תחרות הסיטואציה העלומה חוזרת
כנסו

sivan היפה

New member
תיקון קטנטן ליון חבר יקר - עוץ

עוץ ארץ שנזכרה במקרא שלוש פעמים. פעם כמקום מוצאו של איוב, פעם בירמיה בנבואת פורענות על הגויים, ופעם באיכה שהיא חלק מאדום. עוץ - ארץ שנזכרה שלוש פעמים בכה"ק: א) מקום מולדת איוב; ב) מדינה צפונית-מזרחית ממצרים ומפרידה בינה ובין ארץ פלשתים, כנראה מדברי ירמיה אשר השקה את כוס יין החמה (נבואת הפורעניות) את פרעה מלך מצרים, ואת כל הערב, ואת כל מלכי ארץ העוץ, ואת כל מלכי ארץ פלשתים (ירמיה כ"ח כ); ג) חלק מארץ אדום, כאמור: שישי ושמחי בת אדום יושבת בארץ עוץ (איכה ד' ה"ה).
 
סיון וליון, אתם צודקים לגבי ארצו של איוב.

איוב, פרק א' פסוק א': אִישׁ הָיָה בְאֶרֶץ עוּץ, אִיּוֹב שְׁמוֹ; וְהָיָה הָאִישׁ הַהוּא, תָּם וְיָשָׁר וִירֵא אֱלֹהִים--וְסָר מֵרָע. סיפור הילדים המדובר הוא "הקוסם מארץ עוץ" (באנגלית: The Wizard of Oz), ספר ילדים שכתב ל. פרנק באום בשנת 1900 הספר הפך לסרט מוסיקלי באותו שם בשנת 1939 בכיכובה של ג'ודי גארלד.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאםם דמות בספרות הילדים העברית במיוחד?

זה לא רמז מבחינתי אם זה מספרות עברית יהודית.. אולי תנסח את השאלה בצורה יותר ידידותית לסביבה
 
לא היה זה רמז, זה מרכיב בשאלה.

הדמות היא מהספרות המכונה "ספרות ילדים", אך נכון יותר לכנות זאת כ"ספרות לכל המשפחה". לא מדובר על ספרות ילדים עברית, הסיפור הוא מהקלסיקה העולמית. רמז: סיפור הילדים הזה הפך גם לסרט.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifתודהה../images/Emo9.gif על השאהל וההסבר../images/Emo132.gif

מי עוד מרים את הכפפה?
 

lion 7

New member
מה מקביל אצלנו בספרות הערבית

לאותו סיפור? בודאי זה ידוע או מתורגם ובורח לי מהזכרון , יום טוב לכולם.
 

salt of earth

New member
אתה יכול לתת רמז לגבי אותה דמות מספרות הילדים

נגיד מה מאפיין אותה במיוחד...
 
ניסיתי לענות לך כאשר שאלת,

אך משום מה לא הצלחתי להעביר את התגובה. יתכן שבעיה במחשב א איפשרה לי להגיב. השאלה היתה על ארץ המוצא ולא על הדמות. בכל אופן, עניתי שוש שורות למעלה לסיוון ולליון. הדמות המקראית: איוב שבא מארץ עוץ סיפור הילדים: הקוסם מארץ עוץ
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifוהנה עוד תעלומה להעביר את השבת../images/Emo9.gif

"צעירה ורחוקה מהבית, ובגלל אמונתה החזקה,הובילה את "האדון" שלה לידי ריפוי." גם מהברית הישנה...רמזים ינתנו לפי דרישה
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifרמז:

הילדה או הבחורה הצעירה עבדה בביתו של אדם עשיר וחזק שהיה חולה מאוד...והיא הציעה שילך למי שהיא זכרה שעושה נסים בשם אלוהים..ויכול לרפא...
 

sivan היפה

New member
מלאכים ב, פרק ה'

נעמן, שר צבא מלך ארם חולה בצרעת. נערה ישראלית מספרת לו כי הנביא אלישע יכול לרפאו. נעמן הולך לאלישע, וזה מרפא אותו, ללא תמורה, בטקס מאגי במימי הירדן. גיחזי, משרתו של אלישע, רודף אחרי נעמן ומבקש ממנו שכר במרמה. אלישע מתרגז על משרתו ומעביר אליו את הצרעת. מטרת הסיפור היא להפיץ בעולם כולו את האמונה ב-ה'. פס' 1 – 2 – המצג הולך ומונה את המשתתפים בסיפור: מלך ארם, נעמן שר צבאו ונערה ישראלית. מפתיחת הסיפור "ונעמן" ברור כי נעמן הוא גיבורו הראשי, ומאזכור מחלת הצרעת שלו עלינו ללמוד כי בכך יעסוק הספור. מהמשפט: "כי בו נתן ה' תשועה לארם" אנו למדים כי ה' הוא אוניברסלי, והוא מנהל את ההיסטוריה העולמית. מי זאת הנערה הישראלית הזו? אין איזכור לשמה
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifמצויין סיוון היפה../images/Emo9.gif לא מוזכר שמה

רק שכמה שאפילו ילדה במקום רחוק- יכולה להיות חיילת טובה לאלוהים, כי את הבשורה ניתן להפיץ בכל מקום, ולספר על אלוהינו החי
שמה לא משנה..אלא העשייה שלה..שהיא למען הלל האדון
ציטוט בערבית: وكان نعمان رئيس جيش ملك ارام رجلا عظيما عند سيده مرفوع الوجه لانه عن يده اعطى الرب خلاصا لارام.وكان الرجل جبار بأس ابرص. 2 وكان الاراميون قد خرجوا غزاة فسبوا من ارض اسرائيل فتاة صغيرة فكانت بين يدي امرأة نعمان. 3 فقالت لمولاتها يا ليت سيدي امام النبي الذي في السامرة فانه كان يشفيه من برصه. 4 فدخل واخبر سيده قائلا كذا وكذا قالت الجارية التي من ارض اسرائيل. 5 فقال ملك ارام انطلق ذاهبا فارسل كتابا الى ملك اسرائيل.فذهب واخذ بيده عشر وزنات من الفضة وستة آلاف شاقل من الذهب وعشر حلل من الثياب. 6 وأتى بالكتاب الى ملك اسرائيل يقول فيه فالآن عند وصول هذا الكتاب اليك هوذا قد ارسلت اليك نعمان عبدي فاشفه من برصه. 7 فلما قرأ ملك اسرائيل الكتاب مزّق ثيابه وقال هل انا الله لكي أميت واحيي حتى ان هذا يرسل اليّ ان اشفي رجلا من برصه.فاعلموا وانظروا انه انما يتعرض لي 8 ولما سمع اليشع رجل الله ان ملك اسرائيل قد مزّق ثيابه ارسل الى الملك يقول لماذا مزّقت ثيابك.ليات اليّ فيعلم انه يوجد نبي في اسرائيل.9 فجاء نعمان بخيله ومركباته ووقف عند باب بيت اليشع. 10 فارسل اليه اليشع رسولا يقول اذهب واغتسل سبع مرّات في الاردن فيرجع لحمك اليك وتطهر. 11 فغضب نعمان ومضى وقال هوذا قلت انه يخرج اليّ ويقف ويدعو باسم الرب الهه ويردد يده فوق الموضع فيشفي الابرص. 12 أليس ابانة وفرفر نهرا دمشق احسن من جميع مياه اسرائيل.أما كنت اغتسل بهما فاطهر.ورجع ومضى بغيظ. 13 فتقدم عبيده وكلموه وقالوا يا ابانا لو قال لك النبي امرا عظيما أما &#160
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifוהציטוט בעברית-עם הקצת שנקטע ע"י תפוז../images/Emo13.gif

13 فتقدم عبيده وكلموه وقالوا يا ابانا لو قال لك النبي امرا عظيما أما كنت تعمله فكم بالحري اذ قال لك اغتسل واطهر. 14 فنزل وغطس في الاردن سبع مرات حسب قول رجل الله فرجع لحمه كلحم صبي صغير وطهر. 15 فرجع الى رجل الله هو وكل جيشه ودخل ووقف امامه وقال هوذا قد عرفت انه ليس اله في كل الارض الا في اسرائيل. سفر الملوك الثاني 5 מלכים ב' -פרק ה א וְנַעֲמָן שַׂר-צְבָא מֶלֶךְ-אֲרָם הָיָה אִישׁ גָּדוֹל לִפְנֵי אֲדֹנָיו וּנְשֻׂא פָנִים כִּי-בוֹ נָתַן-יְהוָה תְּשׁוּעָה לַאֲרָם וְהָאִישׁ הָיָה גִּבּוֹר חַיִל מְצֹרָע׃ ב וַאֲרָם יָצְאוּ גְדוּדִים וַיִּשְׁבּוּ מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל נַעֲרָה קְטַנָּה וַתְּהִי לִפְנֵי אֵשֶׁת נַעֲמָן׃ ג וַתֹּאמֶר אֶל-גְּבִרְתָּהּ אַחֲלֵי אֲדֹנִי לִפְנֵי הַנָּבִיא אֲשֶׁר בְּשֹׁמְרוֹן אָז יֶאֱסֹף אֹתוֹ מִצָּרַעְתּוֹ׃ ד וַיָּבֹא וַיַּגֵּד לַאדֹנָיו לֵאמֹר כָּזֹאת וְכָזֹאת דִּבְּרָה הַנַּעֲרָה אֲשֶׁר מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל׃ ה וַיֹּאמֶר מֶלֶךְ-אֲרָם לֶךְ-בֹּא וְאֶשְׁלְחָה סֵפֶר אֶל-מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל וַיֵּלֶךְ וַיִּקַּח בְּיָדוֹ עֶשֶׂר כִּכְּרֵי-כֶסֶף וְשֵׁשֶׁת אֲלָפִים זָהָב וְעֶשֶׂר חֲלִיפוֹת בְּגָדִים׃ ו וַיָּבֵא הַסֵּפֶר אֶל-מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר וְעַתָּה כְּבוֹא הַסֵּפֶר הַזֶּה אֵלֶיךָ הִנֵּה שָׁלַחְתִּי אֵלֶיךָ אֶת-נַעֲמָן עַבְדִּי וַאֲסַפְתּוֹ מִצָּרַעְתּוֹ׃ ז וַיְהִי כִּקְרֹא מֶלֶךְ-יִשְׂרָאֵל אֶת-הַסֵּפֶר וַיִּקְרַע בְּגָדָיו וַיֹּאמֶר הַאֱלֹהִים אָנִי לְהָמִית וּלְהַחֲיוֹת כִּי-זֶה שֹׁלֵחַ אֵלַי לֶאֱסֹף אִישׁ מִצָּרַעְתּוֹ כִּי אַךְ-דְּעוּ-נָא וּרְאוּ כִּי-מִתְאַנֶּה הוּא לִי׃ ח וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ אֱלִישָׁע אִישׁ-הָאֱלֹהִים כִּי-קָרַע מֶלֶךְ-יִשְׂרָאֵל אֶת-בְּגָדָיו וַיִּשְׁלַח אֶל-הַמֶּלֶךְ לֵאמֹר לָמָּה קָרַעְתָּ בְּגָדֶיךָ יָבֹא-נָא אֵלַי וְיֵדַע כִּי יֵשׁ נָבִיא בְּיִשְׂרָאֵל׃ ט וַיָּבֹא נַעֲמָן בְּסוּסָו וּבְרִכְבּוֹ וַיַּעֲמֹד פֶּתַח-הַבַּיִת לֶאֱלִישָׁע׃ י וַיִּשְׁלַח אֵלָיו אֱלִישָׁע מַלְאָךְ לֵאמֹר הָלוֹךְ וְרָחַצְתָּ שֶׁבַע-פְּעָמִים בַּיַּרְדֵּן וְיָשֹׁב בְּשָׂרְךָ לְךָ וּטְהָר׃ יא וַיִּקְצֹף נַעֲמָן וַיֵּלַךְ וַיֹּאמֶר הִנֵּה אָמַרְתִּי אֵלַי יֵצֵא יָצוֹא וְעָמַד וְקָרָא בְּשֵׁם-יְהוָה אֱלֹהָיו וְהֵנִיף יָדוֹ אֶל-הַמָּקוֹם וְאָסַף הַמְּצֹרָע׃ יב הֲלֹא טוֹב אבנה (אֲמָנָה) וּפַרְפַּר נַהֲרוֹת דַּמֶּשֶׂק מִכֹּל מֵימֵי יִשְׂרָאֵל הֲלֹא-אֶרְחַץ בָּהֶם וְטָהָרְתִּי וַיִּפֶן וַיֵּלֶךְ בְּחֵמָה׃ יג וַיִּגְּשׁוּ עֲבָדָיו וַיְדַבְּרוּ אֵלָיו וַיֹּאמְרוּ אָבִי דָּבָר גָּדוֹל הַנָּבִיא דִּבֶּר אֵלֶיךָ הֲלוֹא תַעֲשֶׂה וְאַף כִּי-אָמַר אֵלֶיךָ רְחַץ וּטְהָר׃ יד וַיֵּרֶד וַיִּטְבֹּל בַּיַּרְדֵּן שֶׁבַע פְּעָמִים כִּדְבַר אִישׁ הָאֱלֹהִים וַיָּשָׁב בְּשָׂרוֹ כִּבְשַׂר נַעַר קָטֹן וַיִּטְהָר׃ טו וַיָּשָׁב אֶל-אִישׁ הָאֱלֹהִים הוּא וְכָל-מַחֲנֵהוּ וַיָּבֹא וַיַּעֲמֹד לְפָנָיו וַיֹּאמֶר הִנֵּה-נָא יָדַעְתִּי כִּי אֵין אֱלֹהִים בְּכָל-הָאָרֶץ כִּי אִם-בְּיִשְׂרָאֵל
 

lion 7

New member
כמה קרוב הוא אלוהים לאהוביו

|גם לאראמים היה חלק ברחמנות אלוהים הבלתי נפסקת . הסיפור נותן הבטים רוחניים בכדי שנלמד ונאמין, לא סתם הסיפור נכתב לנו מאמיני העת החדשה , אנו האמנו שאלוהים היה לו רק עם אחד , אבל מסתבר שאחרים וגויים היה להם את הזכות בכדי להאמין וגם לקבל את החסד הזה , הבחורה הישראלית מלמדת על השגרירים שמוזכרים בברית החדשה , והשגרירה של העם הנבחר בחרה בלאמר את האמת למרות סגידת הארמים לאלים אחרים ..
 
למעלה