הערה../images/Emo140.gif
"זה בדיוק כמו לקרוא למאה ה-19 "התקופה הגותית" כי אז היו נפוצים בבריטניה זרמים של ספרות שנקראה ספרות גותית" למאה ה-19, לפחות במוסיקה ואני מאמינה שגם בתחומים אחרים כמו אומנות, אדריכלות, ספרות וכ'ו יש שם ברור שהוא "התקופה הרומנטית". כידוע, רומנטיקה זה לא רק פרחים ושוקולדים לאור ירח אלא גם תנועה שסחפה את אירופה באותה התקופה. מאפייניה היו מאפיינים דראמטים (ואני בכלל תוהה למה שייקספיר לא נולד בתקופה ההיא
) רעיונותיה היו סוחפים, מרגשים ולפעמים לא מחוברים כלל למציאות. הרגש, הפאתוס, היה חלק מההווי החברתי (פתאום למשל, אנשים החלו להתחתן מאהבה ולא מבטחון כלכלי או מניעים אסטרטגיים או, היצירות המוסיקליות שחוברו היו בדרך כלל מאוד מאוד ארוכות או מאוד קצרות והטקסט היה מאופיין במרכיבים פנטסטיים). כל זה מביא אותי לתמוך במה שכתבת
: "היה גם זרם נאו-גותי באדריכלות לקראת תחילת המאה ה-19, אבל שוב, זה לא מצדיק לקרוא לזה "התקופה הניאו-גותית".. בגלל ההווי החברתי אנשים החלו ל"חזור" לימי הביינים מהבחינה של הבנייה בגלל שימה"ב הייתה תקופת אבירים ואצילים וסיפורים על שדים ורוחות ואלוהים. "בבריטניה זרמים של ספרות שנקראה ספרות גותית (ולא, אין שום קשר לאדגר אלן פו.. לא יודעת מי חסר ההשכלה שכתב את זה כאן לפני כמה ימים, אבל אדגר אלן פו חי הרבה שנים אחרי זה, הוא היה אמריקאי, והוא למעשה גדול ספרי הבלשות והספרות האמריקנית, וסיפורי האימה שלו היה סתם חלטורה שהוא עשה בנוסף).." כאן לעומת זאת אני נוטה שלא להסכים איתך, אדגר אלן פו חי בין השנים 1809-1849, בדיוק בזמן של התקופה הרומנטית. הוא היה אמריקאי
מהדרום אך (ואני מצטטת מהספר שלי "הבור והמטוטלת") יש חוקרי ספרות הרואים בא.א.פו רומנטיקן מובהק ומעמידים אותו לצד יוצרים אנגלים (אירופאים)". ולגבי גדול סיפורי הבלשנות והספרות האמריקנית לא שמעתי, תמיד חשבתי שהוא היה אחד מפורצי הדרך בספרות האימה המודרנית. למעשה, קראתי כמה סיפורים שלו ואכן ניתן למצוא שם מרכיבים בלשיים אך חוט השדרה היא האימה שלא נראה לי שיפה כל כך לקרוא לה חלטורה. היצירות הכי מפורסמות שלו (העורב, הבור והמטוטלת, חתול שחור וכ'ו) הן בראש ובראשונה מפחידות. ואחרון חביב, "בד"כ קוראים לזה מזמורים גרגוריאנים, או שנסונים אם מדברים על תחילת הרנסאנס בצרפת, זה פשוט המוזיקה היחידה שהכנסיה הרשתה לעשות בתקופת סוף ימי הביניים, וזו חרא של מוזיקה" למען האמת אני נהנת לשמוע מזמורים גריגוריאנים ולא חושבת שנין לחרוץ את דינם בכזו קלות (במיוחד אם דיברת על סוף ימי הביינים שבהם המזמורים הפכו למאוד מסובכים- "מוטטים" בעלי אופי פוליטקסטואלי ופוליפוני ולפחות מהבחינה הטכנית חייבים לתת להם קרדיט על זה).