Expo 1520 שרשור 1/4

מצב
הנושא נעול.

kobi88l

New member
תודה רבה!

==47== סוף חלק 1
מקרוב. כתוב APCh 2-027-2 אני אישית מעולם לא נסעתי בכאלה אבל פה מצאתי אותם משרתים ברוסטוב: http://nashpoezd.narod.ru/119/rostzern.htm ממה שהבנתי - עדיין משתמשים בהם בכל מיני רכבות תיירותיות בהנעת קיטור... בעיקר ביום הרכבתאים הנחגג בכל שנה ביום א' הראשון של אוגוסט.
תודה רבה!
 

בועז ל

New member
תודה רבה, כבוד הרב!

Expo 1520 שרשור 1/4
קצת באיחור אני פותח סדרה בת 4 שרשורים נפרדים מהסלון הרכבתי הגדול ביותר בכל 'מרחב 1520מ"מ' - כלומר, רוב אזור מזרח אירופה וחלק מאסיה, או בקיצור - רוב שטחה של ברית המועצות לשעבר. תעשיית הרכבות ברוסיה, אוקראינה, אוזבקיסטן וכו' משנה פאזה בשנים האחרונות: אחרי שנים רבות של קיפאון והוואקום שנוצר עם פירוקה של ברית המועצות, מתחילה לפרוח ולשגשג מחדש אחת התעשיות הגדולות ביותר במדינות אלה - תעשיית הרכבות. חברת הרכבות הרוסית, RZD, עברה שינוי ארגוני מקיף, תשתיות ישנות זוכות לשדרוג, ציוד נייד חדש נרכש... חברות רבות נכנסות לתחום בכל מיני סגמנטים ומייצרות, מפתחות ומשווקות מוצרים ושרותים הקשורים לענף הרכבות. הסלון הרכבתי Expo 1520 מהווה את ההוכחה המובהקת ביותר להתעוררות הרבה שחלה בפלח שוק זה. הסלון נערך מדי שנתיים והשנה התקיים זו הפעם השלישית (הפעמים הקודמות היו ב- 2007 ו- 2009). השנה זכיתי לבקר בסלון לאחר שבעקבות פניה שלי לחברה המארגנת - קיבלתי הזמנה רשמית. השנה הציגו בתערוכה מעל 200 חברות מתחום הרכבות שהגיעו מ- 20 מדינות שונות. מהתערוכה לא נעדרה אף חברה המכבדת את עצמה, כולל היצרנים המובילים באירופה וארה"ב. במסגרת התערוכה נערך הקונגרס הרביעי הבינלאומי בנושא עתידה של תעשיית הרכבות בעולם, בה השתתפו נציגים רבים מחברות רכבות, יצרנים ורגולטורים. התערוכה התקיימה בשטחה של מסילת הברזל המעגלית של מכון VNIIZHT. מכון VNIIZHT הוא מכון המחקר הממלכתי הרוסי לטכנולוגיות רכבתיות - אחד ממוסדות המחקר והפיתוח המובילים בעולם בנושאים רכבתיים. מסילת הניסויים המעגלית של המכון נמצאת בסמיכות לכפר Shcherbinka, כ- 40 ק"מ דרומית למוסקבה. הקומפלקס העצום הזה כולל כ- 30 מעבדות מחקר, אולמות ייצור ותחזוקה ובמרכזו - מעגל בהיקף של כ- 6 ק"מ המורכב מ- 3 מסילות מעגליות מחושמלות המשמשות לעריכת ניסויים שונים בציוד נייד מגוון - קטרים, קרונות, טראמים, קרונות מטרו וכן ציוד מסילתי, מערכות איתות ובקרה, רכיבי מבנה עליון ותחתון של מסילה, מערכות חישמול DC ו - AC וכו'. המסילה נבנתה ב- 1932. מערכת המסילות בקומפלקס הזה מורכבת ומסועפת ביותר. היא מחוברת לרשת מסילות הברזל הארצית במספר נקודות כניסה, הקומפלקס כולל עשרות רבות של מסילות דיור, מסילות המובילות למעבדות השונות וכו' וכו'. המקום מהווה מוקד עליה לרגל לכל חובב רכבות המכבד את עצמו בשל הציוד הנייד הנדיר שאפשר למצוא באתר. כל ציוד נייד חדש שמפותח מגיע לסדרת הרצות וניסויים במסילה הטבעתית. ברחבי הקומפלקס, על מסילות צדדיות חונים מאות פריטי ציוד נייד נדירים - רבים מהם ייחודיים - כאלה שמעולם לא יוצרו בייצור המוני - אבות טיפוס של קטרים, קרונות, קרונועים, קרונות מטרו וטראמים. שהיתי במקום משעה מוקדמת בבוקר ועד שעות החשיכה ובקושי הצלחתי לכסות את כל אולמות התצוגה, הביתנים והתצוגות החיצוניות של הציוד הנייד. בין לבין אזרתי אומץ והתעמקתי אל נבכי מגרשי הדיור העצומים של המכון כדי לצלם קצת ציוד נייד שחונה שם. על השתתפות בהרצאות ובדיונים הרבים שהתקיימו במקביל באולמות לא היה בכלל על מה לדבר... המקום הוא גן עדן של ממש לחובבי רכבות ואפשר לבלות בו ימים ושבועות ולא לראות את הכל. התערכוה היא הזדמנות נדירה להסתובב במקום שברך כלל סגור מאחורי שערים וגדרות בשל הסודיות האופפת פיתוחים טכנולוגיים חדשניים. בשטח הטבעת אף נבנתה תחנת רכבת פיקטיבית ששימשה כרקע לצילומי סרט הקולנוע Generation P ע"פ ספרו של ויקטור פלבין את הסיקור אחלק ל- 4 שרשורים נפרדים בשל כמות התמונות. יש הרי גבול לשרשרפלצת שאפשר לעכל בפעם אחת...
בשל מזג האוויר הגשום - חלק מהתמונות יצאו מטושטשות ועל כך אני מתנצל מראש. תרגישו חופשי לכתוב הערות ולשאול שאלות. אשמח לענות על כולן. תהנו!
תודה רבה, כבוד הרב!
שרשור מעניין משוק הרכבות (אקספו שמקספו, שוק זה שוק!
)שהתקיים ב-VNIIZHT. אגב VNIIZHT, כיצד יש לבטא את השם, שבטוח יש בו כמה אותיות מיותרות?
 

easylivin

New member
מבטאים בערך כך: ונִי-אִי-זֶ'ה-טֶה


תודה רבה, כבוד הרב!
שרשור מעניין משוק הרכבות (אקספו שמקספו, שוק זה שוק!
)שהתקיים ב-VNIIZHT. אגב VNIIZHT, כיצד יש לבטא את השם, שבטוח יש בו כמה אותיות מיותרות?
מבטאים בערך כך: ונִי-אִי-זֶ'ה-טֶה

ואכן מדובר בשוק בינלאומי שמגלגל קרוב ל-130 מיליארד אירו מדי שנה. חבל שישראל עדיין מתעקשת שלא להיות חלק ממנו... (כן, ישנה התקדמות מסויימת ואפילו עקבית; אבל הקצב וההיקף עדיין מתסכלים אותי מנקודת המבט המזרח-אירופאית האישית שלי.) ותודה רבה לדוד על הדיווח הראשון מתערכות רכבות בינלאומית חשובה, הבלעדי לפורום והייחודי בשפה העברית.
מצפה להמשך!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אלה ראשי תיבות.

תודה רבה, כבוד הרב!
שרשור מעניין משוק הרכבות (אקספו שמקספו, שוק זה שוק!
)שהתקיים ב-VNIIZHT. אגב VNIIZHT, כיצד יש לבטא את השם, שבטוח יש בו כמה אותיות מיותרות?
אלה ראשי תיבות.
ונייז'יט... מכון המחקר הממלכתי הרוסי לטכנולוגיות רכבתיות
 

בועז ל

New member
תודה רבה לשניכם! אוקיי, מאחר שמדובר בר"ת,

אלה ראשי תיבות.
ונייז'יט... מכון המחקר הממלכתי הרוסי לטכנולוגיות רכבתיות
תודה רבה לשניכם! אוקיי, מאחר שמדובר בר"ת,
אצטרך ככל הנראה לחפש אותיות מיותרות במקום אחר.
 
מהידע ה"נרחב" שלי ברוסית...

אלה ראשי תיבות.
ונייז'יט... מכון המחקר הממלכתי הרוסי לטכנולוגיות רכבתיות
מהידע ה"נרחב" שלי ברוסית...
...אני מנחש שהמילה "רוסי" אינה חלק מראשי התיבות, אלא הוספת אותה להבהרה. לגבי שאר האותיות, אני מבין רק את ה"ט" של "טכנולוגיה".
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תשובה

מהידע ה"נרחב" שלי ברוסית...
...אני מנחש שהמילה "רוסי" אינה חלק מראשי התיבות, אלא הוספת אותה להבהרה. לגבי שאר האותיות, אני מבין רק את ה"ט" של "טכנולוגיה".
תשובה
ВНИИЖТ = Всероссийский научно-исследовательский институт железнодорожного транспорта המילה הראשונה היא "כלל-סובייטי" שאח"כ שונתה ל"כלל-רוסי". "המכון הסובייטי למחקר ופיתוח של תחבורה מסילתית". ההיסטוריה של המכון מתחילה ב- 1918 בעקבות החלטה של "הקומיסריון העממי לדרכי התעבורה", כינוי בעגה הסובייטית למשרד התחבורה להקמת המכון.
 
תודה! עכשיו הכל ברור

תשובה
ВНИИЖТ = Всероссийский научно-исследовательский институт железнодорожного транспорта המילה הראשונה היא "כלל-סובייטי" שאח"כ שונתה ל"כלל-רוסי". "המכון הסובייטי למחקר ופיתוח של תחבורה מסילתית". ההיסטוריה של המכון מתחילה ב- 1918 בעקבות החלטה של "הקומיסריון העממי לדרכי התעבורה", כינוי בעגה הסובייטית למשרד התחבורה להקמת המכון.
תודה! עכשיו הכל ברור
כלומר המילה "רוסי" נמצאת אבל כחלק מהביטוי "כלל-רוסי", והמילה "טכנולוגיה" לא נמצאת. ה"ט" מתייחסת לתחבורה (טרנספורט", מילה אוניברסלית). ה"י" השניה מתייחסת למכון ("אינסטיטוט", עוד מילה אוניברסלית). ד"א דוד, הסימן הקירילי לאות ז' הוא אחת האותיות היפות שאני מכיר. כמעט כתב סיני...
 

davidfainshtein

Member
מנהל


תודה! עכשיו הכל ברור
כלומר המילה "רוסי" נמצאת אבל כחלק מהביטוי "כלל-רוסי", והמילה "טכנולוגיה" לא נמצאת. ה"ט" מתייחסת לתחבורה (טרנספורט", מילה אוניברסלית). ה"י" השניה מתייחסת למכון ("אינסטיטוט", עוד מילה אוניברסלית). ד"א דוד, הסימן הקירילי לאות ז' הוא אחת האותיות היפות שאני מכיר. כמעט כתב סיני...
 

עלה13

New member
תודה

Expo 1520 שרשור 1/4
קצת באיחור אני פותח סדרה בת 4 שרשורים נפרדים מהסלון הרכבתי הגדול ביותר בכל 'מרחב 1520מ"מ' - כלומר, רוב אזור מזרח אירופה וחלק מאסיה, או בקיצור - רוב שטחה של ברית המועצות לשעבר. תעשיית הרכבות ברוסיה, אוקראינה, אוזבקיסטן וכו' משנה פאזה בשנים האחרונות: אחרי שנים רבות של קיפאון והוואקום שנוצר עם פירוקה של ברית המועצות, מתחילה לפרוח ולשגשג מחדש אחת התעשיות הגדולות ביותר במדינות אלה - תעשיית הרכבות. חברת הרכבות הרוסית, RZD, עברה שינוי ארגוני מקיף, תשתיות ישנות זוכות לשדרוג, ציוד נייד חדש נרכש... חברות רבות נכנסות לתחום בכל מיני סגמנטים ומייצרות, מפתחות ומשווקות מוצרים ושרותים הקשורים לענף הרכבות. הסלון הרכבתי Expo 1520 מהווה את ההוכחה המובהקת ביותר להתעוררות הרבה שחלה בפלח שוק זה. הסלון נערך מדי שנתיים והשנה התקיים זו הפעם השלישית (הפעמים הקודמות היו ב- 2007 ו- 2009). השנה זכיתי לבקר בסלון לאחר שבעקבות פניה שלי לחברה המארגנת - קיבלתי הזמנה רשמית. השנה הציגו בתערוכה מעל 200 חברות מתחום הרכבות שהגיעו מ- 20 מדינות שונות. מהתערוכה לא נעדרה אף חברה המכבדת את עצמה, כולל היצרנים המובילים באירופה וארה"ב. במסגרת התערוכה נערך הקונגרס הרביעי הבינלאומי בנושא עתידה של תעשיית הרכבות בעולם, בה השתתפו נציגים רבים מחברות רכבות, יצרנים ורגולטורים. התערוכה התקיימה בשטחה של מסילת הברזל המעגלית של מכון VNIIZHT. מכון VNIIZHT הוא מכון המחקר הממלכתי הרוסי לטכנולוגיות רכבתיות - אחד ממוסדות המחקר והפיתוח המובילים בעולם בנושאים רכבתיים. מסילת הניסויים המעגלית של המכון נמצאת בסמיכות לכפר Shcherbinka, כ- 40 ק"מ דרומית למוסקבה. הקומפלקס העצום הזה כולל כ- 30 מעבדות מחקר, אולמות ייצור ותחזוקה ובמרכזו - מעגל בהיקף של כ- 6 ק"מ המורכב מ- 3 מסילות מעגליות מחושמלות המשמשות לעריכת ניסויים שונים בציוד נייד מגוון - קטרים, קרונות, טראמים, קרונות מטרו וכן ציוד מסילתי, מערכות איתות ובקרה, רכיבי מבנה עליון ותחתון של מסילה, מערכות חישמול DC ו - AC וכו'. המסילה נבנתה ב- 1932. מערכת המסילות בקומפלקס הזה מורכבת ומסועפת ביותר. היא מחוברת לרשת מסילות הברזל הארצית במספר נקודות כניסה, הקומפלקס כולל עשרות רבות של מסילות דיור, מסילות המובילות למעבדות השונות וכו' וכו'. המקום מהווה מוקד עליה לרגל לכל חובב רכבות המכבד את עצמו בשל הציוד הנייד הנדיר שאפשר למצוא באתר. כל ציוד נייד חדש שמפותח מגיע לסדרת הרצות וניסויים במסילה הטבעתית. ברחבי הקומפלקס, על מסילות צדדיות חונים מאות פריטי ציוד נייד נדירים - רבים מהם ייחודיים - כאלה שמעולם לא יוצרו בייצור המוני - אבות טיפוס של קטרים, קרונות, קרונועים, קרונות מטרו וטראמים. שהיתי במקום משעה מוקדמת בבוקר ועד שעות החשיכה ובקושי הצלחתי לכסות את כל אולמות התצוגה, הביתנים והתצוגות החיצוניות של הציוד הנייד. בין לבין אזרתי אומץ והתעמקתי אל נבכי מגרשי הדיור העצומים של המכון כדי לצלם קצת ציוד נייד שחונה שם. על השתתפות בהרצאות ובדיונים הרבים שהתקיימו במקביל באולמות לא היה בכלל על מה לדבר... המקום הוא גן עדן של ממש לחובבי רכבות ואפשר לבלות בו ימים ושבועות ולא לראות את הכל. התערכוה היא הזדמנות נדירה להסתובב במקום שברך כלל סגור מאחורי שערים וגדרות בשל הסודיות האופפת פיתוחים טכנולוגיים חדשניים. בשטח הטבעת אף נבנתה תחנת רכבת פיקטיבית ששימשה כרקע לצילומי סרט הקולנוע Generation P ע"פ ספרו של ויקטור פלבין את הסיקור אחלק ל- 4 שרשורים נפרדים בשל כמות התמונות. יש הרי גבול לשרשרפלצת שאפשר לעכל בפעם אחת...
בשל מזג האוויר הגשום - חלק מהתמונות יצאו מטושטשות ועל כך אני מתנצל מראש. תרגישו חופשי לכתוב הערות ולשאול שאלות. אשמח לענות על כולן. תהנו!
תודה
 

amit1270

New member
תודה רבה דוד, יופי של שרשור!

Expo 1520 שרשור 1/4
קצת באיחור אני פותח סדרה בת 4 שרשורים נפרדים מהסלון הרכבתי הגדול ביותר בכל 'מרחב 1520מ"מ' - כלומר, רוב אזור מזרח אירופה וחלק מאסיה, או בקיצור - רוב שטחה של ברית המועצות לשעבר. תעשיית הרכבות ברוסיה, אוקראינה, אוזבקיסטן וכו' משנה פאזה בשנים האחרונות: אחרי שנים רבות של קיפאון והוואקום שנוצר עם פירוקה של ברית המועצות, מתחילה לפרוח ולשגשג מחדש אחת התעשיות הגדולות ביותר במדינות אלה - תעשיית הרכבות. חברת הרכבות הרוסית, RZD, עברה שינוי ארגוני מקיף, תשתיות ישנות זוכות לשדרוג, ציוד נייד חדש נרכש... חברות רבות נכנסות לתחום בכל מיני סגמנטים ומייצרות, מפתחות ומשווקות מוצרים ושרותים הקשורים לענף הרכבות. הסלון הרכבתי Expo 1520 מהווה את ההוכחה המובהקת ביותר להתעוררות הרבה שחלה בפלח שוק זה. הסלון נערך מדי שנתיים והשנה התקיים זו הפעם השלישית (הפעמים הקודמות היו ב- 2007 ו- 2009). השנה זכיתי לבקר בסלון לאחר שבעקבות פניה שלי לחברה המארגנת - קיבלתי הזמנה רשמית. השנה הציגו בתערוכה מעל 200 חברות מתחום הרכבות שהגיעו מ- 20 מדינות שונות. מהתערוכה לא נעדרה אף חברה המכבדת את עצמה, כולל היצרנים המובילים באירופה וארה"ב. במסגרת התערוכה נערך הקונגרס הרביעי הבינלאומי בנושא עתידה של תעשיית הרכבות בעולם, בה השתתפו נציגים רבים מחברות רכבות, יצרנים ורגולטורים. התערוכה התקיימה בשטחה של מסילת הברזל המעגלית של מכון VNIIZHT. מכון VNIIZHT הוא מכון המחקר הממלכתי הרוסי לטכנולוגיות רכבתיות - אחד ממוסדות המחקר והפיתוח המובילים בעולם בנושאים רכבתיים. מסילת הניסויים המעגלית של המכון נמצאת בסמיכות לכפר Shcherbinka, כ- 40 ק"מ דרומית למוסקבה. הקומפלקס העצום הזה כולל כ- 30 מעבדות מחקר, אולמות ייצור ותחזוקה ובמרכזו - מעגל בהיקף של כ- 6 ק"מ המורכב מ- 3 מסילות מעגליות מחושמלות המשמשות לעריכת ניסויים שונים בציוד נייד מגוון - קטרים, קרונות, טראמים, קרונות מטרו וכן ציוד מסילתי, מערכות איתות ובקרה, רכיבי מבנה עליון ותחתון של מסילה, מערכות חישמול DC ו - AC וכו'. המסילה נבנתה ב- 1932. מערכת המסילות בקומפלקס הזה מורכבת ומסועפת ביותר. היא מחוברת לרשת מסילות הברזל הארצית במספר נקודות כניסה, הקומפלקס כולל עשרות רבות של מסילות דיור, מסילות המובילות למעבדות השונות וכו' וכו'. המקום מהווה מוקד עליה לרגל לכל חובב רכבות המכבד את עצמו בשל הציוד הנייד הנדיר שאפשר למצוא באתר. כל ציוד נייד חדש שמפותח מגיע לסדרת הרצות וניסויים במסילה הטבעתית. ברחבי הקומפלקס, על מסילות צדדיות חונים מאות פריטי ציוד נייד נדירים - רבים מהם ייחודיים - כאלה שמעולם לא יוצרו בייצור המוני - אבות טיפוס של קטרים, קרונות, קרונועים, קרונות מטרו וטראמים. שהיתי במקום משעה מוקדמת בבוקר ועד שעות החשיכה ובקושי הצלחתי לכסות את כל אולמות התצוגה, הביתנים והתצוגות החיצוניות של הציוד הנייד. בין לבין אזרתי אומץ והתעמקתי אל נבכי מגרשי הדיור העצומים של המכון כדי לצלם קצת ציוד נייד שחונה שם. על השתתפות בהרצאות ובדיונים הרבים שהתקיימו במקביל באולמות לא היה בכלל על מה לדבר... המקום הוא גן עדן של ממש לחובבי רכבות ואפשר לבלות בו ימים ושבועות ולא לראות את הכל. התערכוה היא הזדמנות נדירה להסתובב במקום שברך כלל סגור מאחורי שערים וגדרות בשל הסודיות האופפת פיתוחים טכנולוגיים חדשניים. בשטח הטבעת אף נבנתה תחנת רכבת פיקטיבית ששימשה כרקע לצילומי סרט הקולנוע Generation P ע"פ ספרו של ויקטור פלבין את הסיקור אחלק ל- 4 שרשורים נפרדים בשל כמות התמונות. יש הרי גבול לשרשרפלצת שאפשר לעכל בפעם אחת...
בשל מזג האוויר הגשום - חלק מהתמונות יצאו מטושטשות ועל כך אני מתנצל מראש. תרגישו חופשי לכתוב הערות ולשאול שאלות. אשמח לענות על כולן. תהנו!
תודה רבה דוד, יופי של שרשור!
 

raminec

New member
תודה דויד על השרשור המרתק!

Expo 1520 שרשור 1/4
קצת באיחור אני פותח סדרה בת 4 שרשורים נפרדים מהסלון הרכבתי הגדול ביותר בכל 'מרחב 1520מ"מ' - כלומר, רוב אזור מזרח אירופה וחלק מאסיה, או בקיצור - רוב שטחה של ברית המועצות לשעבר. תעשיית הרכבות ברוסיה, אוקראינה, אוזבקיסטן וכו' משנה פאזה בשנים האחרונות: אחרי שנים רבות של קיפאון והוואקום שנוצר עם פירוקה של ברית המועצות, מתחילה לפרוח ולשגשג מחדש אחת התעשיות הגדולות ביותר במדינות אלה - תעשיית הרכבות. חברת הרכבות הרוסית, RZD, עברה שינוי ארגוני מקיף, תשתיות ישנות זוכות לשדרוג, ציוד נייד חדש נרכש... חברות רבות נכנסות לתחום בכל מיני סגמנטים ומייצרות, מפתחות ומשווקות מוצרים ושרותים הקשורים לענף הרכבות. הסלון הרכבתי Expo 1520 מהווה את ההוכחה המובהקת ביותר להתעוררות הרבה שחלה בפלח שוק זה. הסלון נערך מדי שנתיים והשנה התקיים זו הפעם השלישית (הפעמים הקודמות היו ב- 2007 ו- 2009). השנה זכיתי לבקר בסלון לאחר שבעקבות פניה שלי לחברה המארגנת - קיבלתי הזמנה רשמית. השנה הציגו בתערוכה מעל 200 חברות מתחום הרכבות שהגיעו מ- 20 מדינות שונות. מהתערוכה לא נעדרה אף חברה המכבדת את עצמה, כולל היצרנים המובילים באירופה וארה"ב. במסגרת התערוכה נערך הקונגרס הרביעי הבינלאומי בנושא עתידה של תעשיית הרכבות בעולם, בה השתתפו נציגים רבים מחברות רכבות, יצרנים ורגולטורים. התערוכה התקיימה בשטחה של מסילת הברזל המעגלית של מכון VNIIZHT. מכון VNIIZHT הוא מכון המחקר הממלכתי הרוסי לטכנולוגיות רכבתיות - אחד ממוסדות המחקר והפיתוח המובילים בעולם בנושאים רכבתיים. מסילת הניסויים המעגלית של המכון נמצאת בסמיכות לכפר Shcherbinka, כ- 40 ק"מ דרומית למוסקבה. הקומפלקס העצום הזה כולל כ- 30 מעבדות מחקר, אולמות ייצור ותחזוקה ובמרכזו - מעגל בהיקף של כ- 6 ק"מ המורכב מ- 3 מסילות מעגליות מחושמלות המשמשות לעריכת ניסויים שונים בציוד נייד מגוון - קטרים, קרונות, טראמים, קרונות מטרו וכן ציוד מסילתי, מערכות איתות ובקרה, רכיבי מבנה עליון ותחתון של מסילה, מערכות חישמול DC ו - AC וכו'. המסילה נבנתה ב- 1932. מערכת המסילות בקומפלקס הזה מורכבת ומסועפת ביותר. היא מחוברת לרשת מסילות הברזל הארצית במספר נקודות כניסה, הקומפלקס כולל עשרות רבות של מסילות דיור, מסילות המובילות למעבדות השונות וכו' וכו'. המקום מהווה מוקד עליה לרגל לכל חובב רכבות המכבד את עצמו בשל הציוד הנייד הנדיר שאפשר למצוא באתר. כל ציוד נייד חדש שמפותח מגיע לסדרת הרצות וניסויים במסילה הטבעתית. ברחבי הקומפלקס, על מסילות צדדיות חונים מאות פריטי ציוד נייד נדירים - רבים מהם ייחודיים - כאלה שמעולם לא יוצרו בייצור המוני - אבות טיפוס של קטרים, קרונות, קרונועים, קרונות מטרו וטראמים. שהיתי במקום משעה מוקדמת בבוקר ועד שעות החשיכה ובקושי הצלחתי לכסות את כל אולמות התצוגה, הביתנים והתצוגות החיצוניות של הציוד הנייד. בין לבין אזרתי אומץ והתעמקתי אל נבכי מגרשי הדיור העצומים של המכון כדי לצלם קצת ציוד נייד שחונה שם. על השתתפות בהרצאות ובדיונים הרבים שהתקיימו במקביל באולמות לא היה בכלל על מה לדבר... המקום הוא גן עדן של ממש לחובבי רכבות ואפשר לבלות בו ימים ושבועות ולא לראות את הכל. התערכוה היא הזדמנות נדירה להסתובב במקום שברך כלל סגור מאחורי שערים וגדרות בשל הסודיות האופפת פיתוחים טכנולוגיים חדשניים. בשטח הטבעת אף נבנתה תחנת רכבת פיקטיבית ששימשה כרקע לצילומי סרט הקולנוע Generation P ע"פ ספרו של ויקטור פלבין את הסיקור אחלק ל- 4 שרשורים נפרדים בשל כמות התמונות. יש הרי גבול לשרשרפלצת שאפשר לעכל בפעם אחת...
בשל מזג האוויר הגשום - חלק מהתמונות יצאו מטושטשות ועל כך אני מתנצל מראש. תרגישו חופשי לכתוב הערות ולשאול שאלות. אשמח לענות על כולן. תהנו!
תודה דויד על השרשור המרתק!
פתחת בפנינו עולם ומלואו שלרובנו לא היה מושג עליו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה