת גם עם נהגי הספיישל ש"עובדים" על קו 14 לביג.

ואיפה הפיקוח העירוני? כל יום אותם נהגים קבועים עומדים שם. נהגים חדשים שירצו לקחת נוסעים, יסולקו מיד על ידי הנהגים ש"שולטים" בקווים 17/32 או על ידי הנהגים ש"שולטים" בקו 14 או על ידי הנהגים ש"שולטים" בנוסעי הרכבת. לאחרונים יש רציף מיוחד להורדת והעלאת נוסעים שנבנה בנוסף לרציף הורדת והעלאת נוסעים לתחנה המרכזית (יש אחד גם לרכבת ואחד אחר למרכזית). אבל הם מתעקשים לעמוד בנתיב האוטובוסים, הכי קרוב לתחנה בטור של שתיים-שלוש מוניות ו"לצוד" נוסעים.

http://www.youtube.com/watch?v=d7T4herNiI0
 

olli3

New member
מנהל
קצת
שריד לקו 580 אגד שמת לפני שנולד.

51 דן זו בדיחה, בואו לבאר שבע.

בבאר שבע - מטרודן.

יצאתי ליום צילומים, קמתי שלא כהרגלי ב7 בבוקר והלכתי לצלם את הקווים היותר עמוסים שיש בעיר. התחלתי מקו 22 בתחנת בית הספר תיכון ה' אמי"ת המוכר יותר כתיכון מקיף ד' ז"ל. משום מה הייתי בטוח שהטלפון על מצב וידאו, אבל הוא התעקש להישאר על מצב סטילס, עד שבא לו להשתחרר.

המשכתי לכיוון שדרות רגר, לתחנת רגר/ביאליק היכן שיורדים כל התלמידים של מקיף א' ומקיף ב'. הגיעו 12, 7, 34. לא פעם מגיעים עוד קווים ביחד כולל בין עירוניים ופרבריים וכבר אין מקום במפרץ התחנה הדיי קטן הזה לעצירה של כולם. המפרץ מכיל שני אוטובוסים בלבד. קו 12 הגיע קצת פחות עמוס (המון יורדים תחנה אחת לפני בבית החולים סורוקה) וקו 7 כצפוי הגיע עמוס עד הדלתות.

המשכתי למרכזית. הגעתי לתחנה של 17/32 (32 הידוע לשמצה למחנה נתן). השעה הייתה 8:15 ברציף שהו קצת יותר מ20 חיילים (הנסיעה הקודמת של 32 יצאה 5 דקות לפני ב8:10). בשעה 8:25 יוצא קו 46 של מטרופולין לחר"פ, מחנה נתן וכלא באר שבע. הצלחתי לשכנע 10 חיילים וחיילות לעבור לתוך המרכזית, להגיע לרציף 1 ולעלות על 46. היו שבהתחלה לא האמינו לי אבל אחרי שאחד הלך, חלק השתכנעו וחלק המשיכו להמתין בתחנה ל32.

בשעה 8:33 תחנת 32 התמלאה והיו בה כ60 נוסעים. נהג ספיישל שכנע כמה חיילים לעלות איתו ויצא לדרכו.

דקה לאחר מכן, קו 32 נכנס לתחנה והחל לקלוט את הנוסעים. תוך כמה דקות נגמר המקום והחיילים לרבות קשישה עמדו על הדלת (כשהיא פתוחה). דקה לפני שעת היציאה (8:40) הנהג ביקש מהנוסעים להיכנס פנימה, אז כמה נדחסו עוד קצת פנימה וברציף נשארו עוד כ-15 חיילים. הנהג המתין עוד דקה לשעת היציאה שלו עם דלתות סגורות ונהגי המוניות כבר התחילו לעבוד... הנסיעה הבאה יוצאת בשעה 9:20.
קצת
שריד לקו 580 אגד שמת לפני שנולד.
 

zahipan10

New member
תודה על ההשקעה...

51 דן זו בדיחה, בואו לבאר שבע.

בבאר שבע - מטרודן.

יצאתי ליום צילומים, קמתי שלא כהרגלי ב7 בבוקר והלכתי לצלם את הקווים היותר עמוסים שיש בעיר. התחלתי מקו 22 בתחנת בית הספר תיכון ה' אמי"ת המוכר יותר כתיכון מקיף ד' ז"ל. משום מה הייתי בטוח שהטלפון על מצב וידאו, אבל הוא התעקש להישאר על מצב סטילס, עד שבא לו להשתחרר.

המשכתי לכיוון שדרות רגר, לתחנת רגר/ביאליק היכן שיורדים כל התלמידים של מקיף א' ומקיף ב'. הגיעו 12, 7, 34. לא פעם מגיעים עוד קווים ביחד כולל בין עירוניים ופרבריים וכבר אין מקום במפרץ התחנה הדיי קטן הזה לעצירה של כולם. המפרץ מכיל שני אוטובוסים בלבד. קו 12 הגיע קצת פחות עמוס (המון יורדים תחנה אחת לפני בבית החולים סורוקה) וקו 7 כצפוי הגיע עמוס עד הדלתות.

המשכתי למרכזית. הגעתי לתחנה של 17/32 (32 הידוע לשמצה למחנה נתן). השעה הייתה 8:15 ברציף שהו קצת יותר מ20 חיילים (הנסיעה הקודמת של 32 יצאה 5 דקות לפני ב8:10). בשעה 8:25 יוצא קו 46 של מטרופולין לחר"פ, מחנה נתן וכלא באר שבע. הצלחתי לשכנע 10 חיילים וחיילות לעבור לתוך המרכזית, להגיע לרציף 1 ולעלות על 46. היו שבהתחלה לא האמינו לי אבל אחרי שאחד הלך, חלק השתכנעו וחלק המשיכו להמתין בתחנה ל32.

בשעה 8:33 תחנת 32 התמלאה והיו בה כ60 נוסעים. נהג ספיישל שכנע כמה חיילים לעלות איתו ויצא לדרכו.

דקה לאחר מכן, קו 32 נכנס לתחנה והחל לקלוט את הנוסעים. תוך כמה דקות נגמר המקום והחיילים לרבות קשישה עמדו על הדלת (כשהיא פתוחה). דקה לפני שעת היציאה (8:40) הנהג ביקש מהנוסעים להיכנס פנימה, אז כמה נדחסו עוד קצת פנימה וברציף נשארו עוד כ-15 חיילים. הנהג המתין עוד דקה לשעת היציאה שלו עם דלתות סגורות ונהגי המוניות כבר התחילו לעבוד... הנסיעה הבאה יוצאת בשעה 9:20.
תודה על ההשקעה...
כל התחבורה הציבורית בבאר שבע היא כישלון אבל 32 הוא קו דפוק במיוחד, פעם אחת עליתי על קו 32 וזאת הייתה חוויה מאוד טראומתית, הקו הזה הוא הכי גרוע בעיר אבל זה בגלל שהוא מגיע כל 40 דקות, אם הייתה לו תדירות נורמלית הוא היה קו סביר, לעומת זאת קו 12 מגיע כל 5-7 דקות וכבר בתחנה הראשונה של מצדה הוא מלא לחלוטין, ואם במקרה אני צריך לעלות בתחנה במרכז הנגב לכיוון קניון אביה אני צריך להתכונן נפשית לזה, אבל המזל שהמון אנשים יורדים במצדה ככה שהסיוט נמשך רק 3-4 דקות, לא ברור לי למה לא מביאים מפרקיות לבאר שבע, יש קווים בעיר שחייבים מפרקיות כמו אוויר לנשימה ולא בגלל פינוק, וכמובן יש קווים שהתדירות בהם מזעזעת וזאת הסיבה היחידה שהם עמוסים.

דרך אגב: מתי עושים מכרז תחבורה ציבורית בבאר שבע?.
 

mister K

New member
מכרז ב"ש עירוני צפוי לקראת סוף שנת 2014

תודה על ההשקעה...
כל התחבורה הציבורית בבאר שבע היא כישלון אבל 32 הוא קו דפוק במיוחד, פעם אחת עליתי על קו 32 וזאת הייתה חוויה מאוד טראומתית, הקו הזה הוא הכי גרוע בעיר אבל זה בגלל שהוא מגיע כל 40 דקות, אם הייתה לו תדירות נורמלית הוא היה קו סביר, לעומת זאת קו 12 מגיע כל 5-7 דקות וכבר בתחנה הראשונה של מצדה הוא מלא לחלוטין, ואם במקרה אני צריך לעלות בתחנה במרכז הנגב לכיוון קניון אביה אני צריך להתכונן נפשית לזה, אבל המזל שהמון אנשים יורדים במצדה ככה שהסיוט נמשך רק 3-4 דקות, לא ברור לי למה לא מביאים מפרקיות לבאר שבע, יש קווים בעיר שחייבים מפרקיות כמו אוויר לנשימה ולא בגלל פינוק, וכמובן יש קווים שהתדירות בהם מזעזעת וזאת הסיבה היחידה שהם עמוסים.

דרך אגב: מתי עושים מכרז תחבורה ציבורית בבאר שבע?.
מכרז ב"ש עירוני צפוי לקראת סוף שנת 2014
לגבי מפרקיות, בשנת 2004 בוצע ניסוי במטרודן עם ארבע מפרקיות של דן שירדו לבאר שבע ועבדו בה במשך כמה חודשים. המפרקיות היו 243, 255, 343 ו-347 ובסוף הניסוי הן חזרו לגוש דן.
לי בתור חייל יצא לנסוע מספר פעמים בקו 32 למחנה נתן במפרקית SG של דן, במהלך חודשי הניסוי. בקו הזה המפרקיות פתרו את הבעיה באופן נקודתי, אבל את בעיה הכללית של השירות העירוני בבאר שבע תיפטר רק על ידי ארגון מחדש של כל רשת הקווים המיושנת מאוד של העיר.
 

alantan

New member
מה הבעיה פשוט להגביר את התדירות עוד יותר?

מכרז ב"ש עירוני צפוי לקראת סוף שנת 2014
לגבי מפרקיות, בשנת 2004 בוצע ניסוי במטרודן עם ארבע מפרקיות של דן שירדו לבאר שבע ועבדו בה במשך כמה חודשים. המפרקיות היו 243, 255, 343 ו-347 ובסוף הניסוי הן חזרו לגוש דן.
לי בתור חייל יצא לנסוע מספר פעמים בקו 32 למחנה נתן במפרקית SG של דן, במהלך חודשי הניסוי. בקו הזה המפרקיות פתרו את הבעיה באופן נקודתי, אבל את בעיה הכללית של השירות העירוני בבאר שבע תיפטר רק על ידי ארגון מחדש של כל רשת הקווים המיושנת מאוד של העיר.
מה הבעיה פשוט להגביר את התדירות עוד יותר?
גם לפני שמארגנים מחדש.

הרי זה לא שהתדירות בבאר שבע פנומנאלית... קו 21 למשל לא תדיר כלל ותגבורו היה יכול להוריד את העומסים מקו 22 ולתת לנוסעים מנחל עשן אופציה יותר מהירה להגעה למרכז העיר.
 

mister K

New member
יש שם כמה קווים שהגיעו כבר לשיא הקיבולת.

מה הבעיה פשוט להגביר את התדירות עוד יותר?
גם לפני שמארגנים מחדש.

הרי זה לא שהתדירות בבאר שבע פנומנאלית... קו 21 למשל לא תדיר כלל ותגבורו היה יכול להוריד את העומסים מקו 22 ולתת לנוסעים מנחל עשן אופציה יותר מהירה להגעה למרכז העיר.
יש שם כמה קווים שהגיעו כבר לשיא הקיבולת.
אם קו כמו 9 או 12 שיוצא בשעות השיא כל 5 דקות עדיין נוסע מפוצץ, זה אומר שצריך לבצע שינוי מקיף בכל פריסת הקווים.
זאת כמובן בלי קשר לתגבור הנדרש בקווים כמו 21, 22, 24 וכמובן בקווים לביג שהתדירות שלהם היא בדיחה עצובה כאילו מדובר באיזה יעד שומם.
 

alantan

New member
כן, ואני לחלוטין מסכים שדרושה חשיבה מחדש

יש שם כמה קווים שהגיעו כבר לשיא הקיבולת.
אם קו כמו 9 או 12 שיוצא בשעות השיא כל 5 דקות עדיין נוסע מפוצץ, זה אומר שצריך לבצע שינוי מקיף בכל פריסת הקווים.
זאת כמובן בלי קשר לתגבור הנדרש בקווים כמו 21, 22, 24 וכמובן בקווים לביג שהתדירות שלהם היא בדיחה עצובה כאילו מדובר באיזה יעד שומם.
כן, ואני לחלוטין מסכים שדרושה חשיבה מחדש
אבל גם אפשר לומר שיש עוד הרבה מה לתגבר בקווים אחרים כמו קו 21 שיקל מאוד על קווים כמו 9 או 12. קו 21 יש לו רק תשע נסיעות לכיוון מרכז העיר לפני השעה 9 בבוקר, כלומר תדירות ממוצעת של פעם ב-25 דקות. מן הסתם, מי שבא מנחל עשן ואינו רוצה לחכות לו משתמש בקו 22 ומעמיס עליו, למרות הסיבוב הארוך יותר דרך מקלף ויהודה הלוי.
 

olli3

New member
מנהל
הגיע תגבור לקו 22, האוטובוס הסיני החדש :)

כן, ואני לחלוטין מסכים שדרושה חשיבה מחדש
אבל גם אפשר לומר שיש עוד הרבה מה לתגבר בקווים אחרים כמו קו 21 שיקל מאוד על קווים כמו 9 או 12. קו 21 יש לו רק תשע נסיעות לכיוון מרכז העיר לפני השעה 9 בבוקר, כלומר תדירות ממוצעת של פעם ב-25 דקות. מן הסתם, מי שבא מנחל עשן ואינו רוצה לחכות לו משתמש בקו 22 ומעמיס עליו, למרות הסיבוב הארוך יותר דרך מקלף ויהודה הלוי.
הגיע תגבור לקו 22, האוטובוס הסיני החדש :)
שקיבל מספר פנימי "250".

מספר אוטובוסים פעילים בימיה האחרונים של תח"צ באר שבע - 160 אוטובוסים. מספר אוטובוסים פעילים כיום במטרודן, 129-132 (לא סגור על המספר המדויק). כדי ליישר קו עם מצבת האוטובוסים שהייתה לפני עשור, צריך להוסיף 30 אוטובוסים.

כדי שתהיה תחבורה ציבורית יעילה, צריך 200 אוטובוסים לפחות (בנוסף לשינוי מערך התחבורה המיושן בעיר).

בקו 22 יש כיום נסיעה אחת סביב 7:30 שיוצאת מאמצע המסלול באופן קבוע. סוג של חלופה לא רשמית שלא מופיעה בלו"ז. בדיוק מהסיבה ש22 מלא בעמידה כבר בנחל עשן.

הבעיה הגדולה היא ש22 משרת גם את שכונה ו' ושם מחכים רוב הנוסעים שנאלצים להמתין לאוטובוס הבא וגם לבא אחריו.

להוסיף נסיעות לקו 21, משמע לגרוע מ22. ולמען האמת, לא נראה לי שזה עדיף. פשוט צריך לתגבר את 21 לתדירות של פעם ב10 דקות לפחות, אבל זה לא יקרה כי אין אוטובוסים ואין נהגים.
 

mister K

New member
לדעתי אתה טועה ולא היו 160 אוטובוסים

הגיע תגבור לקו 22, האוטובוס הסיני החדש :)
שקיבל מספר פנימי "250".

מספר אוטובוסים פעילים בימיה האחרונים של תח"צ באר שבע - 160 אוטובוסים. מספר אוטובוסים פעילים כיום במטרודן, 129-132 (לא סגור על המספר המדויק). כדי ליישר קו עם מצבת האוטובוסים שהייתה לפני עשור, צריך להוסיף 30 אוטובוסים.

כדי שתהיה תחבורה ציבורית יעילה, צריך 200 אוטובוסים לפחות (בנוסף לשינוי מערך התחבורה המיושן בעיר).

בקו 22 יש כיום נסיעה אחת סביב 7:30 שיוצאת מאמצע המסלול באופן קבוע. סוג של חלופה לא רשמית שלא מופיעה בלו"ז. בדיוק מהסיבה ש22 מלא בעמידה כבר בנחל עשן.

הבעיה הגדולה היא ש22 משרת גם את שכונה ו' ושם מחכים רוב הנוסעים שנאלצים להמתין לאוטובוס הבא וגם לבא אחריו.

להוסיף נסיעות לקו 21, משמע לגרוע מ22. ולמען האמת, לא נראה לי שזה עדיף. פשוט צריך לתגבר את 21 לתדירות של פעם ב10 דקות לפחות, אבל זה לא יקרה כי אין אוטובוסים ואין נהגים.
לדעתי אתה טועה ולא היו 160 אוטובוסים
אין מצב שבן רגע פחת מספר האוטובוסים בעיר ב-30.
לדעתי לחברה העירונית היה מספר אוטובוסים זהה לזה של מטרודן או אפילו קצת פחות.
 

olli3

New member
מנהל
הנה רשימת סדרות האוטובוסים (מספור פנימי)

לדעתי אתה טועה ולא היו 160 אוטובוסים
אין מצב שבן רגע פחת מספר האוטובוסים בעיר ב-30.
לדעתי לחברה העירונית היה מספר אוטובוסים זהה לזה של מטרודן או אפילו קצת פחות.
הנה רשימת סדרות האוטובוסים (מספור פנימי)
90-109 : MAN SL (גג עגול)
110-209: MAN SL (עד 145 אם זכור לי נכון היו פיברגלס עם גלגלת למספרים)
210-239: MAN EL

אני זכור את לוחיות הזהות בתוך הMAN EL ואני זכור שהיה רשום בהן את תאריך היצור, שנת 96.

עד שנת 2000 עוד היו בשירות הMAN SL המוגמרים (גג עגול). שימשו בעיקר קווים כמו 14א (מחנה נתן, קרית יהודית ועמק שרה), קו 14 (לאורגים), 16 והסעות תלמידים בשעות השפל.

משנת 2000 הם נעלמו ואט אט נעלמו גם MAN SL מסדרת הפיברגלס. באחת ההפגנות של הנהגים הם גם שרפו אוטובוס אחד כזה בחניון שבמסוף העירוני.

אבל סכום האוטובוס שנעלם, היה סביב ה-30 ואלו היו עתידים להגיע כוולוו B7L היספאנו. כאשר רק שניים החלו לפעול כשבועיים לפני המעבר למטרודן וכל השאר החלו לפעול עם כניסת מטרודן שקנתה אותם מהחברה העירונית.
 

mister K

New member
לכןלפחות בין 2000-2003 כבר לא היו וספות בב"ש.

הנה רשימת סדרות האוטובוסים (מספור פנימי)
90-109 : MAN SL (גג עגול)
110-209: MAN SL (עד 145 אם זכור לי נכון היו פיברגלס עם גלגלת למספרים)
210-239: MAN EL

אני זכור את לוחיות הזהות בתוך הMAN EL ואני זכור שהיה רשום בהן את תאריך היצור, שנת 96.

עד שנת 2000 עוד היו בשירות הMAN SL המוגמרים (גג עגול). שימשו בעיקר קווים כמו 14א (מחנה נתן, קרית יהודית ועמק שרה), קו 14 (לאורגים), 16 והסעות תלמידים בשעות השפל.

משנת 2000 הם נעלמו ואט אט נעלמו גם MAN SL מסדרת הפיברגלס. באחת ההפגנות של הנהגים הם גם שרפו אוטובוס אחד כזה בחניון שבמסוף העירוני.

אבל סכום האוטובוס שנעלם, היה סביב ה-30 ואלו היו עתידים להגיע כוולוו B7L היספאנו. כאשר רק שניים החלו לפעול כשבועיים לפני המעבר למטרודן וכל השאר החלו לפעול עם כניסת מטרודן שקנתה אותם מהחברה העירונית.
לכןלפחות בין 2000-2003 כבר לא היו וספות בב"ש.
לכן בסוף תקופת החברה העירונית לא היו 160 אוטובוסים אלא משהו בסביבות 130, כמו היום.
אני עוד זוכר את החברה העירונית בשנת 2003 כשהתגייסתי לצה"ל. גם מה-SL המרובעות לדעתי לא כולן היו כבר בשירות. היו ממש מעט לא ממוזגות שעוד נסעו עד הסוף.

לחברה העירונית היו גם כמה מאן SU ואיריזרים בצבע סגול-אפור, אבל הם לא ביצעו קווי שירות.
לי יצא לנסוע כמה פעמים גם ב-SU וגם באיריזר בהסעות למחנה נתן. אני מדבר ממש על שלהי תקופת החברה העירונית בקיץ 2003, כשהייתי בטירונות.
 

olli3

New member
מנהל
בהחלט ביצעו קווי שירות.

לכןלפחות בין 2000-2003 כבר לא היו וספות בב"ש.
לכן בסוף תקופת החברה העירונית לא היו 160 אוטובוסים אלא משהו בסביבות 130, כמו היום.
אני עוד זוכר את החברה העירונית בשנת 2003 כשהתגייסתי לצה"ל. גם מה-SL המרובעות לדעתי לא כולן היו כבר בשירות. היו ממש מעט לא ממוזגות שעוד נסעו עד הסוף.

לחברה העירונית היו גם כמה מאן SU ואיריזרים בצבע סגול-אפור, אבל הם לא ביצעו קווי שירות.
לי יצא לנסוע כמה פעמים גם ב-SU וגם באיריזר בהסעות למחנה נתן. אני מדבר ממש על שלהי תקופת החברה העירונית בקיץ 2003, כשהייתי בטירונות.
בהחלט ביצעו קווי שירות.
הייתה אחת קבועה על קו 16 עם הנהג שהיה מאזין כל הזמן לאשל הנשיא והייתה קבועה בקו 17 עם נהג צעיר שהיו בנות שהיו עולות איתו סתם כי "הוא חתיך".

בימיה האחרונים של החברה העירונית היו אוטובוסים שנתקעו באמצע נסיעות, גם מהממוזגים. בשנה האחרונה לפעילות נחו להן מכונות שונות במוסך בלי חלקי חילוף. היו גם איזה שני EL שנחו דרך קבע במוסך ולא זזו משם משהו כמו חצי שנה.

זה לא מדד מייצג החברה העירונית ב3 השנים האחרונות לחייה. היא הייתה על הרצפה, עם כל הגירעון הכלכלי של העיריה והמצב הביטחוני שהחמיר את המשבר הכלכלי.

אני עוד זוכר את הנהגים בשנת 99 שכשנוסעים התלוננו שבEL המזגן דרעק ואין פתח בתקרה כמו בSL הישנים, הנהגים אמרו לא פעם שהחברה צריכה להביא עוד אוטובוסים חדשים אבל הם לא יודעים איזה.

אבל אף אוטובוס לא הגיע מלבד הSUאים. ב2000 הנהגים כבר אמרו שהם לא יודעים מה יהיה בעוד חצי שנה ואז התחילו כל תיקוני הקומבינה שהמוסכניקים נאלצו לעשות כדי להחזיק את האוטובוסים פעילים.

בשנה האחרונה לחברה העירונית, אפילו לי היה קשה לעקוב אחרי כמה מכונות יש להם. אני זוכר שמכונה 182 נעלמה לה לכמה חודשים וחזרה לחודש האחרון של פעילות החברה למשל. אי אפשר לדעת כמה באמת היו פעילות וכמה היו זרוקות במוסך בלי יכולת לנסוע.

אבל לפני 2000, בהחלט היו פעילות 150-160 מכונות. אז הייתי רושם את כל הדברים האלו גם ויש לי רישומים בבית אימי על כך.
 
גג עגול היה עד 114 גלגלת למספרים היה

הנה רשימת סדרות האוטובוסים (מספור פנימי)
90-109 : MAN SL (גג עגול)
110-209: MAN SL (עד 145 אם זכור לי נכון היו פיברגלס עם גלגלת למספרים)
210-239: MAN EL

אני זכור את לוחיות הזהות בתוך הMAN EL ואני זכור שהיה רשום בהן את תאריך היצור, שנת 96.

עד שנת 2000 עוד היו בשירות הMAN SL המוגמרים (גג עגול). שימשו בעיקר קווים כמו 14א (מחנה נתן, קרית יהודית ועמק שרה), קו 14 (לאורגים), 16 והסעות תלמידים בשעות השפל.

משנת 2000 הם נעלמו ואט אט נעלמו גם MAN SL מסדרת הפיברגלס. באחת ההפגנות של הנהגים הם גם שרפו אוטובוס אחד כזה בחניון שבמסוף העירוני.

אבל סכום האוטובוס שנעלם, היה סביב ה-30 ואלו היו עתידים להגיע כוולוו B7L היספאנו. כאשר רק שניים החלו לפעול כשבועיים לפני המעבר למטרודן וכל השאר החלו לפעול עם כניסת מטרודן שקנתה אותם מהחברה העירונית.
גג עגול היה עד 114 גלגלת למספרים היה
עד 142 והמאן EL היה מ 210 עד 230 ד"א כמות האוטובוסים שהפעילה החברה העירונית עד 2000 היו 145
 

olli3

New member
מנהל
145 כולל MAN SU?וזה יותר ממה שיש למטרודן היום

גג עגול היה עד 114 גלגלת למספרים היה
עד 142 והמאן EL היה מ 210 עד 230 ד"א כמות האוטובוסים שהפעילה החברה העירונית עד 2000 היו 145
145 כולל MAN SU?וזה יותר ממה שיש למטרודן היום
והייתה מכונה 138 יוצאת דופן. היא התחילה עם גלגלת ומתיישהו באמצע שנות ה-90, שמו לה שילוט אלקטרוני. אם אני לא טועה, היה בה גם שילוט LED פנימי לפרסומות ומידע כמו שהיה בעוד מספר מכונות בעיר.

לגבי גג עגול, זה לא מסתדר לי, משום מה זכורה לי מכונה 111 (בגלל המספר המיוחד) שהייתה עם גג מרובע, אבל יכול להיות שאני טועה.
 
לא זכור לי משהו מיוחד ב 138 ולא

145 כולל MAN SU?וזה יותר ממה שיש למטרודן היום
והייתה מכונה 138 יוצאת דופן. היא התחילה עם גלגלת ומתיישהו באמצע שנות ה-90, שמו לה שילוט אלקטרוני. אם אני לא טועה, היה בה גם שילוט LED פנימי לפרסומות ומידע כמו שהיה בעוד מספר מכונות בעיר.

לגבי גג עגול, זה לא מסתדר לי, משום מה זכורה לי מכונה 111 (בגלל המספר המיוחד) שהייתה עם גג מרובע, אבל יכול להיות שאני טועה.
לא זכור לי משהו מיוחד ב 138 ולא
לא היה לה שילוט אלקטרוני פנימי.

111 לא הייתה עם גג עגול אלא מכונה 115 ומעלה התחיל עם גג מרובע ממכונה 143 החלו שילוט אלקטרוני

המכנות היחידות שנשארו עם שילוט אלקטרוני לפרסום בתוך האוטובוסים היו 175 (אם אני זוכר טוב) 182,184,185
 

olli3

New member
מנהל
138 הייתה קבועה על קו 6 ושילוט הגלגלת שלה

לא זכור לי משהו מיוחד ב 138 ולא
לא היה לה שילוט אלקטרוני פנימי.

111 לא הייתה עם גג עגול אלא מכונה 115 ומעלה התחיל עם גג מרובע ממכונה 143 החלו שילוט אלקטרוני

המכנות היחידות שנשארו עם שילוט אלקטרוני לפרסום בתוך האוטובוסים היו 175 (אם אני זוכר טוב) 182,184,185
138 הייתה קבועה על קו 6 ושילוט הגלגלת שלה
הוחלף מתיישהו בשילוט אלקטרוני לא סטנדרטי. הכוונה שהוא היה שונה מהשילוט האלקטרוני בשאר האוטובוסים שהיה בהם שילוט אלקטרוני, כמובן שחיצוני.

דר"א האוטובוסים האדומים שהיו בחברה העירונית, אלו שמאחורי הדלת האחורית היה מושב בודד וזכורים לי שפעלו בעיקר על קו 16. מה היה סוגם? מה הייתה הסדרה שלהם ומתי בשנות ה-90 הם הושבתו?
 

alantan

New member
כמובן שצריך מצבת גבוהה יותר

הגיע תגבור לקו 22, האוטובוס הסיני החדש :)
שקיבל מספר פנימי "250".

מספר אוטובוסים פעילים בימיה האחרונים של תח"צ באר שבע - 160 אוטובוסים. מספר אוטובוסים פעילים כיום במטרודן, 129-132 (לא סגור על המספר המדויק). כדי ליישר קו עם מצבת האוטובוסים שהייתה לפני עשור, צריך להוסיף 30 אוטובוסים.

כדי שתהיה תחבורה ציבורית יעילה, צריך 200 אוטובוסים לפחות (בנוסף לשינוי מערך התחבורה המיושן בעיר).

בקו 22 יש כיום נסיעה אחת סביב 7:30 שיוצאת מאמצע המסלול באופן קבוע. סוג של חלופה לא רשמית שלא מופיעה בלו"ז. בדיוק מהסיבה ש22 מלא בעמידה כבר בנחל עשן.

הבעיה הגדולה היא ש22 משרת גם את שכונה ו' ושם מחכים רוב הנוסעים שנאלצים להמתין לאוטובוס הבא וגם לבא אחריו.

להוסיף נסיעות לקו 21, משמע לגרוע מ22. ולמען האמת, לא נראה לי שזה עדיף. פשוט צריך לתגבר את 21 לתדירות של פעם ב10 דקות לפחות, אבל זה לא יקרה כי אין אוטובוסים ואין נהגים.
כמובן שצריך מצבת גבוהה יותר
לא התכוונתי שקו 21 יבוא במקום 22, אם כי אולי עדיף לתגבר את 21 ו-9 ולאו דווקא את 22. אני לא מכיר מספיק טוב את העיר. לא ברור מדוע זה אינו אפשרי, כפי שנראה יש מספיק נוסעים להצדקת שירות אינטנסיבי הרבה יותר בעיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה