אתם כבר יודעים מה האייקון

Mont Ventoux

New member
גם לדעתי מנסבו בראש ובראשונה

ניסה להרוויח על ואלוורדה. קשה להתעלם מן העובדה שהשניים מופרדים ע"ח שנייה אחת בכללי, ומי שמצוי כרגע מחוץ לפודיום הוא מנסבו. על פי הדיווח באתר הרשמי, בעליה הראשונה בה מנסבו תקף הוא בסופו של דבר כן גרם לפיצול בפלוטון וואלוורדה ניתקע בקבוצה האחורית. היה אפשר לראות את מנסבו ממשיך להוביל את הקבוצה הקדמית כדי שהפיצול הזה לא ייסגר. בסופו של דבר בירידה הקב' שבה היה ואלוורדה כן הצליחה לחזור. בעליה שלאחר מכן החל מנסבו בסדרת התקפות חדשה. הסיבה שהוא נכנס ל"צרה" כרוכה בתזמון הטקטי של ההתקפה של פרז שבאה מיד לאחר שהם הצליחו להחזיר את מנסבו. אחרי סדרת ההתקפות שלו היה לו קשה להגיב מייד ולכן נפתח הפער. אבל, מרגע שהתאושש הפער הזה נסגר די מהר. גם בזמן ההתקפה של פרז ניתן היה לראות שואלוורדה לא היה כזה חזק - בזמן העליה הוא נדרש להתאמץ על מנת לא לאבד את הגלגל של הראס, ורק בירידה הוא עבר לחזית. שוב - כדי לפתוח פער על מנסבו. אבל גם פה ההתקפה לא צלחה על אף העזרה שבאה בדמות רוכב קלמה נוסף (פלזה) שהוחזר מן הבריחה. בסופו של דבר נראה כי הטופוגרפיה לא ממש באה לעזרת התוקפים (במקרים השונים), וגם הפער בין רמת הרכיבה של התוקפים לבין אלו המותקפים לא היה מספיק גדול על מנת ליצר רווחים.
 
במחשבה מאוחרת

כזכור, הפער לבורחים בפסגה הלפני אחרונה היה כבר פחות מ-3 דקות ואז ליברטי נטלו שוב את ההובלה ממנסבו והאיים הבלריים ופתאום הפער חזר להיות 4 דקות לבורחים. יכול להיות שהקצב האיטי שהכתיבו ליברטי בקדמת הדבוקה נתן למנסבו או למנהל שלו לחשוב שלהראס יש בעיה היום ושליברטי מעוניינים להעביר את סיום הקטע באיזי. אני חושב גם שהטקטיקה של האיים הבלריים ושל קלמה לשלוח רוכבים לבריחות נועדה קודם כל לנסות ולנצח קטעים ואם זה לא מסתדר אז תמיד טוב שיש רוכב מקדימה שיעזור למוביל. אבל קשה לדעת איפה זה בדיוק יקרה וקשה לדעת כמה כח ישאר לרוכב שברח כדי לבנות על זה תכניות יותר מדי גדולות. דרך אגב, נדמה לי שהאיים הבלריים עדיין לא ניצחו בשום קטע ואין להם מישהו שגם יזכה באיזה חולצה. ומנסבו לא בטוח על הפודיום, אז בשביל שוואלטה הזאת לא תחשב ככשלון הם ינסו להוציא רוכבים לבריחות גם מחר ומחרתיים.
 

Mont Ventoux

New member
לבלאריים יש את הניצחון של מנצ'וב

בקטע 5. מקום רביעי בכללי זה לא בדיוק כישלון, אבל מן הסתם הם לא מסתפקים בזה. ובעניין היום: אין ספק שליברטי העדיפו להעביר את הקטע באיזי. הקבוצה שלהם גם נראית עייפה יותר (משום מה, רוב הרוכבים נראים עייפים יותר). ההתקפה של מנסבו מייד דיללה את ליברטי - דה גלדיאנו, שהיה בחזית, נשר. עם תום ההתקפות בפורטו דה סרניוס (העליה הלפני אחרונה), כאשר ליברטי חזרו להוביל, היה זה לא אחר מדה גלדיאנו שהושב להכתיב את הקצב (להלן שינויי הפערים לבריחה). מבחינה זו היו פה כמה אינטרסים למנסבו. אבל עדיין, השנייה הזו בינו לבין ואלוורדה היא המטרה הקרובה. הבן אדם הוביל במשך כמה ק"מ רכבת של ליברטי (שלא היה להם אינטרס להתבזבז על המאבק המשני הזה) כדי להעלות את הקצב ולהשאיר את מי שצריך מאחור.
 
למעלה