חדשות האבולוציה.

I S A A K

New member
להנות מהחיים

מי שלא נהנה יכול להתאבד כבר. כמה כבר נהנים וכמה מתוך הזמן שיש נהנים ודאי שזה לא התכלית אם זה מעט מן המעט. יש שאומרים המשכיות המשכיות את מי להמשיך את ההוא והוא ימשיך את ההוא וההוא את ההוא וההוא טוב, אז אני אגש לענין. לצורך העיניין אפתח שרשור חדש
 

ירח41

New member
בואנה אני מנסה לדבר יפה

אבל אתה פשוט בן אדם מחוק. שאלת אותי מה התכלית שלי בחיים, התכלית שלי זה להנות מהחיים. מה אתה תגיד לי עכשיו - לא נכון - יש לך תכלית אחרת! (?!) אדם השואל אדם לדעתו, חייב לקבל את אותה דעה של אדם, מפני שאילו לא קיבל, אז למה שאל? בוא נעשה דיון נורמאלי, שבו אתה לא קובע מה התכלית שלי בחיים. אם בשביל מישהו אחד התכלית היא המשכיות, ובשביל מישהו שני התכלית היא להיות מיליונר, זה החלטה פרטית שלו הנובעת מאינטרסים אישיים. אתה לא יכול להגיד למישהו, התכלית שלך זה כך וכך כי כתוב את זה פה בספר ההיסטוריה שלי. בנוסף, משתמע מההודעות שלך שאתה מצפה שלכולם תהיה תכלית שווה. תתפלא, אבל בחוג החילונים די מקובל לרצות להנות מהחיים. אולי כי אנחנו יודעים כי חיים רק פעם אחת? אני לא ממש יודע, אבל בטוח שאצלך זה נחשב מעט מן המעט.
 

I S A A K

New member
תראה

אם אדם מתבונן והוא רואה שמשך חייו מגיע לגיל שבעים שמונים ועד אז הוא צובר ידע נסיון עושר כבוד ילדים נכדים נינים הכל כבר יש לו למה לקחת בן אדם כזה בגיל שמונים ולעשות ממנו חול? מה החוכמה בזה? זה כמו לבנות בנין מפואר בתכלית הפאר ואחרי שרוצים לפתוח כביכול ולחתוך במספרים את החוט, שמים דינמית ומורידים אותו. בשביל מה בנו אותו? אלא ודאי שלא נצפה מבעל חכמה שיעשה מעשה שטות כזה. לקחת את כל מה שהוא ברא ולהרוס אותו בסוף אין לזה תכלית. והבורא ית` ודאי שכל מעשיו בחכמה ודאי שבורא כל דבר לתכלית. אם אני האדם כל פעולה שלי כל מחשבה שלי בין אם היא רצונית ובין אם היא לא רצונית, היא לתכלית.אנחנו הולכים ע``מ לנוח אנחנו אוכלים ע``מ שיהיה לנו כח. כל פעולה לא משנה. תנוחת הרגל, היד, כל הדברים האלה לתכלית של נוחיות. לתכלית אבל אין דבר בלא תכלית. אם כולי מלא תכליות אז מה התכלית של כל התכליות ודאי שיש תכלית לכל זה. אז כמה נואלו אלו שאומרים שמתים מתים זה לא ככה מתים מתים, אלא אדם צריך להתבונן, לחשוב אבל היום ב``ה יש גם הוכחות. עוד דבר, אראה לך חישוב קר פשוט שבעצם בו אפשר להרוס כל עמדה של חילוני שסובר שאין חיים לאחר המות. זה לא הוכחה אבל זה בכ``א הגיון פשוט וקר שיוכיח מציאות אפשרית בסבירות הכי גבוהה. החילונים הכופרים האטאיסטים, אלא שאומרים שאין המשך הם טוענים שבעצם כשאדם מת הוא הופך להיות חול כמו אבן דומם. הוא לא מרגיש לא שומע לא חושב לא יודע לא זוכר כלום. בקיצור נאבד מן העולם הופך לאבדון הוא חידלון. לעומת זאת היהודי הדתי המאמין אומר שיש חיים לאחר המות ג``ע וגהינום. אם נביא בחשבון יש אפשרות אחת רק מן השתיים או שהחילוני צודק שיש אבדון ואין כלום אח``כ, או שהדתי צודק ויש המשך ואין אבדון. שניהם ביחד לא יכולים להיות צודקים, רק אחד מהם. אבל כל אחד מאמין מאה אחוז שהוא צודק. בשביל להגיע לאיזה שהוא מצב של אפשרויות אנחנו עושים דבר פשוט. שניהם צודקים אי אפשר, האמת היא רק מאה אחוז היא לא מאתיים אחוז לכן שניהם לא יכולים להיות צודקים אז כמה כל אחד יש לו סיכוי שהוא צודק? חמישים אחוז. עכשיו בואו נראה אם החילוני צודק ויש אבדון מתים אין כלום אח``כ. אז יש לו חמישים אחוז שהוא הולך לאבדון ואם הדתי צודק אז החילוני ג``כ הולך בחמישים אחוז לאבדון הוא הולך לגהינום שזה יותר גרוע מאבדון ז``א החילוני הולך מאה אחוז בליינד לאבדון. אם הוא צודק הוא באבדון ואם הוא לא צודק הוא באבדון. לעומת זאת הדתי יש לו סיכוי חמישים אחוז שהוא יהיה בג``ע. נו, מי החכם ומי הטיפש?
 

ירח41

New member
מה שנקרא בעגה פשוטה - בורות.

זה נכון, יש 50% שהדתי צודק, ו50% שהאתאיסט צודק. אנחנו לא יכולים לדעת בודאות, אבל שים לב למשהו מאוד מעניין אצלך. אתה מפחד. אתה מפחד מגהנום ומעונש אלוהי. אתה לא יכול להעלות על הדעת שלא להאמין, בגלל הפחד שאוחז אותך, התורה, הדת, הקבלה, ההלכה לשמה וכל מה שמסביב כולם מנסים להפחיד את המאמינים שמא אם לא יאמינו אזי הם יענשו, הם מטילים אימה על הסובבים, ותראה איזה יופי זה השפיע עליך. אני בטוח מעבר לכל ספק שאין כזה דבר "גהנום" ו"עונשים משמיים" על כך שאני לא מקיים מצוות. התמימות הזאת מאפיינת את היהודים של תחילת המאה ה20, אשר האמינו באמונות תפלות, בקמעות וכו'. ואם עכשיו יבוא אליך בן אדם ויגיד, אם לא תאכל קקי במשך כל החיים שלך, אז יש סיכוי מאוד גדול שתגיע לגהנום. אתה תתחיל לאכול קקי? זה בעצם מה שהתורה עושה, היא מאכילה אותנו במצוות ומאיימת עלינו בעונשים, שיכלו בקלות להערים עלינו ליפני 100שנה פלוס. אבל כיום, אנו בטוחים בעליל שהקיום של המקומות הדמיוניים האלה הוא רק במוחיהם של אנשים כמוך, במוחות האנשים הפחדנים. אתה באמת מאמין שקיים אזור שכולו אש (לפי הקבלה, השמש זה הגפרור שמדליקה את המקום הזה) ושם יושב לו השטן ומתעלל בך ללא הרף? מה זה? בדיחה? אני לא מקיים מצוות כבר כמה שנים טובות, לא רק שלא קיבלתי עונשים משמיים, אלא להפך נעשיתי לאדם טוב יותר, ולאדם מאושר יותר, אני בטוח שזה הקלה שמקבל כל חוזר בשאלה.
 

I S A A K

New member
קודם כל נעשה סדר

תסכים איתי,שאין אדם שלא מפחד,פחד זה לגטימי אם אתה לא רוצה שהילד שלך יגע בחשמל,איך תודיע לו שזה מחשמל או שורף,גם בפחד על כן אנחנו אומרים ``רצה הקב``ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות``. מה זה ``רצה הקב``ה לזכות את ישראל?`` רוצה לתת להם טובה גמורה שהם יקנו אותה בזכות. איך קונים זכויות? איך אני אהיה בעל זכות? לכן הרבה תורה ומצוות. נתן ציוויים על הצוויים, אומר תעשה את זה, תמנע מזה הנה, אתה צובר לך זכויות. עוד זכות ועוד זכות ועוד זכות. ובסוף אני אתן לך את הטובה שבשבילה בראתי אותך. עכשיו, אם אנחנו מבינים שלמעשה הבריאה של האדם לטובתו, לכן הוא בעל חסרונות שירגיש את הטובה וניתן לו אפשרות להשיג טובה בזכות או בחסד, זכות עדיפה על חסד. כדי לצבור זכויות צריך שיהיה לאדם מערכת ציוויים שיבצעם ועל ידי זה יקנה זכויות, אומרת התורה ``ראה אנוכי נותן לפניכם היום את החיים ואת הטוב את המות ואת הרע ובחרת בחיים``. אומר הבורא שהוא היצרן ואנחנו המוצרים שלו, יש לי ספר הוראות יצרן. אם אתה תעשה את מה שאני אומר, ובחרת בחיים. אם אתה תבחר בדרך אחרת, ובחרת במיתה, בכליון.
 

ירח41

New member
אני מתכוון שהפחד

מונע ממך לחשוב בהיגיון. גם אם לרגע יהיו לך הרהורי כפירה (לכל אחד יש) אתה תסיר אותם מלבך ומשרעפיך במהירה - "מכאן הדרך לכפירה היא קצרה" *זינגר, "העבד". המסקנה המתבקשת היא חוסר חשיבה ראציונלית מחשש לעונש אכזרי, במידה והגיגים יובילו לאפיקורסיות. שים לב איך התורה לא פתוחה, איך היא לא אומרת: תנסו לפתוח את ראשיכם ואז תראו את האמת ... היא מקבעת אתכם בדעה אחת ושוללת מכם את האפשרות לפתח דעות נוספות בעזרת האיומים שהזכרתי לעיל בהודעתי הקודמת. לכן אני מדבר על הפחד הזה, הפחד שמונע ממך לחשוב בהגיון, או סתם לחשוב על נושאים אחרים, מפני שהם גובלים ב"הרהורי כפירה".
 

I S A A K

New member
אין לי שום פחד

אני אדם שחוזר בתשובה אני במשך שנה שלימה ישבתי ובלעתי ספרים, אבל היה לי קונפליקט, אני למדתי בבי``ס חילוני בתל אביב, אני למדתי כפירה, אני למדתי שמוצא האדם מן הקוף, אני למדתי אבולוציה, דרוואין, אני למדתי על המאובנים, על הדינוזאורים, מה קורה פה? עכשיו איך זה הסתדר עם התורה? התחלתי לשבת ולקחת ספרים, אלה מול אלה ולבדוק, התחלתי לבדוק ולבדוק ובעצם התחלתי לקרוא בעיון ושמתי לב שכל ספרי המדע, כל אלו שחקרו וחוקרים, מדברים רק על ספיקולציות, על השערות, על סברות ולא עוד, אלא שאחת סותרת את רעותה ומה שאני קורא פה מתיישב לי על הדעת ובעצם גם אין סתירה אפילו בין אלפי מן הדברים שהמדע מתיימר להגיד ואין לו בסיס ואז חקרתי וחקרתי וחקרתי והגעתי למסקנה ברורה שאין לה שום הזמה והכחשה שתורת ישראל אמת, מצטער שבמפגש אחד אי אפשר את הכל להגיד,
 

ירח41

New member
זה שקר ענקי.

אם באמת היית עושה את זה, ואני מזמין אותך לעשות את זה, אז היית מגיע למסקנה הפוכה. אני עברתי את אותו תהליך כששלך כאשר ההבדל הוא ההפך הגמור - אני הייתי דתי. בחינה מדודקת מראה דווקא ההפך: התורה מתבססת ברובה על השערות. (תראה לי מקרה אחד שבו ספר מדע מתבסס על השערה - עצם ההגדרה של מדע מונע ממנו להיות מבוסס על השערה, שכן המדע חייב להיות מבוסס על עובדה שלאחרת הוא לא קרוי מדע.) למעשה, כל בן אדם (ואני עושה את זה הרבה) שעבר את תהליך הבדיקה המדוקדקת אחד מול אחד הסיק את אותה מסקנה. לכן, או שבדקת רק ספרים של רבנים, או שאתה פשוט משקר. ואל תנסה לשכנע אותי שזה נכון בגלל שאני יודע שזה לא, אין לי אפילו ספקות או אי ודאויות למיניהם. אם תגיד את מה שאתה אמרת בהודעתך. אם תגיד שראית אתמול סוס מעופף נלחם בסימן שאלה מעופף ברקיע בזמן שסימן קריאה מעופף הגיע ועזר לסימן שאלה להביס את הסוס. אני אגיד לך אותו דבר - שתיהם אינם מתיישבים עם ההיגיון הבריא.
 

I S A A K

New member
זו שטות אחד גדול ידידי

לידיעתך בספר התורה של היהודים,בספר בראשית כתוב שהאל ברא את כל העולם כוללאת אדם וחוה, ומהם ומבני נח נולדו כל בני העולם, באותו ספר של היהודים שלידיעתך הוא הבסיס לנצרות ולאיסלם (שהיוא עובדי אלילים עד לפני כ2000 שנה) אז מה הקשר בין היהודים לאל? היה פעם ילד קטן שהבין שקיים בורא לעולם, בניגוד לכל העולם כולל אביו שהיה עובד ויצרן של אלילים (מעץ ואבן), לילד הזה קראו אברם,ואנחנו היהודים צאצאים של אותו אברהם. באותו ספר של היהודים גם כתוב שאותו בורא עולם שיחרר את אותם יהודים מעבדות במצריים, והטיל עליהם 613 מטלות שבמקרה קוראים להם גם מיצוות, חלק מהמטלות האלה הגיוניות ומובנות לבני האדם, כמו לא תירצח לא תגנוב וכ`ו, וחלק לא כל כך מובנות, אלה לאל עצמו, אותם מטלות הוטלו על אותם יהודים בלבד, כמובן שניתנו גם ``צ`ופרים``(זכויות)למי שיעמוד בהם, כמו חניך תורן בצבא שהמפקד מטיל עליו מטלות שונות משאר החיילים וגם צ`ופרים. אבל אתה ירח41 , התגובה שלך נובעת לדעתי משתי סיבות, 1. לא לימדו אותך מה זה יהודי 2. קשה לך עים המטלות לא נוח לך לבצע אותם. לכן מצאתה פתרון ביניים (לא בשר ולא חלב) שאין בורא לעולם וככה אתה פותר את עצמך מכל המחויבויות (הציווים)``שהמפקד`` הטיל עליך. אני בטוח שאים יש או יהיוא לך ילדים אתה לא תנתוש אותם להיסתדר לבד. לגבאי האבולוציה,אם אביא לך לפורום גדולי מדענים זוכי פרס אוסקר שרובם מודים בפה מלה שהם כן מאמינים בבורא עולם,תשנה א'דעתך תחשוב על זה
 

ירח41

New member
אחח. שוב..

אין סיבה שתספר לי מה כתוב בתורה, כי אני כבר יודע את זה טוב מאוד. התנ"ך מבוסס על השערה שהיא הקיום של בורא עולם, שכבר מוטל בצל הספק כפי שהבחנת בכך בדיון שלנו לגבי השואה. בקשר לתרי"ג מצוות הייתי רוצה להעלות מספר מצוות מצחיקות, אשר חלקן בלתי אפשר לבצע, וחלקן פש א. לא להחיות מכשפה. מתבסס על הנחה מוטמטמת שהיא קיום של מכשפות. בימנו, אי קיום של מכשפות הוא ידוע לכל, אך הוא בהחלט תואם את השפקת עולמם של האנשים אשר חיו ליפני 2000 שנה, אנשים אשר לא היה להם מושג לגבי עוד הרבה דברים אחרים. אולי אנחנו טועים, ובעוד 500 שנה נגלה שכן קיים מכשפות, וה' ידע את זה כל הזמן הזה... ממש אפשרות. ב. לא לאכלס עובד אלילים בארץ שלנו. נוגד באופן נחרץ את הדמוקרטיה, ובכך גם את ההיגיון מפני שהניסיון מראה כי הדמוקרטיה היא צורת השלטון הנכונה ביותר. ג. לא לקבל בעל מום לתוך בית המקדש. שכן ידוע שבעל מום הוא לא בן אדם אלא גועל נפש מזופת והוא יכול להרוס את שמו של בית הקדוש. ד. מצווה שאומרת שאנו צריכים להחזיק בעבדים, והסיבה היא: אנחנו העם הנבחר ומן הראוי שישרתו את העם הנבחר. שוב, טירוף. באותה מידה הנוצרים או המוסלמים יכולים להגיד את זה. ה. לא לרחם על עובדי אלילים. ניתן להסיק בקלות מכאן שאלוהים בהחלט רוצה שנתעלל בעובדי אלילים, כנראה כאשר הוא ראה שאנחנו לא עושים את זה, הוא החליט לעשות את זה לנו, בשואה. ו. עוד פסוק הזהה לנאמר לעיל (סעיף ה') הניואנס הוא בשימוש המילים. הציוויון לנגוש (= לדכא ; לרדוף ; לענות) ואילו ההיתר "לא יחון וירחם". בקיצור, למנוע אי ספקות. ז. פסוק האומר כי אין טעם לפחד מעונש כאשר מתבצע רצח על נביא שקר. אלוהים רומז לנו: תרצחו נביאי שקר, זה מותר. למעשה, 80% מהמצוות הם מצוות שלא קשורים למוסר, אלא לפולחן הדתי. 3% הם מצוות כמצוות אשר הצגתי - מצוות מטורפות שנוגדות את ההיגיון הבריא של ימנו ובהחלט מאפיינות את התקופה שבה נאמרו. השאר בלבד הם מצוות הכוללות מוסר. אני מזמין אותך לבדוק זאת בעצמך. בנוסף, אל לך להתפאר בגדולת המוסר אשר נשקפת בתרי"ג מצוות, ידוע כי גם הבבלים, עם הקדום יותר מהעם העברי, היה משתמש בחוקי חברה בסיסים אלה. עתה, כאשר ברור שאתה לא תתיחס לכל מה שאמרת וישר תפנה לנושא אחר, אני רוצה לענות על הביקורת האישית שקיבלתי. 1. אני כן למדתי מה זה, ואני הייתי דתי חובש כיפה. 2. זה לא נכון, אני ביצעתי את המטלות, מטופשות ככל שהיו, ואני שמח שנפתחו לי העיניים וגיליתי שזה היה בזבוז זמן ליפני שזה נהיה מאוחר מידי. 3. אני לא אנטוש את ילדיי להסתדר לבד, אני אהיה אבא טוב. אבל בהחלט אני אלמד אותם שהם צריכים לסמוך הרבה על עצמם בעולם הזה, ושכדי לצאת ממצבים קשים בחיים הם לא צריכים לסמוך על דמות דמיונית אלא על עצמם. אתה צריך להבין, שקיים רוב מוחלט בקשר לכך. אני אזכיר לך את המחקר שנעשה בארה"ב בקרב האקדמיים שמצא כי יש רוב של 88% שלא מאמינים בקיום של ה' כפי שהתנ"ך מתאר אותו. אני מזמין אותך לבדוק זאת לבד.
 

I S A A K

New member
השואה היא ההוכחה הכי אובה למציאות

הבורא, ידידי,אני מבטיח לך במפגש אחד תהיה הכחם בפורום זה
 

ירח41

New member
המשפט הנ"ל לא הגיוני.

יש פה בפורום אנשים חכמים מידי. מצטער.
 

ירח41

New member
את

ההגדרה הנ"ל המצאת עכשיו. הדיון שלנו הפך לשיחת סרק, כלומר אני מתעתד להתעלם מדיון ספציפי זה.
 

ירח41

New member
אם אני לא טועה

ספרו את השנים מהמאורע הראשון עד למאורע ידוע כלשהו (כמו השבר הגדול, כלומר שאת תאריכו המדוייק אנחנו יודעים) לפי גילאים, ויצא משהו כמו 4000 שנה.
 

ירח41

New member
אחי

אתה דיברת על גיל ספר התנ"ך. ואני מגיב לך הודעה שאומרת, אתה טועה, דווקא שמעתי שמספר השנים הוא כך וכך. תנסה לחשוב על גיל של מה דיברתי. השבר הגדול זה טעות, התכוונתי לרשום הרעש הגדול.
 
אתמול דיברתי עם פרופסור למתמטיקה.

והתברר לי שממש במקרה חוקי המתמטיקה, בלעדיהם לא היו יכולים להתקיים חיים בעולם ממש מתאימים לחיים. כך למשל לפי חוקי התאוצה (בפיסיקה) המהירות הסופית של נפילה חופשית שוה לזמן הנפילה כפול התאוצה, G. וזמן הנפילה שוה לשורש הריבועי של פעמיים גובה הנפילה כפול G. כעת, דמיין ששורש ריבועי של 1 היה 100. במקרה זה נפילה מגובה מטר אחד היתה קטלנית! אין ספק, בלי אלוהים טוב ומיטיב שברא עבורנו חוקי מתמטיקה כל כך מותאמים עבורנו אי אפשר היה לחיות.
 
למעלה