51 דן זו בדיחה, בואו לבאר שבע.

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
קו 9 יוצא בתדירות של כל 6 דקות בבוקר

כמובן שצריך מצבת גבוהה יותר
לא התכוונתי שקו 21 יבוא במקום 22, אם כי אולי עדיף לתגבר את 21 ו-9 ולאו דווקא את 22. אני לא מכיר מספיק טוב את העיר. לא ברור מדוע זה אינו אפשרי, כפי שנראה יש מספיק נוסעים להצדקת שירות אינטנסיבי הרבה יותר בעיר.
קו 9 יוצא בתדירות של כל 6 דקות בבוקר
ואח"כ הוא נע בין כל 7-10 דקות (ועדיין הוא מלא, כמעט תמיד, כולל הנסיעה האחרונה של 11 בלילה).

קווים שמשרתים איזורים עם בניינים גבוהים, תמיד יהיו מלאים יותר מקווים שמשרתים שכונות של צמודי קרקע, קומותיים, "שלוש קומות" (בעגה הבארשבעית של פעם) וכו'. זו הסיבה שקווים כמו 9 ו12 מפוצצים כל הזמן יחד עם תדירות סופר גבוהה, בדיוק כמו קו 51 בת"א. ההבדל היחיד הוא שכאן מדובר בקווים קצרים יותר מקו 51 ושהקווים בעיקר אוספים מהשכונות ומתחילים לפרוק רק בהגעה לשדרות רגר. זו בדיוק הסיבה שהם לא יעילים.

כדי להתגבר על העומס הנוכחי בקווים האלו, או שצריך מפרקיות או שהתדירות צריכה להיות כל 2 וחצי - 3 דקות. אני לא מכיר קווים שזו התדירות שלהם בישראל.
 

mister K

New member
או פשוט לפצל אותם ולשנות את כל המערך

קו 9 יוצא בתדירות של כל 6 דקות בבוקר
ואח"כ הוא נע בין כל 7-10 דקות (ועדיין הוא מלא, כמעט תמיד, כולל הנסיעה האחרונה של 11 בלילה).

קווים שמשרתים איזורים עם בניינים גבוהים, תמיד יהיו מלאים יותר מקווים שמשרתים שכונות של צמודי קרקע, קומותיים, "שלוש קומות" (בעגה הבארשבעית של פעם) וכו'. זו הסיבה שקווים כמו 9 ו12 מפוצצים כל הזמן יחד עם תדירות סופר גבוהה, בדיוק כמו קו 51 בת"א. ההבדל היחיד הוא שכאן מדובר בקווים קצרים יותר מקו 51 ושהקווים בעיקר אוספים מהשכונות ומתחילים לפרוק רק בהגעה לשדרות רגר. זו בדיוק הסיבה שהם לא יעילים.

כדי להתגבר על העומס הנוכחי בקווים האלו, או שצריך מפרקיות או שהתדירות צריכה להיות כל 2 וחצי - 3 דקות. אני לא מכיר קווים שזו התדירות שלהם בישראל.
או פשוט לפצל אותם ולשנות את כל המערך
אי אפשר להוציא אוטובוס כל 2.5 דקות. זה לא יעיל ולא מציאותי.
הקווים האלה כבר הגיעו לשיא הקיבולת שלהם ורק שינוי המערך הכולל יוכל לשפר את השירות.
 

olli3

New member
מנהל
נכון, אבל זה לא יקרה עד שתהיה זוכה במרכז שעוד

או פשוט לפצל אותם ולשנות את כל המערך
אי אפשר להוציא אוטובוס כל 2.5 דקות. זה לא יעיל ולא מציאותי.
הקווים האלה כבר הגיעו לשיא הקיבולת שלהם ורק שינוי המערך הכולל יוכל לשפר את השירות.
נכון, אבל זה לא יקרה עד שתהיה זוכה במרכז שעוד
לא התפרסם. כל מה שניתן לעשות כיום, באופן כללי הוא להוסיף תדירות, ליצור תחנות חדשות לקווים קיימים (ע"ע התחנה שהוספה לקו 26 בגרנד קניון). ושינויים קוסמטיים פה ושם לצד שינויים פעוטים-בינוניים כמו הפעלת קו 34 (תדירות זוועתית, קו שמסיים ב8 בערב).

זה כל כך דפוק שמה שניתן לעשות בגלל שיטת המכרזים הישנה זה רק להגביר תדירות, להוסיף/לבטל תחנות לקווים קיימים.
 

mister K

New member
ולכן תושבי ב"ש פשוט ימתינו עד המכרז

נכון, אבל זה לא יקרה עד שתהיה זוכה במרכז שעוד
לא התפרסם. כל מה שניתן לעשות כיום, באופן כללי הוא להוסיף תדירות, ליצור תחנות חדשות לקווים קיימים (ע"ע התחנה שהוספה לקו 26 בגרנד קניון). ושינויים קוסמטיים פה ושם לצד שינויים פעוטים-בינוניים כמו הפעלת קו 34 (תדירות זוועתית, קו שמסיים ב8 בערב).

זה כל כך דפוק שמה שניתן לעשות בגלל שיטת המכרזים הישנה זה רק להגביר תדירות, להוסיף/לבטל תחנות לקווים קיימים.
ולכן תושבי ב"ש פשוט ימתינו עד המכרז
המכרז אמור לצאת בעוד פחות משנה. ממש לא הרבה זמן.
שינויים קוסמטים למיניהם יהיו חסרי כל תועלת במערכת הקלוקלת של באר שבע.
 

olli3

New member
מנהל
תושבי ב"ש ולא רק הם, כל מי שבא לעיר.

ולכן תושבי ב"ש פשוט ימתינו עד המכרז
המכרז אמור לצאת בעוד פחות משנה. ממש לא הרבה זמן.
שינויים קוסמטים למיניהם יהיו חסרי כל תועלת במערכת הקלוקלת של באר שבע.
תושבי ב"ש ולא רק הם, כל מי שבא לעיר.
יש חודש יעד ליציאת המכרז?
 

olli3

New member
מנהל
קו 26 "זכה" להורדת תדירות ממש בשבועות האחרוני

יש שם כמה קווים שהגיעו כבר לשיא הקיבולת.
אם קו כמו 9 או 12 שיוצא בשעות השיא כל 5 דקות עדיין נוסע מפוצץ, זה אומר שצריך לבצע שינוי מקיף בכל פריסת הקווים.
זאת כמובן בלי קשר לתגבור הנדרש בקווים כמו 21, 22, 24 וכמובן בקווים לביג שהתדירות שלהם היא בדיחה עצובה כאילו מדובר באיזה יעד שומם.
קו 26 "זכה" להורדת תדירות ממש בשבועות האחרוני
האחרונים. חבר שלי שנוסע בו קבוע אמר לי שנתלתה מודעה באוטובוסים עצמם (אין הודעה באתר מטרודן) ששתי נסיעות של קו 26 מבוטלות, נסיעת בוקר ונסיעת ערב.

כשהוא יעביר לי את התמונה שהוא צילם, אני אדע על מה מדובר.
 

mister K

New member
26 זה קו הזוי שאין לו זכות קיום.

קו 26 "זכה" להורדת תדירות ממש בשבועות האחרוני
האחרונים. חבר שלי שנוסע בו קבוע אמר לי שנתלתה מודעה באוטובוסים עצמם (אין הודעה באתר מטרודן) ששתי נסיעות של קו 26 מבוטלות, נסיעת בוקר ונסיעת ערב.

כשהוא יעביר לי את התמונה שהוא צילם, אני אדע על מה מדובר.
26 זה קו הזוי שאין לו זכות קיום.
קו שעושה סיבובים סביב עצמו בכל שכונה אפשרית בעיר, פועל רק בכיוון אחד ובתדירות עלובה.
השירות בין השכונות עצמן ובין השכונות לביג צריך להינתן על ידי קווים סדירים ומסודרים שיפעלו בשני הכיוונים ובתדירות נורמלית. 26 הוא בדיחה ממש לא מקצועית.
 

olli3

New member
מנהל
הוא היה קו יעיל ביותר לשנת השקתו - שנת 98.

26 זה קו הזוי שאין לו זכות קיום.
קו שעושה סיבובים סביב עצמו בכל שכונה אפשרית בעיר, פועל רק בכיוון אחד ובתדירות עלובה.
השירות בין השכונות עצמן ובין השכונות לביג צריך להינתן על ידי קווים סדירים ומסודרים שיפעלו בשני הכיוונים ובתדירות נורמלית. 26 הוא בדיחה ממש לא מקצועית.
הוא היה קו יעיל ביותר לשנת השקתו - שנת 98.
היה יוצא כל שעה עגולה ולאחר מכן כל שעה ו10 דקות מהמסוף בי"א.

באותן שנים הייתה גם חלופה לקו 16 שהייתה עושה סיבוב בשכונה י"א (כל גולדה מאיר מקצה לקצה).

לגבי 26, אז הוא היה קו בהחלט יעיל ומהיר. העיר לא הייתה פקוקה כמו היום והמטרה העיקרית שלו הייתה קישור י"א לשכונות ט' ונווה זאב הנבנית בשני הכיוונים (על ידי הסיבוב שהוא עושה סביב עצמו), יחד עם קישור משכונה י"א לביג בשני הכיוונים. חשוב לזכור שהחברה העירונית פתחה קווים במהירות לשכונות חדשות עם מטרה לקשר אותן למרכז העיר לשכונות סמוכות. נווה זאב הייתה מחוברת לעיר עם הקמת קו 31 והיה צורך לקשר בין נווה זאב לקניון שאול המלך וקניון אביה שאז היו בשיא פריחתם כולל אולמות קולנוע שהצליחו, סניף מקדנולד'ס הראשון בעיר (קניון אביה) ועוד...

במקביל להשקת קו 26 היה אמור להיפתח קו 25. המספר 25 הופיע על דגלי תחנות בתחנה של באר אברהם ובשכונות שונות (אני לא זוכר איפה) הוא גם הופיע רק בכיוון אחד, משמע שהקו תוכנן להיות מעגלי.

עד לתחילת העשור הקודם, קווים מעגליים היו מקובלים בעיר, כמו 14א,11,16,14 וכשפוצל 14א ל17 ו32 הם המשיכו להיות מעגליים. בכל מקרה, לאותן שנים, 26 בהחלט עשה עבודה טובה. לימינו אנו הוא כבר הרבה פחות מתאים אבל הוא נותן תגבור חשוב ל25 בקטע נסיעה רחב ועל כך הוא טוב.

דבר נוסף, מאז שקו 14 הפך לדו כיווני בקטע שבין הורדוס>קופת חולים ג'>מרכזית, התחנה של בית נועם הפכה לשמש מלבד 26 גם את 14 (וגם את 455 של גלים). אבל כתוצאה מכך, אנשים גילו את קו 26 והיא הפכה להיות תחנה שעולים ויורדים בה לא מעט אנשים.
 

Ofekalef1

New member
תדירות

קו 26 "זכה" להורדת תדירות ממש בשבועות האחרוני
האחרונים. חבר שלי שנוסע בו קבוע אמר לי שנתלתה מודעה באוטובוסים עצמם (אין הודעה באתר מטרודן) ששתי נסיעות של קו 26 מבוטלות, נסיעת בוקר ונסיעת ערב.

כשהוא יעביר לי את התמונה שהוא צילם, אני אדע על מה מדובר.
תדירות
נסעתי היום ב-26, ובאמת ראיתי הודעה על שינוי בלוח הזמנים ביום א' באוטובוס, אבל לא ממש הצלחתי להבין מה השינוי (לא היה רשום שם).
לא הצלחתי לצלם, אבל מה שאני כן זוכר זה שלפחות עד 7:05 זה אותו דבר, ואני לא זוכר מה הלאה.
 

אשרי1987

New member
רותם איזה שינוי מסלול אתה מציע בקווי

מכרז ב"ש עירוני צפוי לקראת סוף שנת 2014
לגבי מפרקיות, בשנת 2004 בוצע ניסוי במטרודן עם ארבע מפרקיות של דן שירדו לבאר שבע ועבדו בה במשך כמה חודשים. המפרקיות היו 243, 255, 343 ו-347 ובסוף הניסוי הן חזרו לגוש דן.
לי בתור חייל יצא לנסוע מספר פעמים בקו 32 למחנה נתן במפרקית SG של דן, במהלך חודשי הניסוי. בקו הזה המפרקיות פתרו את הבעיה באופן נקודתי, אבל את בעיה הכללית של השירות העירוני בבאר שבע תיפטר רק על ידי ארגון מחדש של כל רשת הקווים המיושנת מאוד של העיר.
רותם איזה שינוי מסלול אתה מציע בקווי
באר שבע,לרבות:איזה קוים אתה מציע לשנות את מסלולם ?,אילו קוים לדעתך כדאי לבטל ?,ואיזה קוים חדשים אני מציע לפתוח ?,אתה כותב שצריך לארגן מחדש את הקוים,אז אולי תבנה תוכנית
 

mister K

New member
תוכנית אני לא אבנה כי זו לא העבודה שלי

רותם איזה שינוי מסלול אתה מציע בקווי
באר שבע,לרבות:איזה קוים אתה מציע לשנות את מסלולם ?,אילו קוים לדעתך כדאי לבטל ?,ואיזה קוים חדשים אני מציע לפתוח ?,אתה כותב שצריך לארגן מחדש את הקוים,אז אולי תבנה תוכנית
תוכנית אני לא אבנה כי זו לא העבודה שלי
אבל בגדול, העיר באר שבע מתוכננת כך שרחובות ראשיים חוצים אותה בצורה מעגלית.
הקווים העורקיים צריכים לעבור ברחובות האלה ותחנות הקצה צריכות להיות מרכז ביג במזרח ומסוף כלשהו שייבנה במערב העיר.
חלק מהקווים יעברו בתחנה המרכזית ובעיר העתיקה וחלק לא וכמובן שמתחייב לתת שירות ראוי גם לרכבת האוניברסיטה.
בנוסף צריכים להיות גם קווים שכונתיים שייסעו בין השכונות עצמן.

בקיצור, מהפכה שלמה.
מכל הערים הגדולות בארץ, באר שבע היא לדעתי העיר עם התחבורה הציבורית העירונית הגרועה והמיושנת ביותר כיום.
 

olli3

New member
מנהל
כבר יש תוכנית כזאת, מבית AVIV AMCG

תוכנית אני לא אבנה כי זו לא העבודה שלי
אבל בגדול, העיר באר שבע מתוכננת כך שרחובות ראשיים חוצים אותה בצורה מעגלית.
הקווים העורקיים צריכים לעבור ברחובות האלה ותחנות הקצה צריכות להיות מרכז ביג במזרח ומסוף כלשהו שייבנה במערב העיר.
חלק מהקווים יעברו בתחנה המרכזית ובעיר העתיקה וחלק לא וכמובן שמתחייב לתת שירות ראוי גם לרכבת האוניברסיטה.
בנוסף צריכים להיות גם קווים שכונתיים שייסעו בין השכונות עצמן.

בקיצור, מהפכה שלמה.
מכל הערים הגדולות בארץ, באר שבע היא לדעתי העיר עם התחבורה הציבורית העירונית הגרועה והמיושנת ביותר כיום.
כבר יש תוכנית כזאת, מבית AVIV AMCG
וניתן לראות את עיקריה כאן: http://www.avivamcg.com/he/customerStory.aspx?id=67

כמו כן, נמסר לי שמתכוננים להיות בעיר 8 מסופים (כולל המרכזית, רכבת צפון ומסוף י"א).
 

mister K

New member
בבאר שבע המערכת מיושנת והמצב גרוע מאוד

51 דן זו בדיחה, בואו לבאר שבע.

בבאר שבע - מטרודן.

יצאתי ליום צילומים, קמתי שלא כהרגלי ב7 בבוקר והלכתי לצלם את הקווים היותר עמוסים שיש בעיר. התחלתי מקו 22 בתחנת בית הספר תיכון ה' אמי"ת המוכר יותר כתיכון מקיף ד' ז"ל. משום מה הייתי בטוח שהטלפון על מצב וידאו, אבל הוא התעקש להישאר על מצב סטילס, עד שבא לו להשתחרר.

המשכתי לכיוון שדרות רגר, לתחנת רגר/ביאליק היכן שיורדים כל התלמידים של מקיף א' ומקיף ב'. הגיעו 12, 7, 34. לא פעם מגיעים עוד קווים ביחד כולל בין עירוניים ופרבריים וכבר אין מקום במפרץ התחנה הדיי קטן הזה לעצירה של כולם. המפרץ מכיל שני אוטובוסים בלבד. קו 12 הגיע קצת פחות עמוס (המון יורדים תחנה אחת לפני בבית החולים סורוקה) וקו 7 כצפוי הגיע עמוס עד הדלתות.

המשכתי למרכזית. הגעתי לתחנה של 17/32 (32 הידוע לשמצה למחנה נתן). השעה הייתה 8:15 ברציף שהו קצת יותר מ20 חיילים (הנסיעה הקודמת של 32 יצאה 5 דקות לפני ב8:10). בשעה 8:25 יוצא קו 46 של מטרופולין לחר"פ, מחנה נתן וכלא באר שבע. הצלחתי לשכנע 10 חיילים וחיילות לעבור לתוך המרכזית, להגיע לרציף 1 ולעלות על 46. היו שבהתחלה לא האמינו לי אבל אחרי שאחד הלך, חלק השתכנעו וחלק המשיכו להמתין בתחנה ל32.

בשעה 8:33 תחנת 32 התמלאה והיו בה כ60 נוסעים. נהג ספיישל שכנע כמה חיילים לעלות איתו ויצא לדרכו.

דקה לאחר מכן, קו 32 נכנס לתחנה והחל לקלוט את הנוסעים. תוך כמה דקות נגמר המקום והחיילים לרבות קשישה עמדו על הדלת (כשהיא פתוחה). דקה לפני שעת היציאה (8:40) הנהג ביקש מהנוסעים להיכנס פנימה, אז כמה נדחסו עוד קצת פנימה וברציף נשארו עוד כ-15 חיילים. הנהג המתין עוד דקה לשעת היציאה שלו עם דלתות סגורות ונהגי המוניות כבר התחילו לעבוד... הנסיעה הבאה יוצאת בשעה 9:20.
בבאר שבע המערכת מיושנת והמצב גרוע מאוד
הזכרת לי עד כמה שנאתי את הקווים העירוניים בבאר שבע בשנתיים בהן גרתי שם.
אין בכלל מה להשוות לתל אביב. בגוש דן הרבה יותר נעים לנסוע באוטובוס מאשר בבאר שבע. אפילו בקווים העמוסים ביותר בגוש דן התחלופה במהלך הקו גבוהה יותר וגם התדירות.
נכון שיש בבאר שבע כמה קווים תדירים מאוד כמו 9 ו-12, אבל בעיר בה ברוב האזורים ניתן השירות על ידי קו אחד בלבד שנוסע לשוק/עתיקה/תחנה מרכזית, המצב בשעות העומס הוא קטסטרופלי (לעומת גוש דן בו בכל אזור יש הרבה קווים להרבה אזורים).
 
כבר 3 שנים אני בב"ש ועדיין מזדעזעת מהתחב"צ

51 דן זו בדיחה, בואו לבאר שבע.

בבאר שבע - מטרודן.

יצאתי ליום צילומים, קמתי שלא כהרגלי ב7 בבוקר והלכתי לצלם את הקווים היותר עמוסים שיש בעיר. התחלתי מקו 22 בתחנת בית הספר תיכון ה' אמי"ת המוכר יותר כתיכון מקיף ד' ז"ל. משום מה הייתי בטוח שהטלפון על מצב וידאו, אבל הוא התעקש להישאר על מצב סטילס, עד שבא לו להשתחרר.

המשכתי לכיוון שדרות רגר, לתחנת רגר/ביאליק היכן שיורדים כל התלמידים של מקיף א' ומקיף ב'. הגיעו 12, 7, 34. לא פעם מגיעים עוד קווים ביחד כולל בין עירוניים ופרבריים וכבר אין מקום במפרץ התחנה הדיי קטן הזה לעצירה של כולם. המפרץ מכיל שני אוטובוסים בלבד. קו 12 הגיע קצת פחות עמוס (המון יורדים תחנה אחת לפני בבית החולים סורוקה) וקו 7 כצפוי הגיע עמוס עד הדלתות.

המשכתי למרכזית. הגעתי לתחנה של 17/32 (32 הידוע לשמצה למחנה נתן). השעה הייתה 8:15 ברציף שהו קצת יותר מ20 חיילים (הנסיעה הקודמת של 32 יצאה 5 דקות לפני ב8:10). בשעה 8:25 יוצא קו 46 של מטרופולין לחר"פ, מחנה נתן וכלא באר שבע. הצלחתי לשכנע 10 חיילים וחיילות לעבור לתוך המרכזית, להגיע לרציף 1 ולעלות על 46. היו שבהתחלה לא האמינו לי אבל אחרי שאחד הלך, חלק השתכנעו וחלק המשיכו להמתין בתחנה ל32.

בשעה 8:33 תחנת 32 התמלאה והיו בה כ60 נוסעים. נהג ספיישל שכנע כמה חיילים לעלות איתו ויצא לדרכו.

דקה לאחר מכן, קו 32 נכנס לתחנה והחל לקלוט את הנוסעים. תוך כמה דקות נגמר המקום והחיילים לרבות קשישה עמדו על הדלת (כשהיא פתוחה). דקה לפני שעת היציאה (8:40) הנהג ביקש מהנוסעים להיכנס פנימה, אז כמה נדחסו עוד קצת פנימה וברציף נשארו עוד כ-15 חיילים. הנהג המתין עוד דקה לשעת היציאה שלו עם דלתות סגורות ונהגי המוניות כבר התחילו לעבוד... הנסיעה הבאה יוצאת בשעה 9:20.
כבר 3 שנים אני בב"ש ועדיין מזדעזעת מהתחב"צ
דוג':
- להגיע לאוני' מהמרכזית ? או שאתה עושה סיבובה בג' עם קו 5,או שאתה נתון לחסדי 24/34 בתדירות המעפנה שלהם..
- כל העיר העתיקה שעד היום לא ברור לנו איפה כל תחנות העליה והירידה ולמה כל קו צריך לעצור ברחוב אחר ולמה בכלל צריך כ"כ הרבה אוטובוסים באזור כ"כ צפוף
- הביג וכל מילה נוספת מיותרת.

וזה רק ממש על קצה המזלג.
 

olli3

New member
מנהל
מהאונ' למרכזית עם 27/28/37/386 של מטרופולין

כבר 3 שנים אני בב"ש ועדיין מזדעזעת מהתחב"צ
דוג':
- להגיע לאוני' מהמרכזית ? או שאתה עושה סיבובה בג' עם קו 5,או שאתה נתון לחסדי 24/34 בתדירות המעפנה שלהם..
- כל העיר העתיקה שעד היום לא ברור לנו איפה כל תחנות העליה והירידה ולמה כל קו צריך לעצור ברחוב אחר ולמה בכלל צריך כ"כ הרבה אוטובוסים באזור כ"כ צפוף
- הביג וכל מילה נוספת מיותרת.

וזה רק ממש על קצה המזלג.
מהאונ' למרכזית עם 27/28/37/386 של מטרופולין
בשני הכיוונים... אבל, נהגי מטרופולין מצפצפים על רישיון הקו וכשאף אחד לא מצלצל כדי לרדת בתחנות, הם לא עוצרים בתחנות (העמוסות בחלקן) כדי לקלוט נוסעים מהאונ' למשל לכיוון המרכזית.

העלות דר"א, זולה בשקל ויש גם כרטיסיות שמוזילות עוד יותר את עלות הנסיעה.

העיר העתיקה, זה עניין היסטורי. לפני הקמת התחנה המרכזית הנוכחית, שכנה המרכזית בעיר העתיקה. הקווים העירוניים יצאו מהרחובות הסמוכים, בינהם גם העצמאות והחלוץ.

עד אמצע שנות ה-90, כל הקווים לשכונות שמצפון לעיר העתיקה התחילו את מסלולם בעיר העתיקה>שוק>תחנה מרכזית והלאה לשכונות. בדיוק כמו המסלול של קו 5 (שנשאר שריד לכך).

העיר העתיקה עד תחילת שנות ה-90 הייתה מוקד הבילויים הכי תוסס בבאר שבע. מבתי קולנוע (שביט, מרכז ועוד), דרך מסעדות, בתי קפה וכו'. הייתה לכך הצדקה שכל הקווים הגיעו לעיר העתיקה ויצאו ממנה לשכונות.

בנתיים העיר גדלה בשני העשרים האחרונים, בעיקר עקב גלי העליה של שנות ה80 וה90. אבל מתכונת הקווים נשארה כשהייתה, קווים חדשים שנפתחו קישור בין השכונה החדשה לעיר,שוק,מרכזית.

בסוף שנות ה-90 החברה העירונית ז"ל, פתחה את קו 26 ושעות פעילות של קו 14 הוארכו עד לשעות הלילה (לפני כן הוא היה מסתיים סביב 8 בערב). זאת עקב פתיחת הביג (והיה שם רק הביג שאחרי כמה שנים הצטרף אליו הB7). בנוסף קו 14א ששירת את קרית יהודית, מחנה נתן ועמק שרה פוצל לשני קווים: 17 ו32. נפתח קו 24 לרמות בשנת 2001 או 2002 (לא סגור על זה).

ואז הגיעה הרפורמה ותקעה את הכל. מלבד מספר תוספות בשנת 2009 (שינוי מסלול קווים 14/16 ופתיחת קו 25), לא נעשה כל כך הרבה כאן, הגברת תדירות פה ושם לקווים הקיימים בעיקר. כשמלכתחילה במעבר מהחברה העירונית למטרודן, התדירות של כל הקווים בעיר ירדה. לפני שנה נפתח קו 34 ושונה המסלול של קו 5 והגיעו עוד 6 אוטובוסים. לפני כחודש נכנס עוד אוטובוס לשירות והוא עובד עכשיו על קו 22.

הבעיה הכי גדולה היא שהנוסעים אדישים, מאד אדישים. שותקים ולא עושים שום דבר. וכל עוד שכמעט כולם שותקים, כלום לא ישתנה עד המכרז שצפוי לצאת בשנה הקרובה - 2014.
 

magicbs

New member
האם כמות הקווים שיש בעיר מספקת?

51 דן זו בדיחה, בואו לבאר שבע.

בבאר שבע - מטרודן.

יצאתי ליום צילומים, קמתי שלא כהרגלי ב7 בבוקר והלכתי לצלם את הקווים היותר עמוסים שיש בעיר. התחלתי מקו 22 בתחנת בית הספר תיכון ה' אמי"ת המוכר יותר כתיכון מקיף ד' ז"ל. משום מה הייתי בטוח שהטלפון על מצב וידאו, אבל הוא התעקש להישאר על מצב סטילס, עד שבא לו להשתחרר.

המשכתי לכיוון שדרות רגר, לתחנת רגר/ביאליק היכן שיורדים כל התלמידים של מקיף א' ומקיף ב'. הגיעו 12, 7, 34. לא פעם מגיעים עוד קווים ביחד כולל בין עירוניים ופרבריים וכבר אין מקום במפרץ התחנה הדיי קטן הזה לעצירה של כולם. המפרץ מכיל שני אוטובוסים בלבד. קו 12 הגיע קצת פחות עמוס (המון יורדים תחנה אחת לפני בבית החולים סורוקה) וקו 7 כצפוי הגיע עמוס עד הדלתות.

המשכתי למרכזית. הגעתי לתחנה של 17/32 (32 הידוע לשמצה למחנה נתן). השעה הייתה 8:15 ברציף שהו קצת יותר מ20 חיילים (הנסיעה הקודמת של 32 יצאה 5 דקות לפני ב8:10). בשעה 8:25 יוצא קו 46 של מטרופולין לחר"פ, מחנה נתן וכלא באר שבע. הצלחתי לשכנע 10 חיילים וחיילות לעבור לתוך המרכזית, להגיע לרציף 1 ולעלות על 46. היו שבהתחלה לא האמינו לי אבל אחרי שאחד הלך, חלק השתכנעו וחלק המשיכו להמתין בתחנה ל32.

בשעה 8:33 תחנת 32 התמלאה והיו בה כ60 נוסעים. נהג ספיישל שכנע כמה חיילים לעלות איתו ויצא לדרכו.

דקה לאחר מכן, קו 32 נכנס לתחנה והחל לקלוט את הנוסעים. תוך כמה דקות נגמר המקום והחיילים לרבות קשישה עמדו על הדלת (כשהיא פתוחה). דקה לפני שעת היציאה (8:40) הנהג ביקש מהנוסעים להיכנס פנימה, אז כמה נדחסו עוד קצת פנימה וברציף נשארו עוד כ-15 חיילים. הנהג המתין עוד דקה לשעת היציאה שלו עם דלתות סגורות ונהגי המוניות כבר התחילו לעבוד... הנסיעה הבאה יוצאת בשעה 9:20.
האם כמות הקווים שיש בעיר מספקת?
חוץ מהשאלה האם הם יעילים - האם מספר הקווים העירוניים מספק את גודלה של העיר?
לדעתי רק לירושלים, חיפה ות"א יש יותר קווים פנימיים.
 
לכמות הקווים אין שום משמעות. אי אפשר לשים

האם כמות הקווים שיש בעיר מספקת?
חוץ מהשאלה האם הם יעילים - האם מספר הקווים העירוניים מספק את גודלה של העיר?
לדעתי רק לירושלים, חיפה ות"א יש יותר קווים פנימיים.
לכמות הקווים אין שום משמעות. אי אפשר לשים
קו שנוסע פעם בשעה באותה רשימה עם קו שנוסע כל 5 דקות כשני חברים שווי-זכויות. צריך לספור מספר נסיעות יומי ולא כמות קווים.
 

olli3

New member
מנהל
במקרה של באר שבע, אפשר לעשות מערכת יעילה

לכמות הקווים אין שום משמעות. אי אפשר לשים
קו שנוסע פעם בשעה באותה רשימה עם קו שנוסע כל 5 דקות כשני חברים שווי-זכויות. צריך לספור מספר נסיעות יומי ולא כמות קווים.
במקרה של באר שבע, אפשר לעשות מערכת יעילה
עם פחות קווים ממה שיש כיום.

העיר הזאת בנויה לתח"צ על צירים מרכזיים (ולא חסר כאלו) בצורה מעולה. במקום קווים שיסייתמו בעיר/מרכזית - צריך להאריך אותם. כך תמנע החלפת קווים מיותרת ויחד עם זאת כך תמנע תדירות נמוכה לקווים שמשרתים אזורי תעשיה ומסחר כמו עמק שרה, מחנה נתן וקרית יהודית (שם יפתח בעוד פחות משנה מתחם היס פלאנט וקרוב אליו גם סינמה סיטי) וכמובן מתחמים כמו ביג והאורגים.

זה מאד מטומטם שקו 8 למשל חוצה את העיר אבל מסתיים במרכזית (אחרי סיבוב בשוק ובעיר העתיקה). למה שלא ימשיך לעמק שרה? לנווה זאב?

רוב הקווים הם גם ככה "מזלגות", 7/8/12 הם מזלג, 18/21/22 הם מזלג אבל רק בקצה אחד. אין שום מניעה ליצור להם מזלגות גם בקצוות השניים במקום שסתם יסתיימו להם במרכזית.

פעולה שכזאת תבטל את הצורך בקווים כמו 17 ו32 (לפחות בשעות השפל).

אם אני אקח את ירושלים לדוגמא, מעטים הקווים שמתחילים ומסיימים במרכזית ירושלים. רוב הקווים רק עוברים במרכזית ירושלים ברחוב יפו או בשז"ר וכך צריך להיות. גם באשדוד זה כך, גם באשקלון.
 

olli3

New member
מנהל
אפשר להסתדר עם פחות קווים במתכונת יעילה יותר.

האם כמות הקווים שיש בעיר מספקת?
חוץ מהשאלה האם הם יעילים - האם מספר הקווים העירוניים מספק את גודלה של העיר?
לדעתי רק לירושלים, חיפה ות"א יש יותר קווים פנימיים.
אפשר להסתדר עם פחות קווים במתכונת יעילה יותר.
עיר שבה כמעט כל הקווים מתחילים ומסיימים את מסלולם בתחנה המרכזית/עיר זו עיר עם תח"צ גרועה.

מרכזית אינה חייבת להיות תחנת מוצא/קצה לקווים עירוניים. בנוסף, מטומטם ביותר (לימינו) לסיים קווים במרכזית או בעיר במקום שימשיכו לאנשהו. בדיוק כמו שעשו למשל עם קו 14, בעבר הוא היה קו דפוק למדיי אבל היום, הוא מנצל מעבר במרכזית בצורה טובה למעט תדירות בעייתית וחלופה דרך פלח 7 שגורמת לתדירות משתנה.

נוצר מצב שיוצאת נסיעה בקו 14 מנחל בקע שלא דרך פלח 7 והיא מגיעה למרכזית ואז נוצר חור בלו"ז של כחצי שעה עד 40 דקות, עד הנסיעה הבאה של קו 14 שתגיע למרכזית. מדוע? כי נסיעה זו היא חלופה דרך פלח 7 ובנתיים גם בנווה זאב התחנות מתמלאות ביותר אנשים ואז קליטת הנוסעים נעשית איטית יותר.

בסופו של דבר זה גם גורם לכך שהנסיעה הבאה של קו 14, שלא נכנסת לפלח 7, הופכת להיות מהירה יותר, מכיוון שיש פחות אנשים שממתינים בתחנות בנווה זאב וכך האוטובוס מגיע למרכזית כ-5-10 דקות אחרי הנסיעה הקודמת.

פתרונות לכך? או שכל הנסיעות יסעו דרך פלח 7 והתדירות תשאר לבנתיים אותו הדבר או שיגבירו את התדירות לכל הנסיעות (מה שלא יקרה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה