טוב, נחזור לשיטתי המקורית (א)
וניתן ציון לכל אלבום ברשימות.
רשימה 1 DSOTM +++ Led Zeppelin ++ רוק טוב אבל קצת מוערך יתר על המידה. VU & Nico +++ אלבום חשוב מאוד בתולדות הרוק. חלק מהשירים פנינים אמיתיות. לו ריד, לפני שהסתבך עם עצמו יותר מדי. Sgt. Pepper's ++ אלבום חביב, אך רק מעטים משיריו החזיקו מעמד לאורך זמן. Harvest +++ ענק. אלבום מלנכולי של יוצר אינטליגנטי וחסר פשרות. In the Court + יש לי פינה סנטימנטלית בלב לאלבום הזה. הוא אינו אחיד, והטקסטים של פיט סינפילד מביכים, במבט לאחור. אבל הנוסטלגיה... The Doors + מאיר אריאל 0 לא כוס התה שלי. YES - Piper +++ בארט בשיאו, לפני המחלה. אני שומעת הרבה פסיכדליה בזמן האחרון, הן בריטית והן אמריקאית, ואין לי ספק שפייפר הוא כמה דרגות מעל כולם. היה לבארט משהו, שלאחרים פשוט לא היה. LA Woman -- ג'ניס ג'ופלין -- אני בין אלו שרואים בה זמרת בינונית שלא עברה את שלב ההערצה לזמרות בלוז שחורות ונסיון לחקות אותן. דרק והדומינוס ++ חלק מהשירים מעייפים לאחר שנים של שמיעה, אם כי זה אלבום טוב, בבסיסו. ניק דרייק, Pink Moon +++ אלבום הדיכאון האולטימטיבי. אלא שמוסיקה לא יכולה לדכא - רק לרומם את הרוח. חבל שדרייק לא שאב תעצומות מהמוסיקה שלו-עצמו. שבלול + הלחנים טובים. העיבודים מעולים. השאר.... Desire + יש לדילן אלבומים טובים בהרבה. לא התחברתי אליו. זפלין, How the West Was Won +++ יופי של תעוד של ההופעות של הזפלינים. אולי הם מוערכים יתר על המידה, אבל הופעות חזקות כאלו חסרות כיום, והחקיינים - המטאליסטים לדורותיהם - לא מסוגלים לשחזר את הניואנסים המעודנים שהיו לזפלינים, מדי פעם. הבילויים: טרם הספיקותי. Forever Changes + אני יכולה להבין מדוע המבקרים מתלהבים מהאלבום הזה. העיבודים בו עשירים ומתוחכמים יחסית לפסיכדליה של החוף המערבי מאותם ימים. אבל יש בו משהו שדוחה אותי. אני לא יודעת בדיוק מה. Revolver +++ אלבום לא מגובש מבחינת הקו המוסיקלי, אבל השירים - אחד אחד. הגרייטפול דד + שמעתי את האלבום מזמן. לא כוס התה שלי בדיוק, אבל בלתי מזיק, במינונים קטנים. ביץ' בויז, פט סאונדס + גם האלבום הזה, שנחשב לאלבום מופת ע"י מבקרים רבים, לא ממש עושה עלי רושם גדול. דווקא את השיר הכי מושמץ בו, Sloop John B אני מאוד אוהבת. Beggars Banquet +++ האלבום שהתחיל את שרשרת אלבומי-המופת של הסטונס, בשנת 1968. לטעמי, אף להקה לא הגיעה להשגים של הסטונס באותם שנים (1968-1973), ו-Beggars הוא חלק מההוכחה. לקלוט את האלבום הזה זה לקלוט מה זה רוקנרול. Astral Weeks +++ האלבום הכי אהוב עלי. הוא אכן אינו קל לעיכול, במיוחד לצעירים שביניכם. אולי צריך בגרות נפשית מסויימת כדי להבין אותו? אולי. בכל מקרה, זהו מסע יחודי ומדהים אל תוך הנפש - שלו ושלנו. הכבש ה-16 + אלבום חביב. אין ספק שיש לו מקום של כבוד במיינסטרים הישראלי. רשימה 2 מעליות הקומה ה-13 ++ אני לא יודעת עד כמה המעליות היו באמת פורצי דרך, שכן בדיוק באותה נקודת זמן עשו עוד אלפי להקות גראז'ים ברחבי ארה"ב מהלכים דומים לאלו שלהם. אבל ללא ספק מדובר באחת התקופות ואחת התופעות המעניינות ביותר ברוק, והמעליות עשו את זה כמו שצריך. את האלבום לא שמעתי במלואו, אבל יש לי את האנתולוגיה של רוקי אריקסון המסכן, סולנם, ואכן מדובר בבחור עם כשרון, שאיתרא מזלו לחיות באחד המקומות היותר מפגרים בארה"ב - טקסס. D'israeli Gears +++ אדיר. גדול. ענק. עוצמתי. אלו עוד סופרלטיבים מעולם הנוער אפשר לנכס? זה פשוט אלבום מפיל. ואולי קלפטון בשיאו. כמו Beggars Banquet, זהו אלבום שמדגים, אפילו לאותם חוצנים ערופי-אוזניים וחסרי-חוש שמיעה, מה זה רוקנרול. קלפטון: מזמן לא שמעתי את האלבום וכרגע אני נזכרת רק בשניים-שלושה שירים. דילן, Highway 61 +++ אחד האלבומים החשובים והמשפיעים ביותר שיצאו בשנות השישים. הוא גם טוב, אגב. דילן עבר, בשלב הזה, משירים פוליטיים עם מסר חברתי, לתאור האנשים שראה סביבו, ונסיון לתהות על קנקנם. מילות השירים היו שירה ממש, לעיתים קריפטית, עמוסה בדימויים, תמיד מעניינת ומאתגרת. מי מכם שמחפשים לפתוח את הראש, ובגדול, זה המקום. יהונתן גפן יכול להמשיך לקנא. רורי גלגר 0 אני מכירה אותו רק באופן שטחי, ואת האלבום הזה לא שמעתי. Are You Experienced ++ קינקס, Village Green Preservation Society +++ האלבום שמתנגן אצלי הכי הרבה במערכת בשנה האחרונה לפחות. ככל שמאזינים לו יותר, מגלים בו רבדים נוספים, עמוקים יותר (זה תמיד ככה בשירים של ריי דייויס). אחד הגדולים, ללא ספק. USA: טרם שמעתי. My Generation +++ אני מוסיפה את האלבום הזה ל-D'israeli Gears ול-Beggars Banquet, כאחד האלבומים שהניחו את היסוד למה שאנו קוראים "רוק", הן מבחינה מוסיקלית והן - יותר חשוב מזה - מבחינה רעיונית, פילוסופית. טים באקלי ++ או +++. באקלי היה יוצר יחודי, שלא השתלב מעולם בסצינה כלשהי. הוא התחיל כחלק מזרם הפולק, אבל עזב אותו לאחר אלבום או שניים. לקראת סוף חייו, בשנות השבעים, הגיע למחוזות רחוקים בהרבה - ג'ז ואוונגרד לסוגיו. אלבומיו שונים מאוד זה מזה. כמו הפלויד, הוא תמיד חיפש את הדרך הטובה ביותר לבטא את עצמו, דרך חדשה. אולי בשל כך, נשאר בשוליים ורק לאחר מותו בגיל צעיר, באמצע שנות השבעים, זכה להערכה המגיעה לו. וכמובן, כיום יש לו מקום בפנתאון המיתולוגיה של הרוק, יחד עם בנו ג'ף, שנראה כמוהו וגם ירש את קולו המדהים ואת כשרונו המוסיקלי - וגם מת, כמוהו, בגיל צעיר. ניל יאנג, ניל יאנג ++ כמו באקלי, גם יאנג הוא יוצר יחודי, שלא התפשר על אמנותו. לעומת באקלי, ליאנג אין יצר הרס עצמי (או שלפחות הוא מופנה לאפיקים יותר בריאים) ולכן הוא עוד חי ויוצר. יאנג הוא אמן חשוב, ואלבום זה הוא מקום טוב להתחיל להכיר אותו (וגם harvest).