שבת שלום !

ישו הוא בדיוק כמו אליעזר בן-יהודה !

הם אנשים שמנסים לשנות את העולם ולא מבינים שהם עושים בדיוק ההפך מזה ! . גם " אליעזר בן יהודה " מחייה השפה העברית ומייסד השפה העברית המודרנית של היום רצה להחזיר את העברית לארץ ישראל אחריי שלא דיברו כאן עברית כבר 200 שנה ! . אבל במקום להחזיר את השפה העתיקה מהמקורות של התנ"ך ! , אז הוא המציא עברית חדשה בתוספת עברית עתיקה עם כל מיני מילים של ערבית ואנגלית וטורקית ולכן החרדים של ירושלים עשו עליו : " פולסא דנורא " . בן יהודה הוא עוד דוגמא לאדם שמנסה לעשות טוב לאחרים אבל לא יודע שהוא עושה רק יותר נזקים ! , בדיוק כמו התאור שלכם על ישו ! .
 

פלגיה

New member
שמע נא

העברית היא שפה. וכמו כל שפה היא מקבלת השפעות זרות משפות ומתרבויות סמוכות. כך היה בתקופת התנ"ך (ארמית היא שפה זרה!), כך היה בתקופת המשנה, וכך בכל התקופות בהיסטוריה. אם מסתכלים על העברית מן המשנה, למשל, אפשר לראות שפחות ממחצית המילים הן עבריות מקוריות, והיתר ממקורות ארמיים, אשוריים, אכדיים, ועוד ועוד. אפילו מילים שהן הלכתיות טהורות באו כתוצאה מהשפעה חיצונית (למשל, וזו רק דוגמא אחת, פרוזבול. אפילו המילה דוגמא אינה עברית מקורית). הכעס על אליעזר בן יהודה לא היה מהכיוון הזה. הכעס עליו היה על כך שהוא העביר את העברית ("לשון הקודש") גם לשימושי חולין. כלומר התעקש שזו תהיה שפה חיה וזורמת, שמדברים בה גם עם ילדים, וכותבים בה בעיתונים, ועושים בה מסחר וכדומה. החרדים של ירושלים העדיפו שהעברית תישאר שפה של בית כנסת, והם עצמם ידבר בז'רגון המושפע מהשפה הגרמנית ונקרא "יידיש". נקודה נוספת שבה כעסו עליו, והיא קשורה לנקודה הראשונה שהעליתי, היא דווקא כאשר הוא לקח מילים ממקורות יהודיים ומצא לה שימוש מודרני. על העובדה שהוא לקח מילה כמו "חשמל" המצויה בספר יחזקאל בתיאור מעשה המרכבה, ונתן לה משמעות מודרנית, הם לא יכלו לסלוח לו. והשאלה הגדולה היא מי ניצח? העובדה שהיום גם הרבה חרדים משתמשים בעברית כשפת יומיום, מראה שכוחו של אליעזר בן יהודה היה חזק מכוחם, ובצדק ניתן לו הכינוי "מחייה השפה העברית". שפה שלא מדברים בה ומשאירים אותה בין כותלי בית המדרש - היא שפה מתה. בזכותו של אליעזר בן יהודה אנחנו מסוגלים להתכתב בינינו בשפה עברית, ולא לחיות במדינה שבה כמגדל בבל כל אדם מדבר בשפת הגלות שבה היו הוריו.
 

pembencipolisi

New member
הדבר רק מוכיח שהנוצרים "עשו ממנו"

מה שלא דמין להיות בחייו או במותו. אחרי מותו אפשר היה להכריז עליו כ"משיח" "בן אלהים" "אלהים" הכל לפי הבנת המאמין את ה"שלוש".
 

פלגיה

New member
וזה כמובן ../images/Emo32.gif לנושא הפורום

כי זה פורום תנ"ך, לא פורום תיאולוגיה.
 

greenor

New member
המכתם - רבי דוד בן לוי

אינני יודע אם זה המקום, אבל אני אנסה גם פה... אני מחפש מקומות בהם אוכל למצוא כתב יד של הספר המכתם של רבי דוד בן לוי. אני מכיר את כתבי היד הבאים: אוסף מונטיפיורי בלונדון הבריטיש מיוזיאום אוסף גיצבורג במוסקבה ספריית הסמינר בניו יורק אם ידוע על מקורות נוספים אשמח ואודה מאד. תודה!
 

יוסי ר1

Active member
נסה באוניברסיטה העברית בגבעת רם

במכון לכתבי יד, או באותו מקום בספריים גרשום שלום
 
למעלה