פולינה יוצרתקשורת
New member
ליווי שיווקי עסקי ואיך מתחילים לשווק
הי יותת אתחיל דווקא מהחלק השני של השאלה - ליווי שיווקי, ליווי עסקי, אימון עסקי וכו' - הם התייחסויות מזויות שונות לאותו תפקיד. מדובר באיש מקצוע מנוסה, בעל ראיה רחבה ונסיון בשטח, שיכול להנחות את בעל העסק בהיבטים שונים של הפעילות העסקית. החל מהקמת העסק, בניית סל המוצרים, פיתוח מודל עסקי, בניית תכנית שיווק, גיבוש מסרים שיווקיים ועד לליווי תהליכי, בפועל, תוך כדי ביצוע כל השלבים הללו. כמובן שאפשר לעשות את זה לבד. אבל גם הנהלת חשבונות ודו"ח מס שנתי אפשר לעשות לבד ובכל זאת רבים מבעלי העסקים בוחרים להיעזר ברואה חשבון או יועץ מס מקצועי. לכן, אני בהחלט בעד לקבל יעוץ מקצועי כבר בשלבים הראשונים של הקמת העסק, בעיקר כדי להימנע מטעויות שיכולות לעלות הרבה כסף ולגרום עגמת נפש. לגבי דרכים לשיווק עצמי - בתשובה שלי לרן הצגתי כמה כיוונים דווקא לשיווק בשטח ולא באינטרנט. נקודת המפתח כאן היא ליידע את הסביבה הקרובה גאוגרפית ואת המעגלים החברתיים והמקצועיים על קיומו של העסק (הקליניקה, במקרה הזה) ולרתום אותם כסוכני שיווק בדרך אל קהל היעד. אם הספר השכונתי ידע שאני מטפלת מעולה במיגרנות ובכאבי ראש ובמקרה גם תהיה לו ערימה קטנה של כרטיסי ביקור שלי על הדלפק - יש סיכוי טוב שבפעם הבאה שפנינה תבוא ותבכה שמתפוצץ לה הראש ואל תשאל ואני כבר לא עומדת בזה.... הוא ישלוף את כרטיס הביקור שלי ויגיד - את יודעת? בדיוק היתה פה לפני כמה ימים הבחורה הזאת וסיפרה לי דיקור סיני לכאבי ראשי. אולי תתקשרי אליה? מעבר להפעלת אותם "סוכני שיווק" כדאי לבנות, לבד או באמצעות ליווי מקצועי, תכנית שיווק מסודרת המתייחסת לאמצעים השיווקיים שכדאי להפיק (כן או לא כרטיסי ביקור, כן או לא גלויות / פליירים, לבנות אתר? להקים עמוד בפייסבוק?). ברגע שיש תכנית, קל יותר לעבוד בצורה מסודרת ואפקטיבית. הפתרונות תלוים מאוד באופי המטפל, באזור בו הוא נמצא, בחומי ההתמחות שלו ובקהלי היעד. מטפל הפועל ביישוב קטן יכול להפיק הרבה רווח מחלוקת גלויות שיווקיות בתיבות דואר, לעומת מטפל שגר בלב תל אביב ועלול למצוא את הגלויות שלו טובעות בים הג'אנק מייל בתיבות דואר. מטפל שמתמחה בטיפול בילדים יכול להצליח באמצעות יצירת שם לאחר כמה חודשים שבהם יענה כמומחה לשאלות בפורומים של הורים לילדים ואילו מטפל המתמחה בנשים בהריון יכול להפיק הרבה משיתוף פעולה עם מדריכות הכנה ללידה באזור (כפי שציינתי בתשובה לרן).
הי יותת אתחיל דווקא מהחלק השני של השאלה - ליווי שיווקי, ליווי עסקי, אימון עסקי וכו' - הם התייחסויות מזויות שונות לאותו תפקיד. מדובר באיש מקצוע מנוסה, בעל ראיה רחבה ונסיון בשטח, שיכול להנחות את בעל העסק בהיבטים שונים של הפעילות העסקית. החל מהקמת העסק, בניית סל המוצרים, פיתוח מודל עסקי, בניית תכנית שיווק, גיבוש מסרים שיווקיים ועד לליווי תהליכי, בפועל, תוך כדי ביצוע כל השלבים הללו. כמובן שאפשר לעשות את זה לבד. אבל גם הנהלת חשבונות ודו"ח מס שנתי אפשר לעשות לבד ובכל זאת רבים מבעלי העסקים בוחרים להיעזר ברואה חשבון או יועץ מס מקצועי. לכן, אני בהחלט בעד לקבל יעוץ מקצועי כבר בשלבים הראשונים של הקמת העסק, בעיקר כדי להימנע מטעויות שיכולות לעלות הרבה כסף ולגרום עגמת נפש. לגבי דרכים לשיווק עצמי - בתשובה שלי לרן הצגתי כמה כיוונים דווקא לשיווק בשטח ולא באינטרנט. נקודת המפתח כאן היא ליידע את הסביבה הקרובה גאוגרפית ואת המעגלים החברתיים והמקצועיים על קיומו של העסק (הקליניקה, במקרה הזה) ולרתום אותם כסוכני שיווק בדרך אל קהל היעד. אם הספר השכונתי ידע שאני מטפלת מעולה במיגרנות ובכאבי ראש ובמקרה גם תהיה לו ערימה קטנה של כרטיסי ביקור שלי על הדלפק - יש סיכוי טוב שבפעם הבאה שפנינה תבוא ותבכה שמתפוצץ לה הראש ואל תשאל ואני כבר לא עומדת בזה.... הוא ישלוף את כרטיס הביקור שלי ויגיד - את יודעת? בדיוק היתה פה לפני כמה ימים הבחורה הזאת וסיפרה לי דיקור סיני לכאבי ראשי. אולי תתקשרי אליה? מעבר להפעלת אותם "סוכני שיווק" כדאי לבנות, לבד או באמצעות ליווי מקצועי, תכנית שיווק מסודרת המתייחסת לאמצעים השיווקיים שכדאי להפיק (כן או לא כרטיסי ביקור, כן או לא גלויות / פליירים, לבנות אתר? להקים עמוד בפייסבוק?). ברגע שיש תכנית, קל יותר לעבוד בצורה מסודרת ואפקטיבית. הפתרונות תלוים מאוד באופי המטפל, באזור בו הוא נמצא, בחומי ההתמחות שלו ובקהלי היעד. מטפל הפועל ביישוב קטן יכול להפיק הרבה רווח מחלוקת גלויות שיווקיות בתיבות דואר, לעומת מטפל שגר בלב תל אביב ועלול למצוא את הגלויות שלו טובעות בים הג'אנק מייל בתיבות דואר. מטפל שמתמחה בטיפול בילדים יכול להצליח באמצעות יצירת שם לאחר כמה חודשים שבהם יענה כמומחה לשאלות בפורומים של הורים לילדים ואילו מטפל המתמחה בנשים בהריון יכול להפיק הרבה משיתוף פעולה עם מדריכות הכנה ללידה באזור (כפי שציינתי בתשובה לרן).