לקוח מנסה לעשות רווח לעצמו שלא במשפט
לחנות המחשבים שלי הגיע לקוח בשם גיא אופיר, עו"ד במקצועו, וביקש לרכוש סט מקלדת עכבר אלחוטי, הזול ביותר שקיים. הצעתי לו מספר דגמים מומלצים אך הוא העדיף את הסט הפשוט ביותר במחיר של כ- 120 ש"ח. לאחר יום חזר וטען שהמקלדת לא תקינה. בדקנו והחלפנו לו את המקלדת מסט נוסף חדש בחנות. כעבור יומיים נוספים הגיע שותפה שלו למשרד וטענה שהעכבר לא עובד. בדקנו שוב ומצאנו שדחפו בפנים בלחץ בטריות נטענות עם ראש עבה מהרגיל. סידרנו את המגעים למרות העיוות שגמרו לבית הבטריות, אך היא דרשה ביטול העסקה וזאת למרות שזרקו את האריזות ופגעו במוצר. הם כעסו מאד על המוצר והעובדה שהם נאלצים לשוב פעמיים לחנות ולבזבז זמן. צריך להבין שהמשרד שלהם מצוי 50 מ מהחנות שלי. כעבור יום שלחו לי בפקס מכתב רשמי עם תביעה של החזר עלות המוצר בתוספת 600 ש"ח עלות הטרחה שלהם, או ש.... עניתי להם בפקס כי זה שהוא מוסמך כעו"ד לא מקנה לו את הזכות לאיים, לתבוע ולהפחיד וכי עליו לדעת את הנוהג המקובל במסחר במצב כגון זה: א. אם המוצר לא תקין אז מחליפים, בדיוק כפי שעשינו. ב. לא ניתן להחזיר מוצר ללא קרטון האריזה ובטח שלא במצב פגום עקב לחץ הבטריות. ג. באופן יוצא משורת הדין אמרתי שיוכל להביא אלי את המוצר ואותו אשלח ליבואן כדי שיחליף להם במוצר חדש על פי שיקול דעת היבואן. עברו יותר משלושה חודשים, חשבתי שהם הסתדרו עם המוצר, אך להפתעתי קיבלתי תובענה מהלשכה להוצאה לפועל לתשלום של 12,100 ש"ח כפיצוי למקרה !!! לי אישית המקרה נראה הזוי או שהעו"ד איבד את המידתיות ו/או השפיות. שניים עשר אלף שקל ?! שאלותי: איך יתכן שהלשכה להוצאה לפועל פעלה ללא בית משפט ? איך אני מתמודד נגד פגע רע זה, שגורם סלידה מעורכי הדין? איך עורכי הדין דואגים שאנשים כאלו לא "ילכלכו" את מעמדם והסמכות המוסרית שלהם?