עוד תשובות בגוף הטקסט
אתה מפרש את האד הומינם בצורה מעוותת בעיניי. אד הומינם היא טענה לגופו של אדם בלי קשר למה שהוא אומר.
לא נכון. אתה הוא זה שמפרש את המושג בצורה שגויה. אד הומינם הוא הטלת דופי בטענה על סמך לקות של הטוען ולא על סמך כשל של הטענה עצמה להלן הגדרה שמצאתי באינטרנט - An ad hominem argument, also known as argumentum ad hominem (Latin: "argument to the person", "argument against the man") consists of replying to an argument or factual claim
by attacking or appealing to a characteristic or belief of the person making the argument or claim, rather than by addressing the substance of the argument or producing evidence against the claim.
וזה בדיוק מה שאתה עושה משום שאתה עצמך אמרת שתהיה לך בעיה גם עם מחקרים ללא דופי אם המדענים שאחראים להם הם דתיים. אבל אני דווקא טוען שיש קשר הדוק למה שהוא אומר. אתה משום מה בוחר להתייחס רק לחלק קטן ממה שהוא אומר ועושה את זה בצורה שרירותית ולא עקבית. אני מתייחס לטיעונים שלו בצורה רחבה יותר. יש הבדל גדול בעיניי בין אדם שהוא עקבי ברציונליות לבין אדם שהוא פעם רציונלי ופעם לא. חוסר הרציונליות שלו הוא חלק ממנו ובהכרח משפיע על מי שהוא ועלול להשפיע על המחקרים שלו. כשאני קורא מחקר שלו,
אני חוזר שוב - אתה ציינת בהודעה קודמת שתהיה לך בעיה גם עם מחקרים ללא דופי איך אני יכול לדעת האם מדובר במדען או במישהו שעוסק בפסבדו מדע? אני לא אומר שבהכרח המחקרים שלו גרועים, אבל חובת ההוכחה תהיה גדולה יותר עליו. לא כל טענה היא ישות עצמאית. יש הבדל גדול בין טענה לוגית מסוימת שתהיה נכונה לא חשוב מי יאמר אותה, לבין טענות שקשורות קשר הדוק להיסטוריה האישית של האדם. זה בדיוק מה שקורה עם האדם המאמין וגם עם הגבר האלים. אם הגבר האלים היה מדבר על מתמטיקה, לא הייתה לי שום סיבה לפקפק בדברים שלו יותר מכל אחד אחר. אבל ברגע שהוא מדבר על אלימות כשיש לו היסטוריה רלוונטית לכך, אז הטענה שלו כבר אינה עצמאית
ברמת המנגנון הסיבתי שהביא להעלאה של הטענה היא אכן לא עצמאית. ברמת ההיגיון הפנימי שיש בה או אין בה היא בהחלט יישות עצמאית . זו בכלל לא גישה פסולה במדע לחשוב שיש קשר בין הטוענים לבין המחקרים שלהם
פה נראה לי שנאלץ להסכים שלא להסכים . יש הבדל בין גישה מדעית תיאורטית לבין מה שקורה בפרקטיקה ויש לכך הצדקות. במדע, אין לנו תמיד אפשרות לשחזר ניסויים בצורה מיידית או לבדוק כל מחקר בצורה אישית (מעבר לשיפוט עמיתים), ולכן במידה רבה מי שעושה את המחקר נותן לו את השם. האם אתה חושב שבכתבי עת כמו science או nature כל אחד יכול לכתוב?
עקרונית זה מה שצריך להיות, המציאות איננה אידיאלית ואני מצר על כך יש הרבה כתבי עת שרק חוקרים שהוכיחו עצמם יכולים לכתוב. כמו בכל מקצוע אחר אין דין חוקר מתחיל באקדמיה ממי שיש לו 30 שנות ניסיון . אנשים צריכים להרוויח את המוניטין שלהם וכל מחקר טוב או רע שלהם משפיע עליו. חוקרים מתחילים יכולים לעשות הרבה טעויות וזה שיש לך השכלה מסוימת במדע לא הופכת אותך לחוקר טוב בהכרח
כנ"ל - המציאות איננה אידיאלית אבל עקרונית כל עבודה צריכה להיבדק לגופה .