תשובתו של דון חואן לשאלה של וארה:
מתוך ה"מסע לאיכטלאן", בין עמודים 187 ל-195. "איש ממוצע שם את לבו לכך אם הדברים הם נכונים או כוזבים. לא כן הלוחם. איש ממוצע מטפל בדרך אחת בדברים הידועים לו כנכונים, ובדרך שניה בדברים הידועים לו כלא נכונים. אם אומרים שדברים מסוימים הם נכונים, הוא נוקט פעולה ומאמין במה שהוא עושה. אבל אם נאמר שהדברים אינם נכונים, הוא אינו טורח לפעול, או שאינו מאמין במה שהוא עושה. לוחם, לעומת זאת, פועל בשני המקרים. אם הדברים אמורים להיות נכונים, הוא יפעל כדי לבצע עשיה. אם הדברים אמורים להיות לא נכונים, גם אז יפעל, אבל במטרה לבצע אי עשיה. .... "ידוע לי שאתה חושב שאתה רקוב. זוהי העשיה שלך. כדי לשנות עשיה זו, אני מציע שתלמד עשיה נוספת. מכאן ולהבא, במשך שמונה ימים, אתה צריך לשקר לעצמך. במקום לומר לעצמך את האמת, שאתה מכוער, רקוב ומלא חסרונות, תאמר לעצמך שהנך ההיפך הגמור, מתוך ידיעה שאתה משקר ושאין לך כל תקווה. שקרים אלו עשויים לקשור אותך לעשיה נוספת, ואז אולי תיווכח לדעת כי שתי העשיות הן שקר, הן אינן אמיתיות, וכי להיות תלוי בזו או בזו אינו אלא בזבוז זמן, מפני שהדבר היחיד שהינו אמיתי הוא היצור בקרבך ההולך למות. להגיע אל אותו יצור, זוהי אי העשיה של האני". תודה על תשומת לבך אחת בדרך