פורומים חדשים בתפוז אנשים

אייני

New member
מממממ, וול,

אילם זה מישהו שלא יכול לדבר, משה רבנו כן יכל לדבר, הוא פשוט גמגם (היה כבד פה וכבד לשון. "כבד פה" זה בעיקרון כמו "כבד שמיעה" - כלומר, גמגום, לא חוסר דיבור מוחלט). כמו כן, לא זכור לי שום ציון לשפת סימנים אצל משה. מה שכן, אלוהים נתן לו את אחיו, אהרון (ואחר כך את יהושע, כפי שציינת) לפה - כדי שידברו למענו מול כל העם, אבל משה עצמו ידע לדבר. מה גם, שלפי פירושים מסויימים - משה לא היה בכלל מגמגם, והם מפרשים "כבד פה וכבד לשון" - "אינני נואם מצטיין" (כך לפי פירוש קסוטו למשל, אם אני לא טועה. הרבה זמן לא הסתכלתי שם...). ובכל מקרה, בניית עגל הזהב אינה קשורה, באופן מוחלט, לשפת הסימנים... זה לא שאלה שסירבו להבין שפת סימנים בנו את עגל הזהב... ולגבי החלק האחרון של ההודעה שלך - לא הצלחתי להבין מילה. נסה להשתמש בפעם הבאה בדקדוק עברי
 
מה לא הבנת..

מה לא הבנת משה היה שמיעה מלחץ אויר גבהים הר סיני מה לא גליתי המון פסוקים נסתרים שמשה היה כבדי שמיעה והתבייש לצאת לעם ישראל כמו אדם ליקוי שמיעה מתבייש לצאת לשומעים בסוף דבר אדם חרש כמו חרשים כמו משה רבנו מבולבל ירד ליהושע התאמנו בשפת סמנים וירדו יחד לעם ישראל וחשבו שגימגם ולא היה נכון שגימגם יותר קשה להגיד ליקוי שמיעה מאשר לגמגם שומע..עד היום שומעים מחפשים תירוץ מגמם כבדי פה וכבד לשון ולא אומרים שהם באמת לא שומעים..בקשר לעגל בשפת סמנים אנו אומרים פתגם שאין לשומעים.."סירבו להבין שפת סמנים" זה אומר שסירבו לשמוע שפת סמנים שאומרים אסור לבנות עגל..הבנת או מה לא הבנת?!
 

אייני

New member
וול, תראה, אם זו האמונה שלך

אני לא אתווכח, אבל זאת לא האמונה המקובלת, ולא הדעה בה מחזיקים כמעט כל פרשני המקרא. חלקם אמנם אומרים שמשה היה מגמגם - אבל עד היום לא שמעתי על אף אחד שאומר שמשה היה חרש לגמרי או תקשר בשפת הסימנים. שוב - איש איש ואמונתו, וכל אחד רשאי לפרש את התנ"ך כרצונו. אני רק חושב שאם רוב הפרשנים (ואני אומר רוב רק כי אולי יש איזה פרשן אחד נידח איפשהו שבאמת פירש ככה ובגלל זה אתה טוען כך) מסכימים על פירוש או שנים מסויימים - רוב הסיכויים שהם הנכונים, ולא מה שאנשים כמוני או כמוך חושבים. בסופו של דבר, הם מבינים בתנ"ך יותר משנינו ביחד. חוץ מזה, אם אתה טוען כך, הדבר הנכון ביותר הוא פשוט להביא פסוקים שיתמכו בדעתך, או - אפילו יותר טוב - ציטוטים מדברי פרשנים מפורסמים (ולהביא, כמובן, מראי מקום). אדם שטוען לגבי פרשנות מסויימת ולא מביא לא את אלה ולא את אלה - הוא אדם שמקשקש באוויר.
 

צלף

New member
משה לא כהתה עינו ולא כלתה ליחו

פסוק מפורש בסוף ספר דברים ממעמד מות משה על הר נבו בסוף ספר דברים. אז קשה לפרש את זה במובן כבד שמיעה - כבד פה זה קושי לדבר, כמו כבד שמיעה - זה קושי לשמוע... בקיצור הפירוש המקובל - משה לא היה דמוגנג, ואפשר לראות לאורך כל חומשי תורה שהוא לא ידע ליחצן את עצמו... הפירוש שלך דון סקוטי הוא פירוש יפה ומענין מאוד
- אבל יותר מללמד על התורה זה מלמד טוב על דון סקוטי עצמו...
 
נביא אברהם התחרש ליצחק ליקוי שמיעה

כמו שעוד פסוק אברהם לא שמע כמעט פגע ביצחק ליקוי שמיעה אלוהים עצר במגע ולא בקולות היה יכול לצועק לא צעק עצר במגע גוף זה מה שאומר שגם ליקוי שמיעה יכול לעצור במגע גוף לשומעים שלפעמיים לא שומעים טוב וזה יכול לפגוע בליקוי שמיעה תעצרו את שומעים במגע גוף...
 

אייני

New member
אין שום פסוק שהוא

לא מפורטת אפילו נגיעונת קטנטונת של המלאך באברהם - "וישלח אברהם את ידו ויקח את המאכלת לשחוט את בנו ויקרא אליו מלאך ה' מן השמים ויאמר: אברהם אברהם. ויאמר: הנני, ויאמר: אל תשלח ידך אל הנער ואל תעש לו מאומה כי עתה ידעתי כי ירא אלוהים אתה ולא חשכת את בנך את יחידך ממני" (בראשית, כ"ב, פס' י' - י"ב). כאן כבר באמת אין מקום לפרשנויות מוזרות כאלה שאברהם לא שמע את המלאך או משהו, אני חושב שהמובן דיי ברור... נראה לי זה כבר כמו ההומואים עם הפירושים המטורללים שלהם לתנ"ך, כמו שהם פירשו שדוד אמר על יונתן "נפלאה אהבתך לי מאהבת נשים" - שהם הומואים, וזה. לא ידעתי שגם החרשים מנסים לפרש בצורה שכזו את התנ"ך... נשמע לי דיי טיפשי, אבל שוב, איש איש ואמונתו, ומי שרוצה יכול להאמין במה שהוא רוצה גם אם כל הרבנים והפרשנים וגדולי התורה (שמבינים טיפונת יותר) אומרים אחרת
 

אייני

New member
אכן, ברור, אבל עדיין

יש פירושים מקובלים לפסוקים פשוטים. אמנם יש פסוקים שהפירושים בהם שנויים במחלוקת, אבל זה בהחלט לא אחד מהם. אלה שמנסים לפרש דווקא בצורה מסויימת לגבי פסוק שפירושו מובן ומוסכם כמעט על הכל, זה סתם. הם לא מנסים לפרש את הפסוק בגלל שהם גילו שימוש מקביל במילה מהפסוק במקום אחר בתנ"ך, או בגלל שהם חקרו את השפה העברית וגילו משהו חדש. הם סתם מנסים למצוא "אנשים כמוהם" באחד הספרים הקדושים ביותר בעולם כדי להרגיש יותר מיוחדים. אני בהחלט מסכים, אם משה, למשל, היה חרש, הייתי בהחלט חש גאווה, אבל אני לא אלך ואפרש בצורה מטופשת פסוק שמובנו דיי ברור, רק כדי לגרום לעצמי להאמין שמשה היה חרש. שוב, זה כבר נתון לבחירה אישית, איש איש ואמונתו.
 

אייני

New member
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

מה קרה, התעצבנת שאת לא מוצאת משהו לא בסדר במה שכתבתי שאת יורדת לרמה של ילדים בכיתה א'? בכל מקרה, כולי תקווה שאת נהנית מאמירות מטופשות כאלה. אני נהנה לפחות, זה דיי משעשע לראות אנשים מתנהגים בצורה מפגרת.
 
אני אישית..

משתייכת לכל קבוצה. אני לקויית שמיעה אבל הלקות שמיעה שלי מינימלית. אני יכולה לשמוע בלי מכשירי שמיעה ואפילו לדבר בטלפון. רק שאני לא אוהבת לדבר בטלפון כי זה משעמם.. יש לי חברות גם כבדי שמיעה גם חירשות וגם שומעות. עם כולם אני מתחברת:)
 
למעלה