פארק דה פרנס
New member
לצערנו, גם זה לא יעזוראם אתה סולל את הפסים באמצע הכביש
אז כנראה לא תהיה הבעיה של "ידידינו שעוצר לקנות סיגריות", אבל כמובן, זה מצריך משני הצדדים אי תנועה ורחבה לנוסעים בתחנות, וכמו שציינתי, משאיר נתיב וחצי למכוניות, בייחוד בחלקו הצפוני של הרחוב שהוא צר יותר. אם אתה סולל אותם בצד הכביש (היכן שהנת"צ היום) אז אתה מנטרל את הפניות ימינה, שזה עוד יותר גרוע מביטול הפניות שמאלה, ויש כמובן את חברינו שעוצר לקנות סיגריות. וזה גם מסוכן יותר מבחינת הולכי הרגל. וכן, הבעיה של חסימות הצמתים שאתה מצביע עליה בהחלט תהיה שם. אני לא בטוחה שהרבה נהגים בארץ באמת יודעים שכניסה לצומת לא פנוי היא עבירה על החוק. (ואלה שיודעים, רובם לא אכפת להם). הדרך היחידה לסלול שם רק"ל היא להפוך את כל הרחוב לרחוב לתחבורה ציבורית בלבד ואז יש לנו שם מסלול לרק"ל באמצע, לידו נתיב אוטובוסים ומוניות ולידו מסלול אופניים נורמלי ולא הבדיחה שיש שם עכשיו. אבל אין לציר הזה שום תחליף אחר. אי אפשר פשוט לסגור אותו לרכב פרטי. זה לא שפוי.
כי אין ספק בכלל שתופעת הדאבל פארק ("עצרתי לרגע לקנות סיגריות") לא תיעלם במהרה מנוף הרחוב התל אביבי. וכאשר נותרים רק שני נתיבי רכב לכל כיוון, כל דאבל פארק ידחק את המכוניות העוקפות אל המסילה. אם תהיה גדר, זה כמובן יגרום לפקק ולזיהום אוויר. וכמובן שבצמתים לא ניתן לשים גדר, כך שהמצב רק יחמיר במקום שהוא ממילא מועד לפורענות. שאר הדברים שכתבת הם כמובן נכונים ומדוייקים. זה אכן לא שפוי, וזו כנראה הסיבה שהאוצר דרש זאת (ביודעו שפתרון לא שפוי יגרום לביטול הפרוייקט או לפחות לדחייתו בשנים רבות, כפי שקרה בפועל).