שבת שלום לכולם

afon

New member
להשלים שעות שינה זה חשוב!

ציף באמת מעניין אותי... מה כוס התה שלך? (חוץ ממיטב צמחי החליטה הבריטים)
 

InfectedM

New member
מצטרף להמלצה על רייג', להקה גדולה.

תרשה לי "לחדד" את ההגדרה של המוזיקה שלהם. זה יותר שילוב בין היפ-הופ להארדקור
 

afon

New member
הארדקור...

אני לא בטוח אם ההגדרה שאני אתן היא נכונה במאה אחוז אז אתם מוזמנים לתקן אותי. הארדקור זה מושג שמתייחס להמון דברים, לאו דוקא למוזיקה. הוא זרם מסוים או דבר מסוים שהוא יותר קיצוני וחזק מהנורמה. הוא בצורה מסוימת בא לתאר משהו בצורה הכי אמיתית גם אם פוגעת שלו.
 
איתי... אם בא לך, אשמח אם תכתוב

משהו יותר רחב על הפאנק ונגזרותיו, תוך התייחסות ל-timeline ומתן שמות של להקות מרכזיות (לדוגמא, Black Flag בהארדקור, וכד'). זה לא חייב להיות היום ועכשיו, כמובן.
 

afon

New member
את מתכוונת אלי? כי אני לא איתי

אבל הגבת להודעה שלי...
 

afon

New member
הייתי שמח אבל

אני לא ממש מבין בfאנק, אני לא מכיר הרבה להקות בכלל ולא חקרתי את הז'אנר מספיק. הבעיה היא שאם אני רוצה להכיר רוק קלאסי אז יש את פורום אגדות רוק, אבל אין שום פורום (רציני) שאני יכול להכיר דרכו את הז'אנר הנ"ל. אז אם למישהו יש המלצות לfאנק איכותי אני אשמח לקבל
 
הוסקר דו!

על קצה המזלג ורגל אחת, ובלי סקירה: פאנק אנגלי: Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols - הם התחילו את הכל. The Clash - S/T - אחד האלבומים האהובים עלי עד היום, ואלבום מופתי בפני עצמו. Singles Going Steady - אוסף הסינגלים המופתיים של להקת הפאנק/פוסט פאנק ממנצ'סטר. אלו השלושה המתנגנים אצלי עד היום. פרוטו-פאנק ופאנק אמריקאי Stooges - כל האלבומים שלהם, ואיגי פופ בקריירת הסולו ג'ונתן ריצ'מן והמודרן לאברז (חפש את הסקירה בליגת הפורום) Television - Marquee Moon (ובכלל כל מה שעשו) Patty Smith - Horses (ובכלל כל מה שעשתה) הראמונז ההארדקור של תחילת שנות השמונים: Black Flag Minor Threat Minutemen - Double Nickels on the Dime (להקה מצויינת, שסולנה מת בתאונה וכך באה לקיצה מוקדם מדי). Husker Du בתחילת דרכם (Land Speed Record, Everything Falls Apart and More ואולי Metal Circus). אמצע שנות השמונים (שזה כבר לא פאנק ולא הארדקור): Husker Du (כל יתר האלבומים שלהם, מ-Zen Arcade וצפונה). Replacements - חפשו את האלבומים Let it Be, Tim REM בראשית דרכם ושאר הקולג'-רוק של התקופה וכל זה ממש ממש רק קצה הקרחון.
 

afon

New member
אממ אני דיברתי על fאנק

את הקלאש הסקס פיסטולס והרמונס שמעתי ולא אהבתי. נראה לי יש פה התבלבלות, אני דיברתי על הז'אנר fאנק, שזה התפתחות של ג'אז, לא על פאנק. פאנק אני לא ממש אוהב ואף פעם לא התחברתי יותר מדי.
 
כן, אי הבנה שלי

הדיון התחיל עם התייחסות לרייג' ולהארדקור - שהוא נגזרת של punk, שהתפתחה באמריקה. חשבתי שלכך כוונתך, כאשר כתבת על האדקור בתגובה לשאלה. לגבי Funk: תתחיל מג'יימס בראון (והדברים שעשה עוד בשנות השישים), עבור ל-Sly Stone, ג'ורג' קלינטון ומפעלותיו (פנקדליק, פרלמנט).
 

afon

New member
יש הרבה הארדקור, לא רק בפאנק

גם במטאל יש, גם טראנסים ואפילו פעם שמעתי שיש פופ הארדקור.
 

itaikuskus

New member
אולי באמת התכוונת אלי

ואז היה יכול להיות פה הרבה יותר הגיון...
 

itaikuskus

New member
פאנק על רגל אחת

הויכוח על מי התחיל הכל הוא עתיק יומין. ב1976 יוצא the ramones ומשנה את חוקי המשחק ברוקנרול, ובעצם מגדיר את הצליל המדויק של הפאנק-פאואר/באר קורדס, שירים קצרים ומהירים. האמריקאים לא מתרשמים מהרביעיה, והם יוצאים לחפש את מזלם באנגליה שם הם משפיעים על מגוון רחב של ילדים שמאוחר יותר יקימו להקות כמו the sex pistols the clash the buzzcocks וכו'. ג'ו סטראמר (קלאש) סיפר איך הם היו הולכים לבק סטייג' בנסיון להפגש עם החבר'ה האלה, והם העלו אותם דרך החלון של השירותים (אם אני זוכר נכון), ואיך ג'וני רוטן (פיסטולס) רצה מאוד להפגש עם הראמונז אך פחד לקבל מהם מכות (עקב מיתוסים שהתפשטו עליהם באנגליה). להקות שהשפיעו על הצליל ומכונות פרוטו פאנק- the new york dolls להקה מאוד חשובה שנחשבת לחלוצות הפאנק. המראה שלהם היה יותר של להקת הייר-מטאל, הרבה גלאם והרבה רוקנרול, השפיעו מאוד על להקות כמו פיסטולס וראמונז. פאטי סמית',טלביז'ן,בלונדי וכו'-כל הנ"ל הופיעו בCBGB's ועזרו לייצב את הסאונד ואת הכיוון המוסיקלי של הפאנק, מובן שהאמנים הנ"ל פנו לכיוונים שונים והשאירו את קדמת הבמה לראמונז. לפניהם היו את הסטוג'ס,אמ סי5, ועוד להקות מחתרת כאלה ואחרות שלא עולות לי בראש עכשיו. באנגליה, הפיסטולז בהופעה אחת במנצ'סטר מול איזה 50 איש גרמה לתקומת סצינה שלמה שכללה להקות כמו buzzcocks, joy division וכו'.. בארה"ב הראמונז נתנו השראה לילדים עם אידאולוגיה לקום ולנגן, לא צריך להיות ג'ימי פייג' כדי להקים להקה,וכך קמו לכל אורך היבשת להקות כמו black flag,dead kennedies,bad brains,minot threat,TSOL וכו'... תחילת שנות ה80-תור הזהב של ההארדקור האמריקאי שהלך ושקע לאורך העשור. שנות ה80 הביאו לטעמי את להקות ההארדקור פאנק הטובות ביותר. קורט קוביין גדל על black flag,misfits,germs,flipper וכו', והצליח להביא את הפאנק למיינסטרים, במה שמבקרי המוסיקה והעיתונאים כינו "גראנג'", כנראה כדי לא להתמודד עם העובדה שיש פאנק רוק בראש המצעדים. אמנם נירוונה לא היו מהירים/אגרסיבים/מחאתיים כלהקות שהשפיעו עליהן, אך הם תמיד נשארו נאמנים לעצמם והאומנות שלהם, תמיד חיו בצניעות ולא נתנו לתהילה להחריב להם את המוסיקה (במקרה של קוביין, זה עלה לו בחייו). אגב, פט סמיר, הגיטריסט שניגן עם נירוונה בתקופת in utero עד הסוף מאבד פעם שניה את הסולן לסם ההירואין, בפעם הראשונה זה היה דארבי קראש, סולנה של the germs, אחת הלהקות שהכתיבו את סגנון ההארדקור ואת הסאונד שלו, שמת ממנת יתר, והדבר היחיד שמנע ממנו להפוך לאגדה ולהשכח על ידי ההיסטוריה היה הרצח של ג'ון לנון יום אחרי. 14 שנה אחרי, פט סמיר מאבד את הסולן שלו פעם שניה, הפעם לכדור אקדח, הרבה בגלל ההירואין. באמצע שנות ה80 קמו בארה"ב להקות כמו NOFX ו-BAD RELIGION שלקחו את ההארדקור לכיוון יותר "פופי" ומלבד ענייני מחאה, שרו על בירות ובחורות, ויחד עם THE DESCENDENTS (שנחשבים לאבות הרוחנים של הסגנון) נוצר הפופאנק, שהגיע לשיאו באמצע שנות ה90 בזכות להקות כמו GREEN DAY,THE OFFSPRING,BLINK182 וכו'. הפאנק היום מחולק לאלפי זרמים, כשבעצם כמעט בכל מקום ניתן לשמוע השפעות ואלמנטים. להקות משלבות את הפאנק עם מטאל (ניתן לשמוע זאת בסגנון הטראש מטאל, וידוע שלהקות כמו סלייר ומטאליקה מושפעות רבות מלהקות ה"אולד סקול פאנק"), עם סקא (The clash התחילו עם זה,NOFX השתמשו בזה,RANCID התפרסמו כך,NO DOUBT התחילו ככה וכו'), עם רגאיי (BAD BRAINS,SUBLIME וכו') וכו' וכו'. בסוף שנות ה70, אלו שהושפעו מהפאנק ולא ניגנו הארדקור, ניגנו "פוסט פאנק", שהיום ידוע כ"אינדי", דוגמה טובה היא joy division או the smiths ו-the cure. זהו זה היה דיי מסורבל ומאוד כללי, אבל זה מה יש ביינתים. יש באתר השרת העיוור רשימות של 10 אלבומים שחייבים לשמוע. אפנה אותכם ל2 רשימות כאלה-אחת של הפאנק ואחת של ההארדקור, האלבומים שם הם באמת חובה. PUNX HxC
 

itaikuskus

New member
בואו נעשה את זה רלוונטי

מלבד המקרה המפורסם שג'וני רוטן כתב על חולצה של פינק פלויד "i hate..." הפיסטולז עצמם זכרו מאוד לטובה את התקופה של סיד בארט בלהקה ומאוד רצו שהוא יפיק להם את האלבום, דבר שלא היה אפשרי עקב מצבו הנפשי והכללי של בארט, והרעיון ירד מהפרק. זו לא הייתה הפעם היחידה, גם the damned רצו מאוד את היהלום המשוגע כמפיק שלהם, ובסוף נאלצו "להסתפק" בניק מייסון. הראמונז עצמם עבדו על אלבום עם פיל ספקטור, המפיק המוסיקלי הידוע, ששיגע אותם ואף איים עליהם עם אקדחו ונעל אותם באחוזתו והראה להם סרטי אימה ביזארים. זהו.
 
נכון, וגם הבומטאון ראטס

להקתו של בוב גלדוף, מדאבלין, נהגה לבצע את "ארנולד ליין" בהופעותיה. יש תיעוד ב-DVD שיצא ממש עכשיו, לפני כמה ימים. אגב, ג'וני ליידון (רוטן) הודה שהוא לא באמת שנא את הפלויד; הוא דווקא היה אוהד שלהם. החולצה פשוט היתה שם...
 
למעלה