כולנו הרגנו את ישוע

Lu Tze

New member
לדעתי זה לא הוגן להאשים את

הברית החדשה ברצח, הספר עצמו הוא לא רע או טוב. צריך להאשים את מי שהתבסס על הספר ורצח יהודים, לא את הספר עצמו מכיוון שכמעט כל יצירה ספרותית (במיוחד ספרי דת) ניתן לפרש בכל צורה שרוצים.
 

אלי ו.

New member
איך עוד ניתן לפרש את הסיפור

מלבד זאת ש: היהודים אחראים לרצח ישו. היהודים לקחו על עצמם אחריות, עליהם ועל בניהם. לרומאים אין אחריות כלל (למרות שהם בצעו את הצליבה והשיפוט) במשך כמעט 2000 שנה מייצגי הנצרות, האנשים שייצגו את הערכים שבספר הזה קראו לרצח יהודים ולא קראו לפירוש אחר. קרא שוב את השאלה שלי, האם התיאור ההסטורי נשמע לך אמין או מוטה? היה קורא ביקורתי, נסה לדמיין מצב בו המון שמחכה לביצוע צליבה, מכריז על אחריותו ואחריות הדורות הבאים. מדוע הטקסט טורח כ"כ לזכות את הרומאים מכל אשם?
 
אם אתם אומרים את זה

אז סימן שאתם לא קראתם את הספר! כי זה לא מה שרשום שם, מצטער!
 

אלי ו.

New member
אנא הראה והסבר את ה"בשורה"

האם לא כתוב שהיהודים את לקחו מלוא האחריות למותו של ישו, עליהם ועל בניהם? האם לא כתוב שפונטיוס עשה כל מאמץ להציל את ישו? מה לא רשום? אם יש לך קישור ברשת לברית החדשה בעברית אשמח להביא לך ציטוטים מדויקים למרות שאני מקוה שאתה יכול למצוא אותם לבד. אגב, אפילו פרשנויות של החבר'ה שלך, טוענות שהיהודים כעם נענשו על מותו של אותו האיש. הם כמובן (כמו כל פרשנות נוצרית בת זמננו) לא מאריכים את האחריות לימינו אנו. http://www.yeshua.co.il/lessons.asp?book=John&lesson_numb=56
 

Lu Tze

New member
תראה, כשהנצרות עלתה לשלטון

הכנסייה השתלטה לעיה ו"פירשה" לנוצרים מה כתוב בה. אפשר לעוות כל דבר לאיזו צורה שרוצים. אני מסכים שהתיאור הוא לא תיאור היסטורי מדוייק (אף ספר דת לא נותן תיאור היסטורי מדוייק). הטקס מזכה את הרומאים כי לכותב היה היגיון פשוט והוא ידע שאם הוא יכתוב שהרומאים הרגו את ישו(ע) מצבם לא יהיה טוב, אבל זו לא סיבה לומר שהנצרות היא דת רעה, או שהברית החדשה היא האשמה ברצח היהודים ולא המאמינים בה.
 

אלי ו.

New member
אני שמח שאנו מסכימים שהטקסט

מזכה את הרומאים, מסיבות תועלתניות. עכשיו, בתהליך זיכוי הרומאים יש גם זריקת האחריות הטוטאלית על היהודים. לא סתם על משה חיים ואיציק שמתו לפני כ 2000 שנה, אלא על כל היהודים אז וגם על צאצאיהם עד היום!! כל זה כנראה מסיבות תועלתניות גרידא. אולי זה אולי לא היה כ"כ מפריע לי אם אייס והחברים שלו מנסים למכור את הטקסט הזה לצאצאיהם של האנשים שנרצחו בשם הטקסט הזה.
 

Lu Tze

New member
זה מה שאני אומר,

אתה מאשים את הטקסט במעשים של המאמינים בו. המשיחיים מפרשים את הטקסט בצורה שונה, הם הרי לא טוענים שהיהודים אשמים במות ישו(ע). זה כמו לומר שמכיוון שנכוות בזמן שימוש בטוסטר, לא תאכל טוסט לעולם. וגם תנטור טינה למי שכן אוכל טוסטים. לדעתי האמונה המשיחית היא אמונה לא רעה, מבחינה תועלתית. אין בה הרבה מצוות טקסיות, אלא מצוות מוסריות. היא לא מטיפה לשינאה ולא מנסה לכפות את דעתה על אנשים אחרים. הבעיה היחידה בה היא שהיא תופסת כל דבר שמתנגש איתה כרע ועויין.
 
הויכוח הזה חסר תועלת

כי זה לא ממש משנה מי הרג את המשיח, חשוב הוא העובדה שהוא מת. בכך הוא כיפר על החטאים של כל העולם הזה, ובמותו ניצח את המוות. מי כן אשם בהרגית ישוע, זה ממש לא חשוב, כי זה לא ישנה את העובדה שהוא כן נצלב, ושהוא כן לקח על עצמו את חטאינו. אין לי קישור למקום באינרנט עם הברית חדשה, כי לא נראה לי שקיים כזה. אבל באמת, אני מבקש מאנשים לא להגיד סתם דברים שמבוססים על דיעות קדומות, ולהגיד שרשום ככה וככה, מבלי לקרוא את הברית החדשה. אני מחקה שתראה לי איפה רשום שהיהודים אשמים ושהעונש שלהם הוא לדורות. טוב אז להתראות,
 

אלי ו.

New member
בבקשה

במתי כ"ו כתוב שהביאו את ישו לבית של קיפה שם ישבו הסופרים והזקנים שחיפשו עדי שקר בכדי להוציאו להורג. במתי כ"ז 24 ו 24 מופיע הציטוט הבא "ויהי כראות פילטוס כי לא יועיל מאומה, וכי רבתה עוד המהומה ויקח מים וירחץ את ידיו לעיני העם ויאמר נקי אנוכי מדם הצדיק הזה אתם ראו: ויענו כל העם דמו עלינו ועל בנינו" להבדיל מהפירושים היצירתיים שלך לתנ"ך, כאן הטקסט חד משמעי, היהודים לוקחים על עצמם ועל הדורות הבאים את האחריות לדמו של ישו.
 
נו.....

פה מדברים אז על עובדה, שהם אמרו את זה. ותאמין לי שרוב היהודים מסכימים עם זה עד היום, כי הם פשוט שונאים את הבן אדם שבא להביא גאולה לעולם.
 

אלי ו.

New member
היהודים הם אכן אנשים נוראים

איך הם מעזים לשנוא את הגואל.. האם אתה מאמין באמת שהטקסט הזה אמין? זהו טקסט אנטישמי ממדרגה ראשונה. הטקסט הזה עושה שמיניות באויר בכדי להפליל את כל היהודים, לא רק אלו בתקופת ישו אלא גם את צאצאיהם עד היום. במקביל הטקסט הזה מוציא את הרומאים צחים ונקיים. כן את הרומאים שהוציאו להורג את ישו. האם נראה לך שהנציב הרומאי יראה כה פתטי לפני הנתינים היהודיים ויתחנן על חייו של ישו? אם הוא כ"כ רצה להציל אותו, למה הוא לא עשה זאת? אם הוא כבר צולב אותו, מי מכריח אתות להלקות אותו? האם נראה לך שהמון היהודים יקח על עצמו ועל צאצאיו את האחריות להוצאה להורג? מדובר בטקסט שמסית נגד יהודים.
 
אפשרויות:

האפשרויות הקימות לאור התיאוריה שהיהודים הכריחו את פונטיוס: *פונטיוס ציווה להלקות ולהשפיל את ישוע בתקווה שזה יספק את הקהל, ואז הוא לא יצטרך להרוג אותו. *פונטיוס לא הציל אותו מאחר שאחרת היהודים היו מסבכים אותו עם הקיסר שבדיוק נטה טוב ליהודים, ורע למיטיבו של פונטיוס (שבעצמו שנא יהודים) - סיאנוס. (נראה שהוא נטה טוב ליהודים דווקא בגלל שסיאנוס נטה רע). *המון היהודים היה עשוי לקחת את האחריות אם היה נראה לו שישוע באמת אשם, וכדי לספק את מצפונו של פונטיוס ואת טענתו שהוא ירגיש אשם.
 

אלי ו.

New member
יש בעיה אחת

אין סימוכין לאף אחת מהתאוריות שלך. ההלקאות נעשו בדרך לצליבה. ושוב אני שואל את הקורא ההגון של הטקסט, האם הוא נשמע כתאור הסטורי אמין? הנציב מתרפס בפני ההמון שהוא אמור לשלוט בו. מתרה בפני היהודים שישו צדיק. מוציא את ישו להורג אבל מנער אחריות מעצמו. היהודים לוקחים אחריות עליהם ועל צאצאיהם, בברית החדשה זה ברור שהאשם אינו רק במשה,חיים ויענקל שישבו בקהל אלא בכל היהודים וצאצאיהם!
 
אז מה?

לא אמרתי שזה מה שהיה. אלו האפשרויות ש"מאשימי היהודים" משתמשים בהם. נכון או לא, לא אכפת לי. אבל הבאת טענות לוגיות - והבאתי אפשרויות להפרכות כנ"ל. (לא שברור לי מה אכפת לך אם היהודים "אשמים בהריגתו או לא. הטיעון של masorti: "זאת אומרת שהרבנים של אז לא צפו את העתיד ולכן הם טיפשים", נשמע אידיוטי, מאחר שלפי אמונת הרבנים זה מה שהיה צריך לעשות על פי חוקי הדת)
 

אלי ו.

New member
אין לי בעיה עם הריגתו של ישו

יש לי בעיה עם טקסטים אנטישמיים ולא אמינים יש לי בעיה עם מיסיונרים לא ישרים שמתחזים ליהודים. (כן, טכנית הם אולי יהודים, אמונית הם נוצרים שמנסים להמיר את דתם של יהודים בכחש) יש לי בעיה כשמיסיונרים מנסים למכור טקסט אנטישמי ליהודים שאבותיהם נרצחו בשם אותו הטקסט.
 
למעלה