לכל המבינים מבינכם

giingiit

New member
אוי נו באמת...

כמה נשים הטילו את אי יכולתן לשמור מצוות בקשיים כאלו וזהו? אתה כבר מכיר נשים חרדיות? יודע מה מניע נשים בכללן? אני חושבת שלא תמצא אישה שתעדיף חיי נישואין שכוללים מגע (ולא רק איתה) שהסבירות שיהיו תמידיים הם קלושים, על פני חיי נישואים שבהם המגע הוא על פי ההלכה, אבל הבטחון שהוא יהיה גם לעת זקנה גבוהה בעשרות מונים. אם תמצא אשה כזו, היה בטוח שהיא משקרת, או שלא מאמינה שאפשר לחיות בכזה בטחון בגבר. וערוץ 8 זה לא ממש פונקציה להבנת האשה החרדית. אולי נשים דתיות בחצי, כאלו שלא ממש מבינות מה הן עושות, מתראיינות לטמבלויזיה אבל לא נשים שמכבדות את עצמן. תאמין לי מניסיון, שהרגע של הגירושים הוא קשה בהרבה, מתקופת התרחקות אחת לחודש. כנראה שלא חווית זאת עדיין אם כי אני בטוחה שלפחות פעם אחת בחייך הסיכוי שתחווה הוא גבוהה. אז סליחה, אבל אתה מיחס חשיבות מירבית למגע פיזי, בעוד שמתעלם לחלוטין לצורך הנפשי של הנשים בבטחון, באהבה שנובעת מתוך נתינה, ביכולת תקשור שאינה באה לידי ביטוי רק במגע פיזי. יש לך עוד הרבה ללמוד על נשים לפני שתוכל לשפוט. הדם של מחזור האשה שונה בהחלט, כי הוא לא דם טהור. אם אין לך בעיה להכניס לפה אצבע שנחתכה, נראה אותך עושה זאתעם משהו שטבול בדם נדה. אז תפתח פה גדול ותגיד לי שזה אותו הדבר. מניסיון אישי של 30 שנה אני יכולה להבטיח לך בלי היסוס - שזה לא אותו הדבר. אמונה תפלה נובעת אצלך מבורות ואי הבנה בסיסית במהות האשה, ובפיזיולוגיה הנשית. ההתרחקות מדם הנדה הוא לא בגלל שצריך להזהר ממנו, או שיש לו אנרגיות שליליות, אלו הן שטויות שבלבלו לך בראש. צריך להתרחק מזה כי הדם הוא דם שמטמא וטומאה הרי אתה כבר יודע - זה לא לכלוך, זה גורם לאטימות רוחנית. הבנת עכשיו? צריך להתרחק כי זה מטמא, לא בגלל שזה מגעיל, מלוכלך, שלילי או כל קשקוש אחר שתמציא פה. למה זה מטמא? זה כבר נובע מסיבות שונות שלא פה המקום להרחיב אלא אם ממש תתעקש.
 

erez zon

New member
די,אני לא יכול עם השטויות האלה עוד!

"אם אין לך בעיה להכניס לפה אצבע שנחתכה,נראה אותך עושה זאת עם משהו שטבול בדם נידה"...
דם הנידה הוא דם _רגיל_!!!הדם הזה בא מהרחם ועל מצעו מתפתח התינוק-האם נראה לך שהתינוק גדל בסביבה מזוהמת??? את עושה צחוק מעצמך לא כדאי שתשיכי עם טיעון זה....ברצינות. שמירת "טהרת המשפחה" אינה מבטיחה אושר בזוגיות,כיוון שלאחר זמן גם מתרגלים לרוטינה הזאת של שבועיים כן ושבועיים לא,ואין יותר התרגשות והתחדשות של הזוגיות-הטיעון הדתי הזה לא עומד במבחן החיים. הריחוק הוא מיותר,כיוון שהדת היא הזיה אשר לא רק שאין לה שום ביסוס במציאות,היא אף נסתרת שוב ושוב,כמעט מכל כיוון אפשרי(ארכיאולוגיה,ביולוגיה,מדע מול מיסטיקה וכו....) אנשים לא צריכים להקשות עוד יותר על חייהם,החיים מספיק קשים והחיים האלה הם היחידים הקיימים-זהו אינו פרוזדור לעולם הבא על אף שהיה זה יכול להיות נפלא אם כך אכן היה. "טמבלויזיה"....המושג הכ"כ פופולארי אצל אמנון יצחק וחסידיו...אז גם את אחת משטופות המוח שלו,מה?....אוי ואי.......
ומאוד נוח לך לתאר את הנשים הללו כלא ממש דתיות-הרי כך לא תצתרכי להתמודד בינך לבין עצמך עם הטיעונים שלהן עניינית. מחקרים שנעשו על תינוקות הראו שתינוקות בריאים ומאושרים יותר היו אלה שדאגו ללטף אותם,ושמרו על קשר פיזי עם התינוק. משמע הדבר שלליטוף נפיזי יש חשיבות גדולה ביותר בחיינו,היא הופכת אותנו למאושרים יותר,ולכן איזה אטימות היא לקחת את הקירבה הפיזית של בן הזוג לאחר הלידה של האישה?
 
סקר שנערך

לפני מספר שנים (בזמן שהחתה רגיעה בטחונית) גילה כי זוגות רבים אוהבים את זמן המילואים של הבעל כי ההתנתקות בין בני הזוג גורמת לחידוש ורענון מערכת היחסים בין בני הזוג. אין רוטינה בהתנתקות ומי שחי זאת יודע זאת היטב. ידוע לנו על זוגות רבים שהתקרבו ליהדות אחרי שגילו את הקסם שבחשמירת הטהרה. בנוסף ידוע גם ללא צל של ספק כי יש קשר ישיר בין שמירת הטהרה ובריאותה של האשה ואחוז סרטן הרחם בקרב נשים שומרות טהרה נמוך במאות אחוזים יותר מן הממוצע. כמו כן בניגוד לדעה המקובלת, י שבשמירת הטהרה יחס של כבוד לאשה שלא קיים בשום תרבות. יש כאן אקט חזק ביותר של הנחיה כי יש להתיחס לאישיותה של האשה ולא רק לגופה. על מנת לגרום לקירוב רוחני ביון בני הזוג נכפה עליהם זמן של פירוד פיסי שמאפשר להם להכיר את הפנימיות של זולתו באופן נקי מאענטרסים גופניים. פעולה זו באה בעיקר לשמר את האשה הזקוקה הרבה יותר מבעלה לקשר השיחה.
 

erez zon

New member
אני לא מאמין!שוב מחקו לי את ההודעה!

ד י כ ב ר!!!!!!!!!!!!!!!!אנחנו נציב מחדש שוב ושוב את דיעותינו,לא יעזור לכם!
[-
 

Governor

New member
"בנוסף ידוע גם ללא צל של ספק כי יש

יש קשר ישיר בין שמירת הטהרה ובריאותה של האשה ואחוז סרטן הרחם בקרב נשים שומרות טהרה נמוך במאות אחוזים יותר מן הממוצע" הבלים. הסבר לי אילו תכונות תרפויטיות יכולות להיות לטבילה פולחנית, בבריכה בעלת מדות פולחניות, מלאה מים שנאספו באפן פולחני, תוך מלמול טקסט פולחני? הנה, לעומת זאת, תוצאות מחקר על סרטן צואר-הרחם (חפש המלה Religion): http://www.cancer.umn.edu/page/risk/cervix.html האם נזירות קתוליות, מורמוניות ונשות אימיש (כת יוצאי גרמניה מפנסילבניה, ארה"ב) טובלות מקווה? בוודאי שלא! איך תסביר, אם כן, את העובדה שיש גם להן שכיחות דומה נמוכה במובהק מן הממוצע, של סרטן צואר-הרחם?
 
יש לך אסמכתא ל-"ידוע" הזה?

לגבי הבריאות? ולגבי יחס הכבוד... קשה לי לקבל את זה שיחס שנגרם ע"י ציווי אוטומט יקרא כבוד. כי מה שמניע כאן את ההרחקה הוא הפחד מעונש ותו לא.
 

פלסטיק

New member
מי עשה את הסקר על מילואים? ש"ס?

בתור אחד שעושה מילואים (והרבה) אני ראיתי רק את ההיפך. מי עשה את הסקר הזה? חרדים? אתה יודע מה? אולי זה נכון לגבי חרדים. אם זה כל כך טוב נשלח את החרדים לשמור בבקעה ובעיו"ש ובכך נעזור להם בשמירת קדושת ביתם. מה דעתך?
 

giingiit

New member
אתה בחור חכם, למה אתה כותב שטויות?

דם רגיל? מה זה דם רגיל? הוסת באה מהרחם, זה הנפילה של הרירית המכסה את הרחם. הרירית והדם ביחד יוצאים, לא רק הדם הנקי. טוב נו, למה להתאמץ. בכל מקרה אינך פתוח לשמוע. עצה ידידותית - תקרא מאמרים מדעיים בספריות מדעיות על מחזור האשה, אל תאמין לשטויות שירון ידען מאכיל אותך.
 

giingiit

New member
תקרא פה ארז

ואם יהיו לך שאלות, תשאל ונשתדל לענות. תתעלם מהשפה המופנית לדעת המת. תקרא את התשובות. ראה דברי חז"ל הקד' בנדה ל"א ע"ב: "תניא: היה ר' מאיר אומר: מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה? מפני שרגיל בה וקץ בה. אמרה תורה: תהא טמאה שבעה ימים כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה". על זה מעידים גם יועצי נשואים גויים וחילוניים, שחיי המשפחה של היהודים השומרים את דיני הטהרה הם יותר מבוססים, יותר תקינים ויותר מאושרים [ד"ר ברנרד שפירא, סקסולוג בהדסה, מבדיקה וטיפול ב8000 זוגות נשואים, וכך טוענים כל המומחים שבדקו זאת, וכפי שהתפרסם בהרבה פרסומים של "טהרת המשפחה" ובספרים שנציין בסוף הענין], עד שיש יועצי נשואים [כגון ד"ר קרפילד מלונדון, שהכריז זאת בקונגרס הבריאות העולמי!] המייעצים למטופליהם הגויים לפרוש פרק זמן אחד מהשני כמו שעושים היהודים...! גם בזמן נידתה מקבלת אשה יותר יחס של חיבה וכבוד מבעלה [כך ההלכה מחייבת], ממה שנותן כל מנוכר מדת אף "בזמני האהבה" הגדולים ביותר שלו... והנה נוסף לאושר ויציבות בחיי נשואים שכאלה, אומרים המומחים שע"י שמירת חוקי הטהרה נשמרת בריאות האשה בהרבה בחינות כגון שיקום שלם של קרום הפנימי של הרחם שהתפרק [שגילו שהיווצרות הקרום החדש הוא שבעה ימים מזמן הפסקת ההפרשה של הדם, שהם בדיוק ה"שבעה נקיים" שחייב ע"פ ההלכה הבעל לפרוש! הלכה זו יחד עם עוד הרבה הלכות, חלקן נראה לקמן, מראות איך התורה ידעה בצורה מדהימה במבנה הפיזיולוגי של האשה, בדברים שנתגלו למדע רק בדור האחרון, ומעניקה פתרון מופלא לבעיות רפואיות וחברתיות בחיי הנשואין!]. ועוד: בשבעה ימים אלה של בניית הקרום הרירי הפנימי של הרחם נמצא פנים הרחם במצב רגיש העלול לקלוט חיידקים ולשמש מרבץ נוח לריבויים ולזיהום איזור אגן הירכיים, דבר הנמנע ע"י פרישת הבעל. ועוד: נמנעות הפרעות לתיפקודים המחזוריים. ועוד: דבר מפורסם שאושר ע"י הרבה מומחים, ששמירת דיני הטהרה מונעת את סרטן הרחם שהשכיחות אצל השומרות פחותה פי 20[!!] ממי שלא שומרת. גם מבחינה נפשית זקוקה האשה להתאוששות והתרעננות דווקא בימים לא נעימים אלה, בהם גם נתונה יותר למצבי רוח [בגלל חילופי ההורמונים] שלא תמיד מבין הבעל המחפש סיפוקו. גם לגבר בפרישתו, בנוסף לסיפוק של ריסון עצמי, הנה הוא לא נפגע מ"רעל הוסת": מנוטוכסין. גם בדקו שהרבה פגעים הבאים על עוברים, לא באים על בני שומרי הטהרה, כגון: עיוורון מלידה. גם מחזור האשה ממשיך אצלם לגיל יותר מבוגר [וזה מראה על חוסן יותר גדול]. ועי' דעת ר' יוחנן נדה ל"א ע"ב: "אין האשה מתעברת אלא סמוך לטבילתה"! [והלכה כמותו מחברו, ואף לר' אמי הסובר סמוך לויסתה, עי' סוטה כ"ז ע"א תד"ה אליבא, שמודה שיכולה להתעבר כל זמן זה מהטבילה לעיבור]. כך שנוסף לפיסיולוגיה הנעלמה של פירוק קרום הרחם ובניינה, ידעה התורה גם את סוד ההולדה הנאותה ביותר גם מבחינה גופנית [בנוסף לטהרה הרוחנית]! הבורא חק לעמו חוקי אושר עילאיים המבוססים על ידע פיסיולוגי אבסלוטי של בורא העולם, מזה אלפי שנים, בדברים שנתגלו לאחרים רק לאחרונה! כל הדברים שכתבנו יכול לאשר גם רופא גוי. אך היהודים המרגישים, שעדיין לא איבדו את צלמם, יודעים עוד, שנשמת הילדים הנולדים בטהרה היא יותר זכה ועדינה, לא חצופה וגסה, ויותר מוכשרת לקליטת התורה לאמיתה. ועי' עוד פרטים בענין זה בסעיף 6. וברור שכל זה שכתבנו הוא רק להראות זיופי דעת אמת גם לשיטתם ה"מדעית". אך אנו, שומרי גחלת אש הקודש מסיני, לא צריכים "ראיות" וחיזוקים, כי אנו שומרים הלכות אלו באהבה, כגזירת מלכו של עולם, שקידשנו במצוותיו לקרבנו אליו! אמהותינו מסרו ע"ז נפש אלפים בשנים, בטבילה בנהרות של קרח ובנסיעה למרחקים בחרוף נפש: עוד דבר שתרם לייחודיות של עמנו וסוד נצחיותו! הגוף "מתכונן" כל חודש לאפשרות הריון, כשביצית עוברת מהשחלה לרחם, וכלי הדם ברחם מתרחבים כדי לקלוט הביצית המופרית. אם היא מופרית ע"י זרע האב, יתחיל ההריון בתוך הרחם. אם לא: כלי הדם עם הרקמות הריריות ש"ריפדו" את הרחם יפלטו החוצה. והנה "קושיותיו האדירות" שהציג דעת אמת, לאחר שכתב את הנתונים ה"מדעיים": 1. במהות דם הנידה: ב"מחקריו המעמיקים" קבע: "אין הבדל בין דם פצע רגיל לבין דם הנידה", שהרי אין דם הנידה אלא פליטת הביצית והרקמה העוטפת אותה, שתפחה בתוך הרחם בגלל ההורמונים, ואין דם זה אלא כמו דם פצע רגיל, ואין סיבה שיטמא. ואלה דברי דעת אמת: שאין לדם זה "שום השפעות מיוחדות כלשהן". עוד כותב שאין לדם זה "שום מקור מיוחד", ולא כפי שחשבו חכמים כמו הרמב"ם שזה מגיע ממקום מיוחד, כפי שכתב בפיה"מ נדה ב' ה': "ויחובר בקערורית הרחם והוא הנקרא חדר עורק בו ילך דם הנידות ויזול ברחם ויצא על צואר הרחם", כאילו יש עורק מיוחד לדם הנידה, ולא הוא. ע"כ. "פוסק" ה"רב הגאון מדעת אמת" ש"ע"פ הלכה" דם נידה לא מטמא, והרי פלפולו ה"גאוני": דם מכה לא מטמא: יו"ד קפ"ז ה', ומה הבדל יש בין דם מכה לדם שנוזל מחמת הרירית מתפוררת וגורמת חבלה לנימי הדם שברחם. וא"ת אסרה תורה כי רואה האשה דם בקביעות פעם בחודש, א"כ למה תינוקת שרואה טמאה אף שאין לה ביוץ [רמ' אסו"ב פ"ד], וכן זקנה שפסקה מלראות וראתה דם [יו"ד קפ"ט ל']. הרי כאן אין קביעות מחזור וע"כ דם מכה הוא. מכאן המסקנה ה"גאונית": אין למחזור הקבוע חשיבות בהלכה שנתייחד עבורו דם נידה, אלא בגלל אמונות טפלות וכו' תשובה: הנה סו"ס כתב דעת אמת משהו ב"לומדעֶס", בו מתגלה "עומק חכמתו". התורה כותבת שאשה שיש לה דם מהמקור היא נדה טמאה, כי זו דם הפרשה, לא דם מכה. ה"ידען" "מתווכח" עם התורה שדם הפרשת הנידה לא שונה מדם מכה, ואומר לקב"ה: אם "תתרץ בדוחק" את מה שחילקת בין דם נידה ודם מכה בבוגרת, מה תאמר על תינוקת שאין לה ביוץ? אז "תודה" לי שדם מהמקור צריך להיות כדם מהמכה, כי "איני מבין" מהו שונה. ואם איני מבין, הכל לא נכון...! ע"כ. ע"כ אינו מבין מהו "טומאה" זו. והקטנה והזקנה שהוא מזכיר, הרי יש להן דם מהמקור מדפנות הרחם כאישה רגילה, כי אינו יודע ששתי אלו לא חוששות לווסת שאינו קבוע אלא רק לווסת קבוע [יו"ד קפ"ט כ"ח, עי' נו"כ, ובתחי' ראייתה לכו"ע צריך קביעת ווסת], א"כ צריכה לראות ג' פעמים באותו תאריך, או ד' פעמים לקביעת הפלגה, ובווסת קבוע הרי מוכח שהוא כנ"ל, שאם זה דם מכה היאך הוא "קבוע". ואם מדובר על מה שנטמאת לשבעה בראיה לא קבועה, הרי כמו שיש קטנות וזקנות יוצאות דופן הקובעות וסת, כנ"ל [דהיינו: או שהביוץ הוקדם ונתאחר מהרגיל, או שההורמונים האחראיים על התנקזות והפרשת דם דפנות הרחם פעלו בגיל צעיר או זקנה, בצורה חריגה, שלא בשילוב עם מנגנון הביוץ], כך לפעמים רואות דם נידה למרות שאין ביוץ או אחר שפסק הביוץ. ופשוט הוא לכל גנקולוג חובב. וראה בסעיף הבא שניתן גם להבחין בין דם נידה לשאר דמים. [המשך...]
 
לצופה הנכבדה שלום רב

ראשית , ברוך בואך לפורום ותודה על שאלתך המעניינת. אנו מפנים אותך לסדרת מאמרים מרתקת בתחום הטהרה. ברצוננו לציין כי טהרת המשפחה היא מהעקרונות הנעלים והמקודשים ביהדות. יש במצוות אלו התחשבות מירבית באשה בזמן שאינה בשיאה. יש גם הזדמנות יחודית לבני הזוג להפתח מחדש אחד לשני במובן הרוחני המלא של המילה כאשר נכפה עליהם מרצון התנתקות למספר ימים עד להתאוששות גוף האשה וחזרתו לרעננותו הראשונית. כדי ללמד על התיחסות נכונה לזוגיות אנו גם מפנים אותך למדור חדש באתר הפורום העוסק בנושאים אילו. שיהיה בהצלחה.
 
למעלה