כולנו הרגנו את ישוע

05021990

New member
../images/Emo188.gif כולנו הרגנו את ישוע

ישוע המשיח לא מת מידיעה שאין לא מה לעשות וזאתי הגזרה שנגזרה עליו אל מת מידיעה שכך הוא מכפר על חטאינו ואחרי שלוש ימים הוא קם לתחייה. ישוע מתחילת שירותו ותחילת ביצוע הבשורה רמז לתלמידיו שהוא ימות עבור כולם ויקום מן המתים אחרי שלושה ימים וכך היה. ביום שבו תפסו את ישוע אז שעה לפני זה הוא התפלל לאביו שזה בעצם אלהים. שהאנשים תפסו אותו אז אחד מאנשיו קיצץ את אוזן עוזר הכהנים וישוע ריפא לו אותה וטען שהוא לא מפחד מאנשים אלו ואם הוא רצה אז הוא טען שיכול לקרא ל12 לגיונות של מלאכים (המהלך שהותו במדבר להוכחה לטענתי המלאכים שירתו אותו). שהביאו ותו לקייפה אז קיפפה לא מצא בו טעות אבל מרצות לרצות את העם צלב אותו.
 
אתה צודק...

אבל עדיין אלוהים השתמש בבני אדם כדי לממש את תוכניתו.. וזה מה שנראה לבני האדם כהסיבה.... אז יש סיבות ארציות.
 

L e s t a t

New member
אני חולק על דעתך

אולי התלמידים שלו הרגו את ישוע, בכך שהם לא עשו כלום כשתפסו אותו. אולי הכוהנים הרגו את ישוע, בכך שהם מסרו אותו. אולי פונטיוס פילאטוס הרג את ישוע, בכך שהוא נתן את האפשרות להוציא אותו להורג. אולי הקהל הרג את ישוע, בכך שהרוב הצביעו בעד שחרור בר-אבא. אולי היהודי שסחב את הצלב הרג את ישוע, בכך שהוא עזר למוציאיו להורג. אולי החיילים הרומאים הרגו את ישוע, כשהם צלבו אותו. אולי ישוע הרג את עצמו כשהוא צעק. אולי אתה הרגת את ישוע, מסיבה בלתי ברורה. אבל אני, כמו שאלי אמר: "בכלל לא הכרתי אותו ולא נגעתי בו". אני לא עשיתי לישוע כלום, אני בכלל נולדתי מאות שנים אחרי שהוא נצלב. במה לכל הרוחות אני אשם? אני לא הייתי בין התלמידים שלו (ובכלל לא בין המאמינים שלו) , לא נמניתי בין הכוהנים, לא קוראים לי פונטיוס פילאטוס, לא הייתי בקהל ההוא מעולם, לא סחבתי את הצלב, מעולם לא שירתתי בצבא הרומאי, אני לא ישוע ואני לא אתה. אני מפקפק בכל התיאור של התקומה שלו לחיים. אני לא מאמין בברית החדשה - אני אפילו לא מאמין בברית הישנה! האמונה שלי שונה משלך, אבל אל תאשים אותי ברצח שלא ביצעתי ואל תנסה לגרום לאף אחד לרגשות אשם על המוות של ישוע. יש רמות אובייקטיביות לאמת וברמות הללו - אני לא נגעתי בישוע אלא אם כן הייתי שם בגלגול הקודם. אם אתה כל כך נלהב להתחיל "להאשים ילדים על חטאי אבותיהם" אני מייעץ לך לפתוח את ספר יחזקאל ולקרוא (הפעם לקרוא, לא לשנן כמו תוכי), במיוחד את החלק שאומר שאלוהים מבטל גמול לדורות. באמת, אם אתה מאמין כל כך אדוק של המקרא - למה אתה ממהר להאשים אותי על משהו שאולי אחד מאבות אבותיי עשה או טמן בו את ידו? הרי עפ"י ספר יחזקאל אני פטור מלשאת עונש על חטאיו של מישהו אחר מהמשפחה שלי... עשה לי טובה, יהודי-משיחי... את המיסיונריות תחסוך ממני. "בכל פעם שנפגשתי עם איש-דת בער בי לפתע הצורך לשטוף את ידי" -ניטשה.
 

אלי ו.

New member
לפי הברית החדשה הוא דוקא צודק

הברית החדשה מתעקשת בצורה די מוזרה להפיל את כל האשמה על היהודים ועל צאצאיהם ולזכות את הרומאים מכל אשם. בבה"ח היהודים דורשים לשחרר את בר-אבא ואומרים שהאחריות לרצח ישו תיפול עליהם ועל בניהם. הם אומרים זאת בתגובה לתחנוניו של פונטיוס, הנציב המסכן, שמתחנן על חיי של ישו מול היהודים המרושעים שמעדיפים לשחרר רוצח ולהוציא להורג את ישו.
 
בנוסף,

הבאתי גם חלק מהפרטים הנוספים שהם מביאים לסייע לתיאוריה הזאת (דוגמת זה שפונטיוס היה במצב פוליטי עם רומא שהוא לא היה יכול לסרב ליהודים, אחרת הם היו מסבכים אותו והוא היה מסכן את חייו). masorti התקיף וטען שהמקורות הנוספים לא אמינים, אבל לא באתי לדון באמינותם. באתי להביא את התיאוריה...
 

masorti

New member
כרגיל, אתה והאמת נעים במקביל...

ואת השטויות שהבאת בלינק הפרכתי כבר כאן. גם טענתך (הרחוקה מהאמת) שאתה מביא את התיאוריה בלי לדון באמינותה הופרכה כבר פה, והוכח שאתה מציג את התיאוריה כאמת עובדתית.
 
בבקשה...

הודעתך מהווה SPAMMING ואינה מוסיפה לפורום. אם היא לא תמחק, ניתן לראות תשובה כאן.
 

masorti

New member
כרגיל, אתה והאמת נעים במקביל...

ועניתי לטענותיך כאן.
 
קראת את הב"ח שאתה מדבר?

לא זכור לי שרשום שם שמישהו מסוים אשם במוות שלו. הרומאים הם אלה שצלבו אותו, לא היהודים. אבל זה שהיהודים נתנו להם לצלוב זה משהו אחר. אין פה אשם או לא אשם, זה היה תוכנית אלוהים שישוע ימות, כדי לכפר על חטאיאותינו... מי שבוכה על זה שישוע בכלל נצלב, אז סלחו לי הוא לא הבין את המסר ואת הסיבה לצליבתו. אבל עזבו את זה, גם היום צולבים את ישוע, ובמיוחד בני עמו. כשאני אומר צולבים אני אומר שהם אינם מוכנים לקבל אותו. הם רואים בו כזר, מנוכר לעם ישראל, ואפילו נותנים לו את שם הגנאי יש"ו, שזה ראשי תיבות של ימח שמו וזכרו. לזה הוא התכוון שהיום הוא עדיין "צלוב" כי רוב העולם, ורוב העם היהודי אינו מקבל אותו כמשיח, ומבזה את שמו. לא, הוא לא התכוון גמול לדורות. אבל אלוהים נאמן לסלוח והוא מוכן לקחת בחזרה את אלה שגידפו אותו, את אלה ששנאו אותו, והוא מוכן לתת להם סליחת חטאים ואמת.
 

masorti

New member
"דמו עלינו ועל בנינו" מוכר לך?

אולי זה בכלל מהבהגווד-גיטה ולא מהברית החדשה.....
 

אלי ו.

New member
כשאנשים שהאמינו בישו רצחו יהודים

ב 2000 השנה האחרונות, התירוץ שלהם היה שזה בגלל שהיהודים רצחו את ישו ועל כך הם נענשים. זו אחת הסיבות מדוע יש יהודים שבטנם מתהפכת כשהם שומעים שמנסים לשכנע יהודים כיום, בישראל, להמיר את דתם ולהאמין באותו אדם שבשמו נרצחו רבים מבני עמנו.
 
אני מודע לזה....

וזה אכן הבעיה... הנוצרים האלה שרצחו את היהודים בשמו של ישוע,לא ידעו מה הם עושים. זה אחת הבעיות של הכנסיה, שהם החלו לטבוח בעמו של מי שהם מאמינים בו. וכך העם היהודי ראה באיש ההוא נבלה, מישוה שמחוץ לטריטוריה של העם. וזה מאוד קשה להחזיר אותו לישראל, בגלל כל האנטישמיות שאנשים עשו בשמו. אבל, צריך לזכור שפה מדובר באדם שאנשים סילפו את דבריו, והאשימו את העם שלו ברצחו. למרת שעל הצלב נכתב "מלך היהודים". וזה לא סתם, כי הוא בעצם היה המשיח של עם ישראל, וגם של העולם כולו. אבל קודם הוא בא ל"צאן האובדות של עם ישראל". רק אח"כ הוא שלח את התלמידים שבאו אחשי שיבתו הביתה לגויים. אז צריך לזכור שלושה עובדות: 1. ישוע היה יהודי, נולד יהודי,חי כיהודי בארץ ישראל, מת כיהודי, וקם לתחייה כיהודי. 2. ישוע ראה את עם ישראל בראש מעניו, והוא בא ליהודי בראשונה, אך גם לגויים. 3. ישוע אף פעם לא הטיף נגד יהודים ובעד אנטישמיות.
 

אלי ו.

New member
שאלה לא הוגנת

האם לדעתך תיאור השתלשלות האירועים שהובילה לצליבתו של ישו מתוארת באופן הגון? זוהי כמובן העדות היחידה שיש לנו אבל האם היא נשמעת לך כתיאור הגון של מאורע הסטורי? האם אתה באמת מאמין שהנציב הרומי, פונטיוס פילטוס למעשה אולץ ע"י היהודים לצלוב את ישו? האם נראה לך הגיוני שהקהל היהודי פתאום יקח על עצמו ועל צאצאיו אחריות להוצאתו להורג של אדם שנתפש כפושע? האם לך הסיפור לא נראה מאולץ, סיפור בו הוקרבו היהודים על מזבח התועלתנות והפחד מפני האימפריה השלטת, רומי? בזכות התאור הזה, אבותינו נרצחו. היום אתה פונה לצאצאי אותם נרצחים וקורא להם להאמין בספר שהיה הגורם הראשון במעלה לרציחתם!
 
למעלה