לכבוד ט"ו בשבט

אלי ו.

New member
כן, לא רציתי להזכיר את העץ ההוא

מכיון שיש עליו יותר מדי דרשים. (פרדס/אכילה שתיה ליווי)
 

אלי ו.

New member
חז"ל דרשו על אשל אברהם

שלא מדובר בסתם אשל אלא בפרדס שלם של פירות לאורחיו. דרש אחר הוא שהאשל הוא ראשי תיבות של דברים שאירוח כולל: אש"ל = אוכל-שינה-ליווי האורח.
 

shushu10

New member
קראתי במגדיר שהאשל המוזכר בתנ"ך

אינו האשל המצוי בימינו. מאחר ועדיף לטעת עץ פרי מאשר עץ סרק - נשמעים דברי חז"ל הגיוניים ומתאימים לאשל אברהם. אצל שאול, בדיעבד, נזכר האשל בסמיכות ל-2 מצבים שונים, וענין הפירות לאו דווקא שייך, לענ"ד.
 

יוסי ר1

Active member
האשל שלנו נקרא דווקא אשל אברהם.

מה הם מזהים שם במגדיר בתור האשל הקדום? השיקול של לטעת עץ פרי תמיד נכון, אבל יש מקומות שדווקא עץ סרק מסויים עושה את העבודה. האשל אינו זקוק להשקייה, וכל מי שעשה פעם מילואים באזור צאלים למשל, יודע מה רבה החשיבות של עץ אשל, על מנת לקבל מעט צל, ששום עץ אחר לא יכול לתת שם. גם שיטה שצומחת במדבר אינה מספקת כמות צל שתספיק לעדר כבשים או קבוצת אנשים. נוסף לכך, האשל מהווה מקור חיות מרכזי לאקולוגיה שלמה, של חרקים וטורפיהם וטורפי טורפיהם. דוגמא נוספת , מימינו אנו, היא עץ המייש שהערבים מגדלים. עץ סרק, אבל גזעו וענפיו משמשים לעשיית מחרשות, בגלל קושיו של העץ.
 

shushu10

New member
כל עץ וייחודו ומעלותיו -

"לכל עשב ועשב יש לו שירה משלו" - קצת צל במדבר, משיב נפש ביום חמסין, -לא יסולא בפז. בילקוט שמעוני מיוחס המן שאכלו בני ישראל במדבר לעץ האשל. הגדרות שקבלתי באינטרנט על האשל הקדום נעלמו אי שם מאחרי המסך כמעשה
.
 
למעלה