החמצת את הנקודה, רמי
אכיפת נת"צ, מצלמות, קנסות - כל אלה כלל אינם רלבנטיים במקרה של רק"ל. יש נת"צ היום באבן גבירול. ממה שהבנתי, מדובר באכיפה נמרצת ונחרצת, כאשר השוטרים/פקחים ממהרים להגיע ולוודא שהנהג הסורר יעוף משם. אבל עובדה זו אינה מסייעת במקרה של רק"ל! היא יכולה לעזור במקרה של נת"צ, כי האוטובוס יכול פשוט לעקוף את העבריין ולהמשיך לנסוע. במקרה של הרק"ל, הרכבת תקועה במקומה עד שהשוטר יגיע, ועד שיאתר את הנהג העבריין, ועד שהנהג יחזור למכונית, ועד שיזיז את הרכב, ועד ש ועד ש ועד ש... והלך כל היתרון של הרק"ל. ויותר מכך - במקרה החמור יותר, דהיינו גניבת צומת בצהוב כהה ותקיעת התנועה עד לירוק הבא - שום שוטר, פקח או גרר לא יעזור, ושוב אכלת אותה עם הרק"ל. אין לרק"ל יכולת תמרון! ולכן לא ניתן לתקן את המעוות. ומה יועילו המצלמות שלך אם רכב ייתקע על המסילה בגלל תקלה טכנית ולא יצליח להתניע? עכשיו חכה לגרר (שייאלץ להגיע דרך הפקק המטורף שייווצר שם. בהצלחה!) ובינתיים נוסעי הרק"ל האומללים ישחקו באייפון שלהם ויקללו את היום שבו עלו עליה. גם במקרה של התנגשויות (ותהיינה הרבה כאלו, לצערנו) אפילו אלף שוטרים ומיליון פקחים לא יעזרו. הרק"ל תיתקע והמצלמות המשוכללות שלך יכולות לרקוד סמבה על העמוד. לרק"ל יש אולי יתרונות על תחתית (אני לא בטוח שהם עצומים, אבל נניח...). הרק"ל באבן גבירול תהיה כל כך גרועה ותגרום לנזקים כל כך גדולים, שכל היתרונות האלה יתנדפו באוויר. בתל אביב צריך רכבת תחתית ותחתית בלבד. כמה שיותר קווים יותר טוב. רכבת עילית היא איוולת מוחלטת. היה מקום להקים רכבת תחתית בעיר ב-1951 כשבן גוריון הורה על כך (הנה מקרה נדיר בו אני מסכים עם בן גוריון). במצב התנועה כיום, 60 שנה לאחר מכן, הצורך בתחתית גדול פי מאה.