אירוח פרופ. ג'רי רייכשטיין

תשובה לשאלה 6

אני הלכתי כל שנה לשירת האדם, ודעתי האישית היא שהאירוע משתפר משנה לשנה. האירוע האחרון,היה אווירה מיוחדת מאוד. היו שם חירשים,כבדי שמיעה ושומעים ששרו על הבמה וגם קהל,ולכולנו היה יום נהדר.אז למה לא להמשיך במסורת הזאת בעתיד?! ג'ירי
 

tamaru

New member
שאלה(ות) מספר 7

לג'רי שלום וברכה וברוך הבא!! אני מצפה לראותך כאן בפורום!! יש כמה שאלות אליך, ראשית, מהם לדעתך האתגרים העיקריים של "בקול" לשנים הבאות שנית, מה לדעתך ההישגים הגדולים ביותר של "בקול" (2-3 הישגים עיקריים) ושלישית, איך אתה רואה את מצבם של לקויי השמיעה כיום בארץ מבחינת רמת הטיפול בשמיעה ובדיבור - המכונים השונים, רמת קלינאי התקשורת וכדומה, במיוחד לאוכלוסיות הבוגרות.
 
תשובה לשאלה 7

תשובה לשאלה ראשונה: 1.לעודד ולהשתתף בהקמת מרכזי נגישות וטכנולוגיות עזרי שמיעה בארבע או חמישה ערים הגדולים בארץ.שיהיו דומים לזה שהקמנו בת"א. והמשך שיתוף פעולה פורה עם ארגונים שק"ל, אש"ל-ג'וינט ומט"ב. 2.אחיה קאמרה, מנכ"ל בקול, גם שואף שיהיה מרכז ניידת (אוטובוס או ואן) שיסתובב בין הקהילות הקטנות בכל חלקי הארץ,ובנידת יהיה תצוגה של טכנולוגיות עזרי שמיעה ונגישות. 3.לדאוג ליותר תמיכה לאנשים כבדי שמיעה בקניית מכשירי שמיעה. 4.יודע שפחות 20 אחוז של אנשים שצריכים מכשירי שמיעה- מרכיבים מכשירי שמיעה. עלינו לשכנע את ה80 אחוז הנותרים לרכוש מכשירי שמיעה. 5.לדאוג להנגשת כל התיאטראות, בתי הקולנוע,ואולמי ההרצאות בארץ. 6.לשפר את מצב התעסוקה של אנשים כבדי שמיעה וחירשים. 7.לדאוג שאמצעי תחבורה כמו רכבות, אוטובוסים,מטוסים ואוניות יהיו נגישים לאנשים ליקוי שמיעה. תשובה לשאלה ב: שלושה הישגים חשובים של בקול עד כה: 1.הקמת מרכז נגישות וטכנולוגיות עזרי שמיעה בת"א. 2.שיפרנו וממשיכים לשפר את את כמות תוכניות הטלויזיה שמונגשים עי הכתוביות. 3.יש הרבה יותר מודעות של הקהל הרחב בנושא כבדי השמיעה וצרכינו. תשובה לשאלה ג: אני חושב שהמצב מבחינת הטיפול בשמיעה ובדיבור הוא טוב מאוד. השירותים והצוות המקצועי הם טובים.אני גם חושב שצריך יותר שירותים. יותר מרכזי טיפול בקופות החולים למשל - צריך להיות מרכזים בכל פינות הארץ, לא רק בערים הגדולים. בקול שואף שיהיה שיעורי אימוני שמיעה וקריאת דיבור בכל המכונים בבתי חולים ומרכזי טיפול בבתי חולים ובקליניקות פרטיות. אני חושב, שכל מי שקונה מכשיר שמיעה, יהיה רשאי מספר נסביר של שיערוי הסתגלות למכשירי השמיעה באופן אינדיבידואלי או בקבוצות קטנות. לפי דעתי לא בהכרח יש לשלם עבור הטיפולים/שיעורים אלו. ג'רי
 

A40

New member
שאלה/ות מספר 8

שלום ג'רי, לך יש זכות ראשונים בהקמת מחלקה לחינוך לקויי שמיעה באוניברסיטה. האם תוכל לשתף אותנו מנסיונך, כיצד התמודדת בניהול צוות? בתהליך הקמת המחלקה עצמה? האם לדעתך, יהיה נכון אם בכל אוניברסיטה בארץ תהיה מחלקה מסוג זה? במידה ותשובתך חיובית מה צריך לעשות כדי להרים את הכפפה?
 
תשובה לשאלה 8

כן, שמחתי מאוד לעזור להקים את המסלול האוניברסיטאי הראשון בארץ להכנת מורים לחינוך תלמידים לקוי שמיעה, בבית הספר לחינוך באוניברסיטת ת"א בשנת 78. צוות המסלול היה וכיום איכותי ומסור. הם לא רק מלמדים אלא גם מבצעים מחקרים רבים שעוזרים לנו להבין יותר טוב את התלמידים ליקוי שמיעה והצרכים שלהם. אני יצאתי לפנסיה בשנת 1991. צריכים לבדוק אם יש צורך לעוד מסלולים,אני לא בטוח שיש צורך. ג'רי
 

shacahrf

New member
שאלה מספר 10

לאחרונה לא התקיימה מסיבת פורים . דבר שאי אפשר להתעלם ממנו .....היות שמדובר באירוע שכל מקום שמכבד את עצמו מקיים אותו. דהיינו זה מהמסיבות שכל עמותה מקיימת ואף ארגונים ווועדי עובדים בעבודה. לעומת חגים אחרים שלא עושים מסיבות. לראשונה בקול -עם הגוף המבצע שלה טורנדו לא מקיימים מסיבה. נאמר לי שזה בשל אילוצים כספיים .....לא עשיתם השנה מסיבה. אני מצדד בזה ,שלא צריך לפעול כאילו הכל כרגיל ,דהיינו להרים דברים שיגרמו לגרעון (כדוגמת פורים). אולם למעשה הדבר מעיד שאכן אתם מבחינה תקציבת יש לכם קשיים. 1. שאלתי היא האם אתם פועלים לעשות משהו בנדון שמצבכם לא יהיה כמו קשב. אני מתכוון לתוכנית הבראה (לא ביטול המסיבה,כי זה לא מוציא אתכם מהבעיה) שאלתי נובעת בשל שלאחרונה ישנים שמועות רבות לגבי הנעשה בבקול לעניין זה. בייחוד כל הנושא של כסאות וקשיי מימון. 2. האם אתם נותנים את הדוחות הכספיים שלכם. למשל אם אני רוצה להירשם כחבר שלכם .......ודורש לראות את הדוחות הכספיים. כי דמי החבר שלי הן כמו חברות- תרומה 3 או שבא תורם ורוצה לתרום לכם כל סכום ולא משנה מה והוא דורש בתנאי שתראו לו את הדוחות הכספיים. כולי תקווה שהכל בסדר אצלכם בבקול בברכה
 

yuval r

New member
תגובה לshacahrf

אמנם אני צריך להיות אוביקטיבי מאחר ואני המתרגם של ג'רי. אבל מכיוון שהתיחסת לעניין המסיבת פורים של טורנדו.אני חייב להגיב כדי לעשות סדר בדברים במה שאתה כותב. אחת-מה הקשר לזה שטורנדו לא עשה מסיבת פורים לקשיים כלכליים של בקול -אם יש בכלל? צוות טורנדו מחליט כל מקרה לגופו אם לבצע אירוע כזה אחר בלי שום קשר למצב הכספי של בקול.השנה בגלל קשיים טכניים העדפנו לדחות את המסיבה למועד אחר. שתיים-קשיי מימון לכיסאות? בוא למרכז הנגישות החדש של בקול-תראה שיש שם מספיק כיסאות. שלישית-פעם בשנה מתקיים כנס חברי בקול שבה הגזבר הראשי מציג את הדוחות הכספיים של הארגון מביאים להצבעת מליאת חברי בקול לאישור הדוחות הכספיים. כמוש אתה יודע. שמועות לא תמיד נכונות ולפעמים יכול להזיק, לכן רצוי שתבדוק את העובדות לפני שאתה מפריח פה שמועות. אם צות טורנדו איכזב אותך בזה שלא ארגן מסיבת פורים.אני מתנצל בשם הארגון,אבל אין לראות בזה אינדיקציה למצבו של הארגון בקול. יובל
 

עמליה0

New member
שאלה לפרופ. ג'רי

אותך אני מכירה, מלפני המון שנים, היית מלווה את הסטודנטים/יות שלמדו אצלך לבית ספרי, ומבקר בכיתות. אני כמובן הייתי תלמידה מן המניין בבי"ס בלפור. שאלתי היא יותר מתוך הסקרנות שלי: אתה יודע שפת סימנים? אם לא, למה לא הרגשת צורך ללמוד?
 
תשובה לשאלה של עמליה

אני לא יודע שפת סימנים, ניסיתי ללמוד במשך כמה שנים ולא הצלחתי למרות שהיו לי מורים טובים. יש לי שתי תיאוריות למה לא הצלחתי ללמוד שפת סימנים: 1. הגיל שלי. 2.פעם ידעתי שפת סימנים אמריקאית.ובזמן שניסיתי ללמוד את שפת הסימנים בעיברית,התבלבלתי עם הזכרון של שפת הסימנים האמריקאית. ג'ירי
 

צלף

New member
איך התחלת את הרעיון של ללמד ילדים

חרשים/ ירידה בשמיעה עמוקה עד חמורה, לדבר רק בשפה אוראלית דרך שיעורי דיבור וקריאת שפתיים רק
וספר על הקשיים של מוסדות החינוך (גנים בתי ספר עממיים) לקבל אפשרות של של שילוב ילדים חרשים בכיתות רגילות לכל דבר...
 
תשובה לצלף

1.קשה לתאר,יותר טוב שתבקר באחד מרכזי מיח"א ותראה איך מלמדים את הילדים לדבר כיום.זה יותר טוב מאשר שאני אתחיל לדבר על זה כי זה מורכב. 2.המושג של שילוב ילדים ליקוי שמיעה כבר היה קיים,אפילו שרוב הילדים חירשים למדו בבתי ספר לחירשים.בגלל שהיו ילדים יוצאי דופן שהיו יכולים ללמוד בכיתה רגילה,על בסיס זה המשכנו לשכנע את המוסדות החינוך לקבל יותר ויותר ילדים חירשים לכיתות רגילות. ג'רי
 

צלף

New member
ובפעם הבאה שנפגשנו היה בהוד

שזה היה למי שאינו זוכר, חוגי נוער לכבדי שמיעה ששמע הפעיל אותם... מאיזה שלב התחלת לאבחן שהילדים והנוער לקויי שמיעה מתקשים בשילוב במסגרת חברה רגילה, והם זקוקים למפגשים בינם ובין עצמם... ומי הוביל את הפעלת החוגים (יחזקאל בן ארי ?)
 
תשובה 2 לצלף

הסיפור הוא סיפור אחר, הסיפור הוא שהילדים האלה היו יכולים ללמוד בכיתות רגילות.אבל חשבנו שכדי לחזק אותם, היה רצוי שהם ייפגשו עם עוד תלמידים ליקוי שמיעה בצורה חברתית.שכל ילד יראה שיש עוד ילדים כמוהו כליקוי שמיעה בודדים שלומדים בכיתות רגילות. היו שתי סיבות לכך: 1.שיכירו עוד ילדים ליקוי שמיעה ויתחבר אליהם. 2.שיפתחו יכולות חברתיות עם ילדים ליקוי שמיעה. וזה היה המקור לעידוד להמשיך בכיתות רגילות. ג'ירי
 

צלף

New member
ופעם שלישית שנתקלנו זה המסע לאירופה

לקונגרס הבינלאומי הראשון של כבדי שמיעה בהמבורג בגרמניה. קדם למסע הזה גיבוש של כבדי שמיעה מבוגרים יותר (קבוצת הסימפוזיון) ובו התגבשה התודעה שכבדי שמיעה זה קבוצה/מצב נפרד שדורש התיחסות אחרת. מה היה החלק שלך בכל העניין
תוכל לספר לנו על כך... מתי התחילה להתגבש התודעה שאין ארגון בארץ שיכול ליצג את כבדי שמיעה בישראל, ואיך המסע לארופה והמפגש עם כבדי שמיעה בארצות כמו גרמניה הולנד ואנגליה תרם לכך...
 
תשובה 3 לצלף

אני שומר את השאלה כדי שאני אהיה יותר עירני. אני אענה עליו באופן אישי אליך במייל.
 

צלף

New member
ופעם רביעית בערב הסברה על כבדי

שמיעה שאורגן ע"י כל ארגוני הלקויי שמיעה בארץ ואת כש"ב לא הכניסו אמרו שלא צריך דבר כזה... ספר על המאבקים להעלות את בעית כבדי שמיעה ומתחרשים לתודעה הציבורית שהיכירה אז רק חרשים כבעית לקות שמיעה היחידה.... ולהעניק לכש"ב לגטימציה ציבורית...
 
תשובה 4 לצלף

השאלה הטובה שלך מצריכה הסטוריה ארוכה. מרוב עייפות אני מעדיף לענות אליך בזמן יותר נוח.את השאלה הקודמת-השלישית והנוכחית אענה עליה ואשלח ליובל במייל. ואבקש ממנו לפרסם את תשובתי בשמי. ג'רי
 

צלף

New member
../images/Emo51.gif לך על התשובות ובהזדמנות

שיהיה לך כח תוכל להחזיר תשובות
לילה טוב
 
למעלה