אירוח בנושא ניהול ושיווק מעשי למטפלים

RanLoel

New member
../images/Emo124.gifאירוח בנושא ניהול ושיווק מעשי למטפלים

שלום חברים, והפעם אירוח בנושא מעט שונה... אבל חשוב לא פחות. ביום ג' הקרוב, החל מהשעה 21:00, נארח בפורום את מקימות ומנחות סדנת "שיווק מעשי למטפלים". ג'וי מרוז - מאמנת ויועצת עסקית, חונכת מטעם מט"י. מלווה בעלי עסקים קטנים ובינוניים בדרך להצלחה עסקית. טלי שטרנליכט - מלווה ויועצת עסקית, מלווה לקוחות בהקמת וקידום העסק. תריסר שנים בעולם העסקים, חלקן כמנכ"לית של שתי חברות בתחום האינטרנט והשירותים. פולינה שטרן-שלמה, יוצרת תקשורת. בעלת 15 שנות נסיון בתחום השיווק, בין היתר כמנהלת השיווק וחלק מצוות ההקמה של רשת דיאדה. מלווה בעלי עסקים בתהליכי מיתוג, שיווק ופיתוח העסק, לרבות הקמת אתרים. זו ההזדמנות לשאול את כל השאלות שעולות בנוגע להקמת הקליניקה הפרטית שלכם. שאלות שכל מטפל נתקל בהן ולא תמיד יש את מי לשאול. איך בונים אתר מקצועי יעיל? מהי תכנית עסקית? איך מגדילים את כמות המטופלים ומה הקשר לפייסבוק? מוזמנים לשרשר את שאלותיכם ממש כאן:
 

RanLoel

New member
...ואני אתחיל ../images/Emo13.gif

שלום בנות, בעיית הבעיות של המטפלים הצעירים בתחום היא חוסר הניסיון המקצועי. בתחומים אחרים, חוסר ניסיון מקצועי עשוי להוות סוג של יתרון ולהציע חשיבה רעננה ומקורית, גישות חדשניות ונכונות לעבודה מאומצת. בתחום הרפואה, בו אנו עוסקים, חוסר הניסיון מהווה מכשול שקשה מאוד לצלוח. הרבה מטפלים מצויינים עוזבים את התחום אך ורק בגלל שאינם מצליחים לצבור ניסיון טיפולי. מעט מאוד מטפלים מצליחים להשתלב בקופות החולים או במסגרות אחרות בהן הם צוברים ניסיון ובמקביל בונים את הקליניקות הפרטיות שלהם, עובדה שמשאירה להם מרחב נשימה סביר. השאר פשוט ממשיכים להתפרנס מעבודות שאינן קשורות לתחום ומטפלים לעיתים רחוקות מידי. השאלה שלי היא איך לדעתכן אפשר להפוך את החיסרון הזה ליתרון? איך לדעתכן אפשר לעקוף את הבעיה? תודה רן
 
התמודדות עם חוסר נסיון מעשי

הי רן תודה על השאלה. כפי שציינת - יש שתי דרכים עיקריות לפתרון. האחת, צבירת נסיון מעשי בדרכים יצירתיות והשניה, הפיכת החסרון ליתרון ברמה השיווקית. לגבי דרכים לצבירת נסיון - כנה רעיונות: התנדבות בקהילה: יש הרבה מאוד ארגונים, עמותות וגופים קהילתיים (ואפילו מסחריים) שישמחו להעניק לקהל שלכם טיפולים במחיר מוזל או ללא עלות. דוגמא לכך יכולה להיות מסגרות דיור מוגן, עמותה המסייעת לחולים במחלה כרונית מסוימת, מסגרות לילדים עם צרכים מיוחדים וכו'. כדאי לעשות בדיקה בסביבה הקרובה של כל אחד ולבדוק אילו גופים, מוסדות ועמותות פעולים באזור ופשוט להציע שיתוף פעולה למשל - להגיע פעם בשבוע לבית גיל הזהב השכונתי ולהעניק טיפול לדיירים שם וגם לצוות העובדים המסור, שבטח סובל מלא מעט תחלואים בעצמו בחירת קהל היעד יכולה להיות פונקציה של תחום ההתמחות. ידוע הסביבה הקרובה: תתפלאו לדעת עד כמה אנשים במעגלים הקרובים לנו - משפחה וחברים - לא מודעים בכלל למה שאנחנו עושים מבחינה מקצועית. פתיחת קליניקה חדשה היא הזדמנות מצוינת ליידע את את המעגלים קרובים ולהציע להם טיפולים ללא עלות או בעלות סמלית ובדרך הזו גם לגייס אותם כמשווקים לא להתבייש לחלק כרטיסי ביקור לכל הדודות ולשלוח מיילים גם לחברים מהצבא - יכול להיות שאתם תהיו הגורם שיציל אותם מהתקף לב, ממיגרנות או מכאבי מחזור. שיתוף פעולה מסוג זה יכול להיות הצעה לקרוב משפחה בעובד במשרד עורכי דין - להגיע אליהם למשרד פעם בשבוע ולהעניק טיפולים במחיר סמלי לכל עובדי המשרד, או להציע לחבר שיש עסק עם לקוחות רבים לקנות להם במתנה שוברים לטיפולים כמתנה כחג. שיתופי פעולה עם קולגות: יצירת קשר עם קולגות, בעיקר מאזורים אחרים בארץ וקיום שיתוף פעולה של הפניות הדדיות. אנשי מקצוע רבים בתחום הטיפולי התחילו את דרכם דרך לקוחות שהופנו ע"י קולגות ותיקים. גם כאן - לא להתבייש! ליזום יצירת קשר ולהציע שיתוף פעולה. ניתן גם לפנות לאנשי מקצוע מתחומים משלימים. אם אני כמטפלת מתמחה בטיפול בנשים בהריון, הדרך הנכונה עבורי היא למצוא מדריכות הכנה ללידה, דולות ויועצות הנקה בסביבתי הקרובה וליידע אותן על קיומי ועל תחומי ההתמחות שלי, על מנת שידעו להפנות אליי לקוחות. גם כאן - אפשרלהציע הנחה מיוחדת או טיפול במחיר מוזל למי שמיגעה דרך אותה אשת מקצוע. לגבי הפיכת החסרון ליתרון ברמת המסר השיווקי - אני קוראת לזה Make the defect a fact, במקום לנסות להסתיר את חוסר הנסיון - להפוך את זה ליתרון הדרך הטובה ביותר היא קודם כל באמצעות המחיר - מטפל מתחיל יכול וצריך לגבות מחירים נמוכים יותר וכפי שציינתי קודם - אפילו להציע חלק מהטיפולים ללא תשלום (לקהלי יעד מסוימים). יתרון נוסף הוא הזמינות - מטפלים ותיקים ועמוסים לפעמים אינם זמינים במצבים אקוטיים ואילו מטפל חדש יכול להציע "טיפול מהיום למחר". עוד רעיון - מטפל ותיק שיש לו קליניקה בדרך כלל לא יציע טיפול בבית הלקוח - מה שמטפל חדש יכול בהחלט להציע כדי לצבור נסיון. וכמובן - מעבר לכל זה - להשקיע בשיווק בצורה נכונה ואפקטיבית. אולי אפרט על כך באחת התשובות האחרות.
 

RanLoel

New member
וואוו!!! מלא מלא מלא רעיונות

כיף לקרוא. הרבה חומר למחשבה. תודה על התשובה המושקעת והיצירתית.
 
מטפלים ופייסבוק

אהלן, האם לדעתכן יש דרך מסוימת לשיווק נכון של מטפלים בפייסבוק? והאם לדעתכן כדאי לנסות לעשות קמפיין פרסומי בפייסבוק בתשלום? האם זה עובד? תודה, יעל
 
מטפלים בפייסבוק, קמפיין פרסומי בפייסבוק

הי יעל, יש דרך מסויימת לשיווק נכון בפייסבוק, זו דרך דומה עבור כלל נותני השירותים. הדרך שאני רואה כאפקטיבית ביותר היא ראשית כל לפתוח דף עסק (דף אוהדים) ולבנות אותו בצורה מקצועית עם טאבים יעודיים. להציע משהו לגולשי הפייסבוק המגיעים לדף שלך למי שנרשם לרשימת התפוצה, ולהמשיך את השיווק דרך מיילים לרשימת התפוצה. מי שסולד ממשלוח מיילים לרשימות תפוצה יכול פשוט לנהל דף אוהדים, רק לקחת בחשבון שא. זה דורש השקעה גדולה מאוד ב. זה לוקח זמן עד שרואים תוצאות. כן בהחלט כדאי לעשות קמפיין פרסומי בפייסבוק בתשלום. הקמפיין יכול להביא לדף אוהדים או לאתר. וכאמור השילוב הטוב והנכון ביותר הוא לעשות קמפיין פרסומי שיעודד אנשים להרשם לרשימה וגם לדף, ואז להמשיך את הקשר איתם במיילים, בניגוד לעשרות הדפים שאנחנו נרשמים אליהם ושוכחים מהם אח"כ. טלי
 
עוד משהו לגבי פייסבוק

פייסבוק היא זירה שמתאימה לאנשים בעלי אופי מסוים. אם באופן אישי אני לא אדם שמתחבר לפייסבוק, שנהנה מתקשורת עם אנשים שאת חלק אינני מכיר כלל, שהכתיבה באה לו בקלות וכו'... יכול להיות שפייסבוק אינה הזירה המתאימה בשבילי. הדגש בפייסבוק הוא על יצירת תוכן שמעניין את האוהדים. אם פתחתי עמוד בפייסבוק רק כדי להעביר מסרים שיווקיים - מהר מאוד אני אפסיק להיות רלוונטית וגם האוהדים שכבר הצטרפו עמוד יעשו hide על הפוסטים שלי. הרעיון הוא לייצר כל הזמן תוכן מעניין ולגרות את האוהדים לתגובות, דיונים, שאלות - להפוך אותם מפסיביים לאקטיביים. זה היתרון המרכזי של זירה אינטראקטיבית מסוג זה.
 
היי טלי- עוד שאלה:

לגבי הפרסום בפייסבוק- האם זה משהו שכל אחד יכול לעשות? וגם- באיזו תדירות היית מציעה לנו לעדכן את העמוד שלנו? כל יום? כמה פעמים ביום? וזאת כדי לנסות להבין את הקו הדק שבין פרסום יעיל לדואר זבל....
תודה, יעל
 
תשובות

הי יעל, פרסום בפייסבוק - הממשק הוא די קל. בגדול את נכנסת לדף העסק שלך, לוחצת על "קדם בעזרת מודעה" ועוקבת אחר ההנחיות. אם פעם עשית פרסום בגוגל זה די דומה. החכמה היא לעשות כמה נוסחים למודעות, לנתח את הנתונים ולראות מה עובד יותר טוב על הגולשים. החכמה העוד יותר גדולה היא לא רק להביא אנשים לדף שלך אלא גם לייצר מזה עבודה. תדירות - לא יותר מפעם ביום. משהו בין פעם ביום לפעמיים בשבוע. צריך לראות כמה תגובות את מקבלת על כל פרסום שלך, ולקחת בחשבון שאם אין הרבה תגובות על פרסומים אנשים פשוט לא ייחשפו לפרסומים שלך. כדי לפרסם באופן יעיל כדאי לגוון את סוגי הסטטוסים המפורסמים, ואפילו להכין מראש רשימות של נושאים ורעיונות לפרסומים. פייסבוק זה עולם ומלואו....
 
המלצה ששמעתי ממומחה בינלאומי לרשתות חברתיות

היא לשמור על איזון של 30%-70% בין תוכן שיווקי לתוכן שימושי כלומר - ש 70% מהפוסטים שלך יהוו תוכן שאינו שיווקי - דיונים, לינקים, פוסטים מקצועיים ו-30% יהיו מידע שיווקי
 
לגבי נוכחות בפייסבוק

יש מלא יועצי פייסבוק שמציעים הדרכות חינמניות בנושא. (בד"כ בצורה של ניוזלטרים או סירטונים) זה אמנם חומר בסיסי אבל שווה להירשם לכמה כאלו להתחיל ללמוד את השטח. באופן כללי פייסבוק מתאים למי ש"נדלק" על זה. כלומר אם זה מתגלה כמטלה כייפית אז זה זורם וניצול הגיוני של הזמן. אם זו טירחה מעצבנת שווה לשקול אפיקים אחרים.
 

offirb1

New member
הקמת קליניקה

שלום, אני רוצה לפתוח קליניקה באיזור חדש שלכאורה נראה מקום טוב ומבטיח אך עדיין פתיחת קליניקה צריכה להתייחס כפתיחת עסק לכל דבר. שאלתי היא, אילו צעדים אתם ממליצים שצריך לעשות לפני ובהמלך פתיחת הקליניקה על כל היבטיו ? והאם יש לכם רעיונות\לינקים מומלצים באינטרנט כדי לממש צעדים אלו בהצלחה ? תודה רבה, אופיר
 
הקמת קליניקה

הי אופיר, שאלת שאלה מאוד כללית, אנסה לענות, ואתה יכול להוסיף כאן שאלות יותר ספציפיות. נכון, פתיחת קליניקה היא פתיחת עסק. הצעד הראשון והחשוב ביותר לדעתי הוא תכנון. להבין כיצד העסק הזה הולך להרוויח. הצעד השני הוא מה שפולינה קוראת "הפוקוס השיווקי" - אשאיר לה להסביר. ואחרי הפתיחה כמובן שיווק שיווק שיווק - שגם לזה כדאי להיערך עם תוכנית מסודרת, ולהקציב איזה שהוא תקציב לפרסום ושיווק. יש באתר שלי לינק המסביר כיצד לפתוח עסק ברשויות. כאמור - אם יש לך שאלות יותר ספציפיות אשמח לענות בהצלחה! טלי
 
שלום אופיר

מכיוון שלהקמת קליניקה יש משמעויות כספיות רבות. אני חושבת שצעד ראשון הייתי מנסה לבדוק אותן. הייתי פותחת גליון אקסל ומנסה ולראות כמה זה יעלה, הוצאות הקמה ותפעול שוטף. (וכמובן האם צריך מימון) אח"כ הייתי בודקת מה רמת ההכנסות שאני צריכה כדי לכסות על העלות הזו ותוך כמה זמן. ואז הייתי מתרגמת את זה למונחים של כמות טיפולים. לאחר שיש לי את יעדי ההכנסות הייתי בודקת עד כמה הם ריאליים. במידה והייתי מחליטה שזה יעד ריאלי הייתי מתחילה לבנות את התוכנית השיווקית החכמה שתביא אותי לעבר היעד הזה. זה לגבי ההיבטים הכספים מעבר לזה כמובן קיימים היבטים נוספים כמו בדיקה של האיזור המדובר, סוג האוכלוסיה, אפילו הסכם ההתקשרות ועוד כמה נושאים. אבל נראה לי שהייתי מתחילה בשאלות הכספיות. בהצלחה!
 
פוקוס שיווקי

הי אופיר בנוסף לדברים החכמים והנכונים של טלי וג'וי אני אוסיף שלפני שבודקים פתיחת קליניקה באזור מסוים צריך להגדיר היטב מהו העסק שאת העומד לפתוח. השלב הראשון הוא הגדרת המוצרים שלך - "מטפל ברפואה סינית" זה לא מוצר. זו הכשרה מקצועית. את הכותרת הזו עלייך לפרוט למוצרים ספציפיים - "טיפול בחולי סוכרת", "טיפול בבעיות פריון" וכו'. לאחר הגדרת המוצרים וכפועל יותר מכך - צריך להגדיר את קהלי היעד - מי הם? איפה הם נמצאים? למה הם זקוקים? לאחר מכן יש לבחון את המתחרים שלך - מי הם? מה הם מציעים? באילו מחירים?
 

RanLoel

New member
פוקוס שיווקי או נישה טיפולית

הי פולינה, אני חושב שלמושג שאת קוראת "פוקוס שיווקי", אנו המטפלים קוראים "נישה טיפולית". לפי ההמלצה שלך, כדאי, מיד עם פתיחת הקליניקה הפרטית, להחליט על תחום "התמחות" או נושא מצומצם דרכו כדאי להציג את עצמנו לציבור. לדעתי זוהי מטלה לא פשוטה בכלל משום שבסיום ארבעת השנים המטפל הטרי עדיין לא פגש בכל התחומים. העולם האמיתי שונה בתכלית מהחיים הסטודנטיאלים ולוקח זמן לגלות את אינסוף השיטות, השדות והאפשרויות שנפרשות שם בחוץ. לא לכולם הכיוון אליו הם נמשכים ברור מהרגע הראשון. האם לדעתך כדאי לוותר או לקצר את תהליך ה"גילוי העצמי" ומייד להתמקד לנושא טיפולי מסויים? רן
 
טוב אז לא "לילה טוב"....

לחצת לי על בלוטת הפוקוס
חשוב מאוד לעשות את ההפרדה בין הרמה השיווקית ההצהרתית, לרמת המעשה. אני בהחלט בעד חקירה ובירור עצמי. זה חלק חשוב מאוד מתהליך גיבוש הזהות המקצועית והעסקית. יחד עם זאת - לפנות לכולם, כל הזמן, לכל הכיוונים - זה פשוט לא אפקטיבי. לכן, אני ממליצה לבחור 3-4 "מוצרים" (ותכף אני אגיד גם מה ההבדל בין זה לבין נישה טיפולית) ומטאפורית "להציג אותם על המדף", או להציב אותם בחלון הראווה של הקליניקה. הבחירה להתמקד במסרים השיווקיים שלי בטיפול בנשים במעגל הפריון, אינה אומרת שאם יבוא אליי גבר עם כאבי ראש או קשישה עם כאבי גב אני לא אטפל בהם. זה רק אומר שבשלב הנוכחי, בחודשים הקרובים, ארכז ואמקד את המאמצים השיווקיים שלי בקהל היעד מסוים, הנמצא באזור מסוים והוא בעל צרכים מסוימים. ואם, כעבור כמה חודשים, ארגיש שזה לא מתאים לי - מבחינת העדפה מקצועית, בגלל שאין היענות, בגלל שהשוק מוצף בנישה הזו - אז תמיד אפשר 'להוריד מהמדף' את המוצרים הללו ולשים מוצרים אחרים. כל החברות הגדולות במשק עושות זאת. כמה פעמים נתקלת בסופר בפסק זמן פסיפלורה-קיווי-תות-מנגו ואחרי שבועיים הוא כבר לא היה?..... כולנו בוחנים את השוק ואת עצמנו כל הזמן. וזה חשוב להיות דינאמיים. אבל - ממוקדים. עכשיו לגבי ההבדל בין נישה טיפולים למה שאני מכנה "פוקוס שיווקי" - הנישה הטיפולית היא מונח רחב בהרבה. אם הנישה הטיפולית שלי היא רפואה סינית לילדים, זו עדיין לא הגדרה של מוצרים. מוצרים בנישה הזו יכולים להיות "טיפול בילדים עם בעיות קשב וריכוז", "חיסונים טבעיים", "טיפול באוזניים לפני ניתוח כפתורים", "התמחות באטופיק דרמטיטיס" וכו'. חשוב להבין שככל שהמוצר מדויק יותר - קל יותר להגיע אל קהל היעד. ילדים עם בעיות קשב וריכוז זה קהל הרבה יותר מוגדר מסתם "ילדים". אני יודעת באיזה מסגרות אפשר לפגוש את ההורים שלהם, איזה פורומים יש להם ברשת, איזה רופאים קונבנציונליים מטפלים בהם וכו'... ככל שיש לי מידע ממוקד יותר על קהל היעד, הסיכוי שלי להגיע אליו גדל והאפקטיביות של הפעולות השיווקיות שלי גדלה בהתאם. מקווה שעכשיו הובנתי
 

offirb1

New member
קהל יעד

תודה פולינה על התגובה המפורטת. אם כך יש לי עוד מספר שאלות קצת יותר ממוקדות. איך אפשר לבדוק קהל יעד במקום מסוים ? כלומר, נניח שכותרת הקליניקה היא "טיפול בחולי סכרת" ונניח שמצאתי מקום פוטנציאלי טוב עם מעט מאוד מתחרים. עכשיו, עד כמה אפשר לדעתך לבדוק האם התושבים המקומיים יהיו מעוניינים ב"מוצר" שאני רוצה לתת להם ? ובאיזה מחיר היו רוצים לקנות את ה"מוצר" הזה ? תודה שוב, אופיר.
 

יותת

New member
שיווק עצמי/ ליווי עסקי - הכיצד

שלום, מצטרפת לשאלתו של רן, לגבי מטפלים יחסית צעירים. איך נכון שישווקו עצמם. מפה לאוזן זה עובד מצויין כשאת/ה מוכר/ת . אך כדי שיכירו.... צריך לעשות ! השאלה מה ואיך? אשמח אם תהיה התייחסות כוללת, (לא רק אינטרנט ). האם בשלב כזה ליווי עסקי נחוץ? מה התפקיד של מלווה עסקי? מהו ארגז הכלים שלו שיעזור לנו המטפלים.
 
שיווק עצמי וליווי עסקי

הי יותת, ראי את תשובתה המפורטת של פולינה לרן. וגם - ראי את הודעת ההיכרות של ג'וי - להפוך להיות מקצוען. תראי, להיות מטפל בתחילת הדרך (ובעצם זה נכון לכל בעל עסק) יכול להיות מאוד מתסכל. אתה חדור מוטיבציה, יש לך המון מה לתת, ואין כל כך למי... לגבי מה לעשות ואיך - יש המון מה לעשות. בהתחלה לטפל בחינם או במחיר סמלי כדי לצבור ניסיון מקצועי, לתכנן את העסק שלך, לעשות עבודות שיווק של כתיבה, הרצאות, נטוורקינג, יצירת קשרים ושיתופי פעולה, שיווק בפייסבוק, תכנון אתר ועוד ועוד. העניין הוא שצריך לזרוע הרבה זרעים ולחכות בסבלנות שיבשילו, וזה לוקח זמן. ליווי עסקי בהחלט יכול לסייע ולקדם. התפקיד של מלווה עסקי הוא לעזור לבעל העסק לבנות נכון את העסק שלו, לעשות איתו את הצעדים הראשונים, לעזור להשיג את הלקוחות הראשונים, לתת ייעוץ כולל על כלל התחומים בעסק - תכנון פיננסי, תכנון מהות העסק, ייעוץ שיווקי, הכוונה כיצד לבנות שיתופי פעולה פוריים ועוד. אני מאמינה גדולה בייעוץ לאורך הדרך, וזה לא חייב להיות דווקא ליווי עסקי, יכול באותה מידה להיות גם אימון עסקי או ייעוץ שיווקי. כל אחד לפי נטיות ליבו. בהצלחה! טלי
 
למעלה