אירוח פרופ. ג'רי רייכשטיין

צלף

New member
ולזכרה של עדנה כהן ../images/Emo16.gif

שהיא בעלת זכויות יוצרים על שילוב המתחרשים בישראל (כאלו ששמעו קודם והתחילו לאבד את השמיעה בגל המבוגר) ומנכלית כש"ב הראשונה, ספר על תרומתה לגיבוש כש"ב...
 
תשובה לצלף-עדנה כהן ז"ל

עדנה כהן ז"ל היתה אישה יוצאת מן הכלל. אני לא יודע אם אתה יודע, שהיתה לה שמיעה תקינה עד גיל 35 בקירוב. והתחרשה באופן פתאומי בעקבות מחלה או תרופות. איכשהו אנחנו היכרנו אחד את השני,והיא העלתה את הרעיון להקים ארגון של כבדי שמיעה אפילו שהיא היתה חרשת.היא התחברה עם עוד אישה בערך בגילה, שהיתה חרשת מלידה.ביחד הן החליטו להקים את ארגון כש"ב. אני לא הייתי פעיל בכש"ב,אבל מדי פעם הייתי פוגש את עדנה בתור חברים. כעבור זמן, ראיתי אותה פחות פעמים מטבע הדברים שלא הייתי פעיל בכשב. אבל היא ידעה שאני הערצתי אותה בגלל תרומתה להקמת כש"ב. ג'ירי
 

0ne Man

New member
השאלה אינה מתאימה לאירוח זה

מאחר והפרופסור אינו בקיא הנושא זה, ולכן גם לא יוכל לענות לך על השאלה, איתך הסליחה.
 
שיעורי דיבור בבוגרשוב

הופניתי אל פרופ' ג'רי רייכשטיין כילד חרש בגיל 4, לאחר שעברתי 2 אירועים: חצבת ודלקת קרום המוח שקרו בזו אחר זו, לפני האירועים הנ"ל לא דיברתי כלל ורק לאחריה התחלתי לדבר. זכורני כי המכון היה בבוגרשוב לא הרחק מפינסקר בת"א, המכון שכן במרתף, אני זוכר היטב את פרופ' רייכשטיין כאדם נעים הליכות. למדתי שם שיעורי דיבור והגיה עד גיל 6 לערך, אח"כ בבי"ס למדתי בשנה הראשונה בניב, אך בשנה השניה עברתי לבית ספר רגיל, ומאז עולמי סובב סביב החברה השומעת. אין לתאר עד כמה השפיעה עלי החינוך במכון בבוגרשוב עלי,הרי זו התקופה החשובה ביותר בחיי ילד חרש! תקופה שתשפיע על עיצובו כאדם צעיר ובוגר בעתיד. במהלך השנים עקבתי אחריו וראיתי בו אדם שפעל ללא לאות למען החרשים יותר מכל אדם אחר בישראל. אני סקרן לדעת כמה גולשים כאן עברו תחת הדרכתו של הפרופ' הנכבד !
 

צלף

New member
גם אני למדתי שם באותו מקום עצמו

מגיל 4.5 עד גיל 6, ואני זוכר את ימימה כמי שנתנה לי שיעורי דיבור, ואני זוכר את הפרופ' שהיה מעורב כבר אז וגם אחר בגילאי הילדות והנעורים והאוניברסיטה עקב אחרי... מעניין אם ניפגשנו שם, או למדנו במקביל, אבל אני לא זוכר שבילדותי ובניעורי נפגשתי בכלל עם ילדים חרשים וכבדי שמיעה, עד שפרופ' גרי רייכשטיין יזם את הקמת חוג הנוער לכבדי שמיעה הוד בשיתוף עם יחזקאל בן ארי... במיסגרת שמע...
 

bobcat

New member
פרופ' רייכשטיין הוזמן לערב שאלות

או לערב נוסטלגיה? השאלה שלי לפרופ' רייכשטיין נמחקה, וגם מראה המקום לשאלה נמחק.
 

0ne Man

New member
מכיוון שיש עוד זמן רב עד לאירוח

אפשר לרשום את השאלות לפרופסור כאן או בשירשור נפרד, ואני אדאג לקראת האירוח לקבץ אותן בשירשור אחד מסודר. ובקשה ממני אל כל גולשי הפורום: אני מבקש לכבד את האורח, ולפנות אליו בצורה מכובדת והולמת. שאלות ופניות לא הולמות אל האורח, יימחקו. תודה על שיתוף הפעולה.
 

bobcat

New member
פניתי אל האורח באופן הכי מכובד

ובירכתי על הרעיון לארח אותו בפורום. התייחסתי לנושא הרלוונטיות או אי הרלוונטיות לרקע האדם, כשהדגש הוא על כל אדם. באם הדבר אינו נראה הולם, הרי שיש למחוק מהפורום גם את הטענות על חוסר הרלוונטיות לרקע המשורר ביאליק, בעיקר כשאינו בחיים כעת. היות והשאלה נמחקה, מנהל הפורום מוזמן לאתר אותה ולהעלות אותה בשרשור כרצונו - כי השאלה נראית לי מהותית לעתיד של אולכוסיית כבדי השמיעה והחרשים בישראל, בעיקר כשאתמול "נשאלתי" על מעשי בתחום הזה.
 

moran f

New member
Schools

As a PhD in special education and a man who have experienced the education system from both sides (as a student and as a teacher), I'd like to hear your opinion on the education system for the deaf, both in the United States and in Israel. How was the transition from a school for deaf children to an ordinary school? Do you think school for deaf children compete with ordinary schools on the academic level? If not - can they? Should they? As for higher education, recently I've heared requests to excuse hearing impaired students from English classes because it is harder for them to learn a second language. What is your opinion on that issue?
 

0ne Man

New member
פרופסור ג'רי קורא עברית

וגם יעמוד לרשותו מתורגמן בזמן האירוח, אז ניתן, ואפילו רצוי- לטובת אלה שלא שולטים באנגלית (כמוני למשל) לשאול את הפרופסור שאלות בשפה העברית. תודה
 

moran f

New member
רציתי לחסוך למתרגם עבודה

אבל אין בעיה - כשיהיה לי זמן בימים הקרובים אני אתרגם את השאלה לעברית.
 

bobcat

New member
What exactly can I acquire by these

questions? The last one leads nowhere as you apparently master English.
 

moran f

New member
תרגום

כד"ר לחינוך מיוחד ואדם שחווה את מערכת החינוך משני צדדיה (כתלמיד וכמורה), הייתי רוצה לדעת מה דעתך על מערכת החינוך לחירשים, בארה"ב ובישראל. איך היה המעבר בין בית ספר לחירשים ובית ספר רגיל? האם אתה חושב שבית ספר לילדים חירשים מתחרה עם בתי ספר רגילים ברמה האקדמית? אם לא - האם הם יכולים? האם הם צריכים? בקשר להשכלה גבוהה, לאחרונה שמעתי בקשה לפתור תלמידים לקויי שמיעה משיעורי אנגלית כי קשה להם יותר ללמוד שפה שניה. מה דעתך בנושא?
 
ערב טוב לכולכם

אני שמח להתארח כאן בפורום. השאלות היו מענינות ואני אענה עליהם בשעה הקרובה לפני תחילת האירוח כדי שאוכל להספיק לענות לשאלות באונליין. בעצם יובל הוא הכותב והמתרגם כך שיקח זמן לענות לכל שאלה באונליין. אז קצת סבלנות ונשמח לראות עוד שאלות. ערב מהנה ג'רי ויובל
 

0ne Man

New member
ברוך הבא לפורום! ../images/Emo140.gif

שלום פרופסור ג'רי רייכשטיין, ובורך הבא לפורום! אני מודה לך על שנענית להזמנתי להתארח בפורום שלנו ולענות על שאלות של גולשים. אני מאחל לכולנו ערב מעניין ונעים!
 

0ne Man

New member
לפרופסור וליובל לוקח זמן

לקרוא את השאלות, לנסח תשובות לתרגם ולכתוב, אז אנא האזרו בסבלנות- פרופסור ג'רי יענה על כל השאלות! תודה על ההבנה!
 
למעלה