קצת "השלטת סדר" מצד נהגי המוניות.
שקולטים את החיילים שנשארו ברציף ומוכנים לעלות איתם וגם חיילים נוספים שרק אתה הגיעו.
בנתיים קו 17 מגיע, אחד הנהגים מפריע לו להיכנס לתחנה, נהג מונית אחר מתעצבן עליו שהוא מפריע לאוטובוס ושולח אותו לחנות על המדרכה.
הכי חשוב שיש תור ועולים על הספיישל הראשונה שנכנסה לתחנה, החיילת מתלוננת על כך שכל הזמן הם מפריעים לאוטובוסים. גם נוסעת לעמק שרה (בקו 17) אומרת לנהג החוצפן שעומד ממש בתחנה ומנסה "לגנוב" נוסעים מנהגי הספיישל האחרים שהוא יפריע לאוטובוס שממש עכשיו צריך להיכנס והוא פוטר אותה בתנועת יד (המצלמה לא קלטה את זה). כמובן שלקול "סדרן" התחנה, הוא נשמע ומפנה את המקום לאוטובוס שכבר מנסה להיכנס לתחנה.
התופעה קיימת גם עם נהגי הספיישל ש"עובדים" על קו 14 לביג.
ואיפה הפיקוח העירוני? כל יום אותם נהגים קבועים עומדים שם. נהגים חדשים שירצו לקחת נוסעים, יסולקו מיד על ידי הנהגים ש"שולטים" בקווים 17/32 או על ידי הנהגים ש"שולטים" בקו 14 או על ידי הנהגים ש"שולטים" בנוסעי הרכבת. לאחרונים יש רציף מיוחד להורדת והעלאת נוסעים שנבנה בנוסף לרציף הורדת והעלאת נוסעים לתחנה המרכזית (יש אחד גם לרכבת ואחד אחר למרכזית). אבל הם מתעקשים לעמוד בנתיב האוטובוסים, הכי קרוב לתחנה בטור של שתיים-שלוש מוניות ו"לצוד" נוסעים.
http://www.youtube.com/watch?v=d7T4herNiI0
קצת "השלטת סדר" מצד נהגי המוניות.51 דן זו בדיחה, בואו לבאר שבע.
בבאר שבע - מטרודן.
יצאתי ליום צילומים, קמתי שלא כהרגלי ב7 בבוקר והלכתי לצלם את הקווים היותר עמוסים שיש בעיר. התחלתי מקו 22 בתחנת בית הספר תיכון ה' אמי"ת המוכר יותר כתיכון מקיף ד' ז"ל. משום מה הייתי בטוח שהטלפון על מצב וידאו, אבל הוא התעקש להישאר על מצב סטילס, עד שבא לו להשתחרר.
המשכתי לכיוון שדרות רגר, לתחנת רגר/ביאליק היכן שיורדים כל התלמידים של מקיף א' ומקיף ב'. הגיעו 12, 7, 34. לא פעם מגיעים עוד קווים ביחד כולל בין עירוניים ופרבריים וכבר אין מקום במפרץ התחנה הדיי קטן הזה לעצירה של כולם. המפרץ מכיל שני אוטובוסים בלבד. קו 12 הגיע קצת פחות עמוס (המון יורדים תחנה אחת לפני בבית החולים סורוקה) וקו 7 כצפוי הגיע עמוס עד הדלתות.
המשכתי למרכזית. הגעתי לתחנה של 17/32 (32 הידוע לשמצה למחנה נתן). השעה הייתה 8:15 ברציף שהו קצת יותר מ20 חיילים (הנסיעה הקודמת של 32 יצאה 5 דקות לפני ב8:10). בשעה 8:25 יוצא קו 46 של מטרופולין לחר"פ, מחנה נתן וכלא באר שבע. הצלחתי לשכנע 10 חיילים וחיילות לעבור לתוך המרכזית, להגיע לרציף 1 ולעלות על 46. היו שבהתחלה לא האמינו לי אבל אחרי שאחד הלך, חלק השתכנעו וחלק המשיכו להמתין בתחנה ל32.
בשעה 8:33 תחנת 32 התמלאה והיו בה כ60 נוסעים. נהג ספיישל שכנע כמה חיילים לעלות איתו ויצא לדרכו.
דקה לאחר מכן, קו 32 נכנס לתחנה והחל לקלוט את הנוסעים. תוך כמה דקות נגמר המקום והחיילים לרבות קשישה עמדו על הדלת (כשהיא פתוחה). דקה לפני שעת היציאה (8:40) הנהג ביקש מהנוסעים להיכנס פנימה, אז כמה נדחסו עוד קצת פנימה וברציף נשארו עוד כ-15 חיילים. הנהג המתין עוד דקה לשעת היציאה שלו עם דלתות סגורות ונהגי המוניות כבר התחילו לעבוד... הנסיעה הבאה יוצאת בשעה 9:20.
שקולטים את החיילים שנשארו ברציף ומוכנים לעלות איתם וגם חיילים נוספים שרק אתה הגיעו.
בנתיים קו 17 מגיע, אחד הנהגים מפריע לו להיכנס לתחנה, נהג מונית אחר מתעצבן עליו שהוא מפריע לאוטובוס ושולח אותו לחנות על המדרכה.
הכי חשוב שיש תור ועולים על הספיישל הראשונה שנכנסה לתחנה, החיילת מתלוננת על כך שכל הזמן הם מפריעים לאוטובוסים. גם נוסעת לעמק שרה (בקו 17) אומרת לנהג החוצפן שעומד ממש בתחנה ומנסה "לגנוב" נוסעים מנהגי הספיישל האחרים שהוא יפריע לאוטובוס שממש עכשיו צריך להיכנס והוא פוטר אותה בתנועת יד (המצלמה לא קלטה את זה). כמובן שלקול "סדרן" התחנה, הוא נשמע ומפנה את המקום לאוטובוס שכבר מנסה להיכנס לתחנה.
התופעה קיימת גם עם נהגי הספיישל ש"עובדים" על קו 14 לביג.
ואיפה הפיקוח העירוני? כל יום אותם נהגים קבועים עומדים שם. נהגים חדשים שירצו לקחת נוסעים, יסולקו מיד על ידי הנהגים ש"שולטים" בקווים 17/32 או על ידי הנהגים ש"שולטים" בקו 14 או על ידי הנהגים ש"שולטים" בנוסעי הרכבת. לאחרונים יש רציף מיוחד להורדת והעלאת נוסעים שנבנה בנוסף לרציף הורדת והעלאת נוסעים לתחנה המרכזית (יש אחד גם לרכבת ואחד אחר למרכזית). אבל הם מתעקשים לעמוד בנתיב האוטובוסים, הכי קרוב לתחנה בטור של שתיים-שלוש מוניות ו"לצוד" נוסעים.
http://www.youtube.com/watch?v=d7T4herNiI0